En op mijn nachtkastje ligt Narziss & Goldmund van Hermann Hesse, maar daar kom ik niet doorheen
* Ray Manzarek - Light my fire (my life with The Doors)
* Bret Easton Ellis - American Psyco (kom er niet echt doorheen)
En op mij te wachten liggen:
* Tom Wolfe - Bonfire of the vanities
* Rupert Thomson - Book of revelation
En als ik die uit heb, dan ga ik 'Naked Lunch' van William Burroughs weer eens herlezen. Eens kijken of ik er nu wat meer van begrijp...
Stand on Zanzibar...... het boek dat niemand hier kent.
te wachten liggen:
* De Avonden, vh Reve
* La Nausee, JP Sartre
quote:
PhalanX zei:
ik ben bezig inStand on Zanzibar...... het boek dat niemand hier kent.
Nee, idd. Ik zag wel dat het ooit als "Iedereen op Zanzibar" is vertaald door Meulenhoff. Ooit.
Engelse versie, gewoon, omdat Engels een mooie taal is en nederlanse vertalingen soms zo slecht zijn.
Verder ligt Weekendpelgrimage van Tip Marugg nog te wachten (ode aan alcohol). En af en toe pak ik Victor Bockris' biografie van Andy Warhol erbij.
Vond Oog om Oog van John Sandford (Lucas Davenport serie) niks, de boeken worden steeds slechter.
Tip voor jullie: het boek ; Modeleren met menselijk vlees (kuttitel, wel een goed boek) Schrijver weet ik ff niet.
quote:
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance van Robert M. Pirsig, fantastisch boek.
Idd, geweldig boek. Alhoewel er vaak wat lastig doorheen te komen is. Er was toch ook een opvolger van? Lila ofzo? Had iig een soortgelijk subtitel...
Kan het iedereen aanraden, 't is geen hoogstaande literatuur ofzo, maar wel erg leuk en het leest erg prettig.
Voor wie het niet kent hierbij een stukje van de achterflap: William Sutcliffe schetst een hilarisch beeld van twee rugzaktoeristen die ver van huis op zoek zijn naar zichzelf. "Ben je ervaren?" is een meesterlijke satire op hun zelfgekozen lijden - en een weldaad voor de thuisblijvers.
Daarnaast ben ik bezig in "het proces Socrates" van J.F. Stone. Erg boeiend, maar het leest wel iets minder makkelijk weg dan 'ben je ervaren?'. Dus in welk boek ik verder lees laat ik steeds afhangen van hoe moe ik ben
Ben trouwens ook nog bezig in "De meester en Margaritha" van een of andere rus, ben z'n naam ff kwijt Michail Ogdalev ofzo. Is wel leuk om te lezen omdat in het boek aangegeven is welk deel van de tekst gecensureerd werd in de USSR, kan je zien hoe goed ze dat doen. Als ergens zomaar een zinnetje weggelaten is blijkt honderd pagina's later dat er bijvoorbeeld weer naar verwezen wordt.
quote:
op 06-15-2000 om 11:40 PM schreef Beatrice het volgende:
Ik heb van mijn zusje te leen gekregen: "Ben je ervaren?" van William Sutcliffe.
Ik heb m ook gelezen! vond hem ook errug leuk. Heb nu een ander boek in huis van dezelfde schrijver
Angst en Apocalypse van verschillende schrijvers (oa Clive Barker)
Darwin's Radio (Greg Bear engelse versie is nog niet vertaald/uitgebracht in nederland(s))
Rijk van de Geest (Greg Bear)
oja en verder zijn de boeken van meir shalev wellicht ook wat voor jou, wel anders dan potok hoor maar vond ik zelf ook prachtig.
quote:
op 06-12-2000 om 05:15 PM schreef Ulx het volgende:
Ik ben nu net begonnen in Microslaven van Douglas Coupland.
Die heb ik al uit .
In het engels "The duty of genius'.
Typisch nederlands om er weer 'moeten' van te maken.
en
Boudewijn Buch - Eilanden (ik ga niet op vakantie maar op deze manier is het net zo goed toeven!)
quote:
op 06-12-2000 om 05:15 PM schreef Ulx het volgende:
Ik ben nu net begonnen in Microslaven van Douglas Coupland. ....En op mijn nachtkastje ligt Narziss & Goldmund van Hermann Hesse, maar daar kom ik niet doorheen
Ik ben nu bezig in Miss Wyoming van Douglas Coupland, erg fijn boek. Microslaven heb ik al gelezen en vond ik erg cool, alle boeken van Douglas Coupland overigens.
Narziss & Goldmund heb ik ook gelezen, een mooi verhaal maar wat moeilijker te lezen.
Maar misschien helpt het als je niet zoveel boeken tegelijk leest
* Kiegie vraagt zich af of er meer Bomansiaanse Fokkers zijn.
* Kiegie voelt zich een beetje eenzaam in zijn verering voor GB .
Ulx had mij 6 jaar geleden getipt dat boek te lezen. Het is echt geweldig!!!!!!
Overigens, de film ook gezien, en die vond ik ook erg leuk (beste boekverfilming die ik ken).
Laatste tijd niet zo aan lezen toegekomen, maar heb nog een aantal boeken klaarliggen die gelezen moeten worden. Wat Brusselmans werk, en 'vermoorde onschuld' (van Karin Overmars; die hier overigens op Fok ook gepost heeft)en 'Het zilveren thee ei'. En alle 6 de delen van het bureau... en nog wat boeken...
Maar da's vooral omdat ik geen zin had om voor de tigste keer naar de bieb te gaan en te concluderen dat ik alle leuke boeken daar al gelezen had. Deze had ik al een keer gedownload en uitgeprint, alleen nog niet gelezen. En het valt best te pruimen voor een boek dat niks kost
quote:
op 06-29-2000 om 12:46 PM schreef Barb het volgende:
Heb C. Potok al weer uit
Ben nu begonnen in Fear and Loathing in Las Vegas - Hunter S. Thompson. Tot nu toe beter en leuker als de film, die ik echt geweldig vind. Niet kijken voor het stappen gaan
Die film is echt fantyastisch, van mij mag Johnny Depp altijd zo ondergewaardeerd blijven als hij nu is.
quote:
op 06-14-2000 om 11:42 AM schreef SunChaser het volgende:Tip voor jullie: het boek ; Modeleren met menselijk vlees (kuttitel, wel een goed boek) Schrijver weet ik ff niet.
Brian D'Amato schreef dit boek.
Ook ik ben bezig in het boek van Karin Overmars "vermoorde onschuld", en ook in "wilde zwanen" van Jung chang
Tis het 1e boek van Koontz wat ik lees maar het onderwerp sprak me aan.
daarna ligt al voor me klaar
James Joyce - Ulysses
Dit is echt een meesterlijk boek over de Acid-periode in muziek, jongeren+muziek+drugs, wat drugs doet met je perceptie van muziek.
Ben nog niet zover, maar ik heb gehoord dat hij nauwgezet beschrijft wat lichaam en geest meemaken na bv. het roken van marihuana en het dan luisteren naar muziek. Bij de eerste uitgaven zat ook een cd
quote:
op 07-06-2000 om 08:52 PM schreef bogus het volgende:
Simon Reynolds - Energy FlashDit is echt een meesterlijk boek over de Acid-periode in muziek, jongeren+muziek+drugs, wat drugs doet met je perceptie van muziek.
Dat klinkt echt heel interessant... ik ga eens achter dat boek aan! Bedankt voor de t(r)ip!
Een ding is zeker: veel goede muziek is iig onder de invloed van drugs gemaakt
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 06 Juli 2000).]
morgen wil ik verder beginnen in Rheingold van Stephan Grundy, een bewerking van het Nibelungenlied (waar ook de opera van Wagner en het Suske en Wiske album 'de ringelingschat' op gebaseerd zijn). Zag het laatst liggen voor 15,- bij de slechte dus kon mijn lol niet op, aangezien de bieb het niet had.
en daarna voor de tigste keer "A Prayer for Owen Meany" van Irvine. Mooiste boek ooit geschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |