abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:39:43 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39940196
Misschien wel een n00b vraagje maar toch!

Ik heb een Clio (2002) met 17 inch LM velgen. Erg mooi allemaal, maar nu wil ik 1 van mijn bandjes oppompen. 1 van de voorbanden is namelijk wat zachter dan de andere. Maar ik zou zo 1 2 3 niet durven schatten hoeveel bar dit moet zijn

Iemand die het weet? Dus hoeveel bar moet er in een 17 inch (breedte overigens 205)??
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39940275
Staat dat niet in het klepje van de tank?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:42:50 #3
148795 Punjab
Next Stop...
pi_39940309
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:41 schreef Arjan het volgende:
Staat dat niet in het klepje van de tank?
Of aan de binnenkant van je portier ( bestuurderskant op de kopse kant van de deur )
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_39940315
Of in het portier van je deur.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:43:21 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39940328
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:41 schreef Arjan het volgende:
Staat dat niet in het klepje van de tank?
van de standaard bandenmaat wel ja
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39940344
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:42 schreef SuperBosch het volgende:
Of in het portier van je deur.
Of in de deur van je portier. .

Maar dat zijn natuurlijk wel waardes voor standaardvelgen en -banden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_39940363
Het antwoord is de spanning van de andere banden

anders moet je de andere 3 banden ook nog even oppompen tot de juiste spanning

  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:45:04 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39940373
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Of in de deur van je portier. .

Maar dat zijn natuurlijk wel waardes voor standaardvelgen en -banden.
Daarom! Is er misschien een Kwik Fitter of een echt garagebedrijf?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:45:45 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39940396
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:44 schreef Vitalogy het volgende:
Het antwoord is de spanning van de andere banden

anders moet je de andere 3 banden ook nog even oppompen tot de juiste spanning

Vaak is het voor toch anders dan achter?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39940442
Nee

maar dat was het punt ook niet echt he.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:49:19 #11
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39940498
Staat toch gewoon op de band wat erin mag?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:50:25 #12
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_39940533
Weet niet waarom maar alle auto's die ik gehad hebben staan/stonden @ 2.1 bar!
Signature
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:50:30 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39940536
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:49 schreef MikeyMan het volgende:
Staat toch gewoon op de band wat erin mag?
Ik kan het niet echt vinden als ik eerlijk moet zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39940548
De spanning die op je banden moet staan is altijd hetzelfde. Of je nou Lidl, Aldi, Bridgestone of Lightyear eronder hebt zitten. Die spanning kun je terugvinden in je portier, tankdop etc etc.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_39940552
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_39940579
Dus je bent een "Tuner" maar je weet bandenspanning niet? OMFG wat een naab ben jij!

reken maar op 2.2/2,3 bar
pi_39940588
naab?
pi_39940615
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:52 schreef Vitalogy het volgende:
naab?
laat maar
pi_39940651
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:39 schreef sanger het volgende:

Iemand die het weet?
Hangt deels van je rijstijl af. Het is een goed beginpunt om de spanning aan te houden die in het boekje (of de deur) staat, misschien met 1 of 2 tienden erbij. Vervolgens moet je de bandenslijtage in de gaten houden. Slijt de band in het midden: minder spanning. Slijt de band aan de buitenkanten: meer spanning.

Je kan ook met de krijtjesmethode gaan werken, maar of je daar zin in hebt...?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:55:51 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39940705
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dus je bent een "Tuner" maar je weet bandenspanning niet? OMFG wat een naab ben jij!

reken maar op 2.2/2,3 bar
Waar maak jij uit op dat ik een tuner ben?

Ik heb mijn auto net iets langer dan een week en daar zaten mooie velgen onder. Dus tja, wie de "naab???" hier is?!

Daar heb ik meer aan!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39941022
We rijden hier in een ford fusion met 17" vanuit de dealer werd gezegd 3,5 bar en dat hebben we dan ook altijd gereden.
Nu hebben we pas geleden nieuwe banden eronder laten zetten en daar werden ze op 2,5 bar gezet omdat ze dan altijd safe zaten ofzo.
Maar vervolgens ging ons verbruik van 1 op 19 ofzo naar 1 op 10 dus we hebben ze nu weer op 3,5 bar gezet en rijden weer zuinig. Zou dus gewoon navragen bij de dealer.
pi_39941054
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:54 schreef DS4 het volgende:

Je kan ook met de krijtjesmethode gaan werken, maar of je daar zin in hebt...?
Nooit van gehoord... wat is dat?
pi_39941059
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:50 schreef SocialDisorder het volgende:
De spanning die op je banden moet staan is altijd hetzelfde. Of je nou Lidl, Aldi, Bridgestone of Lightyear eronder hebt zitten. Die spanning kun je terugvinden in je portier, tankdop etc etc.
Niet helemaal waar, oudere auto's vermelden vaak gegevens die verouderd zijn.
Moderne banden kunnen harder worden opgepompt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_39941079
minimaal 2,5 bar.
pi_39941130
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:06 schreef Xanthe het volgende:
We rijden hier in een ford fusion met 17" vanuit de dealer werd gezegd 3,5 bar en dat hebben we dan ook altijd gereden.
Nu hebben we pas geleden nieuwe banden eronder laten zetten en daar werden ze op 2,5 bar gezet omdat ze dan altijd safe zaten ofzo.
Maar vervolgens ging ons verbruik van 1 op 19 ofzo naar 1 op 10 dus we hebben ze nu weer op 3,5 bar gezet en rijden weer zuinig. Zou dus gewoon navragen bij de dealer.
te hoge bandenspanning is ook niet goed voor de bandjes he? Je kunt het beter na laten kijken bij bovenstaand PDF welke spanning het beste is voor jouw auto.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_39941215
over het algemeen is het 2,2 voor en 2.0 bar achter (als je zware belading hebt kun je er altijd achter iets meer in doen)
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_39941299
Kijk gewoon op je banden, daar staat het altijd op... of bel eens een garage, die kan het je meteen vertellen.
pi_39941655
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:09 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

te hoge bandenspanning is ook niet goed voor de bandjes he? Je kunt het beter na laten kijken bij bovenstaand PDF welke spanning het beste is voor jouw auto.
Tja tabel uit 2002 is niet handig voor een auto die pas na dat jaar op de markt is gekomen.
Neem aan dat de dealer toch wel weet welke spanning erop moet zitten (overigens zowel de dealer waar we hem hebben gekocht als degene waar we hem in onderhoud hebben zeggen hetzelfde). Verder ook geen standaard bandenmaat omdat we een promotie model hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 18 juli 2006 @ 15:27:16 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_39941681
Het staat misschien op je banden, maar dat is de maximale spanning die er in mag. Druk je er meer in, dan kan de band tijdens het rijden barsten. De juiste bandenspanning hangt af van de auto. Staan de banden niet op de juiste druk, dan is de kans groot dat je minder grip hebt. En een hogere bandenspanning betekent NIET meer grip !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_39941754
kijk op de website van de bandenfabrikant.
pi_39941794
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:26 schreef Xanthe het volgende:

Tja tabel uit 2002 is niet handig voor een auto die pas na dat jaar op de markt is gekomen.
38 seconden zoeken op die site en je vindt warempel een andere tabel:

http://www.houddespanningerin.nl/index.asp?TaalID=2
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_39942033
er staat meestal een Max Bar waarde op je band, ga daar gewoon niet overheen
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_39942092
Lekker dan. Volgens het plaatje in de deur van mijn auto (Hyundai Santa Fe 2.0) moet de druk 30 PSI zijn, dat is dan 2,1 bar. Volgens de PDF hierboven moet het 3,0 bar zijn en volgens de laatste link moet het weer 2,1 bar zijn. Vertel het me maar..........

Ik ging ze nalopen en de meeste banden moesten juist iets leger worden omdat ze op 2,4 bar zaten ongeveer.

Raar of niet ?!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:43:27 #34
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39942166
2,4 lijkt me prima...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39942291
mja, ik ga straks maar weer ff lang het pompstation om ze bij te pompen. Als ik zo zie welke waardes worden aangeduid, is 2,1 te weinig voor deze banden. Heb ook het idee dat het minder goed rijdt nu.

Thanx !
pi_39942310
de regel: "pang betekent stop" wil ok wel handig zijn als je er ECHT niet meer uitkomt.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_39942594
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:48 schreef SocialDisorder het volgende:
de regel: "pang betekent stop" wil ok wel handig zijn als je er ECHT niet meer uitkomt.
no shit sherlock
M'n signature, wat doe je :{
  dinsdag 18 juli 2006 @ 16:06:18 #38
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_39942818
2.1 rondom is voor een clio goed.
Echter, hou ze wel in de gaten, want op een een of andere manier heb ik de ervarng dat mensen die een clio hebben ALTIJD last hebben van een te lage bandenspanning. Heb er een keer een moeten helpen die nog maar 1 bar in haar band had zitten. Dan is een klapband ook niet onvermijdelijk...
pi_39943632
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:07 schreef Xanthe het volgende:

Nooit van gehoord... wat is dat?
In plaats van een bandendruk uit een tabelletje over te nemen en hopen dat dat goed is, kan je het beter zelf even uitzoeken.

Je hebt alleen een stukje krijt, een compressortje/pomp en een rustig industrie-terrein nodig.

Zet met het krijtje een paar streepjes op de band waar het loopvlak overgaat in de wang van de band.

Als de streepjes gezet zijn, gummen maar
Even flink wat bochtjes draaien, zodat je zeker weet dat de banden flink belast worden.

Stoppen en kijk hoe de streepjes zijn afgesleten... zit er nog krijt op het loopvlak van de band, dan moet de spanning omlaag.
Is het krijt van de wang van de band afgesleten, dan moet de spanning omhoog.

Net zo lang experimenteren tot het krijt precies op het einde van het loopvlak afslijt.

Bedenk wel dat de spanning die je nu gemeten hebt, hoger is dan wanneer je banden afgekoeld zijn, dus ook nog even meten als je banden koud zijn.
Die (koud gemeten) spanning kan je dan aanhouden als je de volgende keer je banden weer moet oppompen.

Voila, de krijtjesmethode...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 17:10:04 #40
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39945055
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

In plaats van een bandendruk uit een tabelletje over te nemen en hopen dat dat goed is, kan je het beter zelf even uitzoeken.

Je hebt alleen een stukje krijt, een compressortje/pomp en een rustig industrie-terrein nodig.

Zet met het krijtje een paar streepjes op de band waar het loopvlak overgaat in de wang van de band.

Als de streepjes gezet zijn, gummen maar
Even flink wat bochtjes draaien, zodat je zeker weet dat de banden flink belast worden.

Stoppen en kijk hoe de streepjes zijn afgesleten... zit er nog krijt op het loopvlak van de band, dan moet de spanning omlaag.
Is het krijt van de wang van de band afgesleten, dan moet de spanning omhoog.

Net zo lang experimenteren tot het krijt precies op het einde van het loopvlak afslijt.

Bedenk wel dat de spanning die je nu gemeten hebt, hoger is dan wanneer je banden afgekoeld zijn, dus ook nog even meten als je banden koud zijn.
Die (koud gemeten) spanning kan je dan aanhouden als je de volgende keer je banden weer moet oppompen.

Voila, de krijtjesmethode...
Moet iedereen het zo doen?

2,1 bar is wel erg weinig heb ik het idee. Das dan ook gebaseerd op de originele velgen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39945354
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:10 schreef sanger het volgende:

Moet iedereen het zo doen?
Nee, je moet niets. Maar de opgegeven waarden gaan uit van gemiddelden en houden ook vaak meer rekening met comfort dan met wegligging.

Als je een beetje door het dorp heenrijdt rustig ende relaxed: neem rustig de voorgeschreven waarde. Als je veel snelwegen rijdt of vaak met veel gewicht in de auto rondrijdt: hogere spanning (1-3 tienden). Als je graag een beetje sportief rondrijdt of een zo gelijkmatig mogelijke bandenslijtage nastreeft zou het krijtje uitkomst kunnen bieden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_39953142
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:31 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

38 seconden zoeken op die site en je vindt warempel een andere tabel:

http://www.houddespanningerin.nl/index.asp?TaalID=2
Staat onze bandenmaat niet bij
pi_39955739
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:06 schreef Xanthe het volgende:
We rijden hier in een ford fusion met 17" vanuit de dealer werd gezegd 3,5 bar en dat hebben we dan ook altijd gereden.
Nu hebben we pas geleden nieuwe banden eronder laten zetten en daar werden ze op 2,5 bar gezet omdat ze dan altijd safe zaten ofzo.
Maar vervolgens ging ons verbruik van 1 op 19 ofzo naar 1 op 10 dus we hebben ze nu weer op 3,5 bar gezet en rijden weer zuinig. Zou dus gewoon navragen bij de dealer.
3,5 bar is echt kneiterhard
pi_39955874
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

3,5 bar is echt kneiterhard
17" en brede banden , zal wel aan de maat liggen. Op de huidige band staat geen maximale spanning. Ga ervan uit dat de dealers (en de verkopende ligt aan de andere kant van het land dan degene die m onderhoud) toch wel weten waar ze het over hebben.
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:44:48 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39964761
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

3,5 bar is echt kneiterhard
Dat is ook normaal bij deze bandenmaat, kleine wang van de band.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39964875
Wat is eigenlijk de wang van een band?
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:54:34 #47
5673 heijx
Qui que boue
pi_39964903
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:06 schreef Xanthe het volgende:
We rijden hier in een ford fusion met 17" vanuit de dealer werd gezegd 3,5 bar en dat hebben we dan ook altijd gereden.
Nu hebben we pas geleden nieuwe banden eronder laten zetten en daar werden ze op 2,5 bar gezet omdat ze dan altijd safe zaten ofzo.
Maar vervolgens ging ons verbruik van 1 op 19 ofzo naar 1 op 10 dus we hebben ze nu weer op 3,5 bar gezet en rijden weer zuinig. Zou dus gewoon navragen bij de dealer.
3,5 bar is echt veel te veel, dan houd je effectief maar 135mm van de 225mm breedte over (225/45R17 of zo?) omdat de rest de grond niet meer raakt. Bovendien kan het verbruik niet verdubbelen door een dergelijke aanpassing van de bandenspanning. Afgezien van meetfouten in je verbruik MOET er nog een andere factor aanwezig zijn geweest.

Of de spanningsmeter is defect.
Of je las 35psi ipv 3,5 bar op de meter, dat komt dichter in de buurt. (2,4 bar)

Ik begrijp ook niet waar een DEALER het advies van 3,5 bar voor een personenautoband vandaan haalt. Een Transit allŕ, maar een Fusion...
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  woensdag 19 juli 2006 @ 09:04:01 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39965033
3,5 bar lijkt mij ook veel voor een Ford Fusion, maar kan wel kloppen.

BMW 330 Touring: volgens boekje, voor diverse maten van 205/50/17 tot 225/40/18, in beladen toestand, voor 2,8 tot 3 bar, achter 3,3 tot 3,5 bar.

Een Ford Fusion is (hoop ik) wel lichter, en ik denk dat 3,5 eerder zuinig is dan comfortabel (waarom zulke enorme wielen onder zo'n otootje? ) maar zoveel zit je denk ik niet verkeerd, komt gewoon omdat het van die platte bandjes zijn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 19 juli 2006 @ 09:06:28 #49
5673 heijx
Qui que boue
pi_39965066
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:31 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

38 seconden zoeken op die site en je vindt warempel een andere tabel:

http://www.houddespanningerin.nl/index.asp?TaalID=2
Deze site geeft hogere waarden dan Volkswagen voor mijn Golf in beladen toestand opgeeft...
2,4 voor en 2,8 achter Dan stuitert de achteras continu links en rechts achter de vooras aan.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  Moderator woensdag 19 juli 2006 @ 09:09:52 #50
18653 crew  D.
pi_39965121
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:52 schreef Xanthe het volgende:
Wat is eigenlijk de wang van een band?
als het niet het loopvlak is blijft er weinig anders over he
  Moderator woensdag 19 juli 2006 @ 09:10:59 #51
18653 crew  D.
pi_39965142
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:06 schreef heijx het volgende:

Dan stuitert de achteras continu links en rechts achter de vooras aan.
dat houdt wel despanningerin
pi_39965294
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:52 schreef Xanthe het volgende:
Wat is eigenlijk de wang van een band?
Blijf in OUD met je kind in je icoon
  woensdag 19 juli 2006 @ 09:22:33 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39965394
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:18 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Blijf in OUD met je kind in je icoon
nurt
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39965432
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:09 schreef D.Rose het volgende:

[..]

als het niet het loopvlak is blijft er weinig anders over he
Kan het beter even navragen dan gewoon maar ergens vanuit gaan toch?
pi_39965484
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:18 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Blijf in OUD met je kind in je icoon
Ga jij dan lekker terug naar die geit van je uit je hp.
  woensdag 19 juli 2006 @ 12:36:13 #56
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_39970939
altijd 2.1 of 2.2 aanhouden. niet lager gaan.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_39972829
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:26 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ga jij dan lekker terug naar die geit van je uit je hp.
Jij wil een ban
pi_39981714
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:04 schreef Hyperdude het volgende:
Een Ford Fusion is (hoop ik) wel lichter, en ik denk dat 3,5 eerder zuinig is dan comfortabel (waarom zulke enorme wielen onder zo'n otootje? ) maar zoveel zit je denk ik niet verkeerd, komt gewoon omdat het van die platte bandjes zijn.
Waarom zulke bandjes? Ze zaten er al onder evenals de vele extra's die de meeste fusions niet hebben en de speciale bekleding van het interieur.
En idd. zeer platte bandjes. Maat banden die ik nog niet bij andere fusions heb gezien overigens (zullen er vast wel zijn hoor). Ben niet zo handig met het knippen in foto's maar had anders wel een duidelijke foto waar je de band op kon zien.
pi_60738525
Waarom mag je nooit de spanning van je band verlagen als deze warm is? En hoe lang duurt het voordat een band is afgekoeld nadat je er mee hebt gereden?
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:32:40 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60738609
Omdat je dan bij afgekoelde banden een te lage spanning kunt hebben?
Tempo afkoelen banden weet ik niet. Zou toch wel 15-30 minuten wachten als je bv met 30 graden of meer 500 km over de Autobahn hebt gejakkerd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:59:22 #61
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_61142979
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:32 schreef Hyperdude het volgende:
Omdat je dan bij afgekoelde banden een te lage spanning kunt hebben?
Tempo afkoelen banden weet ik niet. Zou toch wel 15-30 60-75 minuten wachten als je bv met 30 graden of meer 500 km over de Autobahn hebt gejakkerd.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_61152486
rond de 6/7 bar
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')