abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:59:17 #101
81237 releaze
best of both worlds
pi_39936864
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:50 schreef rival het volgende:

[..]

daarna moeten er zeker dingen veranderen! maar als mijn moeder zei. anders ga je het huis maar uit. zei ik ook altijd.. prima.. boeit me niet....

ze deed het namelijk nooit.... tot op die ene dag..... ik kon toen bij een vriend slapen.. maar op dat moment besefte ik wel dat ik zo helemaal nergens terrecht zou komen, dat ik niks was!
ik ben een stuk of 5 keer weggelopen bij m'n ouders, en iedere keer als ik noodgedwongen terug kwam kreeg ik een paar klappen, veel gekanker en verwijt en dat was het enige dat veranderde. iedere keer de oude koeien uit de sloot halen maar totaal niet kijken naar de toekomst en wat we er samen aan konden doen. ik moest maar veranderen, punt. alsof dat op die manier gaat!

hoewel ik nu precies begrijp hoe het zo tot stand is gekomen neem ik het mn ouders nog enigszins kwalijk dat ze zich niet over hun persoonlijke "eer" gevoelens hebben heengezet om de situatie voor hen en 3 kinderen in huis draaglijk te maken. ik merk nu met mn broertje, 8 jaar jonger, dat ze wel iets hebben opgestoken maar dat hun eer nogsteeds onschendbaar is. erg vervelend, want het laat heel weinig ruimte voor de gevoelens van een andere partij. en probeer dan maar eens bij je kinderen respect te krijgen voor de gevoelens van de ouders. Je wilt het ene, maar je geeft zelf niet het juiste voorbeeld. Dan kan je slaan wat je wilt, maar het bevestigt alleen dat het in het huishouden om machtuitoefening gaat, en niet op respect.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:02:44 #102
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_39936975
Gebruikt je broertje drugs?
  Moderator dinsdag 18 juli 2006 @ 13:05:52 #103
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_39937073
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:03 schreef Moonah het volgende:

[..]

Opvoeding begint bij de geboorte. Als je een situatie 14 jaar lang maar aan laat modderen waardoor diep ingesleten patronen zijn ontstaan en getolereerd, heeft een impulsieve, ondoordachte 'harde hand' interventie geen zin. Werkt ws alleen maar averechts.
Niet mee eens. Op een gegeven moment, als alle andere middelen zijn uitgeput, zoals 'praten' etc, en hij snapt op een zachte manier niet hoe het wel hoort, dan maar op de harde manier. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

De enige reden dat ie doorgaat zoals ie doet is omdat hij weet dat hij ermee wegkomt. Zijn moeder gaat huilen, so what, heeft hij geen last van. Zijn pa doet ook niets als hij wordt uitgescholden, naja, dan zal het wel prima zijn, dus roept ie de volgende keer weer iets.

Als ie nou de volgende keer weer je moeder uitscheldt, of kwetst of wat dan ook, dan moet zij, of jij TS, hem ineens een klap in zn gezicht geven. Wat is dat nou voor bullshit, als ik m'n moeder vroeger wel eens uitschold of iets enigzins verkeerd zei dat had ik zo een paar tikken van m'n moeder te pakken, en als zij het niet deed was ik de koning...tot mijn vader thuis kwam van m'n werk, en ongeveer 30 sec nadat ik de sleutel in het slot had gehoord als m'n pa thuiskwam kon ik gaan rennen, want anders was ik zuur.

Ik zeg; mep hem gewoon. Je hoeft hem niet het ziekenhuis in te slaan, maar gewoon acuut een klap verkopen en dan op een luide en waarschuwende toon roepen van "en nou is het afgelopen, wat maak jij je wel niet wijs". Op het moment dat hij dan een slimme opmerking terug wil maken (wellicht doet hij dat wel) snoer je 'm de mond en zeg je op dezelfde toon iets van "Ik wil geen woord meer van je horen!!!!" Je mag gerust ontzettend kwaad klinken.

Diep van binnen heeft hij nl (hoop ik voor je) wel nog respect zitten, dus hij zal testen hoe ver hij kan gaan, maar als jij voet bij stuk houdt zal hij uiteindelijk weggaan, naar boven gaan, of whatever. Weggaan kun je verbieden. En als hij toch naar buiten wil gaan, dan sleur je hem terug naar binnen toe.

Het zou toch verdomme te gek worden dat een of ander snotjong van 14 thuis de dienst uitmaakt, dat hij zijn moeder aan het huilen maakt en zijn vader kan uitschelden en daarmee wegkomt. Jij bent zijn oudere broer, sla dat respect er godverdomme in man!

[disclaimer]
Die allerlaatste opmerking moet je niet opvatten als -mishandeling is oke- !! Je moet em niet verrot slaan, maar je hoeft hem ook zeker niet met fluwelen handschoentjes aan te pakken.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:11:18 #104
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39937247
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:19 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Wat een onzin!

Ik was 8 toen ik mijn eerste tv bij elkaar had gespaard en 12 toen ik mijn eigen PC kreeg. Heeft geen zak met die materiële zaken te maken. Wel met hoe ouders hun kinderen ermee leren / laten omgaan.
Ik zei later ook dat dat ook hetgeen is wat je moet aanpakken.
pi_39937279
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:02 schreef Gluckskafer het volgende:
Gebruikt je broertje drugs?
goede vraag

en niet zeggen 'hij blowt af en toe, maar daar kan het niet aan liggen'

want dat is natuurlijk onzin
pi_39937301
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:37 schreef Faat het volgende:

[..]

Maar een echt begripvol en meelevend typje lijk je er niet van geworden te zijn

Jouw advies zal gewoon niet werken jongen. Je moet je ook wat inleven in die ouders, een moeder die
zichzelf uit laat schelden en daarbij zelfs in tranen uitbarst zal niet van de een of de andere dag zichzelf
met dusdanig ouderlijk overwicht op kunnen stellen en/of zelfs zoonlief een paar klappen gaan geven.

Had zij, of de vader, dit in zich gehad dan was het natuurlijk allang gebeurd. Ga daar nou eens niet
aan voorbij en denk eens wat beter na over echte oplossingen waar de TS wat mee kan. En denk
niet dat elke psycholoog een zweverig type is dat alleen maar etiketjes opplakt. Sommigen zijn keihard
en recht voor zijn raap. Precies zo'n type dat de ouders nodig hebben om hen de middelen aan te
reiken en de weg te wijzen die ze moeten bewandelen om dat jong weer in het gareel te krijgen.
Ik kan heus wel meelevend zijn hoor, en ik zie heus wel in dat dit soort ouders niet snel gaat veranderen, maar ik kan je garanderen dat elke psych gaat zeggen tegen die ouders dat ook zij moeten veranderen, en strenger moeten worden. Dat daarbij geen tikjes mogen worden uitgedeeld, tja dat is het politiek correct klimaat waarin we leven.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:14:57 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39937358
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:12 schreef Scorpie het volgende:
maar ik kan je garanderen dat elke psych gaat zeggen tegen die ouders dat ook zij moeten veranderen, en strenger moeten worden.
Nou, hehe, dat is dus die coaching waar ik et over had. Zoals Faat al zei, konden ze het uit zichzelf (grenzen stellen, consequent zijn etc.) hadden ze het allang gedaan en was eea niet zo uit de hand gelopen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_39937427
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:57 schreef lone_wolf het volgende:

[..]

Gezien de verbale agressie die je ten toon spreidt, heb je goed wat klappen gehad....
Verbale agressie? Die mag je me uitleggen
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:17:10 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39937432
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:05 schreef CoolGuy het volgende:
Niet mee eens. Op een gegeven moment, als alle andere middelen zijn uitgeput, zoals 'praten' etc, en hij snapt op een zachte manier niet hoe het wel hoort, dan maar op de harde manier. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Dat blijkt dus hier idd het geval te zijn. Maar die 'zachte heelmeesters' (ik praat liever over ouders die geen grenzen kunnen stellen en niet consequent durven te zijn) kúnnen dus niet in een keer een volkomen tegengestelde manier van opvoeden gaan hanteren. Daar zullen ze hoogstws hulp bij nodig hebben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:18:29 #110
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39937478
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik kan heus wel meelevend zijn hoor, en ik zie heus wel in dat dit soort ouders niet snel gaat veranderen, maar ik kan je garanderen dat elke psych gaat zeggen tegen die ouders dat ook zij moeten veranderen, en strenger moeten worden. Dat daarbij geen tikjes mogen worden uitgedeeld, tja dat is het politiek correct klimaat waarin we leven.
beetje gefixeerd op tikken ben je. Ik ben heel streng opgevoed, maar kan me niet herinneren dat ik echt tikken heb gehad ofzo. Denk ook niet dat het nodig is, het gaat vooral om het overgewicht dat je op de juiste momenten uitstraalt. Een tik straalt ook onmacht uit, soms is het nodig, maar het is niet het wondermiddel wat uit jouw verhaal lijkt te zijn.
Het dodelijkst is als je als ouders onmacht hebt, en dat het kind dat ook doorheeft. Dan nog kan hij dan medelijden hebben en is er niets aan de hand, is dat niet het geval (vooral als hij wel een ego-boost gebruiken kan) dan zal hij extra hard toeslaan.
pi_39937500
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
helemaal mee eens, precies hetzelfde hier gehad!
pi_39937517
Als ik zo'n broertje had zat ik nu waarschijnlijk vast wegens mishandeling ofzo...
  Moderator dinsdag 18 juli 2006 @ 13:21:29 #113
16180 crew  CoolGuy
pi_39937567
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat blijkt dus hier idd het geval te zijn. Maar die 'zachte heelmeesters' (ik praat liever over ouders die geen grenzen kunnen stellen en niet consequent durven te zijn) kúnnen dus niet in een keer een volkomen tegengestelde manier van opvoeden gaan hanteren. Daar zullen ze hoogstws hulp bij nodig hebben.
Zachte heelmeesters of wat jij zegt, we bedoelen beide hetzelfde nietwaar Goed, die ouders kunnen het dus niet. Maar broerlief opent hier een topic, en volgens mij kan hij dit wel degelijk. TS is ook een lid van dat gezin, en kan en mag dus ook ingrijpen op het moment dat bepaalde dingen de spuigaten uitlopen. Het is leuk dat die ouders met een psycholoog moeten praten, maar die psycholoog zal het broertje van TS ook willen zien en spreken, en dat zal niet zonder slag of stoot gaan.

Die jongen zal echt niet ineens als een schoothondje meegaan naar iemand die hem wil doorgronden. Wil je die meekrijgen, dan zul je hem min of meer moeten dwingen, en wie gaat dat doen? Die ouders toch zeker niet, die 'kunnen' dat niet. Ik vind dat hier een rol is weggelegd voor TS.
pi_39937572
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:18 schreef Grumpey het volgende:

[..]

beetje gefixeerd op tikken ben je. Ik ben heel streng opgevoed, maar kan me niet herinneren dat ik echt tikken heb gehad ofzo. Denk ook niet dat het nodig is, het gaat vooral om het overgewicht dat je op de juiste momenten uitstraalt. Een tik straalt ook onmacht uit, soms is het nodig, maar het is niet het wondermiddel wat uit jouw verhaal lijkt te zijn.
Het dodelijkst is als je als ouders onmacht hebt, en dat het kind dat ook doorheeft. Dan nog kan hij dan medelijden hebben en is er niets aan de hand, is dat niet het geval (vooral als hij wel een ego-boost gebruiken kan) dan zal hij extra hard toeslaan.
Ben ik gefixeerd op tikken? Wat een analyse zeg Waarom denk je dat eigenlijk? Omdat ik aankaart dat een tik zo af en toe niet gelijk mishandeling is? Of omdat ik aangeef dat ik er zelf niet slechter van ben geworden, integendeel? Of omdat ik praktijkvoorbeeld aangaf waarin die tik mij toch goed in toom hield?

Ik snap niet helemaal waar je heen wilt? Je zegt dat een tik onmacht uitstraalt, maar dat het ook kan werken? Heb ik ooit het tegendeel beweert, volgens mij niet. Ik zeg niet dat je ouders je in elkaar moeten rossen, maar tegenwoordig is het als ouders zijnde een doodzonde een tik uit te delen, terwijl ik het daar niet mee eens ben. En dan ben ik gefixeerd op tikken? Politiek correctheid in een notedop dus

Daarnaast koppel jij een hele strenge opvoeding met tikken, en dat lijkt mij een verkeerd beeld. Ik ben heel vrij opgevoed, mijn ouders gaven mij weinig restricties, maar lieten mij wel duidelijk blijken wat not done was. Zodra ik daarover heen ging, werd ik teruggeroepen, bleef ik het doen, dan wist ik wat de consequentie was (ja, dat weet je). Ik snap niet zo goed wat een strenge opvoeding te maken heeft met het al dan niet uitdelen van tikken, behalve dan dat het bij een strenge opvoeding zelfs meer zal gebeuren?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2006 13:23:45 ]
pi_39937684
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters of wat jij zegt, we bedoelen beide hetzelfde nietwaar Goed, die ouders kunnen het dus niet. Maar broerlief opent hier een topic, en volgens mij kan hij dit wel degelijk. TS is ook een lid van dat gezin, en kan en mag dus ook ingrijpen op het moment dat bepaalde dingen de spuigaten uitlopen. Het is leuk dat die ouders met een psycholoog moeten praten, maar die psycholoog zal het broertje van TS ook willen zien en spreken, en dat zal niet zonder slag of stoot gaan.

Die jongen zal echt niet ineens als een schoothondje meegaan naar iemand die hem wil doorgronden. Wil je die meekrijgen, dan zul je hem min of meer moeten dwingen, en wie gaat dat doen? Die ouders toch zeker niet, die 'kunnen' dat niet. Ik vind dat hier een rol is weggelegd voor TS.
Dat niet alleen, als ik zo situatieschets lees, dan weet ik wel zeker dat het broertje slim genoeg is om bij de psycholoog mooi weer te spelen en niet al te veel te laten doorschemeren. Hierdoor neemt de effectiviteit af van de behandeling.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2006 13:25:35 ]
  Moderator dinsdag 18 juli 2006 @ 13:26:54 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_39937759
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:18 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Net als een vakantie, de minder leuke dingen vergeet je snel, en als je thuiskomt was het 'geweldig!'. Ik denk dat iedereen vroeger wel eens een paar tikken heeft gehad. Waarom krijg ik het gevoel dat het overgrote deel hier denkt dat een opvoeding zoals Scorpie en ik hebben gehad grenst aan mishandeling? Tegenwoordig moet er overal over 'gepraat' worden, en daar ben ik het mee eens, maar in dit geval vind ik helemaal niet dat er direct naar een externe partij gerend moet worden om de zaken normaal te krijgen.

Jezus, het zou te gek worden dat als een kind een keer uit de band springt, of herhaaldelijk, dat er dan niet een corrigerende tik (als je klein bent heet dit pak voor de broek krijgen) uitgedeeld mag worden. Ik heb vroeger best een aantal keer een pijnlijke kont of wang gehad hoor, en daar ben ik niets slechter, onrespectvoller, onhandelbaarder door geworden. Integendeel zelfs.

Het lijkt hier wel bijna alsof het overgrote deel van de mensen die hier reageren van die softies zijn die overal over willen praten. Hij is 14, het is nog een kind, hij woont thuis, en heeft te doen wat zijn ouders zeggen. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:28:10 #117
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39937816
ik koppel ze juist los. Tikken is een middel, lang niet het beste middel maar zeker niet een middel wat sowieso niet gebruikt moet worden, soms kan het helpen. Bijvoorbeeld bij emotionele argumenten en op de man spelen van kinderen op de ouders.
Een strenge opvoeding komt door hele andere dingen. Maar ik merk dat we het best met mekaar eens zijn volgens mij,wat ik alleen bedoelde met fixatie op tikken is dat je het in elk stukje wat je getypt hebt, ht wel gebruikt hebt als voorbeeld volgens mij.
pi_39937846
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Net als een vakantie, de minder leuke dingen vergeet je snel, en als je thuiskomt was het 'geweldig!'. Ik denk dat iedereen vroeger wel eens een paar tikken heeft gehad. Waarom krijg ik het gevoel dat het overgrote deel hier denkt dat een opvoeding zoals Scorpie en ik hebben gehad grenst aan mishandeling? Tegenwoordig moet er overal over 'gepraat' worden, en daar ben ik het mee eens, maar in dit geval vind ik helemaal niet dat er direct naar een externe partij gerend moet worden om de zaken normaal te krijgen.

Jezus, het zou te gek worden dat als een kind een keer uit de band springt, of herhaaldelijk, dat er dan niet een corrigerende tik (als je klein bent heet dit pak voor de broek krijgen) uitgedeeld mag worden. Ik heb vroeger best een aantal keer een pijnlijke kont of wang gehad hoor, en daar ben ik niets slechter, onrespectvoller, onhandelbaarder door geworden. Integendeel zelfs.

Het lijkt hier wel bijna alsof het overgrote deel van de mensen die hier reageren van die softies zijn die overal over willen praten. Hij is 14, het is nog een kind, hij woont thuis, en heeft te doen wat zijn ouders zeggen. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Dat niet alleen, ik merk ook dat er een enorm stigma ligt op het woord "tik".
Waarom wordt dat gelijkgesteld aan slaan/mishandeling? Een tik was bij mij echt niet gelijk een vuistslag in mijn gezicht hoor!

Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij je post
pi_39937918
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:28 schreef Grumpey het volgende:
ik koppel ze juist los. Tikken is een middel, lang niet het beste middel maar zeker niet een middel wat sowieso niet gebruikt moet worden, soms kan het helpen. Bijvoorbeeld bij emotionele argumenten en op de man spelen van kinderen op de ouders.
Een strenge opvoeding komt door hele andere dingen. Maar ik merk dat we het best met mekaar eens zijn volgens mij,wat ik alleen bedoelde met fixatie op tikken is dat je het in elk stukje wat je getypt hebt, ht wel gebruikt hebt als voorbeeld volgens mij.
Oke, dan snap ik waar het vandaan komt. Ik denk dat dat komt omdat overal waar ik op reageer er een ontkrachting van het gebruik ervan voorkomt Kijk maar naar de reacties op mijn stukjes, het zijn stuk voor stuk reacties waarin het gebruik van tikken verfoeid word. Ik ben het helemaal met je eens dat een tik pas bij emotionele argumenten en op de man spelen moet worden gebruikt. Kortom we zijn het eens

Wel ben ik ook van mening dat de TS hierin een grote rol kan spelen. Hij lijkt de enige met genoeg afstand tot zijn broertje dat hij consequent kan optreden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2006 13:31:34 ]
  Moderator dinsdag 18 juli 2006 @ 13:31:34 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_39937945
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben heel vrij opgevoed, mijn ouders gaven mij weinig restricties, maar lieten mij wel duidelijk blijken wat not done was. Zodra ik daarover heen ging, werd ik teruggeroepen, bleef ik het doen, dan wist ik wat de consequentie was (ja, dat weet je). Ik snap niet zo goed wat een strenge opvoeding te maken heeft met het al dan niet uitdelen van tikken, behalve dan dat het bij een strenge opvoeding zelfs meer zal gebeuren?
Hier exact hetzelfde. Ik kreeg niet direct op mijn kop, ik werd gewaarschuwd, en dan kon ik kiezen of delen. Ik zie echt niet in wat daar slecht aan is. Tegenwoordig is het zo dat als je op straat een jengelend kind een tik op z'n billen en hem heel duidelijk maakt dat het afgelopen moet zijn met dat jengelen, er direct een of andere halfzachte politiek correcte praatjosti de politie belt omdat hij aangifte wil doen van 'kindermishandeling' en dan moet als het even verkeerd gaat het hele gezin in therapie en vooral de ouders moeten praten over waarom ze het kind niet verbaal in toom kunnen houden. (goed ik chargeer hier uiteraard even)

Flikker toch op. Een kind dat niet luistert heeft een standje nodig. Zo simpel is het. Zo ging het vroeger ook, en daar is niemand slechter van geworden. En nogmaals, ik heb het hier over een corrigerende tik, niet over een kind dat echt mishandeld wordt. Natuurlijk roepen hier direct mensen van, ja maar wat jij beschrijft is ook mishandeling' maar dat is bullshit.

[ Bericht 1% gewijzigd door CoolGuy op 18-07-2006 13:40:13 ]
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:40:38 #121
81237 releaze
best of both worlds
pi_39938264
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je kind herhaaldelijk hetzelfde gedrag vertoont, lijkt het jou dan niet handig om in eerste plaats uit te zoeken wat dat gedrag veroorzaakt, vraag. als je op dezelfde manier blijft reageren op het gedrag van het kind, wordt het een patroon. grote kans ook dat het kind op een gegevenmoment (trouwens, de ouder ook) aan dit patroon wend en dat de klap voor z'n kop of broek weinig meer uithaalt, zolang het onderliggende probleem nog niet bloot is, en nog niet verholpen. hoe wil je bijvoorbeeld onzekerheid uit een kind slaan, vraag. je kan slaan totdat je een ons weegt, maar of ie daadwerkelijk zelfvertrouwen drvan krijgt, dat krijgt ie misschien in beperkte mate wanneer hij ziet dat hij boven jouw slaan kan uit staan. een mep terug geven. ouders terroriseren, weet ik veel wat. het is veel effectiever om een methode te vinden waar je allebei je slaatje uit slaat, dat zijn de positieve beloningen voor ander gedrag. maar goed, moet je wel eerst weten waardoor het gedrag veroorzaakt wordt.
het enige wat je daarvoor nodig hebt is je gezonde verstand en je wil om het te doen. misschien ben je zelf zo inventief om gepaste tegenreacties te verzinnen, maar je kan natuurlijk altijd de hulp van een psycholoog of opvoedkundige inschakelen. als jij als ouder per sé je kind regelmatig een tik wil kunnen verkopen, dan zou een psycholoog niet zeggen "het mag niet!!!!", ze kunnen je hooguit uitleggen waarom die aanpak niet zo effectief is als een andere aanpak.
quote:
je vergeet dat dit een kind is wat volwassen aan het worden is, en wat ook een steeds volwassenere aanpak nodig heeft. je moet jezelf leren afstemmen op het kind, en je niet afstemmen op je eigen wil. het is niet de bedoeling dat dat kind straks de deur uit gaat met JOUW WIL op zak, maar dat ie genoeg vaardigheden heeft om om te gaan met zijn eigen wil, het creeeren en het beperken ervan. beiden moeten gestimuleerd worden en de puberteit is DE fase bij uitstek.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:41:18 #122
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_39938292
Ja meteen slaan dat helpt Fokkertjes die hier reageren hebben zeker zelf klappen gehad als ze niet luisteren
pi_39938396
TS, hier was ik zo mee klaar. Niet luisteren? Voelen! (Zak)geld krijgt hij niet meer en zijn pc gaat spontaan essentiele onderdelen missen. Dan een maandje of twee hem TOTAAL negeren. Eten en drinken kan ie krijgen, maar hij blijft UIT de keuken. En wederom: TOTAAL negeren tijdens het eten. Internetabonnement wordt opgeheven. Heden geen internet meer mogelijk. Goh wat jammer toch.

Tien tegen één dat meneer binnen een week begint te huilen en te mekkeren waarom jullie hem geen aandacht meer geven. Hij heeft het nu veels te goed.
Zijn kleren schoonmaken en zijn kamer opruimen? Nergens voor nodig. Doet ie zelf maar.

En gaat ie uit of gaat ie slaan? Politie bellen, ELKE keer. Waar hij bij staat.

Wens hem heel veel succes met snel volwassen worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr_Belvedere op 18-07-2006 13:51:14 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_39938419
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:41 schreef skippy22 het volgende:
Ja meteen slaan dat helpt Fokkertjes die hier reageren hebben zeker zelf klappen gehad als ze niet luisteren
Kijk, zo`n reactie bedoel ik nou
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:46:49 #125
81237 releaze
best of both worlds
pi_39938493
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:30 schreef Scorpie het volgende:

Wel ben ik ook van mening dat de TS hierin een grote rol kan spelen. Hij lijkt de enige met genoeg afstand tot zijn broertje dat hij consequent kan optreden.
ik denk dat al de TS eigenhandig gaat optreden naar z'n broertje toe dat dan helemaal de poppen aan het dansen zijn bij hem in huis en dat je dan nog veel verder weg staat. als de ts eigenhandig zou optreden zou dit het beeld van de incompetente ouder nog veel meer versterken, en staan die ouders nog verder weg van het broertje dan nu het geval is. En, om niet te vergeten, zal de afstand tussen TS en z'n ouders misschien ook onnodig vergroot worden. Die ouders die moeten ten alle tijden betrokken raken en zijn bij de opvoeding van hun zoon. Als de TS eigengereid gaat optreden, gebeurt dat niet. Als de TS met z'n ouders gaat praten hierover, dan kan het misschien nog wel gebeuren. Als er iets is wat de TS imo met alle macht moet gaan proberen is het zijn ouders zich laten betrekken bij de opvoeding van hun kind.

En dat is geloof ik ook wat hij wilt, als ik zo de OP nog eens in gedachten neemt. Hij baalt er van dat z'n ouders het afdoen met "puberen", en dat er daardoor zo'n helse situatie thuis ontstaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')