Simpel en daarom ook erg mooiquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:04 schreef DaMart het volgende:
Een luchtbel
Spat uiteen
Vals spel
Zo gemeen
Hoop vermoord
Vertrouwen geschaad
Liefde gesmoord
Groeiende haat
Dromen kraken
Emoties stuk
Nachtelijk waken
Vervloekt geluk
Tranen stromen
Telkens weer
Niet voorkomen
Herhalend zeer
dat is dan weer niet leuk om te lezen gezien de inhoud van het gedichtquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:12 schreef DaMart het volgende:
Ja, sommige mensen maken onbedoeld wat inspiratie los...
Het klinkt leuk, maar het thema is wel erg transparant...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:08 schreef MissMayhem het volgende:
Deze heet footsteps en is in bekende kring de algemene favoriet
The years I walked on my bare feet
The scars and wounds run far to deep
For one person much to shallow
My bloody footsteps I will follow
Till I reach the dead end street
And realise I'm not complete
I'll never reach this mortal soul
I'll never maintain full control
Heel gemeen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:04 schreef DaMart het volgende:
Een luchtbel
Spat uiteen
Vals spel
Zo gemeen
Hoop vermoord
Vertrouwen geschaad
Liefde gesmoord
Groeiende haat
Dromen kraken
Emoties stuk
Nachtelijk waken
Vervloekt geluk
Tranen stromen
Telkens weer
Niet voorkomen
Herhalend zeer
Je wilt niet weten hoe therapeutisch een gedicht of verhaal kan werken. Ik heb dit een paar dagen geleden geschreven en heb daarmee wat zaken lekker van me af kunnen schrijven. En dit gedicht past natuurlijk perfect in een topic als dezequote:Op woensdag 21 maart 2007 10:54 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Maar door een weegeklaag in de vorm van 4 keer 4 keer 2 woorden hier neer te planten maak je niets beter.
Bovendien, dit is toch TTK en niet R&P?
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Het klinkt leuk, maar het thema is wel erg transparant...
Dit vind ik een hele mooie...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:04 schreef DaMart het volgende:
Een luchtbel
Spat uiteen
Vals spel
Zo gemeen
Hoop vermoord
Vertrouwen geschaad
Liefde gesmoord
Groeiende haat
Dromen kraken
Emoties stuk
Nachtelijk waken
Vervloekt geluk
Tranen stromen
Telkens weer
Niet voorkomen
Herhalend zeer
quote:Junk
my spirit melts
my heavy weight
is supressing me
am I crazy or
do I dream
foolish I am
I did not see
where to sleep
what to need
am I crazy or
do I dream
my body smells
my daylife wandering
still confuses me
am I crazy or
do I dream
Dat weet ik heel goed, maar er is en verschil tussen een goed gedicht en een puur therspeutisch gedicht. Maargoed, je mag natuurlijk therapeutisch schrijven, maar dat zijn geen serieuze gedichten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe therapeutisch een gedicht of verhaal kan werken. Ik heb dit een paar dagen geleden geschreven en heb daarmee wat zaken lekker van me af kunnen schrijven. En dit gedicht past natuurlijk perfect in een topic als deze.
Bedoel je mijn 2 gedichten?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:53 schreef ki_ki het volgende:
Wat ik meestal zo storend vind
aan die gedichten
Is het teveel aan inhoud
waardoor je niet gewoon kan lezen
Maar zoveel moet nadenken.
Hoezo niet? Gedichten en verhalen gaan altijd over iets wat de auteur bezig houdt. En bovendien was dit gedicht geschreven toen ik het al enigszins van me af had gezet. Al was een ware gebeurtenis wel de aanleiding voor het gedicht.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:32 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dat weet ik heel goed, maar er is en verschil tussen een goed gedicht en een puur therspeutisch gedicht. Maargoed, je mag natuurlijk therapeutisch schrijven, maar dat zijn geen serieuze gedichten.
eh, nee eigenlijk niet..quote:
Ik vind ook dat mensen in het algemeen kritisch(er) naar iets moeten kijken, maar dat betekent niet dat je kleinerend hoeft te zijn. Schrijven is vaak iets persoonlijks, en als iemand een serieuze poging waagt dan kun je daar best een beetje respect voor op brengen, ook al vind je dat een werk problemen heeft.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:54 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
wat betekent 'die hij bitter'? oh niets? ok. maar het dient toch ook helemaal geen goede fonetische gevolgen, die afbrekening? neuh. oh, ok, waarom staat ie er dan? oh, zomaar. oja. goede gedicht.
Nouja, nouja, ik ben kleinerend omdat ik eigenlijk denk dat de meeste van deze mensen gewoon beter een vogelhuisje kunnen gaan timmeren oid. Of een gedichtenbundel lezen, heel heel heel misschien.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:38 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Ik vind ook dat mensen in het algemeen kritisch(er) naar iets moeten kijken, maar dat betekent niet dat je kleinerend hoeft te zijn. Schrijven is vaak iets persoonlijks, en als iemand een serieuze poging waagt dan kun je daar best een beetje respect voor op brengen, ook al vind je dat een werk problemen heeft.
Look Carrie, I am making a birdhouse.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Nouja, nouja, ik ben kleinerend omdat ik eigenlijk denk dat de meeste van deze mensen gewoon beter een vogelhuisje kunnen gaan timmeren oid. Of een gedichtenbundel lezen, heel heel heel misschien.
Dat is waar, maar dat is niet geheel relevant voor een topic over gedichten. :p.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Look Carrie, I am making a birdhouse.
Een oefening in kritiek zou sommigen ook niet misstaan.
De OT:quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dat is niet geheel relevant voor een topic over gedichten. :p.
Wel dus.quote:Hallo,
Plaats hier je zelfgeschreven gedichten. Engels, Nederlands... wat jij wil.
Enige feedback is welkom.
Ja, maar kritiek op de kritiek gaat me een beetje ver hoor.quote:
oh ménquote:Op zaterdag 24 maart 2007 13:17 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ja, maar kritiek op de kritiek gaat me een beetje ver hoor.
Ok, hier heb ik er één:
Peren en appels in de schaal
Peren en appels liggen in een deuk
Witte en gele tandjes bijten in de vrucht van het vlees
Uit de gaten spuit het sap
En verdwijnt in het lustige mondje
(Met dank aan KvR).
Dat vind ik een sterke uitspraak, want je kritiek is naar mijn bescheiden mening niet bepaald relevant, en je gedichten zijn ook niet echt om opgewonden van te raken.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:39 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Nouja, nouja, ik ben kleinerend omdat ik eigenlijk denk dat de meeste van deze mensen gewoon beter een vogelhuisje kunnen gaan timmeren oid. Of een gedichtenbundel lezen, heel heel heel misschien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |