Ik denk dat men een onderscheid kan maken tussen wat 'mooi' en 'goed' is. Mooi is iets puur subjectief. Een tekening van een 8-jarige kun je mooi vinden, bv omdat het door je kind is gemaakt. Goed is aan de andere hand wel tot een hoge mate te toetsen aan bepaalde waarden. Die waarden zijn natuurlijk wel onder invloed van enige verandering. Maar die huidige waarden zijn vaak nog een heel ruim en diep vangnet om te bepalen of iets een bepaalde kwaliteit heeft.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Maar wie bepaalt dan wat kwaliteit is? Wat zijn kwalitatieve gedichten? Je zei eerder dat mijn 'werken' gewoonweg niets aan zijn. Is dat jouw maat voor kwaliteit? En wat nu, nogmaals, wanneer 80% van de lezers ze wel wat aan vinden? Wat zijn kwalitatieve gedichten en wie bepaalt wat kwalitatief is?
Eigenlijk vind ik dat je affirmeert aan mijn bewering dat beta's zich beter bij hun eigen vakgebied kunnen houden...quote:Op zondag 18 maart 2007 15:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik vond "inferieure pauperalfa" eigenlijk wel leuk gevonden, maar dat terzijde. Ik denk in ieder geval dat je nou zelf ook wel inziet dat je stelling flauwekul is.
De alfa die meent
het alleenrecht te beheren
op kunst mag proberen
de eeuwige schoonheid
van snaren en branen
met de ogen vol tranen
oprecht te bestuderen.
Deze goddelijke kunst
boven de mens verheven
zal voor altijd boven
de alfa blijven zweven
wetende dat
hij de ware kunst
nooit volledig zal kunnen beleven.
Betere flame?
Ze worden daarop gebaseerd maar op het moment van de schepping lijkt het me sterk dat er vaak exacte wetenschappen worden bedreven door de kunstenaar. Die idioot met die lijntjes in primaire kleuren heeft heus geen wiskunde zitten te beoefenen wanneer hij een kunstwerk maakte.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:00 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Hoezo? Ik neem aan dat je weet dat bepaalde kunstvormen en -stromingen gebaseerd zijn op een exacte benadering van de techniek, waarbij je zelfs kunt spreken van wiskundige grondslagen die het kunstwerk gestalte geven? Om dergelijke kunst te maken is een bèta brein nodig en heb je niets aan een alfa brein. Waarom dat cynisme?
En daarmee zeg je het al, betekent zeker niet dat je daarmee alle kunst benoemd. Kunst vanuit spontaniteit bedoel ik dus, expressionisme,. bijv.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:00 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Hoezo? Ik neem aan dat je weet dat bepaalde kunstvormen en -stromingen gebaseerd zijn op een exacte benadering van de techniek, waarbij je zelfs kunt spreken van wiskundige grondslagen die het kunstwerk gestalte geven? Om dergelijke kunst te maken is een bèta brein nodig en heb je niets aan een alfa brein. Waarom dat cynisme?
Inderdaad, daar hoef je zeer zeker niet wiskundig voor aangelegd te zijn. Echter, was dat ook niet wat ik zei. Ik zei dat veel bèta's, met name natuurkundigen, ook zeer bedreven zijn in de kunsten. Dat is wat anders dan zeggen dat om kunsten te bedrijven, je een bèta moet zijn.quote:Op zondag 18 maart 2007 23:06 schreef ki_ki het volgende:
[..]
En daarmee zeg je het al, betekent zeker niet dat je daarmee alle kunst benoemd. Kunst vanuit spontaniteit bedoel ik dus, expressionisme,. bijv.
Daarvoor hoef je niet wiskundig aangelegd te zijn, wat een grap!![]()
Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik vond het een prima gedicht. Voor een gedicht over een park al helemaal.quote:Op zondag 18 maart 2007 19:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:
...
Iets te lang om enkel even te lachen, maar ik vond 'm grappig.quote:Op maandag 19 maart 2007 03:07 schreef Rubber_Soul het volgende:
...Morgen word ik 12...
Ja vooral de onderbreking na 'te' vind ik prachtig.quote:Op maandag 19 maart 2007 03:00 schreef Trizzle het volgende:
trauma
het licht in ieders hart
kan ineens uitgaan
zo'n klap
komt een mens
nooit meer te
boven
Dat wordt er zeer zeker wel, het verband is alleen wat te moeilijk te zien voor jou.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:30 schreef vencodark het volgende:
En ondertussen wordt er geen mening/gedachte geschreven over de gedichten/schrijfsels etc die hier zijn geplaats. Daar was het topic toch voor?
Het lijkt me meer een discussie dan gewoon een mening over geplaatste gedichten etc. Ik zie alles prima.quote:Op maandag 19 maart 2007 10:42 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dat wordt er zeer zeker wel, het verband is alleen wat te moeilijk te zien voor jou.
Arrogant en geen gevoel voor humor, een bijzonder tragische combiquote:Op zondag 18 maart 2007 17:07 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat je affirmeert aan mijn bewering dat beta's zich beter bij hun eigen vakgebied kunnen houden...
Lelijke zin.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:07 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat je affirmeert aan mijn bewering dat beta's zich beter bij hun eigen vakgebied kunnen houden...
Ook nog geen gevoel voor taalquote:
Nou, ik weet wel waarom: het is een van de weinige gedichten hier waarin aandacht is besteed aan metrum. Wat een verademing.quote:Op maandag 19 maart 2007 10:36 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik vond het een prima gedicht. Voor een gedicht over een park al helemaal.
quote:
Ik ben bijzonder onzeker en ik lach wanneer ik moet lachen en dat is regelmatig. Dat is helemaal niet tragisch. De gedichten hier zijn dat wel.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Arrogant en geen gevoel voor humor, een bijzonder tragische combi
Geen zinvolle mening zonder discussie.quote:Op maandag 19 maart 2007 12:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het lijkt me meer een discussie dan gewoon een mening over geplaatste gedichten etc. Ik zie alles prima.![]()
Simpel en daarom ook erg mooiquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:04 schreef DaMart het volgende:
Een luchtbel
Spat uiteen
Vals spel
Zo gemeen
Hoop vermoord
Vertrouwen geschaad
Liefde gesmoord
Groeiende haat
Dromen kraken
Emoties stuk
Nachtelijk waken
Vervloekt geluk
Tranen stromen
Telkens weer
Niet voorkomen
Herhalend zeer
dat is dan weer niet leuk om te lezen gezien de inhoud van het gedichtquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:12 schreef DaMart het volgende:
Ja, sommige mensen maken onbedoeld wat inspiratie los...
Het klinkt leuk, maar het thema is wel erg transparant...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:08 schreef MissMayhem het volgende:
Deze heet footsteps en is in bekende kring de algemene favoriet
The years I walked on my bare feet
The scars and wounds run far to deep
For one person much to shallow
My bloody footsteps I will follow
Till I reach the dead end street
And realise I'm not complete
I'll never reach this mortal soul
I'll never maintain full control
Heel gemeen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:04 schreef DaMart het volgende:
Een luchtbel
Spat uiteen
Vals spel
Zo gemeen
Hoop vermoord
Vertrouwen geschaad
Liefde gesmoord
Groeiende haat
Dromen kraken
Emoties stuk
Nachtelijk waken
Vervloekt geluk
Tranen stromen
Telkens weer
Niet voorkomen
Herhalend zeer
Je wilt niet weten hoe therapeutisch een gedicht of verhaal kan werken. Ik heb dit een paar dagen geleden geschreven en heb daarmee wat zaken lekker van me af kunnen schrijven. En dit gedicht past natuurlijk perfect in een topic als dezequote:Op woensdag 21 maart 2007 10:54 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Maar door een weegeklaag in de vorm van 4 keer 4 keer 2 woorden hier neer te planten maak je niets beter.
Bovendien, dit is toch TTK en niet R&P?
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 21 maart 2007 10:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Het klinkt leuk, maar het thema is wel erg transparant...
Dit vind ik een hele mooie...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:04 schreef DaMart het volgende:
Een luchtbel
Spat uiteen
Vals spel
Zo gemeen
Hoop vermoord
Vertrouwen geschaad
Liefde gesmoord
Groeiende haat
Dromen kraken
Emoties stuk
Nachtelijk waken
Vervloekt geluk
Tranen stromen
Telkens weer
Niet voorkomen
Herhalend zeer
quote:Junk
my spirit melts
my heavy weight
is supressing me
am I crazy or
do I dream
foolish I am
I did not see
where to sleep
what to need
am I crazy or
do I dream
my body smells
my daylife wandering
still confuses me
am I crazy or
do I dream
Dat weet ik heel goed, maar er is en verschil tussen een goed gedicht en een puur therspeutisch gedicht. Maargoed, je mag natuurlijk therapeutisch schrijven, maar dat zijn geen serieuze gedichten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:53 schreef DaMart het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe therapeutisch een gedicht of verhaal kan werken. Ik heb dit een paar dagen geleden geschreven en heb daarmee wat zaken lekker van me af kunnen schrijven. En dit gedicht past natuurlijk perfect in een topic als deze.
Bedoel je mijn 2 gedichten?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:53 schreef ki_ki het volgende:
Wat ik meestal zo storend vind
aan die gedichten
Is het teveel aan inhoud
waardoor je niet gewoon kan lezen
Maar zoveel moet nadenken.
Hoezo niet? Gedichten en verhalen gaan altijd over iets wat de auteur bezig houdt. En bovendien was dit gedicht geschreven toen ik het al enigszins van me af had gezet. Al was een ware gebeurtenis wel de aanleiding voor het gedicht.quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:32 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dat weet ik heel goed, maar er is en verschil tussen een goed gedicht en een puur therspeutisch gedicht. Maargoed, je mag natuurlijk therapeutisch schrijven, maar dat zijn geen serieuze gedichten.
eh, nee eigenlijk niet..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |