Tja dat is nou marktwerking. Klachten hierover kan je kwijt bij: info@vvd.nlquote:Op maandag 17 juli 2006 17:19 schreef Pulsy het volgende:
Volstaat te zeggen dat de postbank een klant kwijt is.![]()
Dit heeft niks maar dan ook niks met marktwerking te maken. Dit zijn aangescherpte regels qua betalingsverkeer en financiele zaken. Dus mail maar naar info@parlement.nlquote:Op maandag 17 juli 2006 17:21 schreef knowall het volgende:
[..]
Tja dat is nou marktwerking. Klachten hierover kan je kwijt bij: info@vvd.nl
Ga er even serieus op. Mail anders even naar info@l0llergrol.nl.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:41 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Dit heeft niks maar dan ook niks met marktwerking te maken. Dit zijn aangescherpte regels qua betalingsverkeer en financiele zaken. Dus mail maar naar info@parlement.nl
goede vraag, zover was ik ook nog gekomenquote:
Ik denk dat het bij bijna elke bank wel zo is...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:03 schreef HPoi het volgende:
Dat laat ik ze maanden sturen en dan haal ik het geld eraf. Moest toch toen dus dat legitimeren konden ze in hun reet steken. Ik heb ongeveer 10 zeikerige brieven gekregen van de ABN-AMRO. Sowieso nooit meer ABN-AMRO, want het heeft 3 maanden geduurd eer ik mijn geld had. Ja als je je geld wil en je rek. opzegt dan duurt het ineens lang. Storten is geen probleem natuurlijk. Stelletje hufters daar bij die ABN-AMRO.![]()
Afgezien van de laatste paar zinnen snap ik he-le-maal niks van je brabbelverhaal.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:03 schreef HPoi het volgende:
Dat laat ik ze maanden sturen en dan haal ik het geld eraf. Moest toch toen dus dat legitimeren konden ze in hun reet steken. Ik heb ongeveer 10 zeikerige brieven gekregen van de ABN-AMRO. Sowieso nooit meer ABN-AMRO, want het heeft 3 maanden geduurd eer ik mijn geld had. Ja als je je geld wil en je rek. opzegt dan duurt het ineens lang. Storten is geen probleem natuurlijk. Stelletje hufters daar bij die ABN-AMRO.![]()
Nou, dan moet jij toch echt eens op curcus gaan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 07:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Afgezien van de laatste paar zinnen snap ik he-le-maal niks van je brabbelverhaal.
Probeer het nog eens in het Nederlands, zou ik zeggen..
Die Belgen redeneren best wel logisch eigenlijk.quote:Op woensdag 19 juli 2006 07:26 schreef Pulsy het volgende:
nee hoor dit is een postbank in nederland, en die brieven zijn voor zover ik weet enkel in Nederland verstuurd.
Als antwoord op diegenen die zeggen dat dat bij elke bank dezelfde onzin is kan ik enkel vertellen dat ikzelf (ook als Belg) bij de Rabobank helemaal geen problemen of rotzooi krijg.
En het lijk me idd ook dat een OFFICIEEL IDENTITEITSBEWIJS zoals letterlijk op het ding gedrukt staat toch wel geldig zou zijn als OFFICIEEL BEWIJS van je IDENTITEIT ... of is die link nu vergezocht?
Belgie doet ook mee voor zover ik weetquote:Op woensdag 19 juli 2006 07:26 schreef Pulsy het volgende:
nee hoor dit is een postbank in nederland, en die brieven zijn voor zover ik weet enkel in Nederland verstuurd.
Als antwoord op diegenen die zeggen dat dat bij elke bank dezelfde onzin is kan ik enkel vertellen dat ikzelf (ook als Belg) bij de Rabobank helemaal geen problemen of rotzooi krijg.
En het lijk me idd ook dat een OFFICIEEL IDENTITEITSBEWIJS zoals letterlijk op het ding gedrukt staat toch wel geldig zou zijn als OFFICIEEL BEWIJS van je IDENTITEIT ... of is die link nu vergezocht?
Dus dat geeft ze het recht een document, wat niet gedupliceerd mag worden op geen enkele manier, in te scannen? Typisch.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:37 schreef Sanne het volgende:
De Postbank moet in het kader van de Wid naar het legitimatiebewijs informeren. Bij controle moeten zij die van alle klanten kunnen overleggen. Geldt voor iedere bank in Nederland.
http://www.st-ab.nl/wette(...)icatieplicht_WID.htm
Waar staat in die wet dat de (post)bank naar mijn legitimatiebewijs moet informeren?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:37 schreef Sanne het volgende:
De Postbank moet in het kader van de Wid naar het legitimatiebewijs informeren. Bij controle moeten zij die van alle klanten kunnen overleggen. Geldt voor iedere bank in Nederland.
http://www.st-ab.nl/wette(...)icatieplicht_WID.htm
Verkeerde wet, de wet waar het om draait is WET IDENTIFICATIE BIJ DIENSTVERLENING (Wid). Deze geld voor alle financiele dienstverleners (dus banken, hypotheken, boekhoudkantoren, mannetjes die je belastingaangifte invullen, etc)quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:28 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Waar staat in die wet dat de (post)bank naar mijn legitimatiebewijs moet informeren?
Ik zie alleen iets over werkgevers en verzekeringen.
conform internationale verdragen is dat europees (neem ik aan) ID bewijs, als het in België wordt gezien als een legitimatiebewijs, in Nederland ook geldig en moet de postbank dat dan maar in zien te voeren in hun systeem.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:19 schreef Pulsy het volgende:
-- knip --
Mens dus naar de helpdesk voor postbankmedewerkers gebeld (dat dat uberhaubt bestaat), en gevraagd hoe ze dat moest ingeven. Daar kreeg ze tehoren dat een identiteitskaart TOCH GEEN GELDIG identiteitsbewijs was.
![]()
maar een in België geldend identificatiebewijs dat geldig is voor de EU kan in NL ook gebruikt worden (en moet zelfs als dusdanig geaccepteerd worden).quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:50 schreef EvilPlatypus het volgende:
[..]
Verkeerde wet, de wet waar het om draait is WET IDENTIFICATIE BIJ DIENSTVERLENING (Wid). Deze geld voor alle financiele dienstverleners (dus banken, hypotheken, boekhoudkantoren, mannetjes die je belastingaangifte invullen, etc)
Artikel 2.1: De instelling is verplicht de identiteit van een cliënt vast te stellen voordat zij aan die cliënt een dienst verleent.
Artikel 3. 1. Indien de cliënt een natuurlijke persoon is, wordt de identiteit vastgesteld met behulp van een document als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht dan wel een ander document dat door Onze Minister is aangewezen.
kun je niet beter weer overpriced home-cinema troep verkopen aan te rijken mensen ipv domme reacties posten over dingen waar je blijkbaar absoluut geen kaas van gegeten hebt?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
conform internationale verdragen is dat europees (neem ik aan) ID bewijs, als het in België wordt gezien als een legitimatiebewijs, in Nederland ook geldig en moet de postbank dat dan maar in zien te voeren in hun systeem.
hoe kan een buitenlander anders in Nederland zich legitimeren, eerst een Nederlands paspoort moeten halen?
overigens is het verplicht bij alle banken, dus je schiet met weggaan weinig op.
de enige consequentie aan het laat identificeren kan overigens zijn dat je je rekening na 10 augustus niet kunt gebruiken, maar dat hoeft geen probleem te zijn als je hem van tevoren leeghaalt, kun je ondertussen rustig wachten op dat paspoort als je dat echt wilt doen.
maargoed, wat ik al zeg, dat ID bewijs is gewoon geldig in NL (mits in België en dus ook in de rest van de EU geldig) en dus moeten ze dat accepteren.
bij mij is het binnen een uur overgeschrevenquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:19 schreef Syrena het volgende:
Bij mij hebben ze gewoon m'n rijbewijs gescand. Maar het zuigt kont, die hele Postbank
Ga vandaag vakantie boeken en kan pas over twee werkdagen aan m'n spaargeld en GOH die tweede dag is net weekend, dus dat zal dan wel dinsdag worden. Grrrrrr. Internetbankieren nog wel. Het is gewoon triest.
Nou van je internetspaarrekening naar je Girorekening dus NIET. Daar doen ze het liefst een week over als het even kan. Je moet sowieso voor 18 uur de overboeking gedaan hebben en dan is het twee werkdagen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:21 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
bij mij is het binnen een uur overgeschreven
zelfs vanaf mijn effectenrekening of plusrekening staat het binnen een uur op mijn normale rekening
hahaha wat een afgunst snotneus, kun je het niet hebben dat ik ook over dit onderwerp meer weet dan jij?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:15 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
kun je niet beter weer overpriced home-cinema troep verkopen aan te rijken mensen ipv domme reacties posten over dingen waar je blijkbaar absoluut geen kaas van gegeten hebt?
Je vroeg waarom de bank naar je identificatie moest vragen, daar gaf ik antwoord op. Of een Belgische ID kaart wel/niet geldig was liet ik me niet uit. Als het een erkend bewijs is (en dat neem ik toch echt wel aan), dan moeten ze er genoegen mee nemen (staat in datzelfde artikel 3).quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:13 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
maar een in België geldend identificatiebewijs dat geldig is voor de EU kan in NL ook gebruikt worden (en moet zelfs als dusdanig geaccepteerd worden).
verder is er ook nog een beneluxverdrag dat geloof ik zelfs ook nationale ID-kaarten respecteert als legitimatie binnen de gehele Benelux, maar daar weet ik verder het fijne niet van.
OWNAGEquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:32 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hahaha wat een afgunst snotneus, kun je het niet hebben dat ik ook over dit onderwerp meer weet dan jij?
mijn handel en wandel is geen zaak van jou; als je je aan me stoort, dan ga je lekker dood of je volgt simpelweg niet mijn posts continue; niets verplicht je om dat te doen; ik garandeer je dat jouw obsessie om negatief commentaar te geven over mijn posts niet wederzijds is.
P.S. heb je je moeder inmiddels geconfronteerd met d'r lage opbrengst als camslet?
Hij heeft gewoon gelijk hoorquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:15 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
kun je niet beter weer overpriced home-cinema troep verkopen aan te rijken mensen ipv domme reacties posten over dingen waar je blijkbaar absoluut geen kaas van gegeten hebt?
Vette kans dat ie dan niet geaccepteerd wordt daar heb je een paspoort voor nodig.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:19 schreef Pulsy het volgende:
, als je als Belg in Oezbekistan wordt aangehouden geef je dat ding als legitimatiebewijs.
Waarom vindt het wel een mooie oplossing van die baliemedewerkster.quote:Uiteindelijk heeft ze het ding gewoon gescand en in een file gepropt, met de mededeling dat de medewerkers blijkbaar zelf niet weten of het nu goed was of niet. Als het niet goed was gingen ze bericht sturen dat er meer nodig was.
Vooral dan dat 20% verhaal erbij!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:16 schreef dfens het volgende:
Grote onzin dit.Alsof je zo een 11 sept voorkomt![]()
me too.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:59 schreef Babbelzz het volgende:
ik behoor bij de 20 % heb ik besloten....
waanzinnige onzin dit zeg!
Leest dit eens met in je achterhoofd het feit dat de bank een probleem heeft omdat zij de boel niet compleet hebben...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:03 schreef Clauw het volgende:
In de brieven die de klanten van de Postbank krijgen, staat ook een (korte) termijn waarbinnen de klant zich bij een postkantoor gemeld moet hebben. Zo niet, dan kunnen er geen bankzaken meer gedaan worden. In de praktijk zal dat meevallen.![]()
Maar ook de Postbank realiseert zich dat veel mensen nu op vakantie zijn. „Wie zich niet meldt, krijgt een herinnering thuis. Het zal allemaal niet zo hard zijn.“![]()
Dat zegt niks:quote:Op woensdag 19 juli 2006 07:26 schreef Pulsy het volgende:
Terwijl weer iemand anders in een ander topic:quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:25 schreef Q. het volgende:
Ik heb trouwens nog een oproep gehad, niet van de Postbank en niet van de Rabo.
Niet te vroeg juichen dus Pulsy...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:36 schreef -Wolf- het volgende:
Het was reden voor mij genoeg om na 5 jaar eindelijk een Rabobank rekening te sluiten die ik niet meer gebruikte!![]()
Ze hebben me tot 3 keer toe een brief erover gestuurd. De 3e was aangetekend.
quote:De Postbank, samen met de Rabobank koploper in particuliere klanten, is vorige week begonnen haar klanten aan te schrijven. „We spreiden die brieven in tijd en plaats om te voorkomen dat er lange rijen bij de postkantoren ontstaan“, aldus woordvoerder Mark Beers.
Schitterend. Een identiteitskaart die niet geldig is om je identiteit aan te tonen, maar dat je een paspoort nodig hebt. Dat ik dit nog mag meemaken. Dubieus en apart.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:19 schreef Pulsy het volgende:
Men buurmeisje kreeg pas een brief van de postbank in de bus dat ze zich voor geen goeie reden moest gaan legitimeren om haar bankrekening te kunnen behouden.Wij naar de postbank.
Komen we toe, staan er 34 mensen voor ons.Rustig onze beurt afgewacht met een ticketje in ons hand. 8 loketten in het fileaal, 3 open.
Zwaar kut dus.
Een goed half uur later eindelijk aan ons. Wij naar dat mens, haalt men buurmeisje haar Belgische identiteitskaart boven. Het mens kijkt er nauwelijks naar, en zegt dat dat geen geldig identificatiemiddel is.... ... ...Dat is het identificatiemiddel bij uitstek, als je als Belg in Oezbekistan wordt aangehouden geef je dat ding als legitimatiebewijs. Als je een boete krijgt, een uitkering aanvraagt, stadszaken moet regelen, dan doe je dat in Belgie allemaal met dat dingetje. Je kan ermee rijzen van Noorwegen tot Roemenie, en van Ierland tot Griekenland. Maar volgens het mens achter de balie was het geen geldig identificatiebewijs.
![]()
Wij gevraagd wat ze dan wel wou zien, zegt ze een pasport. Zo een boekje dus. Nu kost zo een boekje in Belgie sinds kort meer dan 100 euro aangezien je meteen eentje moet aanvragen die 5 jaar geldig is. De kortere tijden bestaan niet meer.![]()
Verder betekent dat dat je eerst persoonlijk naar je geboortestad moet, daar het ding aanvragen, en dan ongeveer 6 weken later nog eens terug mag om het te gaan ophalen. De legitimatie moet volgens de postbank voor 10 augustus, dus minder dan 4 weken. Als je zo snel een pasport wilt moet je spoed tarief betalen, en dan kost het zaakje minstens 300 euro.
Wij dat dus met handen en voeten proberen uitleggen aan dat mens, dat dit niet mogelijk was, dat geen enkele Belg dat voor elkaar kan krijgen want een Belg loopt nu eenmaal niet met een pasport rond. In belgie heeft iedereen een identificatiebewijs. Een paspoort kan je aanvullend hebben, maar dat koop je enkel als je buiten de EU moet reizen. Begon ze uiteindelijk toch te twijfelen, besloot ze een telefoontje te plegen.
Mens aan de telefoon, reageert helemaal geschokt als ze te horen krijgt dat een identiteitskaart sinds 15 juli (eergisteren) wel een geldig legitimatiebewijs was. Vraagt ze hoe ze dat dan moet invoeren in het apparaat, maar dat wisten ze aan de andere kant van de lijn zelf niet.
Mens dus naar de helpdesk voor postbankmedewerkers gebeld (dat dat uberhaubt bestaat), en gevraagd hoe ze dat moest ingeven. Daar kreeg ze tehoren dat een identiteitskaart TOCH GEEN GELDIG identiteitsbewijs was.
![]()
Uiteindelijk heeft ze het ding gewoon gescand en in een file gepropt, met de mededeling dat de medewerkers blijkbaar zelf niet weten of het nu goed was of niet. Als het niet goed was gingen ze bericht sturen dat er meer nodig was.
Natuurlijk. Net zoals camera's moorden voorkomen. Daar kan wijlen Louis over meepraten. Voor het oog van meerdere camera's vermoord, en niks geen spoor.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:16 schreef dfens het volgende:
Grote onzin dit.Alsof je zo een 11 sept voorkomt![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |