Uiteraard, maar ik heb bij het openen van mijn rekeningen al een kopie laten maken. Het zegt dus meer over de zorgvuldigheid van de banken bij het aannemen van nieuwe klanten en hun (on)kunde in het opslaan van gegevens.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:58 schreef Napalm het volgende:
Uiteindelijk zal je rekening worden opgeheven of geblokkeerd.
De bank doet het overigens omdat het een wettelijke plicht is niet omdat ze zich vervelen in de zomer.
Met de nieuwe wet is het verplicht om een kopie van zowel de voor- als achterkant van het legitimatiebewijs in archief te hebben. Aangezien bij bijv. een paspoort de handtekening op de voorzijde staat, is er volgens mij geen bank die een kopie van de achterzijde heeft gemaakt destijds (voorheen was volgens mij registratie van het soort legitimatie en het nummer zelfs voldoende). Bij het uitzendbureau zei men dat ze zelfs kopietjes moesten maken van alle afgestempelde pagina'squote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:12 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik heb bij het openen van mijn rekeningen al een kopie laten maken. Het zegt dus meer over de zorgvuldigheid van de banken bij het aannemen van nieuwe klanten en hun (on)kunde in het opslaan van gegevens.
Verder is het toch zorgwekkend dat de banken dus blijkbaar niet zeker weten wie ze als klant hebben. Als je je administratie op orde hebt hoef je dus geen klanten langs te laten komen simpel.
Het is inderdaad veel werk, maar moet toch tegenspreken dat de Postbank te laat zou zijn. Er is een termijn gegeven door inderdaad Donner & Co waarin dingen geregeld konden (moesten) worden. Elke bank was daar vrij in, als het maar voor een bepaalde datum was. Postbank doet het inderdaad dit jaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:28 schreef MaxPower het volgende:
En denk maar niet dat de banken blij met deze wet zijn... ze hadden dit veel liever helemaal niet gedaan, als je ziet wat een geld deze operatie kost. Heb dit vorig jaar zelf bij de ABNAMRO mogen doenwat een kutbaan.
Dat de postbank dit nu pas doet is trouwens schandalig, ze zijn een jaar te laat ofzo.
Komt er aan hoor, ze zijn al begonnen. Om alles te spreiden doen ze regio voor regio...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:18 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb helemaal niks hierover gehoord van de postbank...
Dit is natuurlijk onzin wat je hier zegt, want hoe defnieer jij 'alle gegevens' ? Wanneer de overheid op een gegeven moment verplicht dat banken, ik noem maar wat, bijvoorbeeld ook de naam van jouw verzekeraar in het bestand te hebben en jouw bank benadert jou na deze wetgeving hiervoor, wil jij dus zeggen dat de bank haar administratie niet op orde had?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:33 schreef Chinless het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik van Rabobank uit hier niets over gemerkt / gehoord.
banken moeten de admininstratie op orde hebben zoniet, zijn ze zelf verkeerde bezig (door bij aanmaken niet alle gegevens te vermelden). Ze mogen ook niet zomaar je rekening blokkeren, want als ik mn werkgever vertel om mn geld contant te geven omdat ik geen rekening meer heb begin hij te flippen denk.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:36 schreef -Wolf- het volgende:
Het was reden voor mij genoeg om na 5 jaar eindelijk een Rabobank rekening te sluiten die ik niet meer gebruikte!![]()
Ze hebben me tot 3 keer toe een brief erover gestuurd. De 3e was aangetekend.
Dan zou ik nu al weken dronken zijn geweestquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:16 schreef zijle het volgende:
Als je niet komt gaan de werknemers van de bank met jouw spaargeld naar de kroeg.
Ik heb nooit post gezien van de ABN-AMRO, ze belden me blijkbaar alleen op (beter gezegd: m'n ouders die m'n mobiel doorgaven), waarna ik na het legitimeren ook maar gelijk alle ¤31,38 mee heb genomen naar huis. Dat leek me ook de betere optie, sponsoring voor bierquote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:36 schreef -Wolf- het volgende:
Het was reden voor mij genoeg om na 5 jaar eindelijk een Rabobank rekening te sluiten die ik niet meer gebruikte!![]()
Ze hebben me tot 3 keer toe een brief erover gestuurd. De 3e was aangetekend.
En met mijn spaarrekening kan je nog wel een paar jaar doorquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:26 schreef Cappy het volgende:
[..]
Dan zou ik nu al weken dronken zijn geweest![]()
it's just one button ...... trust me .. i'm a proffesionalquote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:19 schreef zijle het volgende:
[..]
En met mijn spaarrekening kan je nog wel een paar jaar door![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |