abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:31:01 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_39931532
Ik vroeg me af wat er gebeurd als je niet je ID gaat laten zien aan je bank als die er (eenmalig) om vraagt?

Bij de postbank stond dat ze je dan geen diensten meer kunnen verlenen maar ik vroeg me ook af of ze dan je rekeningen etc blokkeren.

Heeft iemand wat meer info?

mvg.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:32:16 #2
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39931551
Ze hebben die van mij niet gezien.

Het is natuurlijk ook gewoon proberen: stuur een brief en kijk wie er braaf komt opdagen.

Binnenkort zal ik wel "een nieuwe pas" nodig hebben en moet er een handtekening gezet worden.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_39931871
Ja ik heb die brief ook gelezen, maar er staat idd niet bij dat er gevolgen zijn als je niet komt opdagen.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:58:07 #4
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39931967
Uiteindelijk zal je rekening worden opgeheven of geblokkeerd.

De bank doet het overigens omdat het een wettelijke plicht is niet omdat ze zich vervelen in de zomer.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39932261
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:58 schreef Napalm het volgende:
Uiteindelijk zal je rekening worden opgeheven of geblokkeerd.

De bank doet het overigens omdat het een wettelijke plicht is niet omdat ze zich vervelen in de zomer.
Uiteraard, maar ik heb bij het openen van mijn rekeningen al een kopie laten maken. Het zegt dus meer over de zorgvuldigheid van de banken bij het aannemen van nieuwe klanten en hun (on)kunde in het opslaan van gegevens.

Verder is het toch zorgwekkend dat de banken dus blijkbaar niet zeker weten wie ze als klant hebben. Als je je administratie op orde hebt hoef je dus geen klanten langs te laten komen simpel.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_39932363
Bij het openen hebben ze niet alles genoteerd, was er laatst en vroeg ik me dat dus ook af. Wat ze wel gaan doen is dat als je voor de wettelijke datum (weet de datum niet) je rekening blokkeren, en moet je je alsnog legitimeren, etc om dat geld toch te krijgen.

Daarnaast is het niet alleen de postbank, alle banken hebben dit, want het is gewoon wettelijk, en meeste banken hebben hun shit niet op orde. (trouwens, als ze de wet echt naleven hadden ze nu alle rekeningen kunnen blokkeren, want die wet is er al jaartje oid)
pi_39932879
De administratie bij de banken is inderdaad baggerkut! Ik heb eind vorig jaar een gezamenlijke rekening met mijn vriendin geopend, wij alles ingevuld daarzo etc. en ook een kopie van onze ID's. De officiele contracten zouden opgestuurd worden.

Echt een week of 4 later krijgen we die papierzooi, met verkeerde adresgegevens. Ik bellen met mededeling dat ik best bereid ben die shit in te vullen, maar wel als ik de goede opgestuurd krijg. de bank dus belooft om nieuwe contracten op te sturen met de juiste gegevens.

ongeveer twee maanden later krijg ik een brief toegestuurd: u moet nog een handtekening zetten op de papieren. Doen ze voor het gemak maar nieuwe papieren erbij. WEER MET VERKEERDE ADRES!

Ik weer gebeld, en het weer uitgeleg. ze zouden wederom de nieuwe stukken opsturen. (ze hadden trouwens wel allebei de keren toegegeven dat ze de verkeerde stukken opgestuurd hadden, met verkeerde adres).

Krijg ik na een maand ofzo WEER papieren met verkeerde adres

Toen heb ik het maar gelaten voor wat het is, ze kunnen in de poep zakken. Nu ga ik over paar maanden verhuizen, en hopelijk gaat het adres wijzigen dan WEL goed...
bla
blabla
blablabla
blablablabla
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:52:15 #8
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_39933126
Mij hebben ze een herinnering gestuurd
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_39935206
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:12 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik heb bij het openen van mijn rekeningen al een kopie laten maken. Het zegt dus meer over de zorgvuldigheid van de banken bij het aannemen van nieuwe klanten en hun (on)kunde in het opslaan van gegevens.

Verder is het toch zorgwekkend dat de banken dus blijkbaar niet zeker weten wie ze als klant hebben. Als je je administratie op orde hebt hoef je dus geen klanten langs te laten komen simpel.
Met de nieuwe wet is het verplicht om een kopie van zowel de voor- als achterkant van het legitimatiebewijs in archief te hebben. Aangezien bij bijv. een paspoort de handtekening op de voorzijde staat, is er volgens mij geen bank die een kopie van de achterzijde heeft gemaakt destijds (voorheen was volgens mij registratie van het soort legitimatie en het nummer zelfs voldoende). Bij het uitzendbureau zei men dat ze zelfs kopietjes moesten maken van alle afgestempelde pagina's Ik heb niet gevraagd waarom en ze maar gewoon hun gang laten gaan.
pi_39935959
Het gaat alleen om het gedeelte met handtekening. Op de nieuwe ID's staat die geloof ik op de achterkant, vandaar dat ze iedereen langs laten komen voor een scan. Bij paspoorten is alleen de pagina met handtekening noodzakelijk.

Verder zijn er natuurlijk mensen die al 20 jaar een rekening hebben en dus geen actuele scan van een paspoort in het systeem hebben. Het is dus voor de banken administratief veel eenvoudiger en goedkoper om iedereen even langs te laten komen, ook degene die recent een rekening geopend hebben.

En denk maar niet dat de banken blij met deze wet zijn... ze hadden dit veel liever helemaal niet gedaan, als je ziet wat een geld deze operatie kost. Heb dit vorig jaar zelf bij de ABNAMRO mogen doen wat een kutbaan. Dat de postbank dit nu pas doet is trouwens schandalig, ze zijn een jaar te laat ofzo.
pi_39936116
Eerlijk gezegd heb ik van Rabobank uit hier niets over gemerkt / gehoord.
banken moeten de admininstratie op orde hebben zoniet, zijn ze zelf verkeerde bezig (door bij aanmaken niet alle gegevens te vermelden). Ze mogen ook niet zomaar je rekening blokkeren, want als ik mn werkgever vertel om mn geld contant te geven omdat ik geen rekening meer heb begin hij te flippen denk.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_39936225
Vergeet niet dat dit voor ingang van deze wetgeving NIET NOODZAKELIJK was om een kopie van een ID centraal op te slaan. Je kan wel afgeven op de banken, maar die hebben de administratie gewoon op orde hoor. Het was gewoon niet verplicht (en dan doe je dat dus niet, want het kost geld).

Bedank minister Donner (of wie er ook maar verantwoordelijk voor is) maar...
pi_39937474
Ik heb helemaal niks hierover gehoord van de postbank...
Heb wel dat gezeik met het beleggerscontract gehad. Ze hebben me 5 keer zo'n pakket gestuurd dat ik helemaal in moest vullen, een keer is het zelfs aangetekend verstuurd (ik helemaal naar dat postkantoor voor een pak papier dat ik al drie keer had ), en me een veelvoud herinneringen gestuurd met elke keer een deadline. Beleggen is iets waar ik me ooit aan gewaagd heb maar dat had ik niet moeten doen want ik ben er godsgruwelijk slecht in dus heb ik alles zorgvuldig genegeerd (ben ik goed in) en ze maar alles laten verkopen. Ben ik er weer vanaf.
Unox, the worst operating system.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:33:57 #14
153524 BoKo
Dat is de kracht...
pi_39938018
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:28 schreef MaxPower het volgende:

En denk maar niet dat de banken blij met deze wet zijn... ze hadden dit veel liever helemaal niet gedaan, als je ziet wat een geld deze operatie kost. Heb dit vorig jaar zelf bij de ABNAMRO mogen doen wat een kutbaan. Dat de postbank dit nu pas doet is trouwens schandalig, ze zijn een jaar te laat ofzo.
Het is inderdaad veel werk, maar moet toch tegenspreken dat de Postbank te laat zou zijn. Er is een termijn gegeven door inderdaad Donner & Co waarin dingen geregeld konden (moesten) worden. Elke bank was daar vrij in, als het maar voor een bepaalde datum was. Postbank doet het inderdaad dit jaar.

Ik zag ook dat mensen zich afvroegen wat er zou gebeuren als ze niet kwamen. Het zal niet gelijk eindigen, er zullen eerst wel herinneringen de deur uit gaan. Maar als de klant echt na meerdere brieven niet komt dan moet de bank volgens de wet de dienstverlening stopzetten. In de praktijk betekent dit dus rekening blokkeren.
Veel banken hebben trouwens wel kopieen, maar niet altijd electronisch. Vond de eerdere reactie al recrecht, het is volgens mij veel goedkoper om ze opnieuw langs te laten komen...
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:35:14 #15
153524 BoKo
Dat is de kracht...
pi_39938067
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:18 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb helemaal niks hierover gehoord van de postbank...
Komt er aan hoor, ze zijn al begonnen. Om alles te spreiden doen ze regio voor regio...
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:36:32 #16
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_39938111
Het was reden voor mij genoeg om na 5 jaar eindelijk een Rabobank rekening te sluiten die ik niet meer gebruikte!

Ze hebben me tot 3 keer toe een brief erover gestuurd. De 3e was aangetekend.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:15:25 #17
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_39941329
Ik heb het afgelopen jaar verdorie al drie keer een kopie van mijn ID moeten laten maken bij de Rabobank, stelletje prutsers .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:22:05 #18
30252 Soempie
Procreating
pi_39941535

Zo'n brief heb ik ook gehad..maanden geleden.

Helemaal vergeten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_39946612
Ze kunnen alles doen. Zelfs als het onwettig is. Zelf heb ik ook wel met de gedachte gespeeld om het er op aan te laten komen, maar stel dat je rekening op een kwade dag geblokkeerd is. Dan staat alles stil en hebben zij de langste adem.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  donderdag 20 juli 2006 @ 11:50:06 #20
153524 BoKo
Dat is de kracht...
pi_40006049
Hmmzz... Als het onwettig is mogen ze niet alles doen hoor... Banken zijn niet heilig, helemaal sinds 1 januari niet meer met de nieuwe wet op de financiele dienstverlening. Geloof maar dat ze goed in de gaten worden gehouden nu... En joh, je hebt lang de tijd eigenlijk om even langs te komen en je id in te laten scannen. Maar het is wel lullig als je binnenkort bij de Jumbo staat (of je eigen favoriete super) en het apparaat roept dat je het toch even anders moet proberen...
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:06:45 #21
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_40006530
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:33 schreef Chinless het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik van Rabobank uit hier niets over gemerkt / gehoord.
banken moeten de admininstratie op orde hebben zoniet, zijn ze zelf verkeerde bezig (door bij aanmaken niet alle gegevens te vermelden). Ze mogen ook niet zomaar je rekening blokkeren, want als ik mn werkgever vertel om mn geld contant te geven omdat ik geen rekening meer heb begin hij te flippen denk.
Dit is natuurlijk onzin wat je hier zegt, want hoe defnieer jij 'alle gegevens' ? Wanneer de overheid op een gegeven moment verplicht dat banken, ik noem maar wat, bijvoorbeeld ook de naam van jouw verzekeraar in het bestand te hebben en jouw bank benadert jou na deze wetgeving hiervoor, wil jij dus zeggen dat de bank haar administratie niet op orde had?

Zoals mensen al eerder aangaven, vroeger stond niet vast dat de banken een kopie van ZOWEL voor als achterkant van jouw legitimatiebewijs in het bezit moeten hebben. Waarom zouden banken die in het verleden alleen de voorkant kopieerden hun administratie niet op orde hebben gehad? Wanneer je 'alle gegevens' definieert als alle voor de bank relevante gegevens kun je ook stellen dat ze in die tijdsgeest bekeken wel 'alle gegevens' hadden.

Overigens zou ik maar niet te vroeg juichen als ik jou was:
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:36 schreef -Wolf- het volgende:
Het was reden voor mij genoeg om na 5 jaar eindelijk een Rabobank rekening te sluiten die ik niet meer gebruikte!

Krekker is de bom!
pi_40019767
Als je niet komt gaan de werknemers van de bank met jouw spaargeld naar de kroeg.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:26:11 #23
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_40019998
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:16 schreef zijle het volgende:
Als je niet komt gaan de werknemers van de bank met jouw spaargeld naar de kroeg.
Dan zou ik nu al weken dronken zijn geweest
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_40030394
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:36 schreef -Wolf- het volgende:

Ik heb nooit post gezien van de ABN-AMRO, ze belden me blijkbaar alleen op (beter gezegd: m'n ouders die m'n mobiel doorgaven), waarna ik na het legitimeren ook maar gelijk alle ¤31,38 mee heb genomen naar huis. Dat leek me ook de betere optie, sponsoring voor bier .
pi_40052831
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:26 schreef Cappy het volgende:

[..]

Dan zou ik nu al weken dronken zijn geweest
En met mijn spaarrekening kan je nog wel een paar jaar door

vrijdag 21 juli 2006 @ 18:19:17 #26
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_40054405
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 17:19 schreef zijle het volgende:

[..]

En met mijn spaarrekening kan je nog wel een paar jaar door

it's just one button ...... trust me .. i'm a proffesional
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')