Misschien dat iemand een idee heeft? Ik weet dat er namelijk artsen en verpleegkundigen op dit forum zitten.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:33 schreef N.icka het volgende:
Denk je dat wij weten wat zij op de foto gezein hebben![]()
quote:Op maandag 17 juli 2006 16:33 schreef timmeeeh het volgende:
Je gaat dood.
quote:Op maandag 17 juli 2006 16:31 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
De assistente zei dat het NIET ernstig was, dat een spoedafspraak NIET nodig was en dat er WEL wat aan gedaan kon worden.
Het zal wel een infiltraat zijn geweestquote:Op maandag 17 juli 2006 16:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Misschien dat iemand een idee heeft? Ik weet dat er namelijk artsen en verpleegkundigen op dit forum zitten.![]()
En die hebben een glazen bol waarin ze even kunnen loeren om te zien wat er op de foto staat?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Misschien dat iemand een idee heeft? Ik weet dat er namelijk artsen en verpleegkundigen op dit forum zitten.![]()
Ik vond het nog lang duren.quote:
Ik denk dat we 'kanker' wel kunnen wegstrepen in de categorie ernstigquote:
Zoek jij daar dan even alle aandoeningen aan op? Dan kunnen we een kansberekening makenquote:Op maandag 17 juli 2006 16:41 schreef Isabeau het volgende:
Het hoeven niet de longen te zijn hè, Bep. Je hebt er ook nog een hart, een trachea, allerlei lymfklierstations, een slokdarm, beenderen etc![]()
Ik heb iedere keer last van me luchtwegen in de vorm van wisselende benauwdheid die al geruime tijd speelt. Luisteren naar de longen leverde nooit wat op en aangezien ik ook last van allergieen heb scheen dat de oorzaak te kunnen zijn.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:38 schreef MUUS het volgende:
Maar waarom is de foto gemaakt? Welke klachten had/heb je?
Je hebt dus niet met de dokter gepraat maar met de assistente? Dus het is niet de dokter die zo geheimzinnig doet maar de assistente. Wel eens bij je opgekomen dat zij het misschien ook niet weet, mag weten of hoeft te weten? Dat ze alleen weet dat het niks ernstig is? Als het echt ernstig was dan had je het nu wel geweten.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:31 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
....... over doet?
De assistente zei dat het NIET ernstig was, dat een spoedafspraak NIET nodig was en dat er WEL wat aan gedaan kon worden.
Nu ben ik toch wel heel benieuwd wat ze gezien hebben op die foto, wat zo complex is dat ze het niet kunnen vertellen over de telefoon, behalve dat het verder niet ernstig was.
Wat is een "infiltraat"?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:40 schreef Bep het volgende:
Wat kan je allemaal aan je longen hebben?
*bronchitis
*kanker
*infiltraat
*tbc
*ontsteking
*klaplong
*rokerslongen
*emfyzeem
Iemand nog meer?
De uitslag was eerst een beetje zoek want de assistente kon het niet terug vinden in de computer, daarna is zij dus op zoek gegaan en heeft een overleg gehad met de dokter.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:45 schreef Lod het volgende:
Je hebt dus niet met de dokter gepraat maar met de assistente? Dus het is niet de dokter die zo geheimzinnig doet maar de assistente. Wel eens bij je opgekomen dat zij het misschien ook niet weet, mag weten of hoeft te weten? Dat ze alleen weet dat het niks ernstig is? Als het echt ernstig was dan had je het nu wel geweten.
Astma.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:44 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik heb iedere keer last van me luchtwegen in de vorm van wisselende benauwdheid die al geruime tijd speelt. Luisteren naar de longen leverde nooit wat op en aangezien ik ook last van allergieen heb scheen dat de oorzaak te kunnen zijn.
Beetje mij diagnose pikken , nep dokterquote:Op maandag 17 juli 2006 16:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Astma.
Zo, heb je een antwoord. Tevreden?
Ja ik weet het, maar ik kon het gewoon niet laten. En aangezien het niet ernstig is heeft het voor mensen toch geen zin om kanker of iets dergelijks te roepen.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:42 schreef DarkElf het volgende:
dit topic heeft nu enkel tot gevolg dat mensen gaan gissen en gaan roepen wat je allemaal kan hebben en dat lijkt me toch niet de bedoeling? wordt je misschien alleen maar nerveuzer van dus ik snap dit topic echt niet hoor
Neequote:Op maandag 17 juli 2006 16:50 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Kunnen ze astma dan zien op een foto??
Vraag het de dokter?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:50 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ga eens een avondje googelen zou ik zeggenquote:Op maandag 17 juli 2006 16:50 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Eeeuuh NEE, daar heb ik nare ervaringen mee. Want je bent altijd terminaal namelijk als je via het internet gaat zoeken.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:52 schreef Bep het volgende:
[..]
Ga eens een avondje googelen zou ik zeggen
Ja, en aan het einde van de avond denk je dat je kanker hebt en ga je al je vrienden vast opbellen om afscheid te nemen.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:52 schreef Bep het volgende:
[..]
Ga eens een avondje googelen zou ik zeggen
Wat is dat???quote:
Een schaduw op de röntgenfoto die van alles kan zijnquote:
quote:Uw arts kan u vragen een röntgenfoto van de borstkas te laten maken om andere mogelijke oorzaken van uw ademhalingsproblemen uit te sluiten.
quote:
Heb je die film 'Alien' gezien?quote:Op maandag 17 juli 2006 16:31 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Nu ben ik toch wel heel benieuwd wat ze gezien hebben op die foto, wat zo complex is dat ze het niet kunnen vertellen over de telefoon, behalve dat het verder niet ernstig was.
Mhehehehe, dadelijk zegt de HA donderdag dat je zwanger bent.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
![]()
die had een baby alien in ze borst.![]()
en kanker........quote:Op maandag 17 juli 2006 16:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een schaduw op de röntgenfoto die van alles kan zijn(bijv. vocht, pus etc)
CXR = Chest X-Rayquote:In most patients with uncomplicated asthma, radiographic findings are normal. In patients with more advanced asthma, varying stages of hyperinflation are reflected on CXRs by a flattening of the hemidiaphragm, increased retrosternal airspace, and relatively minor differences in diaphragmatic positions between inspiration and expiration. Other CXR features of bronchial asthma include a mild prominence of the hilar vasculature that results from transient pulmonary hypertension and mucous plugging with or without atelectasis
Ik denk het ook wel.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:07 schreef Isabeau het volgende:
Het valt vast reuze mee, 2L0w4Zer0
Niet ernstig zeggen ze altijd.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:31 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Nee hoor, want ik vroeg zelf of het ernstig was omdat zij nogal raadselachtig deed. Toen zei zij nee het is niet ernstig en een spoedafspraak is daarom niet nodig, want ze had al door dat ik wel een beetje zat te stressen.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:13 schreef DemonRage het volgende:
Spoedafspraak is niet nodig. Dat ze het woord spoedafspraak laten vallen is al een hint opzich.
Nee? In het verleden heb ik altijd de uitslagen te horen gekregen van de assistente.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:51 schreef LaKira het volgende:
Tenslotte mag de assistente geen medische informatie doorgeven, dus ook niet dat je bijvoorbeeld een lichte longontsteking hebt.
Jammer dat dat kennelijk nog steeds verteld wordtquote:Op maandag 17 juli 2006 17:06 schreef Isabeau het volgende:
Piepende ademhalingZonder piepende ademhaling geen astma, heb ik ooit een keer geleerd.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Nee? In het verleden heb ik altijd de uitslagen te horen gekregen van de assistente.![]()
Precies, dat zou anders een dagtaak voor de dokter worden om alle uitslagen persoonlijk door te geven.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:23 schreef Nilasha het volgende:
Ik ben zelf doktersassistente en wij mogen best uitslagen doorgeven aan patiënten. Zou wat zijn als voor iedere uitslag de huisarts aan de telefoon moet komen.
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:23 schreef Nilasha het volgende:
Wel vind ik dat TS gelijk heeft dat de assistente hem wrs onnodig ongerust maakt.
In onze praktijk komen we ook wel eens een uitslag van foto's tegen met allerlei moeilijk woorden die we even na moeten vragen, we zijn tenslotte geen arts.
We vragen het dan na bij de arts, die verteld dan in "normaal" nederlands wat de uitslag inhoudt zodat wij de patiënt terug kunnen bellen en uitsluitsel kunnen geven.
thxquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:10 schreef DarkElf het volgende:
nou das niet niets, sterkte.
Prednison schijn je nogal dik van te kunnen worden....... daar gaat me mooie 78 kiloquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:59 schreef MUUS het volgende:
Geftedemme, prednison..
Hopelijk kun je snel bij de longarts terecht en hoef je niet al te lang die meuk te slikken. Sterkte..
thxquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:00 schreef Isabeau het volgende:
Jemig...dat is idd niet niks., 2L0w4Zer0...sterkte![]()
Tuurlijk heel graag zelfs!quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:38 schreef Isabeau het volgende:
Wil je een linkje naar een betrouwbare medische site over sarcoidose, of denk je: nah, laat maar, dat lees ik toch niet (is wel in het Engels namelijk).
Bij een korte stootkuur valt dat ontzettend mee hoorquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Prednison schijn je nogal dik van te kunnen worden....... daar gaat me mooie 78 kilo![]()
Grappige website, staan idd veel verschillende ziektebeelden op. Lucht wordt zwart op een rontgen foto. En weefsels of vocht kleuren wit.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
http://www.meddean.luc.ed(...)atlas/cxratlas_f.htm
Ik snap niet wat dokters hieruit wijs kunnen worden, al die foto's met allerlei verschillende aandoeningen en voor mij is het allemaal abracadabra.![]()
![]()
Thx....quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:07 schreef Isabeau het volgende:
Sarcoidose algemeen
Sarcoidose van de afdeling radiologie
En als je op die site een woord 'highlight' dan krijg je het woordenboek
Wat had je zoal aan bijwerkingen dan?quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:10 schreef es70 het volgende:
Bij een korte stootkuur valt dat ontzettend mee hoor. Neemt niet weg dat het rotzooi is
. Ik hoop iig nooit meer zo'n kuurtje nodig te hebben...
Overbeharing zou op sommige plekken wel welkom zijn.....quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:13 schreef boekenworm het volgende:
Niet iedereen reageerd gelijk op prednison. Het hangt helemaal af van je lichamelijke gesteldheid en de dosis. Maar de kans op een "bolle kop" zit er wel in (evenals overbeharing). Tenminste, een kennis van me moet het slikken voor een spierziekte, en dat zag je vooral bij hem.
Succes en sterkte ermee.
Ik heb al geruime tijd klachten, de ene dag wat erger dan de andere dag. Vooral dingen als vermoeidheid en lichte benauwheid zijn vaak aanwezig. Omdat de klachten als zo lang bestaan probeerde ik ze gewoon iedere keer te negeren, aangezien medische onderzoeken over het algemeen nooit wat opleverden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:28 schreef NoXxa het volgende:
Maar vervelend dat je de mededeling sarcoidose gekregen hebt. Heb je er veel last van op het moment?
Afwachten zal wel moeten, wat ik tot nu toe heb gelezen staan mij misschien nog wel vele onderzoeken te wachten, van MRI/CT scans tot biopsies, ruggeprikken en allerlei bloedonderzoeken.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:42 schreef boekenworm het volgende:
Maar misschien reageer je er niet zo heftig op. Als ik jou was wachtte je alles af dan de diagnoses van deze computerjunkies over te nemen.
Ik was mezelf kwijtquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:39 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Wat had je zoal aan bijwerkingen dan?
Dan zoek je verkeerd. Als ik google, dan kan ik altijd binnen drie dagen een succesvolle multimiljonair worden met dubbel D en een taille van 60 centimeter, en kan ik ook nog eens extra lang leven in goede gezondheid. Het is maar welke sites je aanklikt hequote:Op maandag 17 juli 2006 16:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Eeeuuh NEE, daar heb ik nare ervaringen mee. Want je bent altijd terminaal namelijk als je via het internet gaat zoeken.![]()
Dan zoek je verkeerd. Als ik google, dan kan ik altijd binnen drie dagen een succesvolle multimiljonair worden met dubbel D en een taille van 60 centimeter, en kan ik ook nog eens extra lang leven in goede gezondheid. Het is maar welke sites je aanklikt hequote:Op maandag 17 juli 2006 16:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Eeeuuh NEE, daar heb ik nare ervaringen mee. Want je bent altijd terminaal namelijk als je via het internet gaat zoeken.![]()
Mag ik je trouwens vragen wat je van plan bent met die boeken, 2 van de 3 zijn meer bedoeld voor artsen of toekomstig artsen en de andere is meer bedoeld voor mensen/patiente die onderzoek naar de ziekte willen doen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Mocht de definitieve diagnose inderdaad Sarcoïdose zijn, dan heb ik al een 3-tal boeken uitgezocht die mij wel interessant lijken om te lezen.
http://www.amazon.co.uk
Titel: Sarcoidosis - A Medical Dictionary, Bibliography, and Annotated Research Guide to Internet References
Schrijver: ICON Health Publications
Uitgever: ICON Health Publications
Jaar: Januari 2004
ISBN: 0597840725
Titel: Sarcoidosis
Schrijver: Robert Baughman
Uitgever: Taylor & Francis
Jaar: December 2005
ISBN: 0824759265
Titel: An Atlas of Sarcoidosis: Pathogenesis Diagnosis and Clinical Features
Schrijver: Violela Mihailovic-Vucinic
Uitgever: Springer-Verlag UK
Jaar: November 2004
ISBN: 1852338091
Thanks!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:42 schreef schatje het volgende:
Sterkte morgen. Hopelijk valt het mee.
Nou ja, op zich wel begrijpelijk. Maar ze liet wel kleine beetjes (verkeerde) informatie los en dat had ze beter ook niet kunnen doen. Want ze zei o.a. namelijk dat het niet ernstig was, terwijl dat niet helemaal waar is. Maar goed, inmiddels weet ik wel wat er aan de hand is en zit ik inmiddels in het volgende traject.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:09 schreef Frappelsien het volgende:
Ze MOGEN vaak belangrijke informatie niet via de telefoon bespreken..
Zoiets is ook niet gebruikelijk en niet netjes van een goede huisarts om zulke dingen telefonisch te bespreken.
Thx.quote:
Ja, dat je er dan maar half bij bent. Dat zou inderdaad kunnen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Misschien omdat de instructies dan niet goed aankomen?
Ik geloof dat roesjes nog risicovoller kunnen zijn dan een volledige narcose. Bovendien denk ik dat het niet zo goed samengaat met de verdoving van de keel?quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:38 schreef schatje het volgende:
Brrrrr, wat klinkt dat naar allemaal.
Wat zou de reden zijn dat ze in principe niet aan een roesje beginnen?
Beterschap in ieder geval.
Ja hoor, very much alive and kicking!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:48 schreef Fatality het volgende:
leeft de TS nog?
Ja kan ik wel hoorquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:27 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@schatje:
Wat de precieze reden is dat ze geen roesjes geven weet ik niet, maar wat Spees_Eend, GreatWhiteSilence en DDM alle drie zeggen zou er heel goed mee te maken kunnen hebben.
@DDM:
Kan je wat meer vertellen over zo'n vagale reactie??
hehehequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 01:18 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ja hoor, very much alive and kicking!![]()
Nou heel toevallig wel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:23 schreef Mister_Puke het volgende:
nog nieuws ts?
Hier sluit ik me ook bij aanquote:Op zaterdag 23 september 2006 16:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Goh, wat heftig allemaal. Het is te hopen dat het niet gaat escaleren. Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord.
Ik wens je veel sterkte de komende periode.
Op zich zien die sites er goed uit. Veel info zo te zien. Zoiets had ik ook in gedachten voor je, dus op dit moment geen aanradersquote:Op zondag 24 september 2006 15:21 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Thx mensen,![]()
@ DDM:
Heb jij verder nog aanraders??
Sluit me hierbij aan.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:40 schreef Troel het volgende:
Succes morgen met weer een onderzoek!
Goedzo, ben wel erg benieuwd. Ik hoop dat het erg zal meevallen.quote:Op woensdag 27 september 2006 02:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Thx, ik zal de uitslag wel ff posten.
Dat is wel jammer. Wellicht dat je met deze vragen nog wele bij die andere oogarts terecht kan?quote:Op woensdag 27 september 2006 23:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik vond wel dat deze oogarts wat haastig overkwam, hij heeft alleen puur naar het sarcoidose verhaal gekeken. Ik somde een aantal klachten op die ik met mijn ogen heb, waarop ik gelijk het antwoord kreeg dat dit niks met sarcoidose te maken had en dat ik hiervoor een andere afspraak moest maken. Uiteraard wist ik niet precies welke oogklachten die ik heb, wel of niet in verband konden staan met sarcoidose, vandaar dat ik deze klachten te sprake bracht. Maar blijkbaar dacht hij dat ik hem gelijk wou lastig vallen met allerlei andere op zichzelf staande vragen, wat dus niet het geval was.
Erg gelukkig, dat het geen sarcoidose aan je ogen hebt. Ik was erg benieuw en blij om dit te horen.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Er zijn geen aanwijzingen gevonden wat zou wijzen op sarcoidose aan de ogen, das dus goed nieuws. Het enige wat hij heeft ontdekt is dat er in mijn rechteroog een soort lichte cataract (staar) zit, dit zou er waarschijnlijk al vanaf mijn geboorte zitten. Dit kon verder geen kwaad, hoefde niet behandeld te worden en stond verder los van het sarcoidose verhaal.
Ja jammer dat sommige artsen zo rechtlijnig werken. volkomen terecht dat je alle twijfels en vragen aan de orde stelt. een arts moet juist blij zijn dat de patient zoveel mogelijk details van de klachten krijgt.quote:Ik vond wel dat deze oogarts wat haastig overkwam, hij heeft alleen puur naar het sarcoidose verhaal gekeken. Ik somde een aantal klachten op die ik met mijn ogen heb, waarop ik gelijk het antwoord kreeg dat dit niks met sarcoidose te maken had en dat ik hiervoor een andere afspraak moest maken. Uiteraard wist ik niet precies welke oogklachten die ik heb, wel of niet in verband konden staan met sarcoidose, vandaar dat ik deze klachten te sprake bracht. Maar blijkbaar dacht hij dat ik hem gelijk wou lastig vallen met allerlei andere op zichzelf staande vragen, wat dus niet het geval was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |