abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 01:18:18 #102
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40817604
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:48 schreef Fatality het volgende:
leeft de TS nog?
Ja hoor, very much alive and kicking!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_40845721
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:27 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@schatje:

Wat de precieze reden is dat ze geen roesjes geven weet ik niet, maar wat Spees_Eend, GreatWhiteSilence en DDM alle drie zeggen zou er heel goed mee te maken kunnen hebben.

@DDM:

Kan je wat meer vertellen over zo'n vagale reactie??
Ja kan ik wel hoor Maar je kan ook effe googlen op vasovagale reactie. Dan is het ook een stuk uitgebreider;) Als je iets niet snapt dan hoor ik het wel.
pi_40859211
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 01:18 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ja hoor, very much alive and kicking!
hehehe

Keep us posted
pi_40971917
nog nieuws ts?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:06:38 #106
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40976453
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 17:23 schreef Mister_Puke het volgende:
nog nieuws ts?
Nou heel toevallig wel.

21 september moet ik heen voor diverse longfunctie onderzoeken:

- Flow-volume onderzoek
- Longvolumia onderzoek
- Bodybox onderzoek
- Diffusie onderzoek
- Arteriepunctie onderzoek

En 27 september moet ik heen voor een oogheelkundig onderzoek.

De uitslagen van de bronchoscopie, hartfilmpje en bloedtesten krijg ik ook 21 september terug samen met het longfunctie onderzoek.
pi_41991220
Zo, jij hebt morgen een pittige dag voor de boeg hè? Sterkte en hou ons op de hoogte.
pi_42045274
Hoe is het gegaan??
pi_42046339
Benieuwd wat je ons te melden hebt, veel sterkte in ieder geval.
  zaterdag 23 september 2006 @ 15:40:16 #110
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_42077494
Een beetje laat met de update, maar ik had wat IRL dingen te doen.

Om 08:15 moest ik aanwezig zijn, het onderzoek zou 1,5 uur duren om vervolgens daarna gelijk door te gaan om alle resultaten te bespreken van de afgelopen tijd.

De longfunctie testen bestonden uit meerdere blaastesten die allemaal op verschillende manieren gedaan werden. Afgezien van het arteriepunctie onderzoek, moest ik in alle gevallen blazen, ademhalen en zuigen in een pijpje wat op een apparaat aangesloten stond. Hiermee meten ze dingen als longvolume, hoeveelheid luchtverplaatsing, de moeite die het kost om adem te halen, zuurstof opname en longstugheid. Bij het bodybox onderzoek moest ik hiervoor tevens in een soort telefooncelachtig apparaat zitten.

Bij de arteriepunctie onderzoek prikten ze met een naald in de slagader van mijn pols, om een buisje bloed af te nemen wat getest werd op zuurstofrijkheid. Volgens iemand die ik ken scheen dit een heel vervelend onderzoek te zijn, maar ik vond het een kleinigheid, het doet een fractie zeerder dan gewoon bloedprikken.

Na afloop kreeg ik bij de longarts alle resultaten te horen, ook van het bloedonderzoek, hartfilmpje en bronchoscopie. Het oogonderzoek heb ik aanstaande woensdag, dus das nog ff afwachten.

De bronchoscopie heeft inderdaad de definitieve doorslag gegeven dat het om sarcoidose gaat en met name de longspoeling gaf een duidelijke indicatie, dit icm de vlekken op de longfoto's en de afwijkende ACE bloedwaarde waren overduidelijke signalen voor sarcoidose.

De uitslagen van de longfunctie testen waren prima in orde, wat dus aangaf dat er geen longaantasting en verlittekening van longweefsel is. Op mijn vraag waarom ik dan toch met perioden benauwd ben, kreeg ik als antwoord dat het inderdaad kan voorkomen dat de longen afwisselend wel of niet gevoeliger kunnen zijn voor omgevingsinvloeden. Als dit te erg werd, dan is er de mogelijkheid om pufjes met ontstekingsremmers voor te schrijven.

De overige bloedwaarden waren prima in orde, dus ik hoef geen speciaal (calcium/vitamine D arm) dieet te volgen, want bij veel patienten zijn de calciumwaardes in het bloed veel te hoog, met risico op nierstenen, kalkaanslag in weefsels en dergelijke. Lever, nieren en dergelijke functioneren volgens de bloedtesten prima. Het hartfilmpje gaf verder geen rare afwijkingen, afgezien van de wat hoge rusthartslag wat door de spanning kwam.

Aankomende woensdag moet ik heen voor het oogonderzoek en tevens ga ik mijn huisarts vragen voor een doorverwijzing naar een dermatoloog. Omdat ik op afwijkende plekken haaruitdunning krijg, waarvan ik wil weten waar dit wegkomt. Mijn wenkbrauwen beginnen namelijk aan de buitenkant steeds dunner te worden, ook de baardharen op m'n hals vertonen kleine plekjes waar geen haar meer zit, terwijl dit vroeger wel zo was. De longarts kon dit niet specifiek plaatsen bij sarcoidose, maar aangezien de tijdperiodes wel overeen komen, zou ze het absoluut niet raar vinden dat dit onder de "kleine lettertjes" van sarcoidose valt. Aangezien sarcoidose voor een zeer wisselend en complex klachtenbeeld kan zorgen.

De definitieve uitslag is stadium 1 actieve sarcoidose. Stadium 4 is het hoogste, waarbij de aandoening een serieuze belemmering vormt in het dagelijkse leven, waarbij mensen in de ziektewet raken. Zo ver is het bij mij gelukkig niet, maar in de toekomst bestaat het risico dat dit alsnog gebeurt.

Voorlopig krijg ik geen medicijnen, omdat prednison en dergelijke dan langdurig geslikt moeten worden, met het risico dat de bijwerkingen erger worden dan de kwaal vanwege het langdurig gebruik. Over een half jaar moet ik bij de longarts terugkomen voor controle, ze gaan dan o.a. nieuwe longfoto's maken en het bloed weer controleren. Mochten de klachten erger worden, dan moet ik eerder contact opnemen met het ziekenhuis. Maar al met al was de longarts positief, maar zekerheden kon ze me niet geven.
pi_42078977
Goh, wat heftig allemaal. Het is te hopen dat het niet gaat escaleren. Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord.

Ik wens je veel sterkte de komende periode.
pi_42079211
Wat EchtGaaf zegt.

pi_42081523
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Goh, wat heftig allemaal. Het is te hopen dat het niet gaat escaleren. Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord.

Ik wens je veel sterkte de komende periode.
Hier sluit ik me ook bij aan
Keep the faith!!
pi_42082965
Heb je al wat meer info kunnen vinden over Sarcoidose 2L0w4Zer0? Als je het te summier vindt of je wilt juiste recentelijke artikelen of wat dan ook hebben, dan moet je dat maar even zeggen .
  zondag 24 september 2006 @ 15:21:09 #115
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_42092639
pi_42103713
Jemig, inderdaad echt heftig al die testen, maar wel relaxed dat je de uitslag zo snel te horen krijgt.
Ook beter om te horen dat het gelukkig stadium 1 is.
Succes alvast voor a.s. woensdag met je oogonderzoek
pi_42114264
quote:
Op zondag 24 september 2006 15:21 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Thx mensen,

@ DDM:
Heb jij verder nog aanraders??
Op zich zien die sites er goed uit. Veel info zo te zien. Zoiets had ik ook in gedachten voor je, dus op dit moment geen aanraders Sterkte verder
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:40:40 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_42144536
Succes morgen met weer een onderzoek!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42145226
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 16:40 schreef Troel het volgende:
Succes morgen met weer een onderzoek!
Sluit me hierbij aan.
  woensdag 27 september 2006 @ 02:02:35 #120
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_42159656
Thx, ik zal de uitslag wel ff posten.
pi_42173732
quote:
Op woensdag 27 september 2006 02:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Thx, ik zal de uitslag wel ff posten.
Goedzo, ben wel erg benieuwd. Ik hoop dat het erg zal meevallen.
Het lijkt erop dat jij en de dokters er op tijd bij zijn.......
  woensdag 27 september 2006 @ 23:22:57 #122
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_42185041
De oogarts is begonnen met een korte oogmeting, zoals een opticien die ook doet. Daarna kreeg ik 2 verschillende soorten druppels in beide ogen die een kwartier moesten inwerken. Deze druppels zorgen ervoor dat de oogspier verslapt raakt waardoor de ogen minder goed scherp kunnen stellen en de pupil voor enkele uren blijvend vergroot zijn. Op deze manier kan de oogarts goed de binnenkant van het oog bekijken met speciale apparatuur.

Er zijn geen aanwijzingen gevonden wat zou wijzen op sarcoidose aan de ogen, das dus goed nieuws. Het enige wat hij heeft ontdekt is dat er in mijn rechteroog een soort lichte cataract (staar) zit, dit zou er waarschijnlijk al vanaf mijn geboorte zitten. Dit kon verder geen kwaad, hoefde niet behandeld te worden en stond verder los van het sarcoidose verhaal.

Voor de rest heb ik een doorverwijzing gekregen voor een refractie-meting van het oog, omdat hij het raar vond dat ik prisma's in mijn huidige glazen heb en dit volgens hem niet nodig zou zijn. Zodoende moet ik begin november naar een andere oogarts/optometrist in het ziekenhuis die deze refractie-meting gaat doen.

Ik vond wel dat deze oogarts wat haastig overkwam, hij heeft alleen puur naar het sarcoidose verhaal gekeken. Ik somde een aantal klachten op die ik met mijn ogen heb, waarop ik gelijk het antwoord kreeg dat dit niks met sarcoidose te maken had en dat ik hiervoor een andere afspraak moest maken. Uiteraard wist ik niet precies welke oogklachten die ik heb, wel of niet in verband konden staan met sarcoidose, vandaar dat ik deze klachten te sprake bracht. Maar blijkbaar dacht hij dat ik hem gelijk wou lastig vallen met allerlei andere op zichzelf staande vragen, wat dus niet het geval was.

[ Bericht 4% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 27-09-2006 23:29:37 ]
pi_42185195
-edit: doe normaal joh

[ Bericht 79% gewijzigd door Mylene op 28-09-2006 09:06:36 ]
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  donderdag 28 september 2006 @ 09:40:03 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_42192049
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik vond wel dat deze oogarts wat haastig overkwam, hij heeft alleen puur naar het sarcoidose verhaal gekeken. Ik somde een aantal klachten op die ik met mijn ogen heb, waarop ik gelijk het antwoord kreeg dat dit niks met sarcoidose te maken had en dat ik hiervoor een andere afspraak moest maken. Uiteraard wist ik niet precies welke oogklachten die ik heb, wel of niet in verband konden staan met sarcoidose, vandaar dat ik deze klachten te sprake bracht. Maar blijkbaar dacht hij dat ik hem gelijk wou lastig vallen met allerlei andere op zichzelf staande vragen, wat dus niet het geval was.
Dat is wel jammer. Wellicht dat je met deze vragen nog wele bij die andere oogarts terecht kan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_42193441
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

Er zijn geen aanwijzingen gevonden wat zou wijzen op sarcoidose aan de ogen, das dus goed nieuws. Het enige wat hij heeft ontdekt is dat er in mijn rechteroog een soort lichte cataract (staar) zit, dit zou er waarschijnlijk al vanaf mijn geboorte zitten. Dit kon verder geen kwaad, hoefde niet behandeld te worden en stond verder los van het sarcoidose verhaal.
Erg gelukkig, dat het geen sarcoidose aan je ogen hebt. Ik was erg benieuw en blij om dit te horen.
quote:
Ja jammer dat sommige artsen zo rechtlijnig werken. volkomen terecht dat je alle twijfels en vragen aan de orde stelt. een arts moet juist blij zijn dat de patient zoveel mogelijk details van de klachten krijgt.

Ik wens je heel veel sterkte toe, ik blijf hopen dat het mee blijft vallen .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')