klopt, en vanaf het signaal van dat ene gordijn dat open gaat. heb ik een 50% winkans!.... jatowg?quote:Op maandag 17 juli 2006 03:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je moet dat met de signalen die je binnenkrijgt per keuze bekijken en niet van begin een vaste keuze maken. Dan heb je de meeste kans.![]()
![]()
Als er 10000 deuren zijn, jij kiest nummer 1, de presentator opent nummer 2 t/m 9999, zou je dan ook blijven staan?quote:Op maandag 17 juli 2006 03:49 schreef rival het volgende:
[..]
klopt, en vanaf het signaal van dat ene gordijn dat open gaat. heb ik een 50% winkans!.... jatowg?
ja, want hij staat vast niet achter deur 10000, kijk eens hoe ver die deur is. dat kost die mensen veels te veel tijd om hem daarheen te brengenquote:Op maandag 17 juli 2006 03:51 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als er 10000 deuren zijn, jij kiest nummer 1, de presentator opent nummer 2 t/m 9999, zou je dan ook blijven staan?
dat probeer ik ze al de hele avond duidelijk te maken!quote:Op maandag 17 juli 2006 03:53 schreef woutabest het volgende:
Wat doet iedereen moeilijk?
Dus eigenlijk boeit het niets of je wisselt.
quote:Op maandag 17 juli 2006 03:48 schreef rival het volgende:
wat ben ik toch een eigenwijs stuk vreten he!
ik geloof ondertussen wel dat als je 1000 keer de kans krijgt. dat je het beste kan wisselen!
maar ik kan maar niet begrijpen hoe dat ook zo zou zijn als je dit 1 keer doet.... nadat er een gordijn geopent is heb je gewoon een fifty fifty kans!
ja, en als ie achter deur 2 zit kon je beter wisselenquote:Op maandag 17 juli 2006 03:44 schreef rival het volgende:
[..]
heel duidelijk! en aangezien ik de eerste keer deur 1 koos. ga ik niet wisselen! blij dat je het met me eens bent!
quote:Op maandag 17 juli 2006 03:53 schreef woutabest het volgende:
Wat doet iedereen moeilijk?
Eerst heb je drie deuren. Dan heb je dus zo'n 33% kans, verder niet relevant voor deze vraag.
Dan blijven er twee deuren over. Als het niet in de eerste lag die openging, dan moet de prijs achter in één van de twee deuren staan. Welke heb je dus geen idee van.
Als je moet kiezen tussen twee deuren, heb je dus 50% kans.
Dus eigenlijk boeit het niets of je wisselt.
ik gok.....33.3333333333333333333333333333333333333333333%quote:Op maandag 17 juli 2006 03:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Denk nou eens na: STEL dat er geen gordijn word opengemaakt, wat is dan je kans als je aan het begin kiest?
33%, deel maar 100 door 3quote:Op maandag 17 juli 2006 03:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Denk nou eens na: STEL dat er geen gordijn word opengemaakt, wat is dan je kans als je aan het begin kiest?
50%quote:Op maandag 17 juli 2006 03:57 schreef raptorix het volgende:
Ok nu komt je vriendin binnen lopen, die weet niet wat je kiest, en moet kiezen tussen de 2 deuren, wat is haar kans?
Nee, je wordt naar 2 deuren geleidt waarvan er eentje de goede is. 50% dusquote:Op maandag 17 juli 2006 03:56 schreef Lamon het volgende:
[..]
![]()
Kap nou!
De eerste keer heb je 66,6 % kans om de verkeerde deur te kiezen, zodat je daarmee dankzij de quizmaster gratis naar de goede deur geleid wordt, omdat hij de verkeerde even voor je opent.
Jullie doen het er gewoon om.
mijn vriendin zou bij me komen staan!quote:Op maandag 17 juli 2006 03:58 schreef raptorix het volgende:
Dus, is het slim om te wisselen, ja of nee? Kortom blijf je bij je eigen keuze, of die van je vriendin?
hey... leg dat eens uit....quote:Op maandag 17 juli 2006 03:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
Officieel is 'kans' niet eens in procenten, maar een getal tussen 0 en 1
Het ligt er ook weer aan hoeveel auto's er achter die gordijnen staan. Zijn er veel gewonnen dan neem ik aan dat de kans om te winnen ook wat kleiner wordt.quote:Op maandag 17 juli 2006 03:54 schreef rival het volgende:
[..]
dat probeer ik ze al de hele avond duidelijk te maken!
Nee, dat zijn true or false-waarden. Maar daar gaat deze discussie niet overquote:Op maandag 17 juli 2006 03:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
Officieel is 'kans' niet eens in procenten, maar een getal tussen 0 en 1
Dat is de vraag niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 03:55 schreef raptorix het volgende:
daar zit jullie probleem! jullie gaan uit van 1000 of 10000!quote:Op maandag 17 juli 2006 03:59 schreef raptorix het volgende:
GOD O GOD, denk nou eens logisch na, ik geef net het voorbeeld met 1000 deuren, lees dat nou eens.
WTF? Je doet het er gewoon om?quote:Op maandag 17 juli 2006 04:01 schreef raptorix het volgende:
Ik zal het nog simpeler uitleggen, ik verander de regels, je mag kiezen, er zijn 3 deuren, wil je eerst dat ik 1 van deuren open maak, of kies je gelijk een deur?
NEEEHEEH! Als je de verkeerde kiest is degene die de quizmaster niet opent automatisch de goede.quote:Op maandag 17 juli 2006 03:58 schreef woutabest het volgende:
[..]
Nee, je wordt naar 2 deuren geleidt waarvan er eentje de goede is. 50% dus
maak er 1 open, dan heb ik 50% kans ipv 33.3333!quote:Op maandag 17 juli 2006 04:01 schreef raptorix het volgende:
Ik zal het nog simpeler uitleggen, ik verander de regels, je mag kiezen, er zijn 3 deuren, wil je eerst dat ik 1 van deuren open maak, of kies je gelijk een deur?
Oke, daar heb ik nog nooit van gehoord?quote:Op maandag 17 juli 2006 04:01 schreef Dennis_enzo het volgende:
Als ze bij ons bij statistiek om de kans vroegen, moest je het altijd uitdrukken in een getal van 0 tot 1. 33% is dan dus 0.33333333 kans
en wat als je nou meteen de goede deur kiest?quote:Op maandag 17 juli 2006 04:02 schreef Lamon het volgende:
[..]
NEEEHEEH! Als je de verkeerde kiest is degene die de quizmaster niet opent automatisch de goede.
Je hoeft maar 1 keer te kiezen voor 1 van de verkeerde deuren en je bent binnen.
(Zijn jullie nou echt serieus? Ik begin serieus te twijfelen... )
dat is niet zo gezegt in de OP! dus als ik er dan en/of van maak is hetzelfde als wat jij nu doet....quote:Op maandag 17 juli 2006 04:03 schreef raptorix het volgende:
Nee want het is geen en/of, ik bied je aan of ik alvast een deur voor je open, that's all.
Da's maar 33.3 % kans. Daar gaat het toch de hele tijd om.quote:Op maandag 17 juli 2006 04:03 schreef rival het volgende:
[..]
en wat als je nou meteen de goede deur kiest?
Ik ben serieus, ik zit meer aan jullie te twijfelenquote:Op maandag 17 juli 2006 04:02 schreef Lamon het volgende:
[..]
NEEEHEEH! Als je de verkeerde kiest is degene die de quizmaster niet opent automatisch de goede.
Je hoeft maar 1 keer te kiezen voor 1 van de verkeerde deuren en je bent binnen.
(Zijn jullie nou echt serieus? Ik begin serieus te twijfelen... )
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kansrekeningquote:De kans dat een gebeurtenis optreedt wordt weergegeven met een getal tussen 0 en 1. In werkelijkheid zijn er zeer weinig dingen die een kans 0 of 1 hebben.
klopt.,.. en dan haalt de man 1 deur weg.....quote:Op maandag 17 juli 2006 04:04 schreef Lamon het volgende:
[..]
Da's maar 33.3 % kans. Daar gaat het toch de hele tijd om.
Op die manier. Nee = 0 en Ja = 1.quote:Op maandag 17 juli 2006 04:05 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kansrekening
Dat is als je bij je eerste keuze blijft met 1 auto. De kans dat je in 1e instantie de goede hebt gekozen is 33.333%quote:Op maandag 17 juli 2006 04:01 schreef Dennis_enzo het volgende:
Als ze bij ons bij statistiek om de kans vroegen, moest je het altijd uitdrukken in een getal van 0 tot 1. 33% is dan dus 0.33333333 kans
en 33% = 0.33quote:Op maandag 17 juli 2006 04:06 schreef woutabest het volgende:
[..]
Op die manier. Nee = 0 en Ja = 1.
Erg omslachtig
ahhh...... het is al laat natuurlijk he!quote:Op maandag 17 juli 2006 04:06 schreef raptorix het volgende:
Dit is echt 2e klas lagere school, als je dit serieus niet begrijpt, adviseer ik je, om jezelf uit de genenpoel te verwijderen.
Goed, begin maar vast met de voorbereiding, misschien zit er een hoge brug bij jou in de buurt?quote:Op maandag 17 juli 2006 04:06 schreef raptorix het volgende:
Dit is echt 2e klas lagere school, als je dit serieus niet begrijpt, adviseer ik je, om jezelf uit de genenpoel te verwijderen.
Als je blijft staan, is de kans dus hetzelfde als aan het begin, 33%.quote:Op maandag 17 juli 2006 04:05 schreef rival het volgende:
[..]
klopt.,.. en dan haalt de man 1 deur weg.....
dan kan ik kiezen... blijven staan.. of wisselen..... deze laatste keuze is toch een 50/50 keuze?
zo niet, leg dat dan uit
Je moet NIET kiezen, je moet de andere deur nemen, want dan zit je altijd goed als je in eerste instantie de verkeerde nam, en die kans was 66,6 %.quote:Op maandag 17 juli 2006 04:05 schreef rival het volgende:
[..]
klopt.,.. en dan haalt de man 1 deur weg.....
dan kan ik kiezen... blijven staan.. of wisselen..... deze laatste keuze is toch een 50/50 keuze?
zo niet, leg dat dan uit
Waarom is het voor de man die net aan komt lopen anders dan wie er al staat?quote:Op maandag 17 juli 2006 04:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je blijft staan, is de kans dus hetzelfde als aan het begin, 33%.
Als iemand net komt aanlopen, en moet kiezen, dan is de kans voor hem 50%.
Jeez, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.
Kijk jij snapt 'mquote:Op maandag 17 juli 2006 04:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
oke, dus dan zijn er 2 deuren.... maar me kans is dan 33.3 procent! klinkt logisch!quote:Op maandag 17 juli 2006 04:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe vaak win je 2x op hetzelfde nr in een loterij?quote:Op maandag 17 juli 2006 04:09 schreef woutabest het volgende:
[..]
Waarom is het voor de man die net aan komt lopen anders dan wie er al staat?Zelfde kansen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |