Die zetels van de PvdA zijn door NIPO tijdelijk even bij de club van Marijnissen geparkeerd.quote:Op maandag 25 september 2006 22:33 schreef Tikorev het volgende:
Verschil PvdA CDA nog maar één zetel bij RTL...
Die schommelingen zijn wel vreemd inderdaad. Bij interview wint het CDA vier zetels, bij Nipo verliezen ze er één in dezelfde week. Ook peilt De Hond meer zetels voor het CDA dan NIPO voor de PvdA. Terwijl in alle peilingen de PvdA nog groter is dan het CDA.quote:Op maandag 25 september 2006 22:42 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe betrouwbaar NIPO is.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | CDA -- 38 (37) VVD -- 30 (31) SP -- 19 (18) CU -- 7 ( 7) GL -- 6 ( 6) PVV -- 3 ( 3) SGP -- 2 ( 2) EénNL -- 2 ( 2) D66 -- 2 ( 1) LPF -- 0 ( 0) PvdD -- 0 ( 0) |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | CDA -- 40 VVD -- 28 SP -- 15 CU -- 7 GL -- 6 EénNL -- 4 PVV -- 3 SGP -- 3 D66 -- 3 LPF -- 1 PvdD -- 1 PvNL -- 1 |
Regering: CDA + VVDquote:PvdA 53 zetels
CDA 49 zetels
VVD 28 zetels
D66 8 zetels
Alsof dat iets zegt over die aandelenmarkt.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:30 schreef lionsguy18 het volgende:
De Volkskrant is een PvdA Partijblad, dus citeren uit dat vod is m.i. zinloos.
Tuurlijk, schuld van Bilderberg dat snap je toch wel?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Alsof dat iets zegt over die aandelenmarkt.
Nou, de VVD zit toch aardig op een dieptepunt. Zelfs erger dan na de afstraffing in 2002.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:56 schreef Jurgen21 het volgende:
Als de race verder gaat dan kan de PvdA nog vijf extra zetels (3 SP + 2 GL) halen en het CDA ongeveer 6 extra zetels (3 CU + 3 VVD). Beide partijen komen dan uit op 52 zetels. Spannend
Gezien de opstelling van CU de afgelopen 4 jaar is de kans op een CDA, VVD & CU coalitie ook erg klein.quote:Merk ook op dat met een dergelijke uitslag, zelfs al is de PvdA het grootst, de macht in handen van Balkenende ligt. Hij kan namelijk met VVD en CU een meerderheidscoalitie vormen. Bos akn enkel premier worden als het CDA daaraan meewerkt, wat de partij natuurlijk in geen honderd jaar zal doen.
Ik ben zelf CDA'er en ik kan je hierbij garanderen dat Balkenende een natuurlijke afkeer heeft jegens de Partij van de Arbeid en slechts in het uiterste geval een coalitie met die partij zal aangaan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou, de VVD zit toch aardig op een dieptepunt. Zelfs erger dan na de afstraffing in 2002.
De SP daarentegen staat nog altijd op dikke winst, en ook GL heeft geen groot verlies.
[..]
Gezien de opstelling van CU de afgelopen 4 jaar is de kans op een CDA, VVD & CU coalitie ook erg klein.
Daarnaast heeft het CDA al vele malen samengewerkt met de PvdA de afgelopen 100 jaren, dus ik zou er niet zo zeker van zijn dat zo'n coalitie er nooit zou komen...
Dat klopt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:09 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik ben zelf CDA'er en ik kan je hierbij garanderen dat Balkenende een natuurlijke afkeer heeft jegens de Partij van de Arbeid en slechts in het uiterste geval een coalitie met die partij zal aangaan.
Waar komen deze cijfers vandaan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:56 schreef Jurgen21 het volgende:
In de nieuwste Politieke Barometer begint de nek-aan-nekrace tussen de PvdA en het CDA steeds duidelijker te worden. Deze week groeien zowel CDA als PvdA fors. De PvdA ligt in deze peiling één zetel voor op het CDA. Je ziet duidelijk dat de VVD en klein rechts kiezers kwijtraken aan het CDA en dat Groenlinks en SP dat doen aan de PvdA.
CDA 46
PvdA 47
...
Kom op man, niets zo veranderlijk als de opportunistische politicus.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:09 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik ben zelf CDA'er en ik kan je hierbij garanderen dat Balkenende een natuurlijke afkeer heeft jegens de Partij van de Arbeid en slechts in het uiterste geval een coalitie met die partij zal aangaan.
Totaal 146.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:48 schreef dVTB het volgende:
CDA 46
PvdA 43
VVD 25
SP 15
GL 7
CU 6
SGP 2
D66 1
PVV 1
Aldus Teletekst p377
quote:` De PvdA zou met 47 zetels één zetel
groter zijn dan het CDA,als er vandaag
verkiezingen werden gehouden.
De grootste partijen stijgen en de
kleinere dalen in populariteit.De
regeringspartijen CDA en VVD blijven
met 71 zetels een minderheidscoalitie.
Dit geldt ook voor een linkse partijen
PvdA,SP en GroenLinks,samen 69 zetels
waard volgens de Politieke Barometer.
De kleine christelijke partijen blijven
stabiel.De Partij voor de Vrijheid van
Geert Wilders staat op één zetel.EénNL
van Marco Pastors zakt naar 0 zetels.
http://teletekst.nos.nl/tekst/377-03.html
Als PvdA de grootste is zou Bos premier worden en dat zal Balkenende nooit willen. Dan komt er denk ik eerder een CDA/VVD/CU coalitie. Als CDA de grootste is, dan is een PvdA/CDA-coalitie wel een optie.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:09 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik had het ook al door. Zo snel dat de wijziging van mijn bericht niet eens als wijziging staat geregistreerd...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:50 schreef Kozzmic het volgende:
Totaal 146.
Hier staat de PvdA nog op het percentage van vorige week. Op 377/2 en 377/3 staat het wel goed.
Des te beter: Bos moet steeds iets op het CDA voor liggen, want dat zorgt ervoor dat op de dag van de verkiezingen nog meer VVD'ers en CU'ers op het laatste moment beslissen CDA te stemmen; om Bos uit het Torentje te houden en het CDA de grootste partij te maken. Het slechtst denkbare scenario voor het CDA-campagneteam is een CDA dat uitloopt op de PvdA. Dan gaan namelijk alle VVD'ers weer terug naar het eigen honk.quote:
Ik denk niet dat deze theorie opgaat zolang het maar om 1 zeteltje verschil gaat. Het is eerder denkbaar dat ze beide rond deze getallen blijven hangen of dat de VVD en SP/GL nog verder leeg bloeden. Ik denk dat met een huidige stand geen van beide partijen van een strategisch voordeel kan spreken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Des te beter: Bos moet steeds iets op het CDA voor liggen, want dat zorgt ervoor dat op de dag van de verkiezingen nog meer VVD'ers en CU'ers op het laatste moment beslissen CDA te stemmen; om Bos uit het Torentje te houden en het CDA de grootste partij te maken. Het slechtst denkbare scenario voor het CDA-campagneteam is een CDA dat uitloopt op de PvdA. Dan gaan namelijk alle VVD'ers weer terug naar het eigen honk.
Een linkse coalitie komt er zo in ieder geval niet... Maarja PvdA stemmen is nutteloos. Je krijgt CDA er dan gratis bij. Als CDA wint kan het twee richtingen opgaan: of met PvdA of met VVD/CU.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:34 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze theorie opgaat zolang het maar om 1 zeteltje verschil gaat. Het is eerder denkbaar dat ze beide rond deze getallen blijven hangen of dat de VVD en SP/GL nog verder leeg bloeden. Ik denk dat met een huidige stand geen van beide partijen van een strategisch voordeel kan spreken.
Maar ik ben tevreden, liefst PvdA de grootste, maar een CDA/PvdA is nu waarschijnlijk en een stuk beter dan het huidige kabinet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |