abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42126066
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:33 schreef Tikorev het volgende:
Verschil PvdA CDA nog maar één zetel bij RTL...
Die zetels van de PvdA zijn door NIPO tijdelijk even bij de club van Marijnissen geparkeerd.

Was het je overigens ook opgevallen dat de regeringscoalitie bij NIPO op nog maar 64 zetels staat?

Ik vraag me wel af hoe betrouwbaar NIPO is. Ten eerste wijkt de peiling behoorlijk af van de peilingen van Peil.nl en Interview. Ten tweede zie je per week forse verschuivingen; GroenLinks ging begin augustus binnen een paar weken van 9 naar 4 en terug naar 7 (schijnbaar zonder aanwijsbare reden), de SP gaat de laatste twee weken van 24 naar 21 en weer terug naar 24, de LPF schommelt continu tussen wel of niet een zetel terwijl ze in de andere peilingen daar ver vandaan blijven.
pi_42126510
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe betrouwbaar NIPO is.
Die schommelingen zijn wel vreemd inderdaad. Bij interview wint het CDA vier zetels, bij Nipo verliezen ze er één in dezelfde week. Ook peilt De Hond meer zetels voor het CDA dan NIPO voor de PvdA. Terwijl in alle peilingen de PvdA nog groter is dan het CDA.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42126758
Dit zijn de gemiddelden van de drie peilingen van de afgelopen week (Interview, De Hond, NIPO)...

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
PvdA  -- 41 (42)
CDA   -- 38 (37)
VVD   -- 30 (31)
SP    -- 19 (18)
CU    --  7 ( 7)
GL    --  6 ( 6)
PVV   --  3 ( 3)
SGP   --  2 ( 2)
EénNL --  2 ( 2)
D66   --  2 ( 1)
LPF   --  0 ( 0)
PvdD  --  0 ( 0)
pi_42127170
Ook wel interessant, de Politieke Aandelenmarkt van de Volkskrant, waar de 'koersen' van de partijen worden bepaald door handel. Op verwachtingswaarde dus, en niet op politieke voorkeur van het moment.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
PvdA  -- 43
CDA   -- 40
VVD   -- 28
SP    -- 15
CU    --  7
GL    --  6
EénNL --  4
PVV   --  3
SGP   --  3
D66   --  3
LPF   --  1
PvdD  --  1
PvNL  --  1

Er zitten nog wat onvolkomenheden in, waardoor kleine partijen niet kunnen zakken onder de 1 zetel, en waardoor het totaal op het moment op 155 zetels staat.

Coalitiemarkt:
CDA/PvdA: 45%
CDA/VVD/CU: 22%
CDA/VVD: 21%
PvdA/SP/GL: 6%
PvdA/VVD: 5%

Premiermarkt:
Wouter Bos: 52%
JP Balkenende: 44%
Mark Rutte: 3%
pi_42141161
De Volkskrant is een PvdA Partijblad, dus citeren uit dat vod is m.i. zinloos.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_42141706
De PvdA heeft een veilige marge op het CDA om de grootste partij te worden, temeer omdat kiezers desnoods tactisch stemmen. Mensen die SP stemmen gaan dan toch voor de PvdA.

Maar eigenlijk is dat helemaal niet belangrijk. De cruciale vraag is een andere: Komen CDA en VVD samen met een derde partij aan een meerderheid? Ze zijn er dan rustig toe in staat om daarin een mandaat te zien om verder te regeren en de grootste partij buitenspel te zetten.

Zie 1977:
quote:
PvdA 53 zetels
CDA 49 zetels
VVD 28 zetels
D66 8 zetels
Regering: CDA + VVD
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:55:31 #182
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42141783
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:30 schreef lionsguy18 het volgende:
De Volkskrant is een PvdA Partijblad, dus citeren uit dat vod is m.i. zinloos.
Alsof dat iets zegt over die aandelenmarkt.
pi_42141881
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Alsof dat iets zegt over die aandelenmarkt.
Tuurlijk, schuld van Bilderberg dat snap je toch wel?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:56:00 #184
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42432566
In de nieuwste Politieke Barometer begint de nek-aan-nekrace tussen de PvdA en het CDA steeds duidelijker te worden. Deze week groeien zowel CDA als PvdA fors. De PvdA ligt in deze peiling één zetel voor op het CDA. Je ziet duidelijk dat de VVD en klein rechts kiezers kwijtraken aan het CDA en dat Groenlinks en SP dat doen aan de PvdA.

CDA 46
PvdA 47
VVD 25
SP 15
GL 7
CU 6
SGP 2
D66 1
PVV 1

Als de race verder gaat dan kan de PvdA nog vijf extra zetels (3 SP + 2 GL) halen en het CDA ongeveer 6 extra zetels (3 CU + 3 VVD). Beide partijen komen dan uit op 52 zetels. Spannend

Merk ook op dat met een dergelijke uitslag, zelfs al is de PvdA het grootst, de macht in handen van Balkenende ligt. Hij kan namelijk met VVD en CU een meerderheidscoalitie vormen. Bos akn enkel premier worden als het CDA daaraan meewerkt, wat de partij natuurlijk in geen honderd jaar zal doen.
Pugna Pro Patria
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:00:47 #185
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42432722
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:56 schreef Jurgen21 het volgende:

Als de race verder gaat dan kan de PvdA nog vijf extra zetels (3 SP + 2 GL) halen en het CDA ongeveer 6 extra zetels (3 CU + 3 VVD). Beide partijen komen dan uit op 52 zetels. Spannend
Nou, de VVD zit toch aardig op een dieptepunt. Zelfs erger dan na de afstraffing in 2002.
De SP daarentegen staat nog altijd op dikke winst, en ook GL heeft geen groot verlies.
quote:
Merk ook op dat met een dergelijke uitslag, zelfs al is de PvdA het grootst, de macht in handen van Balkenende ligt. Hij kan namelijk met VVD en CU een meerderheidscoalitie vormen. Bos akn enkel premier worden als het CDA daaraan meewerkt, wat de partij natuurlijk in geen honderd jaar zal doen.
Gezien de opstelling van CU de afgelopen 4 jaar is de kans op een CDA, VVD & CU coalitie ook erg klein.

Daarnaast heeft het CDA al vele malen samengewerkt met de PvdA de afgelopen 100 jaren, dus ik zou er niet zo zeker van zijn dat zo'n coalitie er nooit zou komen...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:09:53 #186
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42433028
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nou, de VVD zit toch aardig op een dieptepunt. Zelfs erger dan na de afstraffing in 2002.
De SP daarentegen staat nog altijd op dikke winst, en ook GL heeft geen groot verlies.
[..]

Gezien de opstelling van CU de afgelopen 4 jaar is de kans op een CDA, VVD & CU coalitie ook erg klein.

Daarnaast heeft het CDA al vele malen samengewerkt met de PvdA de afgelopen 100 jaren, dus ik zou er niet zo zeker van zijn dat zo'n coalitie er nooit zou komen...
Ik ben zelf CDA'er en ik kan je hierbij garanderen dat Balkenende een natuurlijke afkeer heeft jegens de Partij van de Arbeid en slechts in het uiterste geval een coalitie met die partij zal aangaan.
Pugna Pro Patria
pi_42433051
SP wordt vaak overschat als het om aantallen zetels gaan.

Ik heb wel eens gehoord dat die Maurice de Hond-peilingen voor 18.30 of 19.30 ingevuld moeten zijn, dus de (rechtsere?) kantoor/management-werknemers/filerijders hebben helemaal niet de kans om het in te vullen. Internetpeilingen zoals van peil.nl zeggen mij dan vrij weinig. uberhaupt zeggen peilingen 10 weken voor verkiezingen weinig, er kan nog vanalles veranderen.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:24:47 #188
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42433570
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:09 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik ben zelf CDA'er en ik kan je hierbij garanderen dat Balkenende een natuurlijke afkeer heeft jegens de Partij van de Arbeid en slechts in het uiterste geval een coalitie met die partij zal aangaan.
Dat klopt.
Maar ik verwacht dat Balkenende de formatiebesprekingen niet meer zal meemaken als politiek leider van het CDA dan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_42434017
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:56 schreef Jurgen21 het volgende:
In de nieuwste Politieke Barometer begint de nek-aan-nekrace tussen de PvdA en het CDA steeds duidelijker te worden. Deze week groeien zowel CDA als PvdA fors. De PvdA ligt in deze peiling één zetel voor op het CDA. Je ziet duidelijk dat de VVD en klein rechts kiezers kwijtraken aan het CDA en dat Groenlinks en SP dat doen aan de PvdA.

CDA 46
PvdA 47
...
Waar komen deze cijfers vandaan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_42434189
quote:

[..]

Kom op man, niets zo veranderlijk als de opportunistische politicus.
pi_42434503
CDA 46
PvdA 47
VVD 25
SP 15
GL 7
CU 6
SGP 2
D66 1
PVV 1

Teletekst p377

(vet = herstel typfout Teletekst. Op de eerste pagina staat ten onrechte 43)

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2006 21:50:20 ]
pi_42434511
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waar komen deze cijfers vandaan?
http://teletekst.nos.nl/tekst/377-02.html
pi_42434579
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:48 schreef dVTB het volgende:
CDA 46
PvdA 43
VVD 25
SP 15
GL 7
CU 6
SGP 2
D66 1
PVV 1

Aldus Teletekst p377
Totaal 146.

Hier staat de PvdA nog op het percentage van vorige week. Op 377/2 en 377/3 staat het wel goed.
quote:
` De PvdA zou met 47 zetels één zetel
groter zijn dan het CDA,als er vandaag
verkiezingen werden gehouden.

De grootste partijen stijgen en de
kleinere dalen in populariteit.De
regeringspartijen CDA en VVD blijven
met 71 zetels een minderheidscoalitie.

Dit geldt ook voor een linkse partijen
PvdA,SP en GroenLinks,samen 69 zetels
waard volgens de Politieke Barometer.

De kleine christelijke partijen blijven
stabiel.De Partij voor de Vrijheid van
Geert Wilders staat op één zetel.EénNL
van Marco Pastors zakt naar 0 zetels.

http://teletekst.nos.nl/tekst/377-03.html
pi_42434589
quote:

[..]

Als PvdA de grootste is zou Bos premier worden en dat zal Balkenende nooit willen. Dan komt er denk ik eerder een CDA/VVD/CU coalitie. Als CDA de grootste is, dan is een PvdA/CDA-coalitie wel een optie.
pi_42435072
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:50 schreef Kozzmic het volgende:
Totaal 146.
Hier staat de PvdA nog op het percentage van vorige week. Op 377/2 en 377/3 staat het wel goed.
Ik had het ook al door. Zo snel dat de wijziging van mijn bericht niet eens als wijziging staat geregistreerd...
Nu moet Teletekst het doorkrijgen.
pi_42437250
De laatste peiling van Interview/NSS:

CDA stijgt in 1 week 3 zetels naar 46!
PvdA stijgt in 1 week 4 zetels naar 47!

http://www.politiekebarometer.nl/

De groei van het CDA en de PvdA gaan ten koste van de VVD en de SP. We zien dat precies gebeurt wat Maurice de Hond al voorspelde: Kloof tussen links en rechts steeds groter

PvdA weer aan kop!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:30:50 #197
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42438516
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:57 schreef Genverbrander het volgende:
PvdA weer aan kop!
Des te beter: Bos moet steeds iets op het CDA voor liggen, want dat zorgt ervoor dat op de dag van de verkiezingen nog meer VVD'ers en CU'ers op het laatste moment beslissen CDA te stemmen; om Bos uit het Torentje te houden en het CDA de grootste partij te maken. Het slechtst denkbare scenario voor het CDA-campagneteam is een CDA dat uitloopt op de PvdA. Dan gaan namelijk alle VVD'ers weer terug naar het eigen honk.
Pugna Pro Patria
pi_42438654
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 23:30 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Des te beter: Bos moet steeds iets op het CDA voor liggen, want dat zorgt ervoor dat op de dag van de verkiezingen nog meer VVD'ers en CU'ers op het laatste moment beslissen CDA te stemmen; om Bos uit het Torentje te houden en het CDA de grootste partij te maken. Het slechtst denkbare scenario voor het CDA-campagneteam is een CDA dat uitloopt op de PvdA. Dan gaan namelijk alle VVD'ers weer terug naar het eigen honk.
Ik denk niet dat deze theorie opgaat zolang het maar om 1 zeteltje verschil gaat. Het is eerder denkbaar dat ze beide rond deze getallen blijven hangen of dat de VVD en SP/GL nog verder leeg bloeden. Ik denk dat met een huidige stand geen van beide partijen van een strategisch voordeel kan spreken.

Maar ik ben tevreden, liefst PvdA de grootste, maar een CDA/PvdA is nu waarschijnlijk en een stuk beter dan het huidige kabinet.
pi_42439223
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 23:34 schreef Don_Gurgen het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze theorie opgaat zolang het maar om 1 zeteltje verschil gaat. Het is eerder denkbaar dat ze beide rond deze getallen blijven hangen of dat de VVD en SP/GL nog verder leeg bloeden. Ik denk dat met een huidige stand geen van beide partijen van een strategisch voordeel kan spreken.

Maar ik ben tevreden, liefst PvdA de grootste, maar een CDA/PvdA is nu waarschijnlijk en een stuk beter dan het huidige kabinet.
Een linkse coalitie komt er zo in ieder geval niet... Maarja PvdA stemmen is nutteloos. Je krijgt CDA er dan gratis bij. Als CDA wint kan het twee richtingen opgaan: of met PvdA of met VVD/CU.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:53:52 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42439324
my god ik heb er eeeecht geen vertrouwen in

ik hoop denk ik op pvda/cda dan gebeurt er iig niets dan proberen we het over vier jaar als al die kleine kutpartijtjes weer weg zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')