Het zijn foto's die je eigenlijk niet in de gewone pers zult zien verschijnen. Waarom niet? Mogen mensen het echte gezicht van oorlog niet zien? Enkel letters die het hebben over "zo en zoveel burgers gedood" is zeker niet genoeg om mensen een beeld te geven van de realiteit, de reacties hier op het forum alleen al spreken boekdelen. Ook typisch dat het de mensen zijn die hun mond vol hebben over dood, verderf, popcorn en "eindelijk weer eens iets op TV" die er het meest moeite mee hebben en steevast gaan klagen.quote:Op zondag 16 juli 2006 03:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bedoel je nu met die plaatjes te zeggen, dat Hezbollah niet had verwacht dat zoiets zou kunnen voortvloeien uit hun actie waarbij zij op Israëlisch grondgebied soldaten ontvoeren of willekeurige burgerdoelen uitkiest voor hun raketaanvallen?
Het lijkt me dat in die gedachtegang de actie van Hezbollah helemaal als onverantwoordelijk bestempeld kan worden.
ff wakker, en stokstijf van de spierpijn.quote:Op zondag 16 juli 2006 03:32 schreef NorthernStar het volgende:
[knip]
Mjah, ik vind dat sommige dingen zolangzamerhand best gezien mogen worden. Maar het is jullie toko.quote:
Beetje verschil van inzicht, maar op journaal geven ze wel vooraf een waarschuwing e.d. Ik kan de foto's an sich niet verbieden, het maakt onderdeel uit van de oorlog (op dat punt heb je wel gelijk). Maar anderzijds wil ik mensen niet shockeren met foto's van doden en dergelijke die eigenlijk hier alleen op hoofdlijnen willen posten. Anders krijg je het probleem dat de details de boventoon gaan voeren en de rode draad eventjes zoek is. Vandaar de link-constructie.quote:Op zondag 16 juli 2006 03:51 schreef NorthernStar het volgende:
Mjah, ik vind dat sommige dingen zolangzamerhand best gezien mogen worden. Maar het is jullie toko.
img tags weggehaald + waarschuwing erbij.
Edit: en wat heb je gedaan dat je zoveel spierpijn hebt
Goeie vraag, ik denk namelijk van niet.quote:Op zondag 16 juli 2006 03:57 schreef damian5700 het volgende:
Een vraag kan zelfs worden gesteld of een natie een natie is wanneer het een onafhankelijke politieke en militaire macht binnen zijn geëisten grenzen heeft.
Goeie vraag inderdaad.quote:Op zondag 16 juli 2006 04:10 schreef Drugshond het volgende:
Goeie vraag, ik denk namelijk van niet.
Inderdaad, maar hoe dan ook moet het geweldsmonopolie weer terug bij de staat komen te liggen. Dat lijkt me de enige manier om een basis te leggen op een constructievere toekomst tussen beide landen.quote:Op zondag 16 juli 2006 04:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Goeie vraag, ik denk namelijk van niet.
Ironisch om te zien dat middels deze oorlog een bijdrage wordt verwacht van Syrie terwijl die een paar jaar geleden juist zijn vertrokken uit Libanon. Verwacht ff niet dat Libanon zit te wachten op inmenging van Syrie. Wat dat laatste betreft waren ze al een tijdje op de goede weg bezig. En nu..... alles voor niks. ?
Israel zet veel op het spel en laat zich in de kaart spelen. Leuk zeg weer een boze buur erbij, en vele mensen die nu eieren voor hun geld kan kiezen en verkassen (de vrede is daar goed verziekt).
Elke dode in een zinloze oorlog (want dat is het) is eentje te veel.quote:Op zondag 16 juli 2006 04:15 schreef Recovering het volgende:
[..]
Goeie vraag inderdaad.
Ik denk dat er pak 'm beet zo'n 40k aan foute palestijnen dood gaan.
Niet leuk bedoeld, toch mooi meegenomen.
vertel daar eens wat meer over...quote:Op zondag 16 juli 2006 05:34 schreef Doderok het volgende:
Het Westen zal de aangerichte schade weer mogen betalen...
Hoeveel hebben die joden ons al gekost? De olieprijs gaat weer omhoog, de oliecrisis van de jaren '70 hadden we ook aan hen te danken, ze hebben tonnen buitenlandse hulp nodig om hun staatje overeind te houden...
Ach ja, het "uitverkoren" volk...
quote:Op zondag 16 juli 2006 08:26 schreef Doderok het volgende:
[..]
Geen joden > geen Israël > geen Yom Kippur oorlog > geen olie embargo
logisch toch?![]()
quote:Op zondag 16 juli 2006 08:27 schreef CeeJee het volgende:
Geen joden > geen Israel > eindeloze oorlogen tussen Arabieren > geen olie
Een druppel op een gloeiende plaat...quote:Op zondag 16 juli 2006 09:10 schreef CeeJee het volgende:
BBC: 8 doden in Haifa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |