abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39863975
Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom.

Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:21:47 #2
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39864024
We gaan gewoon autonoom door, alsof er geen weerstand bestaat
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:18 schreef Apropos het volgende:

[..]

En wat heeft dat met nep-aanslagen en Tsjetjenie te maken?
We hadden het over Putin toch? De relatie met Tjetjenie en de val de van de BERLIJNSE muur lijkt me makkelijk gelegd, toch? Ik wilde van jou weten wat je denkt dat Putin had kunnen en moeten doen om de burgeroorlog in Tjetjenie te voorkomen of te beheersen
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_39864037
Volgens mij is niet bewezen dat Poetin die appartementen opgeblazen heeft.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:22:49 #4
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864048
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ bron ]

!!!
mmm, ik moest maar eens een boek in de prullenbak gaan gooien.
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:17 schreef Monidique het volgende:
Hij had bijvoorbeeld niet als een nazi -ja, ja!- het land kunnen binnenvallen. Vrouwen verkrachten, executies, martelingen. Niet zo slim. Poetin heeft het heel traditioneel Russisch opgelost, met middelen waar de Israëliërs niet eens aan zouden durven denken.
en vervolgens vind Poetje dat Israel veels te hard ingrijpt. Of dat nu terecht is of niet, maar Jezus, het lef moet je maar hebben om dat hardop te beweren terwijl je Poetin heet.
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_39864122
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

mmm, ik moest maar eens een boek in de prullenbak gaan gooien.
O? Mag nooit.
quote:
en vervolgens vind Poetje dat Israel veels te hard ingrijpt. Of dat nu terecht is of niet, maar Jezus, het lef moet je maar hebben om dat hardop te beweren terwijl je Poetin heet.
Het is een dictator met een glimlach.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:25:58 #6
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864142
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef Monidique het volgende:
Volgens mij is niet bewezen dat Poetin die appartementen opgeblazen heeft.
wat ik ervan herinner is dat de FSB door de Russische politie betrapt is met het vullen van een kelder van een appartementenblok met explosieven. Het was een buschauffeur die langs zijn eigen appartement reed en iemand verdacht bezig zag, en de politie belde.
Vervolgens werd het geheel in de doofpot gestopt, het zou een "oefening" zijn, en er zijn sindsdien geen aanslagen meer gepleegt op appartementen.

tenzij ik mij wat heb laten wijsmaken, maar de zaak stinkt vreselijk, mede omdat Poetin zo aan de macht is gekomen.
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
pi_39864165
O, ik weet dat het stinkt.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:27:24 #8
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_39864177
Dat Poetin überhaupt zo snel zo populair is geworden is verdacht. Eerst was hij onbekend, na zijn uitspraken over de onaangename gedachten over hoe te handelen met terroristen mocht hij het atoomkoffertje van Jeltsin dragen.

Zoiets kan natuurlijk niet op een normale manier tot stand zijn gekomen.
pi_39864195
Sowieso, een dronken president die even de macht overdraagt aan een onbekende man van de KGB die het karwei in Tsjtjenië wel even af gaat maken. Bizar.
pi_39864203
6:15 weer opstaan, !!!
pi_39864217
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:21 schreef Harry_Sack het volgende:

We gaan gewoon autonoom door, alsof er geen weerstand bestaat
[..]

We hadden het over Putin toch? De relatie met Tjetjenie en de val de van de BERLIJNSE muur lijkt me makkelijk gelegd, toch? Ik wilde van jou weten wat je denkt dat Putin had kunnen en moeten doen om de burgeroorlog in Tjetjenie te voorkomen of te beheersen
Het heeft natuurlijk niet zo zeer met de val van de Berlijnse Muur te maken, maar met het dreigend uiteenvallen van de Sovjet-Unie - wat niet bepaald hetzelfde is, vandaar mijn vraag. De burgeroorlog was inderdaad rond die tijd al in wording, daar treft Putin geen blaam.

De explosies waar M. op doelt zijn inderdaad niet met overweldigend bewijs aan Putin te wijten - ze zijn ook niet de enige uitingen van Tsjetjeens separatisme - , maar ze zijn wel verdacht.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:29:45 #12
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864243
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

O? Mag nooit.
en ik heb zelfs een tijdlang de bijbel in m'n toiletkastje gelegd, leek me een geschikte plek, mede met het oog op noodgevallen. (+/- 1400 velletjes )
Na een tijdje vond ik dat toch echter iets te veel van het goede, nu staat ie fijn tussen de Terry Pratchett boekjes.
quote:
Het is een dictator met een glimlach.
En die glimlach wordt steeds breder
-- Bertrand Russell
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:31:03 #13
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864276
soms ben ik een beetje te fanatiek
-- Bertrand Russell
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:34:18 #14
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864370
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef Monidique het volgende:
6:15 weer opstaan, !!!
ga naar bed, en als je een kwartiertje eerder opstaat kun je fijn nog even checken hoeveel raketten er weer afgeschoten zijn deze nacht.
-- Bertrand Russell
pi_39864386
Nog even wat lezen, dan ga ik inderdaad op bed wat televisie kijken.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:35:06 #16
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39864388
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef Apropos het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk niet zo zeer met de val van de Berlijnse Muur te maken, maar met het dreigend uiteenvallen van de Sovjet-Unie - wat niet bepaald hetzelfde is, vandaar mijn vraag. De burgeroorlog was inderdaad rond die tijd al in wording, daar treft Putin geen blaam.

De explosies waar M. op doelt zijn inderdaad niet met overweldigend bewijs aan Putin te wijten - ze zijn ook niet de enige uitingen van Tsjetjeens separatisme - , maar ze zijn wel verdacht.
Zeker weten van wel dat de val van de muur alles op z'n kop heeft gezet. Denk je dat een euro bijvoorbeeld mogelijk was als die muur nu nog overeind wat gebleven?
En hadden we dan iets dergelijks als Poolse gastarbeiders of een Tjechische huizenmarkt kunnen hebben? Had Joestjenko nu de macht kunnen opeisen en een liberaliseringsdrama met de gastoevoer kunnen krijgen? Dacht 't niet, ik denk dat bijna alles met de val van de muur te maken heeft
pi_39864471
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Zeker weten van wel dat de val van de muur alles op z'n kop heeft gezet. Denk je dat een euro bijvoorbeeld mogelijk was als die muur nu nog overeind wat gebleven?
Maar de Tsjetjeense kwestie heeft met andere dingen van doen.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:38:47 #18
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864501
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef Monidique het volgende:
Nog even wat lezen, dan ga ik inderdaad op bed wat televisie kijken.
mm, jij hebt niet veel slaap nodig? das handig!
-- Bertrand Russell
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:40:51 #19
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864561
Verdomd, dat had ik nog willen vragen. Die Donner is dat zo'n racefietser?
-- Bertrand Russell
pi_39864563
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:38 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

mm, jij hebt niet veel slaap nodig? das handig!
Ik heb het wel nodig, maar zes of vijf uur kan wel een keertje.
pi_39864674
North Korea "totally rejects" the U.N. Security Council resolution condemning its recent series of missile tests, its U.N. ambassador said on Saturday.

Man, I só totally reject your resolution, .
pi_39864699
Welterusten, .
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:46:13 #23
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39864709
Goatboy is here to please you
-- Bertrand Russell
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:47:00 #24
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39864734
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:37 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar de Tsjetjeense kwestie heeft met andere dingen van doen.
Met welke dingen dan?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:47:10 #25
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39864740
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:46 schreef Glasnosteraar het volgende:
Goatboy is here to please you