een beetje gedateerd artikel!quote:Op zondag 16 juli 2006 16:28 schreef yup het volgende:
[..]
http://www.considine.nl/n(...)euwsbr%20525x297.pdf
Check deze PDF maar, het staat linksboven op de 2e pagina, Audi merkrecht en TDi ofzo staat er... (onder het kopje merk en wet)
Volvo heeft volgens mij ook eigen motoren. Wij hebben thuis een V70 uit 2000 met een 5 cilinder TDI. Weinig op aan te merken, genoeg vermogen. Alleen jammer dat je de turbo niet hoortquote:Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Dynaudio het volgende:
Wat vinden jullie zelf de beste dieselmotoren qua prestaties, geluidsniveau, betrouwbaarheid enz..?![]()
Ik zet er een paar onder elkaar met mijn mening erachter...
1. VAG: TDI Krachtig maar te rumoerig. K had op de site van autoweek gelezen
ze in 2007 zouden stoppen met pompverstuiver techniek
2. PSA: HDI Stil en ook best krachtig
3. Ford: TDDI/ TDCI NIet echt ervaring mee
4. Renault/ Nissan: DCI Een laguna diesel gehad..maar de vorige generatie dTi..Krachtig maar
rumoerig.. De DCI motoren hebben dacht ik veel storingen enal
5. Mercedes: CDI Krachtig maar duur denk ik![]()
6. Toyota D4D D-cat Goede motoren maar ik vind toyota persoonlijk 3x niks ( design)
7. Honda I-CTDI Niet echt veel motorvarianten
8. BMW dieselmotoren Net als mercedes een beetje duur![]()
9 Opel DTI Zal de aller, aller, allerlaatste zijn die ik zou kiezen
eeeh meer weet ik niet![]()
leuk, maar er worden steeds meer motoren van merken onderling gebruikt, zo heeft Ford HDI motoren (1.4, 1.6 en 2.0, maar niet in de Mondeo) die ze als TDCi verkopen, Mitisubishi heeft VW TDI's, Opel (1.3 en 1.9) heeft JTD's, Volvo (4 cilinders) heeft ook HDI's, net als Mazda.... etc.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Dynaudio het volgende:
Wat vinden jullie zelf de beste dieselmotoren qua prestaties, geluidsniveau, betrouwbaarheid enz..?![]()
Ik zet er een paar onder elkaar met mijn mening erachter...
1. VAG: TDI Krachtig maar te rumoerig. K had op de site van autoweek gelezen
ze in 2007 zouden stoppen met pompverstuiver techniek
2. PSA: HDI Stil en ook best krachtig
3. Ford: TDDI/ TDCI NIet echt ervaring mee
4. Renault/ Nissan: DCI Een laguna diesel gehad..maar de vorige generatie dTi..Krachtig maar
rumoerig.. De DCI motoren hebben dacht ik veel storingen enal
5. Mercedes: CDI Krachtig maar duur denk ik![]()
6. Toyota D4D D-cat Goede motoren maar ik vind toyota persoonlijk 3x niks ( design)
7. Honda I-CTDI Niet echt veel motorvarianten
8. BMW dieselmotoren Net als mercedes een beetje duur![]()
9 Opel DTI Zal de aller, aller, allerlaatste zijn die ik zou kiezen
eeeh meer weet ik niet![]()
Ik heb helaas (misschien wel gelukkig) geen ervaring met een opel op gas, wel met een dieseltje maar daar heb je niets aan. Wat misschien wel handig is voor een goede reactie is om het bouwjaar te vermelden van de auto. Een F astra is heel wat anders dan een G astra bijvoorbeeldquote:Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Binnetie het volgende:
Vandaag heb ik wat rondgekeken voor een andere auto.
De volgende auto heb ik gezien wat me ook wel wat leek:
- Opel Astra 1.6 met G3 (vanaf fabriek), heeft 135000 gelopen en ziet er als nieuw uit. Al die tijd hebben er oudere mensen meegereden. Op de bekleding is niks aan te merken je ziet niet of er iemand in heeft gezeten. De auto is ook helemaal compleet elektirsche ramen en spiegels, airco, stuurbekrachting cd speler met 6 cd wisselaar. Mijn vraag is alleen wat kan je van een auto verwachten die al 135000 op gas heeft gereden?
Van ford staat al tussen PSA.. en van ford zelf staat dan als TDCI.. Mitsubishi staat en volvo staat er ook niet tussen....quote:Op zondag 16 juli 2006 23:10 schreef M5 het volgende:
[..]
leuk, maar er worden steeds meer motoren van merken onderling gebruikt, zo heeft Ford HDI motoren (1.4, 1.6 en 2.0, maar niet in de Mondeo) die ze als TDCi verkopen, Mitisubishi heeft VW TDI's, Opel (1.3 en 1.9) heeft JTD's, Volvo (4 cilinders) heeft ook HDI's, net als Mazda.... etc.![]()
tegenwoordig?quote:Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef Dynaudio het volgende:
hahaha BMW houdt het lekker makkelijk. BMW zet tegenwoordig doodgewoon een dikke D achter de type aanduidingBijvoorbeeld 525D(2.5L) 530D(3.0L) 330D(3.0L)
Het betreft een opel astra van september 1998.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:28 schreef The_Goeiste het volgende:
[..]
Ik heb helaas (misschien wel gelukkig) geen ervaring met een opel op gas, wel met een dieseltje maar daar heb je niets aan. Wat misschien wel handig is voor een goede reactie is om het bouwjaar te vermelden van de auto. Een F astra is heel wat anders dan een G astra bijvoorbeeld
ik denk dat jij begint te huilen als je de turbo zietquote:Op zondag 16 juli 2006 18:09 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volvo heeft volgens mij ook eigen motoren. Wij hebben thuis een V70 uit 2000 met een 5 cilinder TDI. Weinig op aan te merken, genoeg vermogen. Alleen jammer dat je de turbo niet hoort
De nieuwere modellen hebben een D5 motor, maar daar heb ik geen ervaring mee. En de S40/V50 hebben nog weer 4 cilinder uitvoeringen. Geen idee of die ook van Volvo zijn.
Bij VW's en Opels hoor ik toch wel vaak zo'n blazend geluidje als ze accelereren. Bij Volvo's hoor je dit totaal niet (althans de V70).quote:Op maandag 17 juli 2006 00:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik denk dat jij begint te huilen als je de turbo ziet
diesels hebben echt kleine pietluttige turbo's hoor, vandaar dat je ze niet echt hoort..
Om flames te voorkomen; ik rij heel graag diesel
3 liter.quote:Op maandag 17 juli 2006 00:08 schreef Catch22- het volgende:
[..]
tegenwoordig?
naja, zoek maar eens op wat de inhoud van een 535d is
2.2 ja ? boeiend.quote:Op maandag 17 juli 2006 01:36 schreef Sloper het volgende:
[..]
Vroeger was een 316i een 1.8L een 318i een 2.0L en een 320i een 2.2L
seat en betrouwbaarquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]. Boordcomputer
Op cruisecontrol, in zijn 5, bij 80 per uur, op een rechte weg geeft de BC aan, dat het verbruik 3,3 liter op 100 km is.
waarom zou je altijd snel willen? ik heb ook een TDI , maar een SDI zou mij ook prima voldoen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Met een SDI moet je zo hard trappen om überhaupt vooruit te komen dat je waarschijnlijk zuiniger rijdt met een TDI.
Een simpel voorbeeld is het invoegen op de snelweg, ik heb er namelijk persoonlijk een hekel aan om met < 80 km/u in te voegen op een snelweg.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
waarom zou je altijd snel willen? ik heb ook een TDI , maar een SDI zou mij ook prima voldoen.
Die 3 minuten die je eerder van huis moet maken ook niet zoveel uit lijkt me.
Daarnaast vergt een TDI meer onderhoud, aangezien je te maken krijgt met een defecte turbo, luchtmassameter e.d.
Vaak meer bandenslijtage en slijtage van andere zaken omdatje toch altijd even als 1e bij het stoplicht wel wilt zijn.
Het gaat er niet om de snelste te zijn, maar voldoende vermogen te hebben om bv veilig in te halen op een provinciale weg als er een trekker voor je rijdt, om de Airco te kunnen laten draaien, om met een volle auto een helling op te komen, om vlot een kruispunt te verlaten zodat je het verkeer niet lastig valt..quote:Op maandag 17 juli 2006 09:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
waarom zou je altijd snel willen? ik heb ook een TDI , maar een SDI zou mij ook prima voldoen.
Die 3 minuten die je eerder van huis moet maken ook niet zoveel uit lijkt me.
Daarnaast vergt een TDI meer onderhoud, aangezien je te maken krijgt met een defecte turbo, luchtmassameter e.d.
Vaak meer bandenslijtage en slijtage van andere zaken omdatje toch altijd even als 1e bij het stoplicht wel wilt zijn.
niet helemaal met je eens. het heeft met inzciht te maken. je weet dat je met een normale dieselmotor langer bezig bent met inhalen. dus daar moet je dan rekening mee houden.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat er niet om de snelste te zijn, maar voldoende vermogen te hebben om bv veilig in te halen op een provinciale weg als er een trekker voor je rijdt, om de Airco te kunnen laten draaien, om met een volle auto een helling op te komen, om vlot een kruispunt te verlaten zodat je het verkeer niet lastig valt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |