Mijn TDI (Seat Leon) doet 1:21 gemiddeld en cruise control op 80 km wegen doet ie 1:30quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:27 schreef JAG het volgende:
Verbruik is waarschijnlijk wel iets slechter op een TDI, de SDI doet ongeveer 1:20 (n.b.: met cruisecontrol, maakt denk ik wel uit). Vergelijkbare TDI zal op 1:16 - 18 liggen gok ik.
Hij staat genoteerd op tip 1.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:52 schreef Euronymous het volgende:
is een betere investering... tdi kan je eventueel makkelijker weer door verkopen..
right, 1 op 30quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mijn TDI (Seat Leon) doet 1:21 gemiddeld en cruise control op 80 km wegen doet ie 1:30
quote:
Bij een nieuwe Leon (iig) kan je ook direct instellen dat je het verbuik in 1 op x km wilt weergeven ipv x liter op 100km, is nog altijd prettiger aflezenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]. Boordcomputer
Op cruisecontrol, in zijn 5, bij 80 per uur, op een rechte weg geeft de BC aan, dat het verbruik 3,3 liter op 100 km is.
en als ie de koppeling intrapt verbruikt ie helemaal niks! Echt supper gewoon!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]. Boordcomputer
Op cruisecontrol, in zijn 5, bij 80 per uur, op een rechte weg geeft de BC aan, dat het verbruik 3,3 liter op 100 km is.
Een 1.9 TDI met 90 PK noem ik geen wild paard.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:18 schreef Diepvriez het volgende:
meneer heeft amper zijn rijbewijs en wilt al op een wild paard....![]()
snel genoeg hoor.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:17 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Een 1.9 TDI met 90 PK noem ik geen wild paard.![]()
Er staat dat er 138gram per kilometer Co2 uitstoot is. Is dit niet wat veel?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:13 schreef Sjonnjoop het volgende:
TDI: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=17575&cache=no
SDI: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=17572&cache=no
In een SDI wil je echt niet rijden tenzij je van heeeeeel erg rustig rijden houdt, iets anders kun je er namelijk niet mee
Als je dan één op twintig rijdt, dan heb je 2.7Kilo Co2 uitstoot per liter diesel? Dit lijkt me vreemd, ik ga er dus vanuit dat ik het maar niet snap!quote:CO2 uitstoot 138 g/km
Maar nogsteeds geen wild paard...quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:58 schreef LegacyCode het volgende:
en SDI dacht ik Solenoid Direct Injectie.
ik snap het ook nietquote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:32 schreef dahei het volgende:
[..]
Er staat dat er 138gram per kilometer Co2 uitstoot is. Is dit niet wat veel?
[..]
Als je dan één op twintig rijdt, dan heb je 2.7Kilo Co2 uitstoot per liter diesel? Dit lijkt me vreemd, ik ga er dus vanuit dat ik het maar niet snap!![]()
Theoretisch of echt gemeten ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:55 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Yep echt wel.... mijn TDI ook Leon doet het ook![]()
Gemeten.... Na 100 km op een 80km snelweg te hebben gereden een keer getankt (en voor aanvang ook natuurlijk) en het verbruik was toen 1 op 28.6 (3.5 liter, bijna 3,6 op 100 km)quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:58 schreef yup het volgende:
[..]
Theoretisch of echt gemeten ?
WAnt niet alles is waar wat je boordcomputer zegt
een sjon koopt echt geen diesel hoor. Jij bedoelt de gofljes 1.6quote:Op zondag 16 juli 2006 01:00 schreef Palomar het volgende:
Ghehe, zelfde als die sjonnies met zo'n gepimpte Golf met kameleon-lak, 19" spinners, spoilers, geblindeerde ramen etc. en dan zie je achterop SDI staan met bijbehorend tractorgeluid
SDi is gewoon "sauge diesel (direct) injection" hoor.quote:Op zondag 16 juli 2006 08:22 schreef E-ratic het volgende:
SDI staat voor Synchroon Diesel Injectie en is niet bepaald snel. En is wel zuiniger dan een TDI hoewel dit vrij weinig is.
Ga gewoon voor een TDI, meer fun, en voor gebruik maakt het op zich niet veel uit tenzij je constant aan het doortrappen bent
nietquote:Op zondag 16 juli 2006 10:49 schreef yup het volgende:
[..]
SDi is gewoon "sauge diesel (direct) injection" hoor.
Sure.quote:
Verstandig van je oudersquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:01 schreef Binnetie het volgende:
Ik heb het er over gehad en nu krijg ik te horen dat mijn ouders niet bij willen leggen voor een auto en ze zeggen dat ik eerst maar een goedkoop ding moet nemen. Dan is het budget maar 3000 euro en een Golf IV is een hele degelijke auto vind ik.
Eerst wilden ze het Autmatic Injection Diesel System noemen, maar dat verkocht niet op de een of andere manier.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:37 schreef yup het volgende:
[..]
Sure.
......
Dan heeft Ford nog een veel betere benaming: TDDi (Turbo diesel direct injection).
Kleine jappen zijn altijd aan te raden tenzij je moet dieselenquote:Op zondag 16 juli 2006 13:50 schreef Repeat het volgende:
ik zou sowieso voor een kleine jap gaan, kost geen reet, makkelijke techniek, goedkope verzekering en wegenbelasting, makkelijk te onderhouden etc.
Nouja... Volgens mij hebben honda en toyota toch een stel puike diesels in elkaar gedraaid...quote:Op zondag 16 juli 2006 15:35 schreef Threepio het volgende:
[..]
Kleine jappen zijn altijd aan te raden tenzij je moet dieselen
H zal wss een Frans woordje zijn en Di = Diesel injection (Waarmee gewoon direct injection diesel wordt bedoeld)...quote:Op zondag 16 juli 2006 16:03 schreef Dynaudio het volgende:
Sorry. Ik bedoel de letters HDI
inmiddels wel, maar als je wat kleinere/oudere auto's zoekt heb je een probleem... Misschien is een Yaris diesel dan nog wat, dat weet ik niet precies.quote:Op zondag 16 juli 2006 15:36 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nouja... Volgens mij hebben honda en toyota toch een stel puike diesels in elkaar gedraaid...
En ook isuzu doet aardig mee...
Die direct mag je vervangen voor diesel bij de VAG producten.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
SDI (VAG)staat voor Saugdiesel Direct Injection
TDI (VAG) staat voor Turbo(charged) Direct Injection
HDI (bij PSA) High Pressure Direct Injection
TDI is een beschermd handelsmerk van de VAG en staat voor: „ Turbocharged Direct Injection“, hoewel ook vaak als „Turbodiesel Direct Injection“ geschreven.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:15 schreef yup het volgende:
[..]
Die direct mag je vervangen voor diesel bij de VAG producten.
Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...quote:Op zondag 16 juli 2006 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
TDI is een beschermd handelsmerk van de VAG en staat voor: „ Turbocharged Direct Injection“, hoewel ook vaak als „Turbodiesel Direct Injection“ geschreven.
Hierom mogen andere automerken de aanduiding TDI niet gebruiken, alleen auto´s van VAG mogen dit gebruiken. Met één uitzondering, de Ford Galaxy, die met een VAG motor is uitgerust en samen met VW en Seat geproduceert wordt..
http://www.considine.nl/n(...)euwsbr%20525x297.pdfquote:Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:
[..]
Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...
Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Dat was ook een VAG motor...quote:Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:
[..]
Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...
Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Als europees handelsmerk is het afgewezen volgens dat artikel, maar niet voor de Duitse wet..quote:Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:
[..]
Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...
Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Ik verwacht er 24000 voor het werk mee te rijden (minimaal) en daar overheen komen nog mijn prive kilometers. Ik krijg 19 cent kmvergoeding. Ik denk dat het totaal uitkomt op een 35000 km per jaar.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verstandig van je ouders![]()
Koop je toch eerst een ouwe Golf of Polo. Heb je ook geen slecht huneur als er een krasje op komt.
Hoeveel kms/per jaar heb je het over? Vorig jaar kon ik een prima Golf 1.8 benzine III uit 1991 met 130000 km op de teller aan de straatstenen niet kwijt. Die kan je vast voor weinig vinden!
Oja SDI zuigt, letterlijk en figuurlijk.
een beetje gedateerd artikel!quote:Op zondag 16 juli 2006 16:28 schreef yup het volgende:
[..]
http://www.considine.nl/n(...)euwsbr%20525x297.pdf
Check deze PDF maar, het staat linksboven op de 2e pagina, Audi merkrecht en TDi ofzo staat er... (onder het kopje merk en wet)
Volvo heeft volgens mij ook eigen motoren. Wij hebben thuis een V70 uit 2000 met een 5 cilinder TDI. Weinig op aan te merken, genoeg vermogen. Alleen jammer dat je de turbo niet hoortquote:Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Dynaudio het volgende:
Wat vinden jullie zelf de beste dieselmotoren qua prestaties, geluidsniveau, betrouwbaarheid enz..?![]()
Ik zet er een paar onder elkaar met mijn mening erachter...
1. VAG: TDI Krachtig maar te rumoerig. K had op de site van autoweek gelezen
ze in 2007 zouden stoppen met pompverstuiver techniek
2. PSA: HDI Stil en ook best krachtig
3. Ford: TDDI/ TDCI NIet echt ervaring mee
4. Renault/ Nissan: DCI Een laguna diesel gehad..maar de vorige generatie dTi..Krachtig maar
rumoerig.. De DCI motoren hebben dacht ik veel storingen enal
5. Mercedes: CDI Krachtig maar duur denk ik![]()
6. Toyota D4D D-cat Goede motoren maar ik vind toyota persoonlijk 3x niks ( design)
7. Honda I-CTDI Niet echt veel motorvarianten
8. BMW dieselmotoren Net als mercedes een beetje duur![]()
9 Opel DTI Zal de aller, aller, allerlaatste zijn die ik zou kiezen
eeeh meer weet ik niet![]()
leuk, maar er worden steeds meer motoren van merken onderling gebruikt, zo heeft Ford HDI motoren (1.4, 1.6 en 2.0, maar niet in de Mondeo) die ze als TDCi verkopen, Mitisubishi heeft VW TDI's, Opel (1.3 en 1.9) heeft JTD's, Volvo (4 cilinders) heeft ook HDI's, net als Mazda.... etc.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Dynaudio het volgende:
Wat vinden jullie zelf de beste dieselmotoren qua prestaties, geluidsniveau, betrouwbaarheid enz..?![]()
Ik zet er een paar onder elkaar met mijn mening erachter...
1. VAG: TDI Krachtig maar te rumoerig. K had op de site van autoweek gelezen
ze in 2007 zouden stoppen met pompverstuiver techniek
2. PSA: HDI Stil en ook best krachtig
3. Ford: TDDI/ TDCI NIet echt ervaring mee
4. Renault/ Nissan: DCI Een laguna diesel gehad..maar de vorige generatie dTi..Krachtig maar
rumoerig.. De DCI motoren hebben dacht ik veel storingen enal
5. Mercedes: CDI Krachtig maar duur denk ik![]()
6. Toyota D4D D-cat Goede motoren maar ik vind toyota persoonlijk 3x niks ( design)
7. Honda I-CTDI Niet echt veel motorvarianten
8. BMW dieselmotoren Net als mercedes een beetje duur![]()
9 Opel DTI Zal de aller, aller, allerlaatste zijn die ik zou kiezen
eeeh meer weet ik niet![]()
Ik heb helaas (misschien wel gelukkig) geen ervaring met een opel op gas, wel met een dieseltje maar daar heb je niets aan. Wat misschien wel handig is voor een goede reactie is om het bouwjaar te vermelden van de auto. Een F astra is heel wat anders dan een G astra bijvoorbeeldquote:Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Binnetie het volgende:
Vandaag heb ik wat rondgekeken voor een andere auto.
De volgende auto heb ik gezien wat me ook wel wat leek:
- Opel Astra 1.6 met G3 (vanaf fabriek), heeft 135000 gelopen en ziet er als nieuw uit. Al die tijd hebben er oudere mensen meegereden. Op de bekleding is niks aan te merken je ziet niet of er iemand in heeft gezeten. De auto is ook helemaal compleet elektirsche ramen en spiegels, airco, stuurbekrachting cd speler met 6 cd wisselaar. Mijn vraag is alleen wat kan je van een auto verwachten die al 135000 op gas heeft gereden?
Van ford staat al tussen PSA.. en van ford zelf staat dan als TDCI.. Mitsubishi staat en volvo staat er ook niet tussen....quote:Op zondag 16 juli 2006 23:10 schreef M5 het volgende:
[..]
leuk, maar er worden steeds meer motoren van merken onderling gebruikt, zo heeft Ford HDI motoren (1.4, 1.6 en 2.0, maar niet in de Mondeo) die ze als TDCi verkopen, Mitisubishi heeft VW TDI's, Opel (1.3 en 1.9) heeft JTD's, Volvo (4 cilinders) heeft ook HDI's, net als Mazda.... etc.![]()
tegenwoordig?quote:Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef Dynaudio het volgende:
hahaha BMW houdt het lekker makkelijk. BMW zet tegenwoordig doodgewoon een dikke D achter de type aanduidingBijvoorbeeld 525D(2.5L) 530D(3.0L) 330D(3.0L)
Het betreft een opel astra van september 1998.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:28 schreef The_Goeiste het volgende:
[..]
Ik heb helaas (misschien wel gelukkig) geen ervaring met een opel op gas, wel met een dieseltje maar daar heb je niets aan. Wat misschien wel handig is voor een goede reactie is om het bouwjaar te vermelden van de auto. Een F astra is heel wat anders dan een G astra bijvoorbeeld
ik denk dat jij begint te huilen als je de turbo zietquote:Op zondag 16 juli 2006 18:09 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volvo heeft volgens mij ook eigen motoren. Wij hebben thuis een V70 uit 2000 met een 5 cilinder TDI. Weinig op aan te merken, genoeg vermogen. Alleen jammer dat je de turbo niet hoort
De nieuwere modellen hebben een D5 motor, maar daar heb ik geen ervaring mee. En de S40/V50 hebben nog weer 4 cilinder uitvoeringen. Geen idee of die ook van Volvo zijn.
Bij VW's en Opels hoor ik toch wel vaak zo'n blazend geluidje als ze accelereren. Bij Volvo's hoor je dit totaal niet (althans de V70).quote:Op maandag 17 juli 2006 00:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik denk dat jij begint te huilen als je de turbo ziet
diesels hebben echt kleine pietluttige turbo's hoor, vandaar dat je ze niet echt hoort..
Om flames te voorkomen; ik rij heel graag diesel
3 liter.quote:Op maandag 17 juli 2006 00:08 schreef Catch22- het volgende:
[..]
tegenwoordig?
naja, zoek maar eens op wat de inhoud van een 535d is
2.2 ja ? boeiend.quote:Op maandag 17 juli 2006 01:36 schreef Sloper het volgende:
[..]
Vroeger was een 316i een 1.8L een 318i een 2.0L en een 320i een 2.2L
seat en betrouwbaarquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]. Boordcomputer
Op cruisecontrol, in zijn 5, bij 80 per uur, op een rechte weg geeft de BC aan, dat het verbruik 3,3 liter op 100 km is.
waarom zou je altijd snel willen? ik heb ook een TDI , maar een SDI zou mij ook prima voldoen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Met een SDI moet je zo hard trappen om überhaupt vooruit te komen dat je waarschijnlijk zuiniger rijdt met een TDI.
Een simpel voorbeeld is het invoegen op de snelweg, ik heb er namelijk persoonlijk een hekel aan om met < 80 km/u in te voegen op een snelweg.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
waarom zou je altijd snel willen? ik heb ook een TDI , maar een SDI zou mij ook prima voldoen.
Die 3 minuten die je eerder van huis moet maken ook niet zoveel uit lijkt me.
Daarnaast vergt een TDI meer onderhoud, aangezien je te maken krijgt met een defecte turbo, luchtmassameter e.d.
Vaak meer bandenslijtage en slijtage van andere zaken omdatje toch altijd even als 1e bij het stoplicht wel wilt zijn.
Het gaat er niet om de snelste te zijn, maar voldoende vermogen te hebben om bv veilig in te halen op een provinciale weg als er een trekker voor je rijdt, om de Airco te kunnen laten draaien, om met een volle auto een helling op te komen, om vlot een kruispunt te verlaten zodat je het verkeer niet lastig valt..quote:Op maandag 17 juli 2006 09:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
waarom zou je altijd snel willen? ik heb ook een TDI , maar een SDI zou mij ook prima voldoen.
Die 3 minuten die je eerder van huis moet maken ook niet zoveel uit lijkt me.
Daarnaast vergt een TDI meer onderhoud, aangezien je te maken krijgt met een defecte turbo, luchtmassameter e.d.
Vaak meer bandenslijtage en slijtage van andere zaken omdatje toch altijd even als 1e bij het stoplicht wel wilt zijn.
niet helemaal met je eens. het heeft met inzciht te maken. je weet dat je met een normale dieselmotor langer bezig bent met inhalen. dus daar moet je dan rekening mee houden.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat er niet om de snelste te zijn, maar voldoende vermogen te hebben om bv veilig in te halen op een provinciale weg als er een trekker voor je rijdt, om de Airco te kunnen laten draaien, om met een volle auto een helling op te komen, om vlot een kruispunt te verlaten zodat je het verkeer niet lastig valt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |