abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:56:19 #1
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39858835
Sinds donderdag heb ik mijn rijbewijs en ben dus meteen opzoek naar een auto gegaan.

Nu heb ik een oogje op een VW Golf IV 1.9 SDI, maar er stond ook een TDI voor iets meer. Nu vraag ik mij af wat nu het verschil tussen beide is.

Is het het vermogen of is de 1 zuiniger dan de andere?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:58:55 #2
117575 LegacyCode
De crack van de division
pi_39858890
TDI is Turbo Direct Injectie
en SDI dacht ik Standard Solenoid Direct Injectie.
Kortom TDI heeft een Turbo, dus ja verschil zit in het vermogen.
Welke van de twee zuinigste is, ik gok de SDI.
pi_39858960
SDI is übersloom omdat hij geen turbo heeft, en dat is nog een understatement

De S stond volgens mij voor Super? Zie legacycode
pi_39858979
Toevoeging: Advies voor TS, betaal iets meer en neem de TDI, na 1 rondje rijden in die bakken weet je waarom
pi_39858993
Ga je echt veel rijden ofzo?
pi_39859039
SDI = Slow Diesel Injection
Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen
pi_39859100
Denk dat zo'n slome SDI je gaat irriteren naderhand, voor iets meer zou ik toch echt voor een TDI gaan, en ook daar kan je heel zuinig mee rijden maar dat ligt aan je rechtervoet.
pi_39859137
Hoeveel verwacht je te gaan rijden dan, dat je gelijk voor een diesel gaat?
Scheren is voor schapen!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:11:34 #9
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39859164
Ik ga ongeveer 35000 km per jaar rijden (25000 voor woon-werk) en de rest prive. Maar sloom in welk opzicht? Trekt hij langzaam op of heeft hij een lage topsnelheid? Ik tot nu toe in 3 auto's gereden en dat is die van mijn ouders Nissan Almera Tino 2.3 diesel, Opel Astra 1.1 en een Citroen Saxo 1.5 diesel. Qua optrekken heb ik nog niet veel verschil gemerkt, maar dat is omdat ik ook nog zeer weinig rijervaring heb.

Ohjah prijsverschil tussen de SDI en TDI was 1000 euro ik meende zelf 100 euro.

edit:
Mijn ouders betalen een gedeelte mee, die ik bij hun aflos, maar hoe moet ik ze gaan overtuigen van een TDI t.o.v. een SDI.
pi_39859220
TDI: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=17575&cache=no
SDI: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=17572&cache=no

In een SDI wil je echt niet rijden tenzij je van heeeeeel erg rustig rijden houdt, iets anders kun je er namelijk niet mee
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:27:21 #11
13969 JAG
Judge Advocate General
pi_39859513
Ik rij in een Golf IV 1.9 SDI (lease) en het ding is eigenlijk niet vooruit te branden (trekt sloom op en topsnelheid is ongeveer 160) en maakt nog eens veel lawaai ook. Ik maak dan denk ik ook veel te veel toeren bij het optrekken om toch nog een beetje weg te kunnen komen bij het stoplicht.
Ik heb ook 's in een TDI versie gereden met de zelfde inhoud en het rijd veel pretiger: sneller, meer reserve vermogen en nog veel stiller ook.
Verbruik is waarschijnlijk wel iets slechter op een TDI, de SDI doet ongeveer 1:20 (n.b.: met cruisecontrol, maakt denk ik wel uit). Vergelijkbare TDI zal op 1:16 - 18 liggen gok ik.

Begrijp me goed: het is zeker geen slechte auto: best wel ruim en heeft een goede wegligging, maar ik had toch erg graag een TDI gehad.
There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don't
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:37:32 #12
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39859748
Hmz, dan moet ik maar eens overleggen om de TDI te nemen, is ook heel andere kleur. Maar ik wil geen slak hebben...
pi_39859960
ik rij vaak in een vw transporter tdi 2.5 d8t k maar ookal laad je hem helemaal vol hij komt nog steeds bij de 160-170 yihaaah
en optrekken wat ie doet niet normaal gewoon.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:50:00 #14
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39859995
Iemand tips om je ouders over te halen tot de aanschaf van een TDI en dus een extra lening van 1000 eruro?
pi_39860042
is een betere investering... tdi kan je eventueel makkelijker weer door verkopen..
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:55:15 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39860098
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:27 schreef JAG het volgende:
Verbruik is waarschijnlijk wel iets slechter op een TDI, de SDI doet ongeveer 1:20 (n.b.: met cruisecontrol, maakt denk ik wel uit). Vergelijkbare TDI zal op 1:16 - 18 liggen gok ik.
Mijn TDI (Seat Leon) doet 1:21 gemiddeld en cruise control op 80 km wegen doet ie 1:30
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:55:23 #17
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39860101
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:52 schreef Euronymous het volgende:
is een betere investering... tdi kan je eventueel makkelijker weer door verkopen..
Hij staat genoteerd op tip 1.

Opzich is de TDI die ik op het oog heb 6000 euro, met 210000 op de teller is dat een beetje goede combinatie?
pi_39860134
De restwaarde van de SDI zal idd ook veel minder zijn dan die van de TDI. Dus tenzij je van plan bent die auto helemaal op te rijden is dat ook een punt om rekening mee te houden.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:01:46 #19
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39860235
Ik heb het er over gehad en nu krijg ik te horen dat mijn ouders niet bij willen leggen voor een auto en ze zeggen dat ik eerst maar een goedkoop ding moet nemen. Dan is het budget maar 3000 euro en een Golf IV is een hele degelijke auto vind ik.
pi_39860260
Rij zelf in een Seat Leon Tdi (rode I) en eerlijkwaar voor een diesel echt heerlijk, verbruik is normaal, m'n baas heeft zelfde model en die rijdt soms wel 1 op 18.

Neem de TDI heb je achteraf altijd meer lol dan SDI
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:02:47 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39860263
Er zijn ook oudere TDI's hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:18:58 #22
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_39860670
meneer heeft amper zijn rijbewijs en wilt al op een wild paard....
zo goed..?
pi_39860846
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mijn TDI (Seat Leon) doet 1:21 gemiddeld en cruise control op 80 km wegen doet ie 1:30
right, 1 op 30
  zaterdag 15 juli 2006 @ 21:26:18 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39860877
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:25 schreef Repeat het volgende:

[..]

right, 1 op 30
. Boordcomputer

Op cruisecontrol, in zijn 5, bij 80 per uur, op een rechte weg geeft de BC aan, dat het verbruik 3,3 liter op 100 km is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_39861477
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

. Boordcomputer

Op cruisecontrol, in zijn 5, bij 80 per uur, op een rechte weg geeft de BC aan, dat het verbruik 3,3 liter op 100 km is.
Bij een nieuwe Leon (iig) kan je ook direct instellen dat je het verbuik in 1 op x km wilt weergeven ipv x liter op 100km, is nog altijd prettiger aflezen
Powered by Gentoo
pi_39861700
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

. Boordcomputer

Op cruisecontrol, in zijn 5, bij 80 per uur, op een rechte weg geeft de BC aan, dat het verbruik 3,3 liter op 100 km is.
en als ie de koppeling intrapt verbruikt ie helemaal niks! Echt supper gewoon!
pi_39861708
het verbruik van een tdi is uiteindelijk lijkt me ook minder. Omdat je met een sdi waarschijnlijk meer toeren gaat maken dan dat je met een tdi gaat doen omdat deze meer koppel heeft.
Owja 1.9 tdi's heb je ook in verschillende uitvoeringen beginnend bij 90 pk en eindigd bij 130pk voor de auto die jij zoekt.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:17:04 #28
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39862233
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:18 schreef Diepvriez het volgende:
meneer heeft amper zijn rijbewijs en wilt al op een wild paard....
Een 1.9 TDI met 90 PK noem ik geen wild paard.
pi_39862566
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:17 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Een 1.9 TDI met 90 PK noem ik geen wild paard.
snel genoeg hoor.
pi_39862658
De SDI is gewoon de ongeblazen versie, eigenlijk het oude concept diesel, technisch eenvoudiger dan een TDI, maar ook trager, en minder gewild op de markt, dat is zeker, maar net als schildpadden, ze gaan niet hard, maar kunnen heel oud worden.
Alleen moet je met een TDI even wat geduld hebben na een lange rit, even stationair laten draaien totdat de turbo stil staat. Maar een TDI is ook wel weer goed te chippen, dan heb je er zo 20 pk. bij.

Voorkeur: De TDI, maar hou wel je onderhoud in de gaten, olie, distributie, kunnen kritiek zijn.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_39862674
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:13 schreef Sjonnjoop het volgende:
TDI: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=17575&cache=no
SDI: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=17572&cache=no

In een SDI wil je echt niet rijden tenzij je van heeeeeel erg rustig rijden houdt, iets anders kun je er namelijk niet mee
Er staat dat er 138gram per kilometer Co2 uitstoot is. Is dit niet wat veel?
quote:
CO2 uitstoot 138 g/km
Als je dan één op twintig rijdt, dan heb je 2.7Kilo Co2 uitstoot per liter diesel? Dit lijkt me vreemd, ik ga er dus vanuit dat ik het maar niet snap!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:34:53 #32
8428 Racemol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_39862745
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:28 schreef Repeat het volgende:

[..]

snel genoeg hoor.
Maar nogsteeds geen wild paard...

Ik rijd zelf ook een golf IV alleen dan de 1.6 benzine uitvoering met 100PK geloof ik. Is ook snel genoeg maar weer geen wild paard..
Wat een onzin, een signature..
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:35:37 #33
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_39862764
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:34 schreef Racemol het volgende:

[..]

Maar nogsteeds geen wild paard...
Wat hij zegt.
pi_39862947
Ik heb gehoord dat het verbruik van een TDI iets beter zou zijn dan bij een SDI, maar dat is maar van horen zeggen.Ik heb een bovengemiddeld rustige rijstijl aangezien een SDI toch niet vooruit te branden is, of je het gas nu intrapt of niet. Wanneer ik gewoon lekker rustig rij (wel maximale snelheden) haal ik 1:20 eenvoudig. Rij ik zo'n 100 km/h een paar honderd km achter elkaar dan wordt de 1:25 makkelijk gehaald. Maar dat vergt wel de nodige discipline

Richting vakantiebestemming hou ik meestal 130 km/h aan en dat gaat prima (vw polo 1.9 sdi uit 2000 welke netjes is onderhouden).
pi_39863527
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:58 schreef LegacyCode het volgende:
en SDI dacht ik Solenoid Direct Injectie.


Het is Suction Diesel Injection
I think I'm a banana tree
pi_39863707
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:32 schreef dahei het volgende:

[..]

Er staat dat er 138gram per kilometer Co2 uitstoot is. Is dit niet wat veel?
[..]

Als je dan één op twintig rijdt, dan heb je 2.7Kilo Co2 uitstoot per liter diesel? Dit lijkt me vreemd, ik ga er dus vanuit dat ik het maar niet snap!
ik snap het ook niet heeft wel wat met verbruik te maken, x liter diesel op x km stoot x g Co2 uit...
Staat hier wat over ; http://en.wikipedia.org/wiki/Low-energy_vehicle
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_39864823
Je hebt net je rijbewijs. Echt veel feeling voor rijden zul je nog niet hebben, dus ik denk dat je de eerste tijd toch niet echt zult merken dat je auto zo sloom is. Leer eerst eens rijden en dan ruil je hem over een jaar ofzo in voor een snellere
pi_39864925
TDi is zeker weten zuiniger dan SDi. 100% zeker weten.

Als je normaal optrekt zeker, als je met beide gaat knallen zal de TDi meer verbruiken, maar dat doet bijna niemand altijd dus zal de TDi zuiniger zijn. Bij normaal gebruik verbruikt een TDi wat minder dan een SDi doordat je hoger koppel hebt (je hoeft het pedaal heel wat minder diep in te trappen als je even wilt optrekken, bijv. om iemand in te halen.

Verder gaat een TDi ook heeeel lang mee, en de restwaarde van een TDi is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat hoger dan een SDi, SDi's zijn bijna helemaal niet gewild, ze worden alleen gekocht door mensen met een laag leasebudget, die per se een Golf 4 willen (nieuw dan toendertijds), en verplicht moeten dieselen. Als een SDi net in het budget past moet het maar. Same story voor de nieuwkopers en de 2ehands kopers....

Dit verhaal geldt ook voor een BMW 316/316i, dat is gewoon een budget model voor mensen die per se een 3 serie willen rijden, maar eigenlijk maar net een 316i kunnen/willen betalen...
pi_39864989
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:25 schreef Repeat het volgende:

[..]

right, 1 op 30
Yep echt wel.... mijn TDI ook Leon doet het ook
pi_39865049
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:55 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Yep echt wel.... mijn TDI ook Leon doet het ook
Theoretisch of echt gemeten ?

WAnt niet alles is waar wat je boordcomputer zegt
pi_39865288
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:58 schreef yup het volgende:

[..]

Theoretisch of echt gemeten ?

WAnt niet alles is waar wat je boordcomputer zegt
Gemeten.... Na 100 km op een 80km snelweg te hebben gereden een keer getankt (en voor aanvang ook natuurlijk) en het verbruik was toen 1 op 28.6 (3.5 liter, bijna 3,6 op 100 km)
pi_39866199
Tdi zuiniger omdat deze een veel groter rendament heeft, ik heb zelf moeten rijden (lease, en geen keuze)in een Slome Diesel Irritatie seat ibiza, en ik kan je vertellen ik wil nooit mee in zo'n trage traktor zo'n mooi auto en dan zo'n trage strontmoter.
pi_39866615
Ghehe, zelfde als die sjonnies met zo'n gepimpte Golf met kameleon-lak, 19" spinners, spoilers, geblindeerde ramen etc. en dan zie je achterop SDI staan met bijbehorend tractorgeluid
pi_39866847
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:00 schreef Palomar het volgende:
Ghehe, zelfde als die sjonnies met zo'n gepimpte Golf met kameleon-lak, 19" spinners, spoilers, geblindeerde ramen etc. en dan zie je achterop SDI staan met bijbehorend tractorgeluid
een sjon koopt echt geen diesel hoor. Jij bedoelt de gofljes 1.6
pi_39867243
Echt wel diesel hoor, zijn ook vaak als ik het zie van die negerts die niet gehinderd zijn door enig verstand van autotechniek. Als het maar glimt he
pi_39870026
SDI staat voor Synchroon Diesel Injectie en is niet bepaald snel. En is wel zuiniger dan een TDI hoewel dit vrij weinig is.
Ga gewoon voor een TDI, meer fun, en voor gebruik maakt het op zich niet veel uit tenzij je constant aan het doortrappen bent
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_39870967
quote:
Op zondag 16 juli 2006 08:22 schreef E-ratic het volgende:
SDI staat voor Synchroon Diesel Injectie en is niet bepaald snel. En is wel zuiniger dan een TDI hoewel dit vrij weinig is.
Ga gewoon voor een TDI, meer fun, en voor gebruik maakt het op zich niet veel uit tenzij je constant aan het doortrappen bent
SDi is gewoon "sauge diesel (direct) injection" hoor.
pi_39871580
quote:
Op zondag 16 juli 2006 10:49 schreef yup het volgende:

[..]

SDi is gewoon "sauge diesel (direct) injection" hoor.
niet
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_39871797
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:26 schreef E-ratic het volgende:

[..]

niet
Sure.

Op de officiele Israelische Skoda site staat het notabene zelf:

http://www.skoda.co.il/app/techDictionary.asp (zoek maar naar SDi)

Heb helaas geen ander officieel site gevonden die het bevestigd, maar SDi is toch echt Sauge Diesel (direct) Injection.

En ik vind het gewoon een zeer domme benaming omdat een diesel per definitie injection is. Alleen er zijn direct en indirect ingespoten dieseltjes... Maarja TDi of SDi klinkt zo lekker vlot ofzo.

Dan heeft Ford nog een veel betere benaming: TDDi (Turbo diesel direct injection).
pi_39872166
Mn pa heeft ook een VW 1.9 SDi (VW Polo Variant). En ik kan je bevestigen dat ze niet snel optrekken. Maar het is zeker niet irritant traag. Als je een 'sportieve' rijstijl (:') ) hebt, is het niks.. Maar hij is behoorlijk zuinig: 1 op 15 / 1 op 20..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_39872288
TDi heeft heel veel varianten zie ik.. Met ook hele verschillende prestaties.
autoweek
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 16 juli 2006 @ 13:39:09 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39874620
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:01 schreef Binnetie het volgende:
Ik heb het er over gehad en nu krijg ik te horen dat mijn ouders niet bij willen leggen voor een auto en ze zeggen dat ik eerst maar een goedkoop ding moet nemen. Dan is het budget maar 3000 euro en een Golf IV is een hele degelijke auto vind ik.
Verstandig van je ouders

Koop je toch eerst een ouwe Golf of Polo. Heb je ook geen slecht huneur als er een krasje op komt.
Hoeveel kms/per jaar heb je het over? Vorig jaar kon ik een prima Golf 1.8 benzine III uit 1991 met 130000 km op de teller aan de straatstenen niet kwijt. Die kan je vast voor weinig vinden!

Oja SDI zuigt, letterlijk en figuurlijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39874937
ik zou sowieso voor een kleine jap gaan, kost geen reet, makkelijke techniek, goedkope verzekering en wegenbelasting, makkelijk te onderhouden etc.
pi_39875259
Ik zou gewoon kijken wat er voor 3000 euries op diesel te krijgen valt. Autotrack is je vriend

Ik rijd zelf een Golf4 100pk TDI die gechipt is naar 130pk, en daarmee rijd ik net 1 op 18, als ik ontzéttend m'n best doe. Als ik normaal rijd, en da's niet asociaal knallen, maar ook zeker niet te langzaam rijden, doet ie iets tussen de 1 op 16 en 1 op 17. Ik heb wel gemerkt dat het verbruik iets omhoog gegaan is toen ik er bredere banden onder heb laten leggen (235'ers), met dezelfde rijstijl op de normale 195 banden, kwam ik ook net aan 1 op 18
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_39877474
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:37 schreef yup het volgende:

[..]

Sure.
......

Dan heeft Ford nog een veel betere benaming: TDDi (Turbo diesel direct injection).
Eerst wilden ze het Autmatic Injection Diesel System noemen, maar dat verkocht niet op de een of andere manier.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_39877820
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:50 schreef Repeat het volgende:
ik zou sowieso voor een kleine jap gaan, kost geen reet, makkelijke techniek, goedkope verzekering en wegenbelasting, makkelijk te onderhouden etc.
Kleine jappen zijn altijd aan te raden tenzij je moet dieselen
  zondag 16 juli 2006 @ 15:36:15 #57
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39877852
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:35 schreef Threepio het volgende:

[..]

Kleine jappen zijn altijd aan te raden tenzij je moet dieselen
Nouja... Volgens mij hebben honda en toyota toch een stel puike diesels in elkaar gedraaid...

En ook isuzu doet aardig mee...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39878171
Waar staat HDI eigenlijk voor... Wij hebben een Peugeot 406 HDI....
pi_39878396
De HDi- is een common rail dieselmotor met elektronisch geregelde inspuiting onder zeer hoge druk (1350 bar), waardoor een zeer nauwkeurige dosering van de brandstof mogelijk is.

Oftewel TDI common rail techniek
M'n signature, wat doe je :{
pi_39878447
Sorry. Ik bedoel de letters HDI
pi_39878538
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:03 schreef Dynaudio het volgende:
Sorry. Ik bedoel de letters HDI
H zal wss een Frans woordje zijn en Di = Diesel injection (Waarmee gewoon direct injection diesel wordt bedoeld)...
pi_39878551
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:36 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Nouja... Volgens mij hebben honda en toyota toch een stel puike diesels in elkaar gedraaid...

En ook isuzu doet aardig mee...
inmiddels wel, maar als je wat kleinere/oudere auto's zoekt heb je een probleem... Misschien is een Yaris diesel dan nog wat, dat weet ik niet precies.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:10:45 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39878626
SDI (VAG)staat voor Saugdiesel Direct Injection
TDI (VAG) staat voor Turbo(charged) Direct Injection
HDI (bij PSA) High Pressure Direct Injection
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39878716
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
SDI (VAG)staat voor Saugdiesel Direct Injection
TDI (VAG) staat voor Turbo(charged) Direct Injection
HDI (bij PSA) High Pressure Direct Injection
Die direct mag je vervangen voor diesel bij de VAG producten.

Die I staat voor direct injection.

Een 1.9 TD zou dan ook een I mogen dragen, en dat doen ze niet (1.9 TD is gewoon een ouderwetse indirect ingespoten daiseltje)...
  zondag 16 juli 2006 @ 16:16:02 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39878724
Het voordeel van een SDI is dat ie minder storingsgevoelig is, goedkoper en makkelijker te onderhouden en een langere levensduur hebben.
Nadelen dat ze duidelijk minder vermogen hebben bij dezelfde motorinhoud
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:20:40 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39878835
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:15 schreef yup het volgende:

[..]

Die direct mag je vervangen voor diesel bij de VAG producten.
TDI is een beschermd handelsmerk van de VAG en staat voor: „ Turbocharged Direct Injection“, hoewel ook vaak als „Turbodiesel Direct Injection“ geschreven.

Hierom mogen andere automerken de aanduiding TDI niet gebruiken, alleen auto´s van VAG mogen dit gebruiken. Met één uitzondering, de Ford Galaxy, die met een VAG motor is uitgerust en samen met VW en Seat geproduceert wordt..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39878995
hahaha BMW houdt het lekker makkelijk. BMW zet tegenwoordig doodgewoon een dikke D achter de type aanduiding Bijvoorbeeld 525D(2.5L) 530D(3.0L) 330D(3.0L)
pi_39878999
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

TDI is een beschermd handelsmerk van de VAG en staat voor: „ Turbocharged Direct Injection“, hoewel ook vaak als „Turbodiesel Direct Injection“ geschreven.

Hierom mogen andere automerken de aanduiding TDI niet gebruiken, alleen auto´s van VAG mogen dit gebruiken. Met één uitzondering, de Ford Galaxy, die met een VAG motor is uitgerust en samen met VW en Seat geproduceert wordt..
Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
pi_39879046
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

[..]

Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
http://www.considine.nl/n(...)euwsbr%20525x297.pdf

Check deze PDF maar, het staat linksboven op de 2e pagina, Audi merkrecht en TDi ofzo staat er... (onder het kopje merk en wet)
  zondag 16 juli 2006 @ 16:34:02 #70
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39879150
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

[..]

Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Dat was ook een VAG motor...


Overigens.. .Die H in HDI zal wel voor haute pression staan...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 16 juli 2006 @ 16:36:51 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39879211
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
En wie heeft dat blok gemaakt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:38:27 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39879255
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

[..]

Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Als europees handelsmerk is het afgewezen volgens dat artikel, maar niet voor de Duitse wet..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:45:10 #73
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39879433
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Verstandig van je ouders

Koop je toch eerst een ouwe Golf of Polo. Heb je ook geen slecht huneur als er een krasje op komt.
Hoeveel kms/per jaar heb je het over? Vorig jaar kon ik een prima Golf 1.8 benzine III uit 1991 met 130000 km op de teller aan de straatstenen niet kwijt. Die kan je vast voor weinig vinden!

Oja SDI zuigt, letterlijk en figuurlijk.
Ik verwacht er 24000 voor het werk mee te rijden (minimaal) en daar overheen komen nog mijn prive kilometers. Ik krijg 19 cent kmvergoeding. Ik denk dat het totaal uitkomt op een 35000 km per jaar.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:50:09 #74
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39879577
Vandaag heb ik wat rondgekeken voor een andere auto.
De volgende auto heb ik gezien wat me ook wel wat leek:

- Opel Astra 1.6 met G3 (vanaf fabriek), heeft 135000 gelopen en ziet er als nieuw uit. Al die tijd hebben er oudere mensen meegereden. Op de bekleding is niks aan te merken je ziet niet of er iemand in heeft gezeten. De auto is ook helemaal compleet elektirsche ramen en spiegels, airco, stuurbekrachting cd speler met 6 cd wisselaar. Mijn vraag is alleen wat kan je van een auto verwachten die al 135000 op gas heeft gereden?
pi_39879586
Wat vinden jullie zelf de beste dieselmotoren qua prestaties, geluidsniveau, betrouwbaarheid enz..?

Ik zet er een paar onder elkaar met mijn mening erachter...

1. VAG: TDI Krachtig maar te rumoerig. K had op de site van autoweek gelezen
ze in 2007 zouden stoppen met pompverstuiver techniek
2. PSA: HDI Stil en ook best krachtig
3. Ford: TDDI/ TDCI NIet echt ervaring mee
4. Renault/ Nissan: DCI Een laguna diesel gehad..maar de vorige generatie dTi..Krachtig maar
rumoerig.. De DCI motoren hebben dacht ik veel storingen enal
5. Mercedes: CDI Krachtig maar duur denk ik
6. Toyota D4D D-cat Goede motoren maar ik vind toyota persoonlijk 3x niks ( design)
7. Honda I-CTDI Niet echt veel motorvarianten
8. BMW dieselmotoren Net als mercedes een beetje duur
9 Opel DTI Zal de aller, aller, allerlaatste zijn die ik zou kiezen

eeeh meer weet ik niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')