Mijn TDI (Seat Leon) doet 1:21 gemiddeld en cruise control op 80 km wegen doet ie 1:30quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:27 schreef JAG het volgende:
Verbruik is waarschijnlijk wel iets slechter op een TDI, de SDI doet ongeveer 1:20 (n.b.: met cruisecontrol, maakt denk ik wel uit). Vergelijkbare TDI zal op 1:16 - 18 liggen gok ik.
Hij staat genoteerd op tip 1.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:52 schreef Euronymous het volgende:
is een betere investering... tdi kan je eventueel makkelijker weer door verkopen..
right, 1 op 30quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mijn TDI (Seat Leon) doet 1:21 gemiddeld en cruise control op 80 km wegen doet ie 1:30
quote:
Bij een nieuwe Leon (iig) kan je ook direct instellen dat je het verbuik in 1 op x km wilt weergeven ipv x liter op 100km, is nog altijd prettiger aflezenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]. Boordcomputer
Op cruisecontrol, in zijn 5, bij 80 per uur, op een rechte weg geeft de BC aan, dat het verbruik 3,3 liter op 100 km is.
en als ie de koppeling intrapt verbruikt ie helemaal niks! Echt supper gewoon!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]. Boordcomputer
Op cruisecontrol, in zijn 5, bij 80 per uur, op een rechte weg geeft de BC aan, dat het verbruik 3,3 liter op 100 km is.
Een 1.9 TDI met 90 PK noem ik geen wild paard.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:18 schreef Diepvriez het volgende:
meneer heeft amper zijn rijbewijs en wilt al op een wild paard....![]()
snel genoeg hoor.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:17 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Een 1.9 TDI met 90 PK noem ik geen wild paard.![]()
Er staat dat er 138gram per kilometer Co2 uitstoot is. Is dit niet wat veel?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:13 schreef Sjonnjoop het volgende:
TDI: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=17575&cache=no
SDI: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=17572&cache=no
In een SDI wil je echt niet rijden tenzij je van heeeeeel erg rustig rijden houdt, iets anders kun je er namelijk niet mee
Als je dan één op twintig rijdt, dan heb je 2.7Kilo Co2 uitstoot per liter diesel? Dit lijkt me vreemd, ik ga er dus vanuit dat ik het maar niet snap!quote:CO2 uitstoot 138 g/km
Maar nogsteeds geen wild paard...quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:58 schreef LegacyCode het volgende:
en SDI dacht ik Solenoid Direct Injectie.
ik snap het ook nietquote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:32 schreef dahei het volgende:
[..]
Er staat dat er 138gram per kilometer Co2 uitstoot is. Is dit niet wat veel?
[..]
Als je dan één op twintig rijdt, dan heb je 2.7Kilo Co2 uitstoot per liter diesel? Dit lijkt me vreemd, ik ga er dus vanuit dat ik het maar niet snap!![]()
Theoretisch of echt gemeten ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:55 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Yep echt wel.... mijn TDI ook Leon doet het ook![]()
Gemeten.... Na 100 km op een 80km snelweg te hebben gereden een keer getankt (en voor aanvang ook natuurlijk) en het verbruik was toen 1 op 28.6 (3.5 liter, bijna 3,6 op 100 km)quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:58 schreef yup het volgende:
[..]
Theoretisch of echt gemeten ?
WAnt niet alles is waar wat je boordcomputer zegt
een sjon koopt echt geen diesel hoor. Jij bedoelt de gofljes 1.6quote:Op zondag 16 juli 2006 01:00 schreef Palomar het volgende:
Ghehe, zelfde als die sjonnies met zo'n gepimpte Golf met kameleon-lak, 19" spinners, spoilers, geblindeerde ramen etc. en dan zie je achterop SDI staan met bijbehorend tractorgeluid
SDi is gewoon "sauge diesel (direct) injection" hoor.quote:Op zondag 16 juli 2006 08:22 schreef E-ratic het volgende:
SDI staat voor Synchroon Diesel Injectie en is niet bepaald snel. En is wel zuiniger dan een TDI hoewel dit vrij weinig is.
Ga gewoon voor een TDI, meer fun, en voor gebruik maakt het op zich niet veel uit tenzij je constant aan het doortrappen bent
nietquote:Op zondag 16 juli 2006 10:49 schreef yup het volgende:
[..]
SDi is gewoon "sauge diesel (direct) injection" hoor.
Sure.quote:
Verstandig van je oudersquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:01 schreef Binnetie het volgende:
Ik heb het er over gehad en nu krijg ik te horen dat mijn ouders niet bij willen leggen voor een auto en ze zeggen dat ik eerst maar een goedkoop ding moet nemen. Dan is het budget maar 3000 euro en een Golf IV is een hele degelijke auto vind ik.
Eerst wilden ze het Autmatic Injection Diesel System noemen, maar dat verkocht niet op de een of andere manier.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:37 schreef yup het volgende:
[..]
Sure.
......
Dan heeft Ford nog een veel betere benaming: TDDi (Turbo diesel direct injection).
Kleine jappen zijn altijd aan te raden tenzij je moet dieselenquote:Op zondag 16 juli 2006 13:50 schreef Repeat het volgende:
ik zou sowieso voor een kleine jap gaan, kost geen reet, makkelijke techniek, goedkope verzekering en wegenbelasting, makkelijk te onderhouden etc.
Nouja... Volgens mij hebben honda en toyota toch een stel puike diesels in elkaar gedraaid...quote:Op zondag 16 juli 2006 15:35 schreef Threepio het volgende:
[..]
Kleine jappen zijn altijd aan te raden tenzij je moet dieselen
H zal wss een Frans woordje zijn en Di = Diesel injection (Waarmee gewoon direct injection diesel wordt bedoeld)...quote:Op zondag 16 juli 2006 16:03 schreef Dynaudio het volgende:
Sorry. Ik bedoel de letters HDI
inmiddels wel, maar als je wat kleinere/oudere auto's zoekt heb je een probleem... Misschien is een Yaris diesel dan nog wat, dat weet ik niet precies.quote:Op zondag 16 juli 2006 15:36 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nouja... Volgens mij hebben honda en toyota toch een stel puike diesels in elkaar gedraaid...
En ook isuzu doet aardig mee...
Die direct mag je vervangen voor diesel bij de VAG producten.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
SDI (VAG)staat voor Saugdiesel Direct Injection
TDI (VAG) staat voor Turbo(charged) Direct Injection
HDI (bij PSA) High Pressure Direct Injection
TDI is een beschermd handelsmerk van de VAG en staat voor: „ Turbocharged Direct Injection“, hoewel ook vaak als „Turbodiesel Direct Injection“ geschreven.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:15 schreef yup het volgende:
[..]
Die direct mag je vervangen voor diesel bij de VAG producten.
Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...quote:Op zondag 16 juli 2006 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
TDI is een beschermd handelsmerk van de VAG en staat voor: „ Turbocharged Direct Injection“, hoewel ook vaak als „Turbodiesel Direct Injection“ geschreven.
Hierom mogen andere automerken de aanduiding TDI niet gebruiken, alleen auto´s van VAG mogen dit gebruiken. Met één uitzondering, de Ford Galaxy, die met een VAG motor is uitgerust en samen met VW en Seat geproduceert wordt..
http://www.considine.nl/n(...)euwsbr%20525x297.pdfquote:Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:
[..]
Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...
Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Dat was ook een VAG motor...quote:Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:
[..]
Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...
Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Als europees handelsmerk is het afgewezen volgens dat artikel, maar niet voor de Duitse wet..quote:Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:
[..]
Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...
Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Ik verwacht er 24000 voor het werk mee te rijden (minimaal) en daar overheen komen nog mijn prive kilometers. Ik krijg 19 cent kmvergoeding. Ik denk dat het totaal uitkomt op een 35000 km per jaar.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verstandig van je ouders![]()
Koop je toch eerst een ouwe Golf of Polo. Heb je ook geen slecht huneur als er een krasje op komt.
Hoeveel kms/per jaar heb je het over? Vorig jaar kon ik een prima Golf 1.8 benzine III uit 1991 met 130000 km op de teller aan de straatstenen niet kwijt. Die kan je vast voor weinig vinden!
Oja SDI zuigt, letterlijk en figuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |