abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39872288
TDi heeft heel veel varianten zie ik.. Met ook hele verschillende prestaties.
autoweek
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 16 juli 2006 @ 13:39:09 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39874620
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:01 schreef Binnetie het volgende:
Ik heb het er over gehad en nu krijg ik te horen dat mijn ouders niet bij willen leggen voor een auto en ze zeggen dat ik eerst maar een goedkoop ding moet nemen. Dan is het budget maar 3000 euro en een Golf IV is een hele degelijke auto vind ik.
Verstandig van je ouders

Koop je toch eerst een ouwe Golf of Polo. Heb je ook geen slecht huneur als er een krasje op komt.
Hoeveel kms/per jaar heb je het over? Vorig jaar kon ik een prima Golf 1.8 benzine III uit 1991 met 130000 km op de teller aan de straatstenen niet kwijt. Die kan je vast voor weinig vinden!

Oja SDI zuigt, letterlijk en figuurlijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39874937
ik zou sowieso voor een kleine jap gaan, kost geen reet, makkelijke techniek, goedkope verzekering en wegenbelasting, makkelijk te onderhouden etc.
pi_39875259
Ik zou gewoon kijken wat er voor 3000 euries op diesel te krijgen valt. Autotrack is je vriend

Ik rijd zelf een Golf4 100pk TDI die gechipt is naar 130pk, en daarmee rijd ik net 1 op 18, als ik ontzéttend m'n best doe. Als ik normaal rijd, en da's niet asociaal knallen, maar ook zeker niet te langzaam rijden, doet ie iets tussen de 1 op 16 en 1 op 17. Ik heb wel gemerkt dat het verbruik iets omhoog gegaan is toen ik er bredere banden onder heb laten leggen (235'ers), met dezelfde rijstijl op de normale 195 banden, kwam ik ook net aan 1 op 18
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_39877474
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:37 schreef yup het volgende:

[..]

Sure.
......

Dan heeft Ford nog een veel betere benaming: TDDi (Turbo diesel direct injection).
Eerst wilden ze het Autmatic Injection Diesel System noemen, maar dat verkocht niet op de een of andere manier.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_39877820
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:50 schreef Repeat het volgende:
ik zou sowieso voor een kleine jap gaan, kost geen reet, makkelijke techniek, goedkope verzekering en wegenbelasting, makkelijk te onderhouden etc.
Kleine jappen zijn altijd aan te raden tenzij je moet dieselen
  zondag 16 juli 2006 @ 15:36:15 #57
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39877852
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:35 schreef Threepio het volgende:

[..]

Kleine jappen zijn altijd aan te raden tenzij je moet dieselen
Nouja... Volgens mij hebben honda en toyota toch een stel puike diesels in elkaar gedraaid...

En ook isuzu doet aardig mee...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39878171
Waar staat HDI eigenlijk voor... Wij hebben een Peugeot 406 HDI....
pi_39878396
De HDi- is een common rail dieselmotor met elektronisch geregelde inspuiting onder zeer hoge druk (1350 bar), waardoor een zeer nauwkeurige dosering van de brandstof mogelijk is.

Oftewel TDI common rail techniek
M'n signature, wat doe je :{
pi_39878447
Sorry. Ik bedoel de letters HDI
pi_39878538
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:03 schreef Dynaudio het volgende:
Sorry. Ik bedoel de letters HDI
H zal wss een Frans woordje zijn en Di = Diesel injection (Waarmee gewoon direct injection diesel wordt bedoeld)...
pi_39878551
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:36 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Nouja... Volgens mij hebben honda en toyota toch een stel puike diesels in elkaar gedraaid...

En ook isuzu doet aardig mee...
inmiddels wel, maar als je wat kleinere/oudere auto's zoekt heb je een probleem... Misschien is een Yaris diesel dan nog wat, dat weet ik niet precies.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:10:45 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39878626
SDI (VAG)staat voor Saugdiesel Direct Injection
TDI (VAG) staat voor Turbo(charged) Direct Injection
HDI (bij PSA) High Pressure Direct Injection
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39878716
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
SDI (VAG)staat voor Saugdiesel Direct Injection
TDI (VAG) staat voor Turbo(charged) Direct Injection
HDI (bij PSA) High Pressure Direct Injection
Die direct mag je vervangen voor diesel bij de VAG producten.

Die I staat voor direct injection.

Een 1.9 TD zou dan ook een I mogen dragen, en dat doen ze niet (1.9 TD is gewoon een ouderwetse indirect ingespoten daiseltje)...
  zondag 16 juli 2006 @ 16:16:02 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39878724
Het voordeel van een SDI is dat ie minder storingsgevoelig is, goedkoper en makkelijker te onderhouden en een langere levensduur hebben.
Nadelen dat ze duidelijk minder vermogen hebben bij dezelfde motorinhoud
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:20:40 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39878835
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:15 schreef yup het volgende:

[..]

Die direct mag je vervangen voor diesel bij de VAG producten.
TDI is een beschermd handelsmerk van de VAG en staat voor: „ Turbocharged Direct Injection“, hoewel ook vaak als „Turbodiesel Direct Injection“ geschreven.

Hierom mogen andere automerken de aanduiding TDI niet gebruiken, alleen auto´s van VAG mogen dit gebruiken. Met één uitzondering, de Ford Galaxy, die met een VAG motor is uitgerust en samen met VW en Seat geproduceert wordt..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39878995
hahaha BMW houdt het lekker makkelijk. BMW zet tegenwoordig doodgewoon een dikke D achter de type aanduiding Bijvoorbeeld 525D(2.5L) 530D(3.0L) 330D(3.0L)
pi_39878999
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

TDI is een beschermd handelsmerk van de VAG en staat voor: „ Turbocharged Direct Injection“, hoewel ook vaak als „Turbodiesel Direct Injection“ geschreven.

Hierom mogen andere automerken de aanduiding TDI niet gebruiken, alleen auto´s van VAG mogen dit gebruiken. Met één uitzondering, de Ford Galaxy, die met een VAG motor is uitgerust en samen met VW en Seat geproduceert wordt..
Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
pi_39879046
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

[..]

Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
http://www.considine.nl/n(...)euwsbr%20525x297.pdf

Check deze PDF maar, het staat linksboven op de 2e pagina, Audi merkrecht en TDi ofzo staat er... (onder het kopje merk en wet)
  zondag 16 juli 2006 @ 16:34:02 #70
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39879150
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

[..]

Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Dat was ook een VAG motor...


Overigens.. .Die H in HDI zal wel voor haute pression staan...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 16 juli 2006 @ 16:36:51 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39879211
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
En wie heeft dat blok gemaakt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:38:27 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39879255
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

[..]

Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Als europees handelsmerk is het afgewezen volgens dat artikel, maar niet voor de Duitse wet..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:45:10 #73
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39879433
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Verstandig van je ouders

Koop je toch eerst een ouwe Golf of Polo. Heb je ook geen slecht huneur als er een krasje op komt.
Hoeveel kms/per jaar heb je het over? Vorig jaar kon ik een prima Golf 1.8 benzine III uit 1991 met 130000 km op de teller aan de straatstenen niet kwijt. Die kan je vast voor weinig vinden!

Oja SDI zuigt, letterlijk en figuurlijk.
Ik verwacht er 24000 voor het werk mee te rijden (minimaal) en daar overheen komen nog mijn prive kilometers. Ik krijg 19 cent kmvergoeding. Ik denk dat het totaal uitkomt op een 35000 km per jaar.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:50:09 #74
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39879577
Vandaag heb ik wat rondgekeken voor een andere auto.
De volgende auto heb ik gezien wat me ook wel wat leek:

- Opel Astra 1.6 met G3 (vanaf fabriek), heeft 135000 gelopen en ziet er als nieuw uit. Al die tijd hebben er oudere mensen meegereden. Op de bekleding is niks aan te merken je ziet niet of er iemand in heeft gezeten. De auto is ook helemaal compleet elektirsche ramen en spiegels, airco, stuurbekrachting cd speler met 6 cd wisselaar. Mijn vraag is alleen wat kan je van een auto verwachten die al 135000 op gas heeft gereden?
pi_39879586
Wat vinden jullie zelf de beste dieselmotoren qua prestaties, geluidsniveau, betrouwbaarheid enz..?

Ik zet er een paar onder elkaar met mijn mening erachter...

1. VAG: TDI Krachtig maar te rumoerig. K had op de site van autoweek gelezen
ze in 2007 zouden stoppen met pompverstuiver techniek
2. PSA: HDI Stil en ook best krachtig
3. Ford: TDDI/ TDCI NIet echt ervaring mee
4. Renault/ Nissan: DCI Een laguna diesel gehad..maar de vorige generatie dTi..Krachtig maar
rumoerig.. De DCI motoren hebben dacht ik veel storingen enal
5. Mercedes: CDI Krachtig maar duur denk ik
6. Toyota D4D D-cat Goede motoren maar ik vind toyota persoonlijk 3x niks ( design)
7. Honda I-CTDI Niet echt veel motorvarianten
8. BMW dieselmotoren Net als mercedes een beetje duur
9 Opel DTI Zal de aller, aller, allerlaatste zijn die ik zou kiezen

eeeh meer weet ik niet
pi_39879814
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:28 schreef yup het volgende:

[..]

http://www.considine.nl/n(...)euwsbr%20525x297.pdf

Check deze PDF maar, het staat linksboven op de 2e pagina, Audi merkrecht en TDi ofzo staat er... (onder het kopje merk en wet)
een beetje gedateerd artikel!
zoek eens bij de merkenbureau's op tdi voor de grap!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_39881423
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Dynaudio het volgende:
Wat vinden jullie zelf de beste dieselmotoren qua prestaties, geluidsniveau, betrouwbaarheid enz..?

Ik zet er een paar onder elkaar met mijn mening erachter...

1. VAG: TDI Krachtig maar te rumoerig. K had op de site van autoweek gelezen
ze in 2007 zouden stoppen met pompverstuiver techniek
2. PSA: HDI Stil en ook best krachtig
3. Ford: TDDI/ TDCI NIet echt ervaring mee
4. Renault/ Nissan: DCI Een laguna diesel gehad..maar de vorige generatie dTi..Krachtig maar
rumoerig.. De DCI motoren hebben dacht ik veel storingen enal
5. Mercedes: CDI Krachtig maar duur denk ik
6. Toyota D4D D-cat Goede motoren maar ik vind toyota persoonlijk 3x niks ( design)
7. Honda I-CTDI Niet echt veel motorvarianten
8. BMW dieselmotoren Net als mercedes een beetje duur
9 Opel DTI Zal de aller, aller, allerlaatste zijn die ik zou kiezen

eeeh meer weet ik niet
Volvo heeft volgens mij ook eigen motoren. Wij hebben thuis een V70 uit 2000 met een 5 cilinder TDI. Weinig op aan te merken, genoeg vermogen. Alleen jammer dat je de turbo niet hoort
De nieuwere modellen hebben een D5 motor, maar daar heb ik geen ervaring mee. En de S40/V50 hebben nog weer 4 cilinder uitvoeringen. Geen idee of die ook van Volvo zijn.
pi_39883138
Ik weet ook niet of de motoren wel van volvo zelf zijn. Daarom had ik het niet tussen gezet. haha ik vind het zelf ook jammer dat ik bij die van onze de turbo ook niet hoor. Alleen met raam open
pi_39889598
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Dynaudio het volgende:
Wat vinden jullie zelf de beste dieselmotoren qua prestaties, geluidsniveau, betrouwbaarheid enz..?

Ik zet er een paar onder elkaar met mijn mening erachter...

1. VAG: TDI Krachtig maar te rumoerig. K had op de site van autoweek gelezen
ze in 2007 zouden stoppen met pompverstuiver techniek
2. PSA: HDI Stil en ook best krachtig
3. Ford: TDDI/ TDCI NIet echt ervaring mee
4. Renault/ Nissan: DCI Een laguna diesel gehad..maar de vorige generatie dTi..Krachtig maar
rumoerig.. De DCI motoren hebben dacht ik veel storingen enal
5. Mercedes: CDI Krachtig maar duur denk ik
6. Toyota D4D D-cat Goede motoren maar ik vind toyota persoonlijk 3x niks ( design)
7. Honda I-CTDI Niet echt veel motorvarianten
8. BMW dieselmotoren Net als mercedes een beetje duur
9 Opel DTI Zal de aller, aller, allerlaatste zijn die ik zou kiezen

eeeh meer weet ik niet
leuk, maar er worden steeds meer motoren van merken onderling gebruikt, zo heeft Ford HDI motoren (1.4, 1.6 en 2.0, maar niet in de Mondeo) die ze als TDCi verkopen, Mitisubishi heeft VW TDI's, Opel (1.3 en 1.9) heeft JTD's, Volvo (4 cilinders) heeft ook HDI's, net als Mazda.... etc.
V10
pi_39890258
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Binnetie het volgende:
Vandaag heb ik wat rondgekeken voor een andere auto.
De volgende auto heb ik gezien wat me ook wel wat leek:

- Opel Astra 1.6 met G3 (vanaf fabriek), heeft 135000 gelopen en ziet er als nieuw uit. Al die tijd hebben er oudere mensen meegereden. Op de bekleding is niks aan te merken je ziet niet of er iemand in heeft gezeten. De auto is ook helemaal compleet elektirsche ramen en spiegels, airco, stuurbekrachting cd speler met 6 cd wisselaar. Mijn vraag is alleen wat kan je van een auto verwachten die al 135000 op gas heeft gereden?
Ik heb helaas (misschien wel gelukkig) geen ervaring met een opel op gas, wel met een dieseltje maar daar heb je niets aan. Wat misschien wel handig is voor een goede reactie is om het bouwjaar te vermelden van de auto. Een F astra is heel wat anders dan een G astra bijvoorbeeld
Als je laat remt, rij je langer hard.
pi_39891143
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:10 schreef M5 het volgende:

[..]

leuk, maar er worden steeds meer motoren van merken onderling gebruikt, zo heeft Ford HDI motoren (1.4, 1.6 en 2.0, maar niet in de Mondeo) die ze als TDCi verkopen, Mitisubishi heeft VW TDI's, Opel (1.3 en 1.9) heeft JTD's, Volvo (4 cilinders) heeft ook HDI's, net als Mazda.... etc.
Van ford staat al tussen PSA.. en van ford zelf staat dan als TDCI.. Mitsubishi staat en volvo staat er ook niet tussen....
  maandag 17 juli 2006 @ 00:08:09 #82
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_39891442
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef Dynaudio het volgende:
hahaha BMW houdt het lekker makkelijk. BMW zet tegenwoordig doodgewoon een dikke D achter de type aanduiding Bijvoorbeeld 525D(2.5L) 530D(3.0L) 330D(3.0L)
tegenwoordig?

naja, zoek maar eens op wat de inhoud van een 535d is
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 17 juli 2006 @ 00:08:59 #83
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39891460
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:28 schreef The_Goeiste het volgende:

[..]

Ik heb helaas (misschien wel gelukkig) geen ervaring met een opel op gas, wel met een dieseltje maar daar heb je niets aan. Wat misschien wel handig is voor een goede reactie is om het bouwjaar te vermelden van de auto. Een F astra is heel wat anders dan een G astra bijvoorbeeld
Het betreft een opel astra van september 1998.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:09:09 #84
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_39891467
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:09 schreef Palomar het volgende:

[..]

Volvo heeft volgens mij ook eigen motoren. Wij hebben thuis een V70 uit 2000 met een 5 cilinder TDI. Weinig op aan te merken, genoeg vermogen. Alleen jammer dat je de turbo niet hoort
De nieuwere modellen hebben een D5 motor, maar daar heb ik geen ervaring mee. En de S40/V50 hebben nog weer 4 cilinder uitvoeringen. Geen idee of die ook van Volvo zijn.
ik denk dat jij begint te huilen als je de turbo ziet

diesels hebben echt kleine pietluttige turbo's hoor, vandaar dat je ze niet echt hoort..

Om flames te voorkomen; ik rij heel graag diesel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_39891665
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:09 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ik denk dat jij begint te huilen als je de turbo ziet

diesels hebben echt kleine pietluttige turbo's hoor, vandaar dat je ze niet echt hoort..

Om flames te voorkomen; ik rij heel graag diesel
Bij VW's en Opels hoor ik toch wel vaak zo'n blazend geluidje als ze accelereren. Bij Volvo's hoor je dit totaal niet (althans de V70).

Ik weet ook wel dat zo'n turbo niet zo veel voorstelt (zijn het niet low-pressure turbo's?), maar bij sommige diesels hoor je ze wel.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:18:53 #86
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_39891778
naja, dat ligt meer aan hoe de fabrikant wil dat het klinkt...

Je hebt ook altijd van die ricers die zeggen "Ja die diesel is sneller ! Maar als ik ook een turbo heb dan blablablabla"

Dus. Het zou ook kunnen dat je hem bij de 130pk versie beter hoort dan bij de 90pk versie, om duidelijke redenen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_39892072
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:08 schreef Catch22- het volgende:

[..]

tegenwoordig?

naja, zoek maar eens op wat de inhoud van een 535d is
3 liter.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:28:34 #88
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_39892100
ja, zo logisch is het dus niet meer, helaas

Volgens mij klopt het bij de laatste 2 series weer wel trouwens @ bmw, buiten de 535, maar die is een 535 en geen 530 omdat het een biturbo is
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_39893793
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:08 schreef Catch22- het volgende:

[..]

tegenwoordig?
Vroeger was een 316i een 1.8L een 318i een 2.0L en een 320i een 2.2L
pi_39896251
nou de Turbo. Simpel.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_39896255
quote:
Op maandag 17 juli 2006 01:36 schreef Sloper het volgende:

[..]

Vroeger was een 316i een 1.8L een 318i een 2.0L en een 320i een 2.2L
2.2 ja ? boeiend.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 17 juli 2006 @ 07:56:39 #92
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_39897015
Een diesel zonder turbo rijden is zondigen tegen de wetten van de thermodynamica.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  maandag 17 juli 2006 @ 07:58:25 #93
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39897023
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

. Boordcomputer

Op cruisecontrol, in zijn 5, bij 80 per uur, op een rechte weg geeft de BC aan, dat het verbruik 3,3 liter op 100 km is.
seat en betrouwbaar
From feudal serf to spender.
pi_39898230
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:28 schreef Repeat het volgende:

[..]

snel genoeg hoor.
pi_39898266
Met een SDI moet je zo hard trappen om überhaupt vooruit te komen dat je waarschijnlijk zuiniger rijdt met een TDI.
  maandag 17 juli 2006 @ 09:52:18 #96
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39898314
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Met een SDI moet je zo hard trappen om überhaupt vooruit te komen dat je waarschijnlijk zuiniger rijdt met een TDI.
waarom zou je altijd snel willen? ik heb ook een TDI , maar een SDI zou mij ook prima voldoen.
Die 3 minuten die je eerder van huis moet maken ook niet zoveel uit lijkt me.

Daarnaast vergt een TDI meer onderhoud, aangezien je te maken krijgt met een defecte turbo, luchtmassameter e.d.
Vaak meer bandenslijtage en slijtage van andere zaken omdatje toch altijd even als 1e bij het stoplicht wel wilt zijn.
From feudal serf to spender.
pi_39901283
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:52 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

waarom zou je altijd snel willen? ik heb ook een TDI , maar een SDI zou mij ook prima voldoen.
Die 3 minuten die je eerder van huis moet maken ook niet zoveel uit lijkt me.

Daarnaast vergt een TDI meer onderhoud, aangezien je te maken krijgt met een defecte turbo, luchtmassameter e.d.
Vaak meer bandenslijtage en slijtage van andere zaken omdatje toch altijd even als 1e bij het stoplicht wel wilt zijn.
Een simpel voorbeeld is het invoegen op de snelweg, ik heb er namelijk persoonlijk een hekel aan om met < 80 km/u in te voegen op een snelweg.

"Wij" hebben hier overigens een tijdje een Caddy SDI gehad en ik ben erg blij ondanks dat ik zelden in die auto rij het nu een TDI is.
pi_39902130
Ik heb niet alles doorlezen en meby is het al gezegd, maar een SDI+airco=1 grote ramp!
Ik heb 9 maanden met een golf4 sdi gereden, en als ik de airco opzette, voelde ik de auto meteen inhouden. Optrekken is ook geen lachertje als dat ding opstaat, als ik er een tijdje mee gereden had dan ging hij nog trager. En qua verbruik, zelfs op de site van VW gaven ze destijds al aan dat de TDI zuiniger is. Het was maar 0.1l/100km verschil maar het was toch in het voordeel van de TDI.

Het ergste aan een SDI is dat als je ff iets meer kracht nodig hebt, je het niet hebt. Met een TDI kan je indien nodig ff pedal 2 the metal gaan (bv. de vrachtwagen die je inhaalt geeft ineens gas bij en ineens komt er een tegenligger uit een zijstraat + SDI -> not fun!)

* darkske is happy nu met zijn 115pk TDI
  maandag 17 juli 2006 @ 12:16:53 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39902341
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:52 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

waarom zou je altijd snel willen? ik heb ook een TDI , maar een SDI zou mij ook prima voldoen.
Die 3 minuten die je eerder van huis moet maken ook niet zoveel uit lijkt me.

Daarnaast vergt een TDI meer onderhoud, aangezien je te maken krijgt met een defecte turbo, luchtmassameter e.d.
Vaak meer bandenslijtage en slijtage van andere zaken omdatje toch altijd even als 1e bij het stoplicht wel wilt zijn.
Het gaat er niet om de snelste te zijn, maar voldoende vermogen te hebben om bv veilig in te halen op een provinciale weg als er een trekker voor je rijdt, om de Airco te kunnen laten draaien, om met een volle auto een helling op te komen, om vlot een kruispunt te verlaten zodat je het verkeer niet lastig valt..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:18:34 #100
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39902397
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat er niet om de snelste te zijn, maar voldoende vermogen te hebben om bv veilig in te halen op een provinciale weg als er een trekker voor je rijdt, om de Airco te kunnen laten draaien, om met een volle auto een helling op te komen, om vlot een kruispunt te verlaten zodat je het verkeer niet lastig valt..
niet helemaal met je eens. het heeft met inzciht te maken. je weet dat je met een normale dieselmotor langer bezig bent met inhalen. dus daar moet je dan rekening mee houden.
en om een kruispunt veilig te verlaten heb je echt geen TDi nodig hoor
From feudal serf to spender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')