Het is er altijd druk. Maar bij 'druk' moet je je voorstellen dat het vol zit op de 'sterren-restaurant-manier' van vol. Je struikelt niet over elkaar heen hoorquote:Op zondag 16 juli 2006 01:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik snap eigenlijk ook niet echt hoe die tent nou werkt. Is het dan druk? Hoe groot is het? Is dat normaal dat jullie "zomaar" in de keuken kunnen komen, fotos maken e.d.?
Librije is een 3-Michelinsterrenretaurant en die zijn over het algemeen ongeveer een hlaf jaar van te voren elke avond al volgeboekt.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik snap eigenlijk ook niet echt hoe die tent nou werkt. Is het dan druk? Hoe groot is het? Is dat normaal dat jullie "zomaar" in de keuken kunnen komen, fotos maken e.d.?
Nog een vrouw aan z'n harem toevoegd.quote:
Hoezo, zijn die bewogen of donker of zoquote:Op zondag 16 juli 2006 01:21 schreef fotoloog het volgende:
Zal ik de foto's doen dan ?
Mwaah, kan betervoorzichtig uitgedruktquote:Op zondag 16 juli 2006 01:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hoezo, zijn die bewogen of donker of zo![]()
Altijd welkom
Zelfkennis is me niet vreemd.quote:
Die zit natuurlijk op dat eeuwig gesloten toiletquote:Op zondag 16 juli 2006 01:23 schreef TinyPet het volgende:
Waar is Benny nou?
Ze staan daar nergens van te kijken.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:27 schreef navvy het volgende:
Ik weet niet of er al op gereageerd is op de opmerking dat als je geen wijnarrangement was dat je dan water of niks kreeg, mijn ervaring daar is dat je maar met je wenkbrauwen hoeft te knipperen en ze staan bij je om te vragen wat je wilt drinken. Vooraf neem ik altijd een biertje of een cola, staan ze niet van te kijken hoor.
Mooi toch? kan alleen maar beter worden.....Zelfkennis is okéquote:Op zondag 16 juli 2006 01:26 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zelfkennis is me niet vreemd.
Weet je het was al super dat er niet raar opgekeken werd met foto's maken.
Zie je hoe ik geen flauwe grap maak over je post?quote:Op zondag 16 juli 2006 01:31 schreef Martijn_77 het volgende:
Leuk om te zien dat jullie het zo naar jullie zin gehad hebben en dat het zo goed bevallen is
6 verschillende soorten wijn, die ruimschoots werden bijgeschonken.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:41 schreef k_man het volgende:
Maar zes glazen wijn bij het diner? Tjee, dan ben je behoorlijk aangeschoten.
Mhehehehheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zie je hoe ik geen flauwe grap maak over je post?![]()
![]()
Jemig man.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:44 schreef golfer het volgende:
[..]
6 verschillende soorten wijn, die ruimschoots werden bijgeschonken.
Ik denk per persoon van het wijnarrangement zeker wel 12 glazen in het totaal en bij sommigen die geen wijnarrangement hadden ging er toch ook al gauw een glas of 3 doorheen, qua meedrinken uit andermans glazen.![]()
Hoewel dit natuurlijk eten is voor fijnproevers, zal ik toch liever aanschuiven aan de bar van Castell Barbeque in Amsterdam en een heerlijke Surf 'n Turf a 70 euro opsmikkelen met een paar Bushmills.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:20 schreef Bluezz het volgende:
Rekening : 1153,70
Fooi : 120,00
6 personen.![]()
Shoot maar mensen
quote:Op zondag 16 juli 2006 01:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Zie je hoe ik geen flauwe grap maak over je post?![]()
![]()
Kwestie van training.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:51 schreef k_man het volgende:
Jemig man.Kon je je nog wel concentreren op je bord?
![]()
We kunnen je ook noteren voor volgend jaar dus?quote:Op zondag 16 juli 2006 01:53 schreef KonnieKipke het volgende:
Lijkt me zoals eerder gezegd wel eens leuk om te doen. Prijzen vallen me alleszins mee.
`quote:Op zondag 16 juli 2006 01:53 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Hoewel dit natuurlijk eten is voor fijnproevers, zal ik toch liever aanschuiven aan de bar van Castell Barbeque in Amsterdam en een heerlijke Surf 'n Turf a 70 euro opsmikkelen met een paar Bushmills.
Lijkt me zoals eerder gezegd wel eens leuk om te doen. Prijzen vallen me alleszins mee.
Wou je nu al reserveren dan? Ik moet even kijken hoe de pet staat aan het einde van het jaar, maar zoals ik nu bekijk ga ik mee.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:58 schreef golfer het volgende:
[..]
We kunnen je ook noteren voor volgend jaar dus?
gelukkig nog een paar mannen erbij, want dat eeuwige geklep over maandverbanden en inlegkruisjes begon mij op een gegeven moment toch wel te vervelen.![]()
In december reserveren voor een etentje rond zomer 2007, is het ideequote:Op zondag 16 juli 2006 02:00 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Wou je nu al reserveren dan? Ik moet even kijken hoe de pet staat aan het einde van het jaar, maar zoals ik nu bekijk ga ik mee.
Alsof de Librije dan nog bestaat.quote:Op zondag 16 juli 2006 02:04 schreef Duderinnetje het volgende:
In december reserveren voor een etentje rond zomer 2007, is het idee
Tzt. openen we wel weer een wie-wil-er-mee-topic in CUL. Lijkt me erg leuk als er dan wat twijfelaars over de streep zijn. De recensies worden dan almaar kritischer en interessanter.
Nee, eens per jaar de Librije lijkt mij meer dan voldoende en tussendoor gaan we nog met een select gezelschap eens wat andere, minder exclusieve, maar culinair spannende zaken proberen, hebben we gisteren afgesproken.quote:Op zondag 16 juli 2006 02:10 schreef Euc- het volgende:
Wat dacht je van nu reserveren voor rond december? Kun je direct weer beginnen met sparen (Y)
Dan ga ik iig wel mee
Ja, dat had ik wel verwacht, maar ik vond het wel apart dat niemand je vroeg of je nu wel iets wilde drinken, bijv. een glas wijn oid. In veel restaurants halen ze een groot deel van de omzet uit het drinken en blijven ze vragenquote:Op zondag 16 juli 2006 01:27 schreef navvy het volgende:
Ik weet niet of er al op gereageerd is op de opmerking dat als je geen wijnarrangement was dat je dan water of niks kreeg, mijn ervaring daar is dat je maar met je wenkbrauwen hoeft te knipperen en ze staan bij je om te vragen wat je wilt drinken. Vooraf neem ik altijd een biertje of een cola, staan ze niet van te kijken hoor.
We hadden in de keuken onze eigen 'gerant' de reeds zeer vaak in het topic genoemde Bern(h)ard aka Bennyquote:Op zondag 16 juli 2006 11:16 schreef tajine het volgende:
waarom hoor ik zo weinig over de bediening??
quote:Op zondag 16 juli 2006 11:40 schreef tajine het volgende:
boter bij vullen is trouwens de normaalste zaak van de wereld,net als brood en water
Tsja, dat vind ik dan weer niet kunnen in zo'n restaurantquote:Op zondag 16 juli 2006 12:01 schreef tajine het volgende:
als ze het aan mij vragen,dan zet ik gewoon de hele grote emmer mayo van remia op tafel neer!!
Vandaar ook mijn vraag hierboven of iemand zonder vis besteld heeft.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:38 schreef Troel het volgende:
Het lijkt mij ook wel wat, maar ik vind het ook wel behoorlijk prijzig nog. Plus dat ik eigenlijk een veel te veel "wat de boerin niet kent dat vret ze niet-persoon" ben, ik eet al geen vis en geen geitenkaas, dus voor mij was er al heel veel afgevallen
Nee, 10 uur is geen schoonmaak, 10 uur krijgt iedereen een flesje bier! Schoonmaken begint voor de Garde wanneer de laatste voorgerechten weg zijn, voor de Entremetier en de Roti wanneer de laatste hoofdgerechten mee zijn, en de patisserie en garde worden schoongemaakt wanneer de laatste nagerechten weg zijn. (Garde wordt 2 keer gepoetst, omdat daar ook nagerechten gedresseerd worden)quote:Op zondag 16 juli 2006 13:15 schreef Mariposa het volgende:
Wat gaaf zeg! Ziet erg allemaal mooi en leuk en heel lekker uit!Aan de ene kant zou ik het graag een keer meemaken, maar goed de centenkwestie is niet onoverkomelijk maar toch ook wel weer veel voor ons. Misschien over een paar jaar
Maar toch even een vraagje. Jullie hadden het erover dat om 10 uur de schoonmaak in de keuken begonnen werd, maar dat jullie zelf om 12 uur pas klaar waren. Hoe doen ze dat? Hebben ze die borden dan al afgemaakt, of zijn het dan alleen nog de desserts die ze dan uit de koeling trekken?
Duidelijk. Ik heb het flesje bier meteen aan schoonmaken gekopppeld, zoiets van als het werk gedaan is mag je van ene biertje genietenquote:Op zondag 16 juli 2006 13:41 schreef Euc- het volgende:
Nee, 10 uur is geen schoonmaak, 10 uur krijgt iedereen een flesje bier! Schoonmaken begint voor de Garde wanneer de laatste voorgerechten weg zijn, voor de Entremetier en de Roti wanneer de laatste hoofdgerechten mee zijn, en de patisserie en garde worden schoongemaakt wanneer de laatste nagerechten weg zijn. (Garde wordt 2 keer gepoetst, omdat daar ook nagerechten gedresseerd worden)
quote:Thank you for your recent email. My inbox is protected by ChoiceMail One, the leader in anti-spam technology. ChoiceMail is holding the message you sent because your email address is not on my list of approved senders.
Please click on the link below. This will take you to a sender verification page. Sender verification is a one-time process which takes only a few seconds. This will let me add you to my list of approved senders and receive your original email.
ChoiceMail sender verification: Verify your identity here
Please be aware that if you do not complete sender verification within 4 days, ChoiceMail will automatically delete your original message.
Ik lust geen haring, golfer griezelt van geitenkaas, maar het is allemaal zo anders dan je verwacht, en zo in combinatie met andere smaakjes, dat je echt alles lust.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:38 schreef Troel het volgende:
Het lijkt mij ook wel wat, maar ik vind het ook wel behoorlijk prijzig nog. Plus dat ik eigenlijk een veel te veel "wat de boerin niet kent dat vret ze niet-persoon" ben, ik eet al geen vis en geen geitenkaas, dus voor mij was er al heel veel afgevallen
Benny pleet gewoon hart toe ket!!quote:Op zondag 16 juli 2006 14:41 schreef Bluezz het volgende:
Goedemiddag
Ik heb Benny gemaild met deze link en een klein verhaaltje erbij, maar dat gaat zomaar niet
[..]
Volgend jaar weer?
Ik meld me meteen aan
Over die schoonmaak, het viel me wel op dat terwijl de laatste hand werd gelegd aan de dingetjes bij de koffie,trouwens, er wel tussendoor werd schoongemaakt al
Maar ja, je moet toch een keer beginnen, maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat we weg 'moesten'
quote:
Als je es wist wat ik als reden heb getyptquote:Nou, nu maar hopen dat je door de ballotage komt![]()
Op zondag en maandag is De Librije gesloten, dus misschien is Benny dan wel vrij en leest ie snel al zijn fanmail!quote:Op zondag 16 juli 2006 14:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[..]
Als je es wist wat ik als reden heb getyptkomt dat helemaal goed.
Moet ie wel binnen 4 dagen zijn mail lezen, anders gaat het mis![]()
Dan bellen we hem!quote:Op zondag 16 juli 2006 14:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[..]
Als je es wist wat ik als reden heb getyptkomt dat helemaal goed.
Moet ie wel binnen 4 dagen zijn mail lezen, anders gaat het mis![]()
quote:Op zondag 16 juli 2006 14:52 schreef QTPi het volgende:
Op zondag en maandag is De Librije gesloten, dus misschien is Benny dan wel vrij en leest ie snel al zijn fanmail!
Toen wij er waren, waren er in totaal 10 stoelen bezet. Wij me ons 6-en een een tafel van 4 dus.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:05 schreef danosa het volgende:
De 14e is dan eindelijk geweest en zo te lezen zijn jullie een super ervaring rijker.
Alles ziet er zo lekker uit, bij ieder gerecht een broodje dus verder geen bijgerechten? Heerlijk verslag om te lezen en óók leuk om te weten wat het heeft gekost.
Er is plaats voor 15 personen in de keuken, is er een minimum aan stoelen welke bezet moeten worden? Ik wil ook zo graag een keer
oh nee dat bedoelde ik nietquote:
Ga buiten spelen, kleuter, en vervuil dit topic verder niet.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:33 schreef tajine het volgende:
ga wel zonder jullie
mooiquote:Op zondag 16 juli 2006 16:33 schreef tajine het volgende:
ga wel zonder jullie
Overigens, in tegenstelling tot wat er eerder beweerd werd, maakte ik dat 'grapje' niet, maar kwam die van een op dat moment naast mij zittende tafeldame, wiens username mert een Q begint.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:22 schreef Gert het volgende:
En wat een dijk van een bediening, dat hij het op kon brengen "spontaan" te moeten lachen om dat vreselijke mayonaise-grapje.![]()
quote:Op zondag 16 juli 2006 17:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Overigens, in tegenstelling tot wat er eerder beweerd werd, maakte ik dat 'grapje' niet, maar kwam die van een op dat moment naast mij zittende tafeldame, wiens username mert een Q begint.![]()
Oh. Ik vond het al niet iets voor een ervaren restaurantganger.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Overigens, in tegenstelling tot wat er eerder beweerd werd, maakte ik dat 'grapje' niet, maar kwam die van een op dat moment naast mij zittende tafeldame, wiens username mert een Q begint.![]()
Dat was dan een piepklein restaurantjequote:Op zondag 16 juli 2006 17:49 schreef Gert het volgende:
Oh. Ik vond het al niet iets voor een ervaren restaurantganger.
Misschien ook nog leuk om te vermelden -hoewel waarschijnlijk al bekend- dat de keuken waarin jullie hebben gezeten (en waar ik begin jaren 90 bij wijze van studentenbaantje heb afgewassen) vroeger het hele restaurant was. Wel grappig om te lezen dat er nog steeds Febo-kroketten worden gehaald. Dat was toen ook al zo (kalfsvlees).
Superplan!quote:Op zondag 16 juli 2006 21:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Jongens, zit mijn vakantiedagboekje in mijn agenda bij te werken en ik zie dat wij 26 oktober al weer bij J&T mogen aanschuiven. Dan zou ik natuurlijk fijn een datum in de zomer voor de keuken kunnen reserveren. En dan zijn we er zo vroeg bij dat een zaterdag natuurlijk tot de opties behoort!
Plan, of geen plan??![]()
En wie weet krijgen we dan de hele keuken wel vol met FOKmensjes!!![]()
Ja ik ben voor hoor!quote:Op zondag 16 juli 2006 21:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Jongens, zit mijn vakantiedagboekje in mijn agenda bij te werken en ik zie dat wij 26 oktober al weer bij J&T mogen aanschuiven. Dan zou ik natuurlijk fijn een datum in de zomer voor de keuken kunnen reserveren. En dan zijn we er zo vroeg bij dat een zaterdag natuurlijk tot de opties behoort!
Plan, of geen plan??![]()
En wie weet krijgen we dan de hele keuken wel vol met FOKmensjes!!![]()
Lieve Euc,quote:Op zondag 16 juli 2006 21:20 schreef Euc- het volgende:
top! Hoewel ik in de zomer waarschijnlijk daar werk, dus ik zal niet aan kunnen schuiven![]()
Liever niet, inderdaad.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:46 schreef Fogel het volgende:
Mag er eigenlijk in de Librije gerookt worden?
Mij lijkt het logisch van niet, want het verpest de smaak van zowel de roker als de niet-rokers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |