abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39873160
En als je geen vis lust dan krijg je wat anders zonder vis Je kon ook vegetarisch meeëten, us onder vis moet dan helemaal kunnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zondag 16 juli 2006 @ 12:43:29 #252
45833 crew  Fogel
pi_39873277
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:38 schreef Troel het volgende:
Het lijkt mij ook wel wat, maar ik vind het ook wel behoorlijk prijzig nog. Plus dat ik eigenlijk een veel te veel "wat de boerin niet kent dat vret ze niet-persoon" ben, ik eet al geen vis en geen geitenkaas, dus voor mij was er al heel veel afgevallen
Vandaar ook mijn vraag hierboven of iemand zonder vis besteld heeft.
Het lijkt me wel wat om nieuwe smaken te leren kennen, maar de smaak van vis kan ik gewoon echt niet tegen. (zelfs niet hele verse; bij mijn schoonfamilie wordt een vis 3 uur -uur, niet dagen- na vangst als voor niet vers aangezien!)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 16 juli 2006 @ 13:15:56 #253
26341 Mariposa
Telt af...
pi_39874036
Wat gaaf zeg! Ziet erg allemaal mooi en leuk en heel lekker uit!Aan de ene kant zou ik het graag een keer meemaken, maar goed de centenkwestie is niet onoverkomelijk maar toch ook wel weer veel voor ons. Misschien over een paar jaar

Maar toch even een vraagje. Jullie hadden het erover dat om 10 uur de schoonmaak in de keuken begonnen werd, maar dat jullie zelf om 12 uur pas klaar waren. Hoe doen ze dat? Hebben ze die borden dan al afgemaakt, of zijn het dan alleen nog de desserts die ze dan uit de koeling trekken?
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zondag 16 juli 2006 @ 13:41:36 #254
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39874684
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:15 schreef Mariposa het volgende:
Wat gaaf zeg! Ziet erg allemaal mooi en leuk en heel lekker uit!Aan de ene kant zou ik het graag een keer meemaken, maar goed de centenkwestie is niet onoverkomelijk maar toch ook wel weer veel voor ons. Misschien over een paar jaar

Maar toch even een vraagje. Jullie hadden het erover dat om 10 uur de schoonmaak in de keuken begonnen werd, maar dat jullie zelf om 12 uur pas klaar waren. Hoe doen ze dat? Hebben ze die borden dan al afgemaakt, of zijn het dan alleen nog de desserts die ze dan uit de koeling trekken?
Nee, 10 uur is geen schoonmaak, 10 uur krijgt iedereen een flesje bier! Schoonmaken begint voor de Garde wanneer de laatste voorgerechten weg zijn, voor de Entremetier en de Roti wanneer de laatste hoofdgerechten mee zijn, en de patisserie en garde worden schoongemaakt wanneer de laatste nagerechten weg zijn. (Garde wordt 2 keer gepoetst, omdat daar ook nagerechten gedresseerd worden)
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_39875148
Zoals Euc het zegt dus
  zondag 16 juli 2006 @ 14:11:03 #256
26341 Mariposa
Telt af...
pi_39875505
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:41 schreef Euc- het volgende:

Nee, 10 uur is geen schoonmaak, 10 uur krijgt iedereen een flesje bier! Schoonmaken begint voor de Garde wanneer de laatste voorgerechten weg zijn, voor de Entremetier en de Roti wanneer de laatste hoofdgerechten mee zijn, en de patisserie en garde worden schoongemaakt wanneer de laatste nagerechten weg zijn. (Garde wordt 2 keer gepoetst, omdat daar ook nagerechten gedresseerd worden)
Duidelijk. Ik heb het flesje bier meteen aan schoonmaken gekopppeld, zoiets van als het werk gedaan is mag je van ene biertje genieten
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_39876404
Goedemiddag
Ik heb Benny gemaild met deze link en een klein verhaaltje erbij, maar dat gaat zomaar niet
quote:
Thank you for your recent email. My inbox is protected by ChoiceMail One, the leader in anti-spam technology. ChoiceMail is holding the message you sent because your email address is not on my list of approved senders.

Please click on the link below. This will take you to a sender verification page. Sender verification is a one-time process which takes only a few seconds. This will let me add you to my list of approved senders and receive your original email.

ChoiceMail sender verification: Verify your identity here

Please be aware that if you do not complete sender verification within 4 days, ChoiceMail will automatically delete your original message.

Volgend jaar weer?
Ik meld me meteen aan

Over die schoonmaak, het viel me wel op dat terwijl de laatste hand werd gelegd aan de dingetjes bij de koffie, trouwens, er wel tussendoor werd schoongemaakt al
Maar ja, je moet toch een keer beginnen, maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat we weg 'moesten'
pi_39876485
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:38 schreef Troel het volgende:
Het lijkt mij ook wel wat, maar ik vind het ook wel behoorlijk prijzig nog. Plus dat ik eigenlijk een veel te veel "wat de boerin niet kent dat vret ze niet-persoon" ben, ik eet al geen vis en geen geitenkaas, dus voor mij was er al heel veel afgevallen
Ik lust geen haring, golfer griezelt van geitenkaas, maar het is allemaal zo anders dan je verwacht, en zo in combinatie met andere smaakjes, dat je echt alles lust.

Wedden?
  zondag 16 juli 2006 @ 14:45:00 #259
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39876508
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:41 schreef Bluezz het volgende:
Goedemiddag
Ik heb Benny gemaild met deze link en een klein verhaaltje erbij, maar dat gaat zomaar niet
[..]

Volgend jaar weer?
Ik meld me meteen aan

Over die schoonmaak, het viel me wel op dat terwijl de laatste hand werd gelegd aan de dingetjes bij de koffie, trouwens, er wel tussendoor werd schoongemaakt al
Maar ja, je moet toch een keer beginnen, maar ik heb geen moment het gevoel gehad dat we weg 'moesten'
Benny pleet gewoon hart toe ket!!

Nou, nu maar hopen dat je door de ballotage komt
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39876623
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:45 schreef Duderinnetje het volgende:

Benny pleet gewoon hart toe ket!!
quote:
Nou, nu maar hopen dat je door de ballotage komt
Als je es wist wat ik als reden heb getypt komt dat helemaal goed.
Moet ie wel binnen 4 dagen zijn mail lezen, anders gaat het mis
pi_39876724
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:48 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[..]

Op zondag en maandag is De Librije gesloten, dus misschien is Benny dan wel vrij en leest ie snel al zijn fanmail!
  zondag 16 juli 2006 @ 14:53:13 #262
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39876748
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:48 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[..]

Dan bellen we hem!

"Ja Trees met ons, doe Benny effe."
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39876765
vast een nicht dan???
pi_39876839
ik ook hoor !!! wil alles over benny weten!!!
pi_39876864
en ik wil mee als benny ook volgend jaar werkt!!
pi_39876902
mijn potje is al gevuld!!
  zondag 16 juli 2006 @ 14:59:40 #267
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39876921
1 woord: edit!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_39877024
komt het zo naar over dan???
pi_39877546
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:52 schreef QTPi het volgende:

Op zondag en maandag is De Librije gesloten, dus misschien is Benny dan wel vrij en leest ie snel al zijn fanmail!

En anders sturen we hem een kaartje via de Librije
pi_39877906
dank jullie,ik voel me echt welkom als nieuwe fok gebruiker,misschien kunnen jullie watvan Benhard leren gast vrijheid!!!!!!!
pi_39878107
tajine, ga es ergens anders een topic vervuilen met je niets toevoegende onzinnige posts, beetje jammer dit.
pi_39878463
meen je dat?? ik heb al vershillende potst gelezen waar ik van dacht .....is dit wel toegevoegde waarde
pi_39878495
De 14e is dan eindelijk geweest en zo te lezen zijn jullie een super ervaring rijker.
Alles ziet er zo lekker uit, bij ieder gerecht een broodje dus verder geen bijgerechten? Heerlijk verslag om te lezen en óók leuk om te weten wat het heeft gekost.
Er is plaats voor 15 personen in de keuken, is er een minimum aan stoelen welke bezet moeten worden? Ik wil ook zo graag een keer
pi_39878617
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:05 schreef danosa het volgende:
De 14e is dan eindelijk geweest en zo te lezen zijn jullie een super ervaring rijker.
Alles ziet er zo lekker uit, bij ieder gerecht een broodje dus verder geen bijgerechten? Heerlijk verslag om te lezen en óók leuk om te weten wat het heeft gekost.
Er is plaats voor 15 personen in de keuken, is er een minimum aan stoelen welke bezet moeten worden? Ik wil ook zo graag een keer
Toen wij er waren, waren er in totaal 10 stoelen bezet. Wij me ons 6-en een een tafel van 4 dus.

Leuk dat je ook mee wilt
pi_39878664
wil er ook een beetje bij horen doek he nie goe????
pi_39878732
meer met bleuzz paaien??? of juist niet!!!!
pi_39878757
en wat is die golfer voor type????
pi_39878772
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:10 schreef QTPi het volgende:

[..]

Leuk dat je ook mee wilt
oh nee dat bedoelde ik niet
Ik wil graag eens met manlief

Niet dat ik niet met jullie heen zou willen, maar ik hoor het nu al donderen als ik roep ik ga naar De Librije
......... zonder jouw
pi_39878914
Dan neem je manlief toch óók mee?
pi_39879130
ga wel zonder jullie
  zondag 16 juli 2006 @ 17:18:40 #281
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39880232
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:33 schreef tajine het volgende:
ga wel zonder jullie
Ga buiten spelen, kleuter, en vervuil dit topic verder niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 juli 2006 @ 17:20:40 #282
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39880286
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:33 schreef tajine het volgende:
ga wel zonder jullie
mooi
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_39880307
moet jij eens opletten ik ben er bij hoe dan ook!!!!!
  Moderator zondag 16 juli 2006 @ 17:22:36 #284
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39880339
Leuk verslag.
Heel herkenbaar. Dat ultieme in de watten gelegd worden is ook echt iets waar je nog wéken van nageniet. Het geld dubbel en dwars waard dus.

En wat een dijk van een bediening, dat hij het op kon brengen "spontaan" te moeten lachen om dat vreselijke mayonaise-grapje.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_39880358
leuk he voor jullie een gezamelijke vijand ga voor al zo door !!!!!
pi_39880420
Golfer, bluezz, duderinnetje , isabeau en de anderen.
heb net het verslag gelezen met de fotoos. Geweldig!!
ben blij dat jullie zo'n fijne avond hebben gehad, jullie hebben echt alles beschreven zoals ik het ook heb ervaren. En de foto's van de gerechten zijn echt plaatjes!
Nog een opmerking: boven in het rsrtaurant is de sfeer ook gemoedelijk hoor! Dat is imo de meerwaarde van de Librije boven andere sterrenrestaurants. Het is ook wel leuk om eens boven te eten als je weet hoe het er beneden aan toe gaat.
Anyway, volgend jaar ga ik graag mee (als ik in NL ben).
Nogmaals bedankt voor dit top-topic!
geniet nooit met mate
  zondag 16 juli 2006 @ 17:35:55 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39880629
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:22 schreef Gert het volgende:

En wat een dijk van een bediening, dat hij het op kon brengen "spontaan" te moeten lachen om dat vreselijke mayonaise-grapje.
Overigens, in tegenstelling tot wat er eerder beweerd werd, maakte ik dat 'grapje' niet, maar kwam die van een op dat moment naast mij zittende tafeldame, wiens username mert een Q begint.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_39880825
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Overigens, in tegenstelling tot wat er eerder beweerd werd, maakte ik dat 'grapje' niet, maar kwam die van een op dat moment naast mij zittende tafeldame, wiens username mert een Q begint.

Maar voor de rest heb ik me wel netjes gedragen
  Moderator zondag 16 juli 2006 @ 17:49:20 #289
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39880904
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Oh. Ik vond het al niet iets voor een ervaren restaurantganger.

Misschien ook nog leuk om te vermelden -hoewel waarschijnlijk al bekend- dat de keuken waarin jullie hebben gezeten (en waar ik begin jaren 90 bij wijze van studentenbaantje heb afgewassen) vroeger het hele restaurant was. Wel grappig om te lezen dat er nog steeds Febo-kroketten worden gehaald. Dat was toen ook al zo (kalfsvlees).
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_39881154
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:49 schreef Gert het volgende:

Oh. Ik vond het al niet iets voor een ervaren restaurantganger.

Misschien ook nog leuk om te vermelden -hoewel waarschijnlijk al bekend- dat de keuken waarin jullie hebben gezeten (en waar ik begin jaren 90 bij wijze van studentenbaantje heb afgewassen) vroeger het hele restaurant was. Wel grappig om te lezen dat er nog steeds Febo-kroketten worden gehaald. Dat was toen ook al zo (kalfsvlees).
Dat was dan een piepklein restaurantje

Ik vroeg Jonnie ook nog naar het smalle van sommige stukjes in de keuken, dat vond hij alleen maar een voordeel. Je hoeft dan geen meters af te leggen tijdens het werken, en daar zit wel wat in natuurlijk
pi_39885684
Jongens, zit mijn vakantiedagboekje in mijn agenda bij te werken en ik zie dat wij 26 oktober al weer bij J&T mogen aanschuiven. Dan zou ik natuurlijk fijn een datum in de zomer voor de keuken kunnen reserveren. En dan zijn we er zo vroeg bij dat een zaterdag natuurlijk tot de opties behoort!
Plan, of geen plan??
En wie weet krijgen we dan de hele keuken wel vol met FOKmensjes!!
geniet nooit met mate
pi_39886163
quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Jongens, zit mijn vakantiedagboekje in mijn agenda bij te werken en ik zie dat wij 26 oktober al weer bij J&T mogen aanschuiven. Dan zou ik natuurlijk fijn een datum in de zomer voor de keuken kunnen reserveren. En dan zijn we er zo vroeg bij dat een zaterdag natuurlijk tot de opties behoort!
Plan, of geen plan??
Superplan!
  zondag 16 juli 2006 @ 21:20:42 #293
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_39886178
top! Hoewel ik in de zomer waarschijnlijk daar werk, dus ik zal niet aan kunnen schuiven
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 16 juli 2006 @ 21:24:47 #294
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39886275
quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Plan, of geen plan??
Ja ik ben voor hoor!

Jullie zijn wel echte vaste klanten hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39886795
Ja, we zijn vaste klanten!! We waren er de eerste keer...het was zo geweldig. En we gingen 1 a 2 keer per maand in Amsterdam uit eten. Gewone tentjes hoor, leuk niets mis mee. Maar dan ben je ook al een hoop geld kwijt voor een gewone biefstuk, die je thuis ook kan maken.
En toen is het plan geboren... niet meer zo vaak uit eten, maar geld uitsparen en 2x per jaar bij J&T. Is feest en goedkoper!!
De sfeer bevalt ons zo. Zijn ook een keer naar Brussel geweest, gespaard, 3 avonden in sterrenrestaurants. Het eten was heerlijk maar...alle do en don'ts!!
Nee, u moet een stropdas om (mijn man)
Nee, u mag uw colbertje niet uitdoen (mijn man). Terwijl er allemaal dames in blote jurken zitten en het bloedheet was..
Een leerling ober werd aan ons tafeltej gigantisch uitgescholden over iets dat wij niet hadden gemerkt of als storend hadden ervaren
Nee u mag niet roken (personeel wel!)
Nee, u mag na het diner alleen sigaren roken etc.etc.etc.
Dat is in de LIbrije zo heerlijk, warm, vrij en je voelt je er gast!! Iedereen kan daar komen, en dat is zo leuk/
Ik ga haast nooit meer uit; ga naar J&T. ben blij dat jullie ook zo hebben genoten.
geniet nooit met mate
pi_39887351
Haha GS Prima geregeld als je het zo wil doen idd!

Zomer 2007, zet mij maar op de lijst, wij zijn toch nooit weg in de zomermaanden
pi_39887713
quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:20 schreef Euc- het volgende:
top! Hoewel ik in de zomer waarschijnlijk daar werk, dus ik zal niet aan kunnen schuiven
Lieve Euc,

Dan gaan wij toch gewoon superfoto's van je nemen!!
Enne..om 10 uur een biertje met je weghappen!
geniet nooit met mate
pi_39887996
Die keuken vol gaat wel lukken geloof ik zo.
  Moderator zondag 16 juli 2006 @ 22:46:35 #299
45833 crew  Fogel
pi_39888691
Mag er eigenlijk in de Librije gerookt worden?
Mij lijkt het logisch van niet, want het verpest de smaak van zowel de roker als de niet-rokers.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 16 juli 2006 @ 22:52:08 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39888881
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:46 schreef Fogel het volgende:
Mag er eigenlijk in de Librije gerookt worden?
Mij lijkt het logisch van niet, want het verpest de smaak van zowel de roker als de niet-rokers.
Liever niet, inderdaad.
De 2 rokers van ons gezelschap (waarvan ik er 1 ben) zijn af-en-toe even buiten op het terras een peukje gaan opsteken.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')