Als je nu een 'oud' OSX koopt met de MacBook, kun je die dan niet zelf upgraden naar 10.5, via internet ofzo?quote:Op zondag 23 juli 2006 10:19 schreef Jerommeke.nl het volgende:
10.5 wordt voor het eerst vertoond op de wwdc in augustus. dus levering zal nog wel even duren, op z'n vroegst misschien maart?
macbook is niets over bekend. misschien hooguit een snellere processor.
Nee, upgrades naar verbeterde versies ('servicepacks') zijn gratis, zoals van 10.4.5 naar 10.4.6. Upgrades van nieuwe versies, van 10.4 naar 10.5 dus, kosten geld (129 euro). Alleen als je een Mac hebt gekocht net vóór de aankondiging kun je vaak voor de prijs van een cd (ik meen rond de 19 euro) naar de nieuwe versie overstappen. Dat gaat dus om de aankondiging van de officiële leverdatum, niet de preview die we waarschijnlijk op WWDC (7 augustus) te zien gaan krijgenquote:Op zondag 23 juli 2006 10:20 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Als je nu een 'oud' OSX koopt met de MacBook, kun je die dan niet zelf upgraden naar 10.5, via internet ofzo?
17 euroquote:Op zondag 23 juli 2006 10:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]Alleen als je een Mac hebt gekocht net vóór de aankondiging kun je vaak voor de prijs van een cd (ik meen rond de 19 euro) naar de nieuwe versie overstappen. Dat gaat dus om de aankondiging van de officiële leverdatum, niet de preview die we waarschijnlijk op WWDC (7 augustus) te zien gaan krijgen
Daarmee zul je in percentages toch helemaal niet ver achterblijven bij bijv. Dell, Toshiba en HP?? Zijn daar cijfers van?quote:Op zondag 23 juli 2006 15:15 schreef Tijn het volgende:
Hey, dit is ook wel tof: Apple heeft in de VS nu 12% marktaandeel in de notebook-markt.
Dat is wel eens minder geweest
Apple is Dell toch voorbij gestreefd als hardware fabrikant een tijdje geleden?quote:Op zondag 23 juli 2006 15:23 schreef XL het volgende:
[..]
Daarmee zul je in percentages toch helemaal niet ver achterblijven bij bijv. Dell, Toshiba en HP?? Zijn daar cijfers van?
In ieder geval een van de grootste.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:04 schreef Rock-shocker het volgende:
Maar wel de grootste, toch?
Staat in je Airport Express wel het AirTunes vinkje aan? En daaronder het vinkje "Allow AirTunes over network" ?quote:Op maandag 24 juli 2006 11:04 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb nou m'n JBL speakers aan m'n Airport Express gehangen, en in iTunes een vinkje gezet bij 'Zoek naar luidsprekers die zijn verbonden met AirTunes' maar waar kan ik nou de speakers selecteren in iTunes?
ik weet dat ik zo iets zou moeten zien:
[afbeelding]
maar ik zie niks dat daar op lijkt?
Kijk, dat was het!quote:Op maandag 24 juli 2006 11:26 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Staat in je Airport Express wel het AirTunes vinkje aan? En daaronder het vinkje "Allow AirTunes over network" ?
Ja, maar hoeveel jaar zitten er nu bijvoorbeeld steeds tussen de laptops?quote:Op maandag 24 juli 2006 15:59 schreef tonks het volgende:
Wat apple over een jaar allemaal heeft weten wij natuurlijk ook niet, niemand niet.. daar kunnen we dus ook niks van zeggen. Het is nooit slim om een apple product te kopen als er een keynote aan zit te komen
Buyer's guide: http://buyersguide.macrumors.com/quote:Op maandag 24 juli 2006 16:00 schreef JanisJoplin het volgende:
[..]
Ja, maar hoeveel jaar zitten er nu bijvoorbeeld steeds tussen de laptops?
(Ongeveer)
Dankjewel.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:02 schreef ChOas het volgende:
[..]
Buyer's guide: http://buyersguide.macrumors.com/
Dus het valt ook niet te schatten. Jammer.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:04 schreef tonks het volgende:
Tja ongeveer, dat dachten de mensen bij de iMac ook, kopen ze een iMac g5 heb je 2 maanden er 1 met isight erin kopen ze er 1 met isight heb je 2 maanden later een intel iMac.
Ja, maar toch zou ik wel balen als een maand na mijn aankoop iets nieuws uitkomt.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:05 schreef tonks het volgende:
Ach je koopt sowieso een fantastisch product dus.
Veel goede apple programma's zijn eigenlijk freeware, en als je al moet betalen ben je meestal rond de 15/20 euro kwijt.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:08 schreef JanisJoplin het volgende:
Oh ja, nog iets. Programma's. Kopen jullie deze allemaal? Of valt er wel een hoop te downloaden () voor de Appeltjes?
En zoiets als Adobe Photoshop? Betaal je daar ook gewoon 15/20 euro voor?quote:Op maandag 24 juli 2006 16:11 schreef tonks het volgende:
[..]
Veel goede apple programma's zijn eigenlijk freeware, en als je al moet betalen ben je meestal rond de 15/20 euro kwijt.
Nee daar nietquote:Op maandag 24 juli 2006 16:12 schreef JanisJoplin het volgende:
[..]
En zoiets als Adobe Photoshop? Betaal je daar ook gewoon 15/20 euro voor?
En dit zijn dan weer dingen die me weerhouden om een Apple te kopen.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:13 schreef tonks het volgende:
[..]
Nee daar niet. maar bijvoorbeeld Gimpshop is gratis, soort photoshop is dat.
Kijk dat is natuurlijk altijd illegaal te vinden, maar dat mogen we hier niet bespreken hequote:Op maandag 24 juli 2006 16:13 schreef JanisJoplin het volgende:
[..]
En dit zijn dan weer dingen die me weerhouden om een Apple te kopen..
Ik móet gewoon photoshop hebben..
Ik hoef ook niet te weten waar.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:14 schreef tonks het volgende:
[..]
Kijk dat is natuurlijk altijd illegaal te vinden, maar dat mogen we hier niet bespreken he
Ja hoor, niet zo goed als bij windows programma's maar er komen steeds meer mac gebruikers dus er is steeds meer aanbod.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:16 schreef JanisJoplin het volgende:
[..]
Ik hoef ook niet te weten waar.. Ik wil alleen het aanbod een beetje weten, maar dat zit dus wel goed?
Mooi.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:18 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja hoor, niet zo goed als bij windows programma's maar er komen steeds meer mac gebruikers dus er is steeds meer aanbod.
je was me voor... ik kwam m ook tegen en dacht.... die moet op fok ;-)quote:Op maandag 24 juli 2006 16:09 schreef ChOas het volgende:
WWDC-Keynote bingo
http://arstechnica.com/staff/fatbits.ars/2006/7/23/4730
Probeer 'em eens op PAL te zetten ipv NTSC.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:03 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Ik heb vandaag een DVI-Video adapter gekocht, maar op m'n tv krijg ik alleen zwart wit beeld
Ik vind ook nergens bij beeldschermen waar ik verbetering zie
Is er nergens een apart TV instelling?
Wie zaten er allemaal in dat channel ?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:47 schreef Mike het volgende:
[13:16] <Mike> We hebben al een tijd niks van i-spy gehoord he?
Let vooral op het tijdstip...bizar.
Ik zei het alleen tegen Tijn. En ik weet zeker dat wij het allebei niet zijn.quote:
Heb je direct daarna een /whois gedaan en kwam dat overeen met de gebruikelijke info van Tijn?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zei het alleen tegen Tijn. En ik weet zeker dat wij het allebei niet zijn.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:29 schreef tonks het volgende:
Mighty Mouse is zijn staartje kwijt!
http://www.apple.com/mightymouse/
je bent er weerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:29 schreef tonks het volgende:
Hoezo? Je klikt net zoveel als een andere normale muis. Alleen dat wieltje heb je extra.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:48 schreef Q. het volgende:
Ik vind de Mighty Mouse maar RSI verwekkend eigenlijk.![]()
Ben er ook redelijk gevoelig voor, dat wel.
De vorm is naar en omdat ongeveer de hele muis een knop is kan je je hand er niet fatsoenlijk op laten rusten zonder te klikken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hoezo? Je klikt net zoveel als een andere normale muis. Alleen dat wieltje heb je extra.
Daar heb ik eigenlijk geen last van. De enige irritatie is dat de rechtermuisknop té ver naar rechts zit voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:50 schreef Q. het volgende:
[..]
De vorm is naar en omdat ongeveer de hele muis een knop is kan je je hand er niet fatsoenlijk op laten rusten zonder te klikken.
Tof!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:01 schreef Slarioux het volgende:
Eind augustus / begin september heb ik mn MacBook.
Laptops zijn sowieso RSI gevoelig, voornaamste reden dat ik mn desktop-pc nog aardig veel gebruik.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:00 schreef Anthraxx het volgende:
Ik vind die trackpads RSI gevoeliger eigenlijk
Die is inmiddels vervangen door een iMac.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Laptops zijn sowieso RSI gevoelig, voornaamste reden dat ik mn desktop-pc nog aardig veel gebruik.![]()
Ik ben er bijna. Als ik salaris heb van juli kan ik hem kopen, maar dan wacht ik nog ff tot ik m'n nieuwe flat heb ingericht.quote:
In elk nieuw huis hoort een Mac.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:12 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik ben er bijna. Als ik salaris heb van juli kan ik hem kopen, maar dan wacht ik nog ff tot ik m'n nieuwe flat heb ingericht.
Grote lege kamers, alleen brood en pindakaas en koud douchen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
In elk nieuw huis hoort een Mac.
Zelfs de folders met kleurkeuze bestaan voornamelijk uit poserende Macs.
In Gilmore Girls zie je ook alleen maar Macs.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
In elk nieuw huis hoort een Mac.
Zelfs de folders met kleurkeuze bestaan voornamelijk uit poserende Macs.
Uit een ander topic: Gaat voor $69 over de (al dan niet digitale) toonbank, en vooralsnog niet verkrijgbaar in Nederland.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:39 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Pardon,
Het onderdeel dat u hebt geselecteerd, is momenteel niet verkrijgbaar bij de Apple Store.
U dient er rekening mee te houden dat Apple de beschikbaarheid van een product niet kan garanderen.
![]()
Lijkt me binnenkort wel te komen , staat namelijk op de frontpage van Apple.nlquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Uit een ander topic: Gaat voor $69 over de (al dan niet digitale) toonbank, en vooralsnog niet verkrijgbaar in Nederland.
Komt vanzelf wel een keer
Al aan een gewone USB muis gedacht, Calimero?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:19 schreef Lassekjus het volgende:
Echt zonde van mijn mooie imac.. zo'n klote muis
Ja alleen ik vind het design ook belangrijk=) ik heb geen imac om er een lelijke microsoft muis naast te leggen. Het design is niet lelijk maar het is gewoon niet gebruiksvriendelijk en dat is ONapples=)quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:48 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Al aan een gewone USB muis gedacht, Calimero?
Je kan bij Logitech geloof ik ook speciale Apple toetsenborden en Muizen kopen. Aangepast op je design dusquote:Op woensdag 26 juli 2006 10:55 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Ja alleen ik vind het design ook belangrijk=) ik heb geen imac om er een lelijke microsoft muis naast te leggen. Het design is niet lelijk maar het is gewoon niet gebruiksvriendelijk en dat is ONapples=)
Nou... de kleur is aangepast van die sets. Het design niet hoor. Spuuglelijk, maar plots wel witquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je kan bij Logitech geloof ik ook speciale Apple toetsenborden en Muizen kopen. Aangepast op je design dus
quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:05 schreef XL het volgende:
[..]
Nou... de kleur is aangepast van die sets. Het design niet hoor. Spuuglelijk, maar plots wel wit
Nu alweer.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:47 schreef tonks het volgende:
Ik ga mijn iMac misschien verkopen omdat ik liever een laptop heb![]()
Ik had het je nog gezegd destijds, maar neeeee.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:47 schreef tonks het volgende:
Ik ga mijn iMac misschien verkopen omdat ik liever een laptop heb![]()
Geen Geqxon-book kopen he.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:57 schreef tonks het volgende:
Het probleem is dat ik niet graag op 1 plek zit te computeren, ik zit wel op mijn kamer.. maar zit ook graag beneden, en met een macbook kan ik op school maccen en in de trein en op stage enzo. Plus dat als ik een extern scherm koop gewoon precies het zelfde heb.. behalve een interne schijf van 160gb maar ik heb een externe voor 99 euro gekocht ofzo 250gb dus misschien koop ik er nog wel 1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |