quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:32 schreef Paladijn het volgende:[..]
192.168.100.2
![]()
Dat had ik ook na mijn adreswijziging, zoals beschreven in
UPC/Chello medewerkers, deel zoveelDe webinterface, die ik toen heb ontdekt, deed het dus niet... en zoals je al aangeeft hoort zo'n apparaat duidelijk aan te geven dat ie op standby staat. Als ik de standby knop indruk gaat mijn online lampje uit en gaan mijn send/receive lampjes knipperen, maar dat weet ik dus nu voor de volgende keer.
Kun je me overigens vertellen hoe ik mijn IP reset? Ik kom irc.fok.nl nl. niet meer op omdat ik met mijn nieuwe dynamische IP op de sorbs open proxy lijst sta (en mezelf daaraf halen werkt niet echt door problemen aldaar - krijg geen retest key gemailed
![]()
) Ik zet vannacht mijn modem wel uit in de hoop dat ik morgen een nieuw IP krijg, maar weet zo niet zeker of dat helpt..
Overigens is dit soort kennis meer TI werk, niet echt mijn richting
![]()
Aan de hand van die lampjes zou ik zeggen dat het modem een eigen leven aan het leiden is.
![]()
IP veranderen... hangt een beetje van chello af, meeste ISP's doen dat op MAC basis dus zou je je MAC kunnen veranderen.
Alleen bij Chello heb je de kans dat ze je MAC "vast houden" om te voorkomen dat je een router gebruikt
![]()
(tenminste dat was ooit de bedoeling)
Als dat zo is mag je ze weer bellen
![]()
Reset kan wel helpen, maar dat hangt min of meer van je lease en de DHCP server af, geen id wat ze daar gebruiken..
Wat is jou richting dan? Programming?