Nee, want de Euro wordt niet kunstmatig hoog gehouden, dat is het punt.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:46 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is dan knap. Dan hebben we in Europa zeker een probleem, aangezien alles wat je op de VS zou kunnen aanmerken ook voor Europa geld, maar dan erger. Van begrotingstekort tot staatschuld. Laat staan een land als Japan. Gelukkig gaat het met de rest van de wereld heel goed, kunnen ze die arme westerse wereld op de been helpen...![]()
Ach, wat is kunstmatig. Ik weet nog dat in de jaren '70, '80 de dollar van fl. 1,50 naar fl. 4,00 en weer terug ging. Niemand at er een boterham minder om. De globalisering is dermate ver dat er niet meer zoiets is als een land dat failliet kan gaan.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:49 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee, want de Euro wordt niet kunstmatig hoog gehouden, dat is het punt.
Wordt snel uitgebreid. China is speciaal omdat de westerse vrijheden die normaal gesproken met de welvaart komen, worden tegengehouden. Dat moet wel gaan gebeuren anders gaat het gegarandeerd een keer fout.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Overal of alleen in die speciale vrijhandels zones?
klopt maar vergrijzing is in principe een langzaam proces tenzij je er bijzondere gebeurtenissen bij betrekt. Denk aan oorlogen, rampen, ziektes of de terugkeer van de troepen. Dat laatste is bij de VS van belang maar dat was pas vanaf 1945 en kon dus nog nog niet van toepassing zijn. Overigens zal de vergrijzing in de VS lang zo hevig niet zijn als in West-Europa.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:24 schreef trancethrust het volgende:
Waarom niet? Vergrijzing slaat toe wanneer vergrijzing toe slaat; Bush of geen Bush.
Waarom zou Bush dat moeten doen dan? Deed Clinton dat wel of is vergrijzing opeens een verrassing? Je hebt of kapitaaldekking of omslag. Heb je het eerste dan had dat ver voor Bush (Onder Nixon ofzo) moeten gebeuren, heb je het laatste dan hoeft Bush zich daar niet druk over te maken.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:24 schreef trancethrust het volgende:
Je hebt gelijk dat het vanaf 2008 nog erger gaat worden (Terwijl de regering Bush daarvoor compleet geen maatregelen heeft getroffen), maar dat wil niet zeggen dat het nu geen factor was.
Ontken ik ook nergens dat vergrijzing niet gedeeltelijk een rol speelt echter Bush heeft het pakket verbreed en de eisen verlaagd. Daar zit de bulk van het extra geld, niet bij wat vergrijzing. Daarmee is het beleid van Bush op dit gebied socialer dan dat van zijn voorgangers.quote:
Ik zie motionknight nergens nuanceringen maken over wie hij het heeftquote:Op zondag 16 juli 2006 13:24 schreef trancethrust het volgende:
Jedoch zijn niet alle Amerikanen in dienst bij een bedrijf, of wel?
In NL is er ook geen geld genoeg gespaard voor de vergrijzing. De rapporten van de studiegroep begrotingsruimte laten dat keer op keer zien en toch sturen we troepen naar verre landen. Hebben KOK en Balk daarmee dan ook de pensioenen geplunderd?quote:Op zondag 16 juli 2006 13:24 schreef trancethrust het volgende:
Ik weet niet of Bush inderdaad geld dat bedoeld was voor deze pensioenen heeft gebruikt voor Irak, maar blijkbaar is het waarschijnlijk dat er niet genoeg geld voor opzij is gelegd. En over dat laatste deel; je maakt alleen maar één persoon belachelijk met zulke opmerkingen.
Wat gaat er in GB niet goed? Hun pensioenen zijn grotendeels kapitaal gedekt en hun werkgelegenheid al een tijd lang heel hoog, vanaf de jaren 70, toen ze economisch een derde wereld land waren (zowat) en per capita er slechter voor stonden dan de DDR, hebben ze een enorme welvaard opgebouwt.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:43 schreef -scorpione- het volgende:
GB gaat helemaal niet goed en Ierland is om andere redenen.
Nee de pensionfunds zijn in handen van overheidinstellingen, zal wat bronnen proberen te achterhalen.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de vergrijzing opeens toeslaat in een paar jaartjes onder Bush. Bovendien een vergrijzing die niet overeenkomt met een babyboom van terugkeer troepen na WO II. Lijkt me dus zeer sterk. Ik zal eens naar de cijfers kijken maar op je eerste link zie ik vooral getallen van tig jaar in de toekomst.
[..]
Bron?
Ik dacht namelijk dat in de VS de pensioenen vooral in handen van de werknemers en bedrijven zelf zijn? En dat als een bedrijf dan failliet gaat het pensioen meegaat en dat daar altijd het gezeik over is? Maar blijkbaar geeft iedereen zijn centjes aan de boze Bush!
Hoe is het in Area 51 tegenwoordig? Is Bush nog steeds onder invloed van aliens?
Best leuk die lijstjes, maar gaat het niet om verdeling van welvaart?quote:Op zondag 16 juli 2006 13:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb hier voor mijn neus die intermediar liggen. De vergelijkende lijstjes die erin staan zijn:Hoogte belastingdruk Economische groei tussen 1991 en 2004 (en china staat daar boven aan gevolg door ierland india en korea) , Een BNP Lijstje (waarbij alleen luxemburg een grote uitschieter maakt)
Dat waren de lijstjes. (ik mis er nog enkele)
Klopt, de hele toko zit in elkaar verweven. Dat is ook zo grappig aan de mensen die dit topic als een uitgelezen kans zien om de VS (weer eens) te bashen, niet wetende dat mócht er iets mis gaan in de VS, hun pensioen, hypotheek, eigenlijk alles stuk loopt.quote:Op zondag 16 juli 2006 14:01 schreef klez het volgende:
...
De mensen die de touwtjes in handen hebben zitten zowel in de VS als Europa en Azie (voer voor conspiristen dit) en hebben hun belangen dusdanig gespreid dat die extreme crisissen in het westen niet meer voorkomen. Zij hebben nl. geen belang bij te veel onrust.
...
In Nederland 11% dacht ik, geen noemenswaardig verschil.quote:Op zondag 16 juli 2006 21:18 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Best leuk die lijstjes, maar gaat het niet om verdeling van welvaart?
http://www.osjspm.org/101_poverty.htm
The number of Americans living in poverty has grown significantly in in recent years, swelling to 37 million people in 2005 - nearly one out of every eight people in the United States. Poverty's rise to 12.7% of the total population represented an additional 7 million people falling into poverty since 2000.
Er zullen in de VS best wel aandachtspunten zijn, net zoals hier. Over het geheel genomen heeft de gemiddelde Amerikaan 2 keer het besteedbaar inkomen van de gemiddelde Europeaan, zullen we misschien eerst eens naar onszelf kijken?quote:Child poverty in the U.S. is much higher -- often two-to-three times higher -- than that of most other major Western industrialized countries.
According to the Children's Defense Fund, for every year that 14.5 million American children continue to experience poverty, their lifetime contribution to the economy will decline by an estimated $130 billion because poor children grow up to be less educated and often less productive workers.
Maar die kunnen dan mooi het leger in.
* About 15 million children -- one out of every four -- live below the official poverty line.
* 22% of Americans under the age of 18 -- and 25% under age 12 -- are hungry or at the risk of being hungry.
* Everyday 2,660 children are born into poverty; 27 die because of it.
* Children and families are the fastest growing group in the homeless population, representing 40%.
http://www.heartsandminds.org/articles/childpov.htm
En maar lullen dat het zoooo goed gaat.
Welzijn? Daar zijn al helemaal geen lijstjes van.
Nogmaals, moreel gezien is de USA reeds lang falliet.
Dat weet ik donders goed, daarom hoop ik er ook op.quote:Op zondag 16 juli 2006 21:26 schreef eL. het volgende:
Klopt, de hele toko zit in elkaar verweven. Dat is ook zo grappig aan de mensen die dit topic als een uitgelezen kans zien om de VS (weer eens) te bashen, niet wetende dat mócht er iets mis gaan in de VS, hun pensioen, hypotheek, eigenlijk alles stuk loopt.
Lijkt me een logisch gevolg van de wereldwijde economische neergang.quote:Op zondag 16 juli 2006 21:18 schreef Resonancer het volgende:
The number of Americans living in poverty has grown significantly in in recent years,
Goed plan, doe ik al jaren, maar in 'n topic als dit kijk ik vooral naar de VS.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:03 schreef klez het volgende:
Over het geheel genomen heeft de gemiddelde Amerikaan 2 keer het besteedbaar inkomen van de gemiddelde Europeaan, zullen we misschien eerst eens naar onszelf kijken?
Ik heb over wel meer landen wat te zeiken maar n land (groep mensen) dat het voornemen heeft de wereld te laten worden naar haar maatstaven en aardig op weg is dat uit te voeren kan van mij de volle laag krijgen.quote:Moreel failliet ben je vooral als je alleen maar kan zeiken over wat er allemaal fout is in de VS imo.
Die Kotlikoff is maar één van de vele economen, uiteraard hebben de VS er financieel wel eens beter voorgestaan, maar als je kijkt naar absolute getallen is alles groot in de VS, maar landen als Frankrijk, Italie en Japan staan er relatief gezien nog slechter voor. Terwijl in deze landen de vergrijzing veel harder toeslaat dan in de VS.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:00 schreef eL. het volgende:
N.a.v. een stukje uit RTL-Z van vandaag en een verhaal dat al tijden rond gaat :
[..]
Video-item RTL-Z : klik
Dit wordt wel vaker gezegd, maar ditmaal is het dus door de Federal Reserve op papier gezet. Tot nu toe wordt het ontkent of weggewuifd, maar ik vraag me af hoe lang dat kunnen blijven doen, je hoort er steeds vaker over, maar ook al zo lang.
Ik vind dat ze nu al hele rare dingen doen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:43 schreef -IksRee- het volgende:
En voor de mensen die gniffelend hopen dat een dergelijke gebeurtenis het einde vd hegenomie van de VS zouden betekenen: think again. Het zou er eerder voor zorgen dat ze opeens hele rare dingen gaan doen: Duitsland was ook 'failliet'.
Ik vind dat 90% van de landen ter wereld veel gekkere dingen doen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:59 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik vind dat ze nu al hele rare dingen doen.
Een staatsschuld is een schuld van overheid aan wie dan ook.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:40 schreef Schepseltje het volgende:
Wie/wat gaat die schuld van amerika eisen dan? Een staatsschuld is een schuld van een overheid aan bedrijven en particulieren, denk niet dat die er belang bij hebben dat het land failliet gaat
Voor NL zou het rampzalig zijn, als (een van de) grootste investeerder in de VS sinds jaaaaren.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef kanaiken het volgende:
Hoe groot zou de klap voor Europa zijn als de VS failliet gaat? Is dit voor China en India groter of kleiner?
het zou heel goed kunnen dat China en India profiteren van een failliement van VSquote:Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef kanaiken het volgende:
Hoe groot zou de klap voor Europa zijn als de VS failliet gaat? Is dit voor China en India groter of kleiner?
Ik denk het niet. China heeft ongelofelijk veel dollars in kas en de VS is de belangrijkste exportland voor China. China krijgt een gigantische klap als de VS failliet gaat.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:30 schreef Ole het volgende:
[..]
het zou heel goed kunnen dat China en India profiteren van een failliement van VS
China leeft van de VS! Ze exporteren ontiegelijk veel naar de VS, en veel fabrieken zijn betaald en in bezit van Amerikaanse bedrijven.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:30 schreef Ole het volgende:
[..]
het zou heel goed kunnen dat China en India profiteren van een failliement van VS
vs
Yeah right. China KAN niet zonder de Amerikaanse afzetmarkt.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:30 schreef Ole het volgende:
[..]
vs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |