Hieronder een geweldige song uit de soundtrack van de film Pulp Fiction. Dus ik zeg maar zo even, je hoeft niet constant bezig te zijn. Van mijn part ga je bakstenen tellen van het huis waar je woont. Lijkt een trend te zijn dat mensen continu bezig moeten zijn. Jezelf opjagen zou ik ook niet doen. En vooral niet teveel plannen maken. Gewoon rustig aan dan maar.
Nog een tip is om naar de film The big lebowski te kijken. Mocht je jezelf schuldig voelen vanwege je mindere aantal activiteiten dan is dat een grote troost. Niet eens troost. Puur vermaak
![]()
Hoe een groep vrienden niets doet de hele dag. Beetje jointjes roken en bowlen. Lekker hangen en relaxen. Wat is daar mis mee??? Moet je als mens zijnde 24/7 volgeboekt zitten?
I keep hearing you're concerned about my happiness.
All that thought you're giving me is conscience, I guess.
If I were walking in your shoes, I wouldn't worry none.
While you and your friends are worrying 'bout me, I'm having lots of fun.
Counting flowers on the wall,
That don't bother me at all.
Playing Solitaire till dawn,
With a deck of fifty-one.
Smoking cigarettes and watching Captain Kangaroo.
Now, don't tell me I've nothing to do.
Last night I dressed in tails, pretended I was on the town.
As long as I can dream, it's hard to slow this swinger down.
So please don't give a thought to me, I'm really doing fine.
You can always find me here, having quite a time.
Well, it's good to see you, I must go, I know I look a fright.
Anyway my eyes are not accustomed to this light.
And my shoes are not accustomed to this hard concrete.
So I must go back to my room and make my day complete.
Now, counting flowers on the wall,
Don't tell me I've nothing to do.
Over mezelf. Ik heb ook niet super veel activiteiten maar dat komt vanzelf nog wel. Ik weet dat het goed komt hier, dus ik doe het rustig aan. Als ik mezelf ga opjagen en mezelf ga inprenten dat ik meer dit moet doen en meer dat moet doen dan werkt dat alleen maar averechts. Ik zit dan veel op fok! en internet en kijk veel films nog. En ben aan het helder worden. Verhelderen of ophelderen. Ook een activiteit te noemen. Helder worden zodat het leven helder is. Wie weet kan ik ooit beleggen met helderheid
![]()
Slapend rijk worden en vervolgens al het geld doneren aan goede doelen.
Je kunt niet meer doen dan de tijd toelaat. De tijd het werk laten doen dus. Dan komt het met die activiteiten ook goed en met de rest ook wel.
Plannen maken
Veels teveel moeite.
Ik denk maar zo bij mezelf. "Het gaat vanzelf, of het gaat niet". En zodra ik met die instelling leef, gaat het vanzelf meer vanzelf. Forceren is krampachtig te noemen. En dan werk je onder spanning.
Gewoon doen waar je zin in hebt, dan komt de zin in het leven vanzelf terug.
Wat je al helemaal niet moet doen dat is meer activiteiten willen ontplooien om anderen een plezier te doen. Schijt aan anderen
![]()
Ik heb vaker het idee dat mensen bewust opscheppen over het aantal activiteiten om indruk te maken op anderen.
Zo van. "Kijk mij eens een interessant leventje leiden".
Terwijl het toch allemaal op hetzelfde neerkomt.
Een leven leiden komt het op neer. De een doet dat zo en de ander zo.
Ik ga verder met bladeren tellen nu
Heb nog een heel bos bomen waarvan ik de bladeren nog niet geteld heb
![]()
Ik wil trouwens niet zeggen dat activiteiten hebben slecht is, maar de activiteiten moeten in je ritme passen. Je eigen tempo aanhouden. En vooral niet teveel willen dus. Wil je teveel dan ga je weer geforceerd bezig zijn.
Over een leven leiden, iedereen leidt een eigen leven. De een die maakt 10 keer een wereldreis en de ander reist alleen in eigen land qua vakantie. Ondertussen gaan beide mensen toch dood. Ze worden beiden bejaard en gaan richting dementie en kunnen zich aan het einde niets meer herinneren van hun hele leven.
Dus zo erg is het niet om een paar maanden gewoon bladeren te tellen. Echt veel missen doe je toch niet
[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 15-07-2006 16:38:17 ]