abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40157362
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:35:31 #77
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_40158160
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:28 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Foto verwijderd
Dank
Life is what you make it.
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:08:44 #78
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_40237132
[newbie]
Niet om iemand te verneuken ofzo hoor, maar ik vroeg me af of deze niet beter hier past?
[/newbie]
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:20:53 #79
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_40237476
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:08 schreef WurM het volgende:
[newbie]
Niet om iemand te verneuken ofzo hoor, maar ik vroeg me af of deze niet beter hier past?
[/newbie]
Zie betreffend topic
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:37:20 #80
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_40237979
3x maar liefst?
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:39:38 #81
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_40238049
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:37 schreef WurM het volgende:
3x maar liefst?
Dubbel genaaid houdt beter
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:39:57 #82
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40238060
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:37 schreef WurM het volgende:
3x maar liefst?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_40238205
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_40265550
Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt (deel7)

Is het een idee om dit topic eens wat strenger te modden Ondanks dat dit FOK is natuurlijk Het is gewoon een verzamelbak van allerhande foto's aan het worden en er is niets mis met een verzamelbak hoor, maar volgens mij was het initieel het idee dat je gewoon 1 foto neerzet en meer niet en ik zie toch echt steeds meer posts met meer foto's.

Ik krijg overigns ook het gevoel dat-ie vooral gebruikt wordt als "restbak". "Oh...dit kan ik nergens kwijt...nou ja, dan post ik het daar maar.". Kunnen we niet gewoon weer terug naar de verzameltopics en die sticky maken onderin

Ik besef dat dat wat meer en harder modwerk betekent, maar je verzamelt wel de foto's per onderwerp / doelgroep en dat lijkt me een stuk effectiever (ook voor de geinteresseerden) dan dit.

edit: en voor men begint over dat sticky's niet werken. Kijk eens in TRV ( Travel ). Daar zie ik onderaan alleen maar sticky's.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:13:17 #85
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_40266411
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:51 schreef PdeHoog het volgende:

Is het een idee om dit topic eens wat strenger te modden Ondanks dat dit FOK is natuurlijk Het is gewoon een verzamelbak van allerhande foto's aan het worden en er is niets mis met een verzamelbak hoor, maar volgens mij was het initieel het idee dat je gewoon 1 foto neerzet en meer niet en ik zie toch echt steeds meer posts met meer foto's.
Eens. Het topic heet "een mooie foto" en niet "een paar mooie foto's". Dus hier heb je een geldig punt. Ik zal het vanavond eens met Shark bespreken.
quote:
Ik krijg overigns ook het gevoel dat-ie vooral gebruikt wordt als "restbak". "Oh...dit kan ik nergens kwijt...nou ja, dan post ik het daar maar.". Kunnen we niet gewoon weer terug naar de verzameltopics en die sticky maken onderin
Met uitzondering van een paar subfora, is iedereen zo'n beetje teruggekomen van de centrale topics onderin. Ze verdwijnen uit het zicht, en bijna niemand post er meer in. Ons doel was juist om meer posters te krijgen op FOT, en dat lukt op deze manier aardig.
Overigens was deze reeks juist bedoeld om als "restbak" te functioneren, de reeks is ooit begonnen om een foto te laten zien die je mooi vond, maar waarvan de reeks waarin hij gemaakt was niet showcase- of testcase-waardig was.
quote:
Ik besef dat dat wat meer en harder modwerk betekent, maar je verzamelt wel de foto's per onderwerp / doelgroep en dat lijkt me een stuk effectiever (ook voor de geinteresseerden) dan dit.
De foto's zijn misschien niet allemaal even goed, maar vergeet niet dat we de lat juist lager wilden hebben, niet hoger. Juist het feit dat er van alles inzit vind ik juist leuk, nieuwen hebben soms een verrassende kijk op dingen. Zo vind ik foto 2 van de kermisfoto's van snopprinses, met die lichtstralen eronder echt geweldig, al zou er wat meer bewerking op mogen van mij.
Bijkomend probleem van verzamelen op onderwerp: waar laat je de foto's die nergens echt inpassen? Weer een nieuwe verzamelbak? Dan komt daar weer commentaar op. Bovendien is de nieuwe user policy er juist op gericht om Fok makkelijker te maken, zowel voor de users als voor de mods. Meer regels zou dar juist weer afbreuk aan doen. Wat mij betreft blijft het topic dus zoals het is, al ben ik het inderdaad eens met je stelling dat het aantal fotos terug moet naar één. Een beetje zelfkritiek mag wel.
quote:
edit: en voor men begint over dat sticky's niet werken. Kijk eens in TRV ( Travel ). Daar zie ik onderaan alleen maar sticky's.
TRV is één van de uitzonderingen. We hebben het hier een poos geprobeerd, en het werkte niet. Men kon de topics niet meer terugvinden, en begon in het wilde weg onderwerpen te posten. In TRV is men blijkbaar wat gedisciplineerder, op de meeste andere subfora (waaronder FOT) niet.
- Privacy Matters
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:19:32 #86
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40266689
quote:

Het was al vanaf het begin een zooitje.
Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!
anders dan de titel deed vermoeden posten mensen meteen al meerdere foto's per post, of per dag. Ik zal eens vragen wat RonaldV ervan vind.
quote:
ja, ehm.. dat idee krijg je wel idd. Maar niet iedereen heeft dezelfde PdeHooge standaard en sommige zijn al blij met een foto--zo blij dat ze die aan de hele wereld willen laten zien
Over die stickies, dat zal ik ff navragen.
quote:

TRV? wasda? FOT is je wereld en niks anders
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_40266796
quote:

Dat ze er staan, wil nauurlijk niet zeggen dat ze ook werken. Persoonlijk begrijp ik helemaal niets van het sticky-beleid in TRV. Waarom bijvoorbeeld een sticky over Kusadasi, en niet over Barcelona (waar wel een 'gewoon' topic over is)?

Niet dat het me uitmaakt, bij een forum als TRV kun je natuurlijk heel makkelijk zoeken op de bestemming of regio van je keuze.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_40268414
Mij niet helemaal duidelijk wat dit in FOT zou moeten. Kandidaatje voor over d'een of and're schutting.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_40268562
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:13 schreef RonaldV het volgende:
Met uitzondering van een paar subfora, is iedereen zo'n beetje teruggekomen van de centrale topics onderin. Ze verdwijnen uit het zicht, en bijna niemand post er meer in.
Oftewel.....actief promoten Dan blijven ze in het zicht (zie het portrettopic en het macrotopic).
quote:
Ons doel was juist om meer posters te krijgen op FOT, en dat lukt op deze manier aardig.
Dat heeft niets met het gebruik van dit topic te maken. Indien er consequent gewijst wordt op het gebruik van die verzameltopics, kunnen ook die gewoon goed functioneren.

Het is toch veel leuker om foto's op de plekken te posten waar mensen kijken Iemand die geinteresseerd is in natuurfotografie zal minder snel in een portretfotografietopic of een ander topic waar uit de titel blijkt dat het niet natuurfotografie betreft kijken.
quote:
Overigens was deze reeks juist bedoeld om als "restbak" te functioneren, de reeks is ooit begonnen om een foto te laten zien die je mooi vond, maar waarvan de reeks waarin hij gemaakt was niet showcase- of testcase-waardig was.
[..]
Zoals ik al zei: "restbak" is goed, maar dan moet het ook een restbak zijn en niet een topic met een gigantische overlap met allerhande verzameltopics.
quote:
Bijkomend probleem van verzamelen op onderwerp: waar laat je de foto's die nergens echt inpassen? Weer een nieuwe verzamelbak? Dan komt daar weer commentaar op.
Zie vorige reactie
quote:
Bovendien is de nieuwe user policy er juist op gericht om Fok makkelijker te maken, zowel voor de users als voor de mods. Meer regels zou dar juist weer afbreuk aan doen. Wat mij betreft blijft het topic dus zoals het is, al ben ik het inderdaad eens met je stelling dat het aantal fotos terug moet naar één. Een beetje zelfkritiek mag wel.
Ik stel niet meer regels voor. Ik stel een duidelijke splitsing voor. Regel het in en promoot het actief. Dan is het probleem toch ook opgelost.
quote:
De foto's zijn misschien niet allemaal even goed, maar vergeet niet dat we de lat juist lager wilden hebben, niet hoger. Juist het feit dat er van alles inzit vind ik juist leuk, nieuwen hebben soms een verrassende kijk op dingen. Zo vind ik foto 2 van de kermisfoto's van snopprinses, met die lichtstralen eronder echt geweldig, al zou er wat meer bewerking op mogen van mij.
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:19 schreef Shark.Bait het volgende:
ja, ehm.. dat idee krijg je wel idd. Maar niet iedereen heeft dezelfde PdeHooge standaard en sommige zijn al blij met een foto--zo blij dat ze die aan de hele wereld willen laten zien
Zowel jij als RonaldV suggereert dat ik het hier heb over de kwaliteit van de foto's. Dat is helemaal mijn punt niet, dus betrek dat niet in deze discussie. Dit is FOK! en geen DPZ dus iedereen weet inmiddels wel dat kwaliteit hier niet echt een rol speelt.

Die kwaliteit zal me dus werkelijk waar een worst zijn. Het systeem van verzameltopics heeft in het verleden best goed gewerkt en werkt nog steeds voor macrofotografie en portretten.

Dit topic nodigt misschien dan wel nieuwelingen uit om te posten, maar zijn die daar mee gebaat Ik persoonlijk vind het gewoon een te rommelig topic worden om er te gaan reageren.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:18:55 #90
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40268721
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:08 schreef Vliegvrager het volgende:
Mij niet helemaal duidelijk wat dit in FOT zou moeten. Kandidaatje voor over d'een of and're schutting.
Ow..whehehe, tx VV, ik zag het topic eerder staan dan dat ik hier keek

Maar ik heb er inmiddels al "iets" mee gedaan
  vrijdag 28 juli 2006 @ 23:31:47 #91
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40286860
PdeH, we hebben je advies ter harte genomen (we waren het er mee eens )
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:30 schreef Shark.Bait het volgende:
Okeee, leuke foto's snop, maar 6 keer posten op een dag, dat is niet de bedoeling van dit topic, het lijkt meer een fotodump. Ik denk dat je foto's mooi genoeg zijn voor een showcse

Het originele plan wa/is om maar 1 foto per dag te posten, en dan wel de mooiste. doe dat in:

Je mooiste foto van vandaag -deel 1
Iemand problemen ermee? ageer hier tegen Shark.Bait
  vrijdag 28 juli 2006 @ 23:33:10 #92
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_40286896
haske goed hoor, wel jammer dat er soms wel 6 tot 9 foto's gepost werden, dat is dus duidelijk niet de bedoeling van die topics.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_40287056
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:31 schreef Shark.Bait het volgende:
PdeH, we hebben je advies ter harte genomen (we waren het er mee eens )
[..]

Iemand problemen ermee? ageer hier tegen Shark.Bait
nope geen problemen mee.
Maar ik kan me ook voorstellen dat er luitjes bijzijn die net bezig zijn met fotografie en dus foto's willen laten zien.
Kunnen we dan niet geregeld krijgen dat er testcases worden gemaakt voor de nieuwbies (waar we dus gentle moeten reageren om die persoon op weg te helpen)
en voor de "pro's" een showcase (waar je dus harder mag reageren omdat die lui daar wel tegen kunnen en er zich toch niet van alles aan trekken?)

Dan krijg je denk ik ook meer mensen naar fot

indien u dit niets lijkt..Ik zei helemaal niets
Thank Drunk I'm a Goddess!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 23:44:38 #94
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_40287182
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:39 schreef prupke het volgende:

[..]
[piepende oren]
WATTÛH?
[/piepende oren]
- Privacy Matters
  vrijdag 28 juli 2006 @ 23:50:39 #95
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40287356
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:39 schreef prupke het volgende:
<KNIP>

En nu in het ABN graag. En dan gerelateerd aan het feit dat je maar in dit nieuwe topic 1 foto mag posten per dag.
pi_40287492
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:50 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

En nu in het ABN graag. En dan gerelateerd aan het feit dat je maar in dit nieuwe topic 1 foto mag posten per dag.
Na 3 ABN spelling verandering heb ik maar gewoon mijn ABB aangenomen
Die veranderd nl niet
pi_40287524

he shark.bait , waarom topic dichtgooien als je ook kan schonen
  vrijdag 28 juli 2006 @ 23:57:12 #98
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40287539
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:56 schreef morpheus_at_work het volgende:

he shark.bait , waarom topic dichtgooien als je ook kan schonen
ik ben mijn bezem kwijt!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 23:59:13 #99
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40287602
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:55 schreef prupke het volgende:
Na 3 ABN spelling verandering heb ik maar gewoon mijn ABB aangenomen
Die veranderd nl niet

Als nieuwe fotografen iets willen laten zien is er altijd de SC nog
pi_40287728
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:59 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Als nieuwe fotografen iets willen laten zien is er altijd de SC nog
quote:
Ik zei helemaal niets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: