Hier maak ik uit op dat wetenschap gewoon een geloof is.. Wie is jullie God dan eigenlijk, wetenschap is net zo verwerpelijk als ieder ander geloof. Heb je NRC next van vandaag al gelezen?quote:
Haushofer
Haushofer - donderdag 13 juli 2006 @ 15:13
Jij begrijpt niet hoe wetenschap in zijn werk gaat, en hoe wetenschappers denken. Dat is je manko, Rude. Daarnaast begrijp je de theorieen an sich niet die jou boeien. Natuurlijk weet men niet of een theorie " volledig juist zijn". Dat claim ik niet, en dat claimt geen enkel wetenschappelijk ingesteld iemand. Van de RT weet men al dat ze niet helemaal kan kloppen, en van de snaartheorie weet men ook niet waar dat heen gaat.
Als het maar een geloof is, dan is er niets dat je tegenhoudt om van een hoog flatgebouw af te springen, rude. Wat heb je immers te vrezen? Zwaartekracht is toch niets meer dan een geloof?quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:45 schreef rudeonline het volgende:
Hier maak ik uit op dat wetenschap gewoon een geloof is..
Een aantal dingen zijn (nog) niet bewezen en/of onderboouwd. In die dingen moet je geloven.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:45 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Hier maak ik uit op dat wetenschap gewoon een geloof is.. Wie is jullie God dan eigenlijk, wetenschap is net zo verwerpelijk als ieder ander geloof. Heb je NRC next van vandaag al gelezen?
nee, voor jou en andere mensen met een concentratie-spanne van minder dan een seconde niet nee.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:06 schreef ATuin-hek het volgende:
Moet dit nou...
Het is meer dan een hypothese. Het is goed wiskundig onderbouwd (ik liep op 2/3 van het bewijs vastquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:47 schreef rudeonline het volgende:
dat het universum begrenst is zonder grens is slechts een hyphotese. Waarom zou je niet van dat model mogen afwijken? Zijn jullie dan allemaal eenkennig?
Ik vind dit, zonder sarcastisch te zijn, een goed voorstel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:35 schreef rudeonline het volgende:
Misschien kunnen we eerst eens proberen te verwoorden wat de grens van het universum is, dan kunnen we daarna bepalen wat zich voor de grens bevindt, en dan later kijken wat er dan voorbij zou moeten zijn.
Probeer hier dan ook eerst te verwoorden wat het absolute 'nu' is. Niet om flauw te doen, maar ik heb eigenlijk geen idee wat je daarmee bedoelt.quote:Als iemand een idee heeft hoe je het absolute `nu` zou kunnen bepalen zou ik dat ook graag willen horen.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:35 schreef rudeonline het volgende:
Als iemand een idee heeft hoe je het absolute `nu` zou kunnen bepalen zou ik dat ook graag willen horen.
En wat heeft dat met de grens van het universum temaken?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:11 schreef rudeonline het volgende:
Dus als gelijktijdigheid niet bestaat, wat is dan de reden dat dit niet kan? Ik stel dat dit komt omdat niets zich op 2 plekken tegelijk kan bevinden. Mijn inziens zijn afstanden tijdsverschillen.
1 belangrijke faktor om gelijktijdigheid te verkrijgen is dat 2 "massa's" zich op exact dezelfde plek moeten bevinen. Dit kan natuurlijk nooit helemaal zo zijn, daarom denk ik dat gelijktijdigheid niet bestaat.
Ga dat boek van A. Einstein maar lezenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:24 schreef rudeonline het volgende:
Zover was ik nog niet. Ik probeer eerst te kijken wat voor jullie het absolute "nu" is. Misschien een hele andere vraag, maar wat is voor jou het absolute "nu". Het lijkt me belangrijk om te weten wat het nu is, als je wilt spreken over ruimte en TIJD.
Das vrij simpel. Ik denk dat hij het goed had.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 16:51 schreef rudeonline het volgende:
Ik vraag het niet aan Einstein, ik vraag het aan "jou". Kun je daar niet je eigen zienswijze over geven?
Nogmaals, ga er eens iets over lezen. Dat zou veel helpen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:02 schreef rudeonline het volgende:
Maar omdat jij dat "denkt" wil dat natuurlijk niet zeggen dat dat echt zo is. Maar daar gaat het nu niet om, ik vraag gewoon of je zelf kunt omschrijven in eigen woorden wat het "nu" eigenlijk is.
Is dat voor ieder persoon zijn eigen tijd, of bestaat er ook zoiets als een globale tijd die voor iedereen exact gelijk is? ( gelijktijdigheid bestond niet..??)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |