Same here.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:40 schreef WeirdMicky het volgende:
Dus alleen gelovigen mogen hier posten. Dan ben ik weer weg.
Beetje jammer dit.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:43 schreef WeirdMicky het volgende:
Volgens mij kan je dit beter op een EO-forum vragen. Je bent toch enkel geïnteresseerd in de christelijke onderbouwingen, dus dan lijkt me dat geschikter.
het is niet zo dat ik niet-gelovigen er niet bij wil hebben, verre daarvan, juist interessant om te zien wat jullie als waarheid over de wereld aannemenquote:Ik heb dit topic geopend, omdat ik me afvraag wat (met name gelovige) Fok!kers nu eigenlijk precies geloven?
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:48 schreef ivetje het volgende:
Ik geloof niet in de bijbel en het verhaal van jezus die is opgestaan uit de dood etc. God bestaat niet naar mijn mening, anders was de wereld vast niet zo klote als nu op bepaalde plaatsen
Wat ik wel geloof is dat je terug komt op aarde...ik geloof in reïncarnatie en denk wel dat er leven na de dood is. In welke vorm dan ook.
Mag ik je vragen waarom je wel denkt dat er 'iets meer' is, maar wel een God verwerpt?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:48 schreef ivetje het volgende:
Ik geloof niet in de bijbel en het verhaal van jezus die is opgestaan uit de dood etc. God bestaat niet naar mijn mening, anders was de wereld vast niet zo klote als nu op bepaalde plaatsen
Wat ik wel geloof is dat je terug komt op aarde...ik geloof in reïncarnatie en denk wel dat er leven na de dood is. In welke vorm dan ook.
ja maar eigenlijk kún je ook niet meer dan dat zeggen over de identiteit van God. De identiteit van God is een groot raadsel. De meeste mensen baseren hun beeld van God op de Bijbel, maar die is ook maar door mensen geschreven. Stel dat er nooit een Bijbel was geweest, wat voor implicaties zou dat gehad hebben?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Mag ik je vragen waarom je wel denkt dat er 'iets meer' is, maar wel een God verwerpt?
Weer 1 van die mensen die zeggen: "Ik geloof niet in God, maar ik denk wel dat er iets meer is na dit leven." Right. Slecht middelen om jezelf een beetje blij dood te laten gaan.
Waarom zou er iemand moeten zitten die bepaald of je terug mag naar aarde of niet. Misschien bepaal je zelf wel of je nog een leven wil of niet. Ik denk gewoon niet dat we daar aan de andere kant iemand tegen komen...waarom wel? Zie het nut er niet zo van inquote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Mag ik je vragen waarom je wel denkt dat er 'iets meer' is, maar wel een God verwerpt?
Weer 1 van die mensen die zeggen: "Ik geloof niet in God, maar ik denk wel dat er iets meer is na dit leven." Right. Slecht middelen om jezelf een beetje blij dood te laten gaan.
Wat zorgt er dan voor dat jij terug komt op aarde (reïncarneert dus)?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:48 schreef ivetje het volgende:
Waarom zou ik in "iets" moeten geloven? Ik geloof in mijn eigen gevoel en dat zegt me dat je op 1 of andere manier terug kan komen. Daar heb ik geen "iets" voor nodig.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:54 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat zorgt er dan voor dat jij terug komt op aarde (reïncarneert dus)?
Als je niet in een absolute God gelooft moet je wel iets anders geloven om in reïncarnatie te geloven lijkt me.
Het nut van reïncarneren is me ook de vraag, je vergeet immers al je kennis van je vorige leven(s). Als je dit zou behouden, zou het geloofwaardig zijn. Nu is het slechts een simpele gedachtengang om ons gerust te stellen. Niet meer en niet minder.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:53 schreef ivetje het volgende:
[..]
Waarom zou er iemand moeten zitten die bepaald of je terug mag naar aarde of niet. Misschien bepaal je zelf wel of je nog een leven wil of niet. Ik denk gewoon niet dat we daar aan de andere kant iemand tegen komen...waarom wel? Zie het nut er niet zo van in
Het nut van reïncarnatie maakt me eigenlijk niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:56 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Het nut van reïncarneren is me ook de vraag, je vergeet immers al je kennis van je vorige leven(s). Als je dit zou behouden, zou het geloofwaardig zijn. Nu is het slechts een simpele gedachtengang om ons gerust te stellen. Niet meer en niet minder.
Gave link, thanks.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:51 schreef speknek het volgende:
Ik geloof in het causaliteitsbeginsel (eventueel beperkt door waarschijnlijkheidsberekening). Ik geloof dat kennis het beste neo-logisch positivistisch opgedaan kan worden.
Mijn standpunt over god is die van het ignosticisme.
daar ben ik het niet helemaal mee eens, want er zijn wel degelijk mensen die beweren zich nog dingen uit vorige levens te herinneren. Bovendien voelen we ons voortdurend aangetrokken tot dingen die schoon, goed en rein zijn, dat lijkt me ook te wijzen op herinneringen aan een goddelijke oorsprong.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:56 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Het nut van reïncarneren is me ook de vraag, je vergeet immers al je kennis van je vorige leven(s). Als je dit zou behouden, zou het geloofwaardig zijn. Nu is het slechts een simpele gedachtengang om ons gerust te stellen. Niet meer en niet minder.
Je redeneert zelf met 'nut' als het gaan om een God. Wat is dan de nut van reïncarnatie?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:57 schreef ivetje het volgende:
[..]
Het nut van reïncarnatie maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
En hoe weet jij zo zeker dat het niet waar is?
quote:
Met deze basis ben ik het al niet eens.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
daar ben ik het niet helemaal mee eens, want er zijn wel degelijk mensen die beweren zich nog dingen uit vorige levens te herinneren. Bovendien voelen we ons voortdurend aangetrokken tot dingen die schoon, goed en rein zijn, dat lijkt me ook te wijzen op herinneringen aan een goddelijke oorsprong.
Verder is reïncarnatie een goed alternatief voor de verklaring van het lijden van de mensheid: ieder mens moet moet opklimmen en zijn eigen spirituele ik vinden. Daar is kennis en ervaring voor nodig en deze dingen kunnen niet in één leven vergaard worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |