Tja met hun grote goedgetrainde en goed uitgerust leger kan de Palestijnse regering dat ook makkelijk he ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:48 schreef schatje het volgende:
[..]
Terroristen hebben sowieso vrij spel in de bezette gebieden. De Palestijne Autoriteit weigert er namelijk tegen op te treden.
Dan zijn burgers in Afrika dus ook medeschuldig als rebellen de macht proberen te grijpen in hun land en daarbij burgers doden ? (want de regering doet zelf niets ?)quote:Op die manier maakt zij zich ook indirect schuldig aan oorlogsmisdaden.
zonder baby ook wel hoor. of speel je nu de emotie troefkaart?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:50 schreef schatje het volgende:
[..]
Je schrikt anders wel als je met je baby in de achtertuin zit.
Wat bedoel je hier nu mee??quote:Vanuit de geschiedenis van het joodse volk in de vorige eeuw is dat totaal niet vreemd.
ik weet wat je bedoeld, maar dat is verspilde moeite hier in NWS.quote:
quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De joden hebben door de eeuwen -en de jodenvervolgingen- heen altijd een zeer sterke band gehouden met Israël. Ze hebben altijd de hoop gekoesterd er ooit weer eens te kunnen wonen, als een volk met een eigen land.
Zeggen ze niet in een van hun gebeden * volgens jaar in Jerusalem * of zo iets dergelijks ? Het is voor hun * het beloofde land * en nu hébben ze het eindelijk na al die eeuwen van zwerven en door andere volkeren uitgekotst worden.![]()
En ze verdommen 't nu op het ooit weer op te geven. Ik keur hun methoden niet altijd goed, maar hun hardnekkigheid kan ik wel begrijpen. De manier waarop de staat Israël in 1948 tot stand is gekomen was uiteraard een miskleun eerste klas. Dat had gewoon veel beter geregeld moeten worden. Men ging er wellicht gemakshalve vanuit dat de joden zich als vanouds weer zouden laten verdrijven/uitmoorden.
Klopt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:17 schreef huupia34 het volgende:
[..]
zonder baby ook wel hoor. of speel je nu de emotie troefkaart?
Terrorisme heeft nog nooit zo veel slachtoffers kunnen maken dat het bestaan van een staat in gevaar kan worden gebracht en als het zo ver toch kan komen is 1 druk op de rode knop voldoende om de balans helemaal om te gooien. Dan is Israel een eiland en het huidige Midden-Oosten een deel van de Indische oceaan geworden en slapen onder andere veel jonge terroristen met de vissen.quote:[b]Op donderdag 13 juli 2006 13:43
Maar Israel wordt vroeg of laat van de kaart geveegd, er staan zo veel jonge terroristen op....
Niets doen is wat anders dan ze stiekem de middelen en mogelijkheden geven, en dan net doen of je neus bloedt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:16 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Tja met hun grote goedgetrainde en goed uitgerust leger kan de Palestijnse regering dat ook makkelijk he ?![]()
[..]
Dan zijn burgers in Afrika dus ook medeschuldig als rebellen de macht proberen te grijpen in hun land en daarbij burgers doden ? (want de regering doet zelf niets ?)
quote:Israël roept op tot evacuatie buitenwijk Beiroet
anp | Gepubliceerd op 13 juli 2006, 14:00
JERUZALEM - Het Israëlisch leger heeft Libanon gewaarschuwd alle inwoners van een buitenwijk in het zuiden van Beiroet te evacueren. Het gaat om de wijk waar Hezbollahleider Sayyed Hassan Nasrallah zou wonen, aldus de Israëlische media donderdag.
,,We heben Libanon gewaarschuwd om alle burgers te evacueren uit het zuidelijke deel van Beiroet dat een bolwerk is van Hezbollah en waar de wapenvoorraden liggen'', aldus de website van de krant Maariv.
Het Israëlische leger wilde niet zeggen of Nasrallah een doelwit is. Zijn voorganger sjeik Abbas al-Mousawi werd in 1992 door Israëli's doodgeschoten.
Hezbollah zei in een reactie de Israëlische havenstad Haifa en omgeving te zullen bestoken met raketten als Zuid-Beiroet doelwit wordt van Israëlische kanonnen.
Er wonen ook al > 1000 jaar Joden in Europa dus is het land van hun ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:12 schreef more het volgende:
[..]
Volgens mij woonden de Joden al in het jaar 50 (50 na Christus) in Kanaän. En eerder ook al.
Kom op , effe serieus nu.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Er wonen ook al > 1000 jaar Joden in Europa dus is het land van hun ?
Als het stiekem gebeurt hoe weet je het dan of heb je 'inside' informatie ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:20 schreef more het volgende:
[..]
Niets doen is wat anders dan ze stiekem de middelen en mogelijkheden geven, en dan net doen of je neus bloedt.
Onder leiding van (ik meen) premier Ahmed Qurei was dat anders wel mogelijk. Die gaf Palestijnse veiligheidsgroepen de opdracht om de dagelijkse raketaanvallen te stoppen. Onder zijn leiding werd ook een tunnel met de grens van Egypte opgespoord. Ook Palestijnse auto's werden gecontroleerd op verboden wapentuig.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:16 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Tja met hun grote goedgetrainde en goed uitgerust leger kan de Palestijnse regering dat ook makkelijk he ?![]()
Wanneer was dat?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:27 schreef schatje het volgende:
[..]
Onder leiding van (ik meen) premier Ahmed Qurei was dat anders wel mogelijk. Die gaf Palestijnse veiligsheidsgroepen de opdracht om de dagelijkse raketaanvallen te stoppen. Onder zijn leiding werd ook een tunnel met de grens van Egypte opgespoord. Ook Palestijnse auto's werden gecontroleerd op verboden wapentuig.
Was mijn reaktie hieropquote:
Ik had ook kunnen zeggen ...dat vind ik geen reden maar dacht dat het zo ook wel duidelijk wasquote:Op donderdag 13 juli 2006 14:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Hoofdzakelijk de jodenvervolging en de genocide op de joden tijdens de 2e wereldoorlog. Dat je dan niet zo snel inbind lijkt mij niet meer dan logisch. Het is vechten voor het voortbestaan van je volk/religie.quote:
Dat * wonen * bestond uit ter nauwernood getolereerd wodren en min of meer rechteloos zijn. Ze werden over het algemeen niet als * burger * gezien.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik wel. De Israeliers dragen ook wat bagage mee. Hun voorouders overleefden die kampen enz en hebben de meest afschuwelijke dingen meegemaakt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:31 schreef sampoo het volgende:
[..]
Hoofdzakelijk de jodenvervolging en de genocide op de joden tijdens de 2e wereldoorlog. Dat je dan niet zo snel inbind lijkt mij niet meer dan logisch. Het is vechten voor het voortbestaan van je volk/religie.
Nou zeggen dat je je buitenwijken moet ontruimen lijkt me niet de eerste stap naar een vredesplanquote:Op donderdag 13 juli 2006 14:24 schreef Jarno het volgende:
Heeft Israel Libanon de oorlog verklaard of verkeerden ze nog in staat van oorlog trouwens?
Nee, maar ik snap de gang van zaken niet zo. En het feit dat Libanon achteroverleunt terwijl ze bestookt worden met van alles en nog wat. Vandaar dat ik me afvroeg of Israel en Libanon officieel in staat van oorlog zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nou zeggen dat je je buitenwijken moet ontruimen lijkt me niet de eerste stap naar een vredesplan
Ook hiervan kan ik me voorstellen dat ze het zelf doen als Libanon niks doet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nou zeggen dat je je buitenwijken moet ontruimen lijkt me niet de eerste stap naar een vredesplan
Tja maar helaas duurde zijn aanstelling maar 9 maanden dus misschien heeft dat degene die na hem kwamen afgeschikt ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:27 schreef schatje het volgende:
[..]
Onder leiding van (ik meen) premier Ahmed Qurei was dat anders wel mogelijk. Die gaf Palestijnse veiligheidsgroepen de opdracht om de dagelijkse raketaanvallen te stoppen. Onder zijn leiding werd ook een tunnel met de grens van Egypte opgespoord. Ook Palestijnse auto's werden gecontroleerd op verboden wapentuig.
Nouja, niet eigenlijk. Libanon is een autonoom land, je kunt er van vinden wat je wilt, maar een land is het, erkend en alles. Het is nog al wat als een land een ander land aanvalt, eigenlijk.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ook hiervan kan ik me voorstellen dat ze het zelf doen als Libanon niks doet.
Toen Arafat nog leefde. Die wilde niet dat Qurei de bevoegdheid kreeg over de Palestijnse veiligheidsdiensten.quote:
ik denk dat er meer aan de hand is. Ze willen die buitenwijken binnenstebuiten keren op zoek naar wapens en doorsluismogelijkheden van wapens naar Palestina.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, niet eigenlijk. Libanon is een autonoom land, je kunt er van vinden wat je wilt, maar een land is het, erkend en alles. Het is nog al wat als een land een ander land aanvalt, eigenlijk.
Ja, of de Palestijnen naar Egypte en Jordanië deporteren. Ook zo'n loze kreet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:39 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij is er maar 1 oplossing, laat Israel zijn staatje maar op de zuidpool stichten.![]()
Ja, maar voorlopig weten we helemaal niet wat de rol van Libanon is in het geheel. Is het dan niet vreemd om gelijk het offensief te kiezen jegens een *land*? Wat geeft Israel dat recht, eigenlijk?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
ik denk dat er meer aan de hand is. Ze willen die buitenwijken binnenstebuiten keren op zoek naar wapens en doorsluismogelijkheden van wapens naar Palestina.
Maar denk dat er meer is.
De joden zijn vele eeuwen lang in europa onderdrukt en uitgemoord. Zoek ff op wanneer ze dáár wraak voor genomen hebben door aan 't moorden te slaan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:39 schreef venomsnake het volgende:
En al dit gezever omdat er 1 soldaatje is gegijzeld..Gek he als je een volk onderdrukt dat er zo nu en dan een wraakactie wordt genomen.
misschien is dit nazi-gedrag van afgelopen 30 jaar hun wraak wel...quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De joden zijn vele eeuwen lang in europa onderdrukt en uitgemoord. Zoek ff op wanneer ze dáár wraak voor genomen hebben door aan 't moorden te slaan.![]()
Helbolla zit daar in de regering hoor..quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, maar voorlopig weten we helemaal niet wat de rol van Libanon is in het geheel. Is het dan niet vreemd om gelijk het offensief te kiezen jegens een *land*? Wat geeft Israel dat recht, eigenlijk?
Geen idee. Weet alleen dat in de Sinai in Egypte ook veel vluchtelingen wonen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:40 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, of de Palestijnen naar Egypte en Jordanië deporteren. Ook zo'n loze kreet.
Hebben die landen eigenlijk ooit aanspraak gemaakt op de bezette gebieden?
Ja okay, en in China zijn de communisten aan de macht. Wat is je punt?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:46 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Helbolla zit daar in de regering hoor..
ohw, snappen doe ik het ook niet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, maar ik snap de gang van zaken niet zo. En het feit dat Libanon achteroverleunt terwijl ze bestookt worden met van alles en nog wat. Vandaar dat ik me afvroeg of Israel en Libanon officieel in staat van oorlog zijn.
Nou in jordanie heb ik met eigen ogen kunen constateren toen ik er 10 jaar geleden op vakantie was dat op veel plaatsen nog de oude kaart van de tijd voordat er een israel was gesticht naast hun en hun een gedeelte van hun land en inwoners kwijt raakten. Of kaarten met beide grenzen erin. Dat men er in historisch perspectief aansrpaak op zou willen maken lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:40 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, of de Palestijnen naar Egypte en Jordanië deporteren. Ook zo'n loze kreet.
Hebben die landen eigenlijk ooit aanspraak gemaakt op de bezette gebieden?
En wat ik zo zag op tv is Libanon aan het moderniseren, heeft Beiroet een uitgaansleven en homoscene, verwesteren de jongeren...quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:46 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Helbolla zit daar in de regering hoor..
Ik zag gisteren een stukje docu over Iran. Nou, als dat een extreem Islamitische samenleving is, ben ik voor! Heb je die vrouwen gezien?! En hoe ze d'r bijlopen?!quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En wat ik zo zag op tv is Libanon aan het moderniseren, heeft Beiroet een uitgaansleven en homoscene, verwesteren de jongeren...
Was toch een tijdje terug een politicus vermoord? Zag op tv tijdens demonstraties veel modern geklede jongeren, meisjes zonder hoofddoekjes met leuke kleding aan... Totaal anders dan het straatleven in Palestina.
Heb gehoord dat ze meestal gesluierd rondlopen, maar onder de sluiers ontzettend mooie vrouwen zijn. En ze laten allemaal hun neus verkleinen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een stukje docu over Iran. Nou, als dat een extreem Islamitische samenleving is, ben ik voor! Heb je die vrouwen gezien?! En hoe ze d'r bijlopen?!.
Nou, ze moesten hun best doen een compleet gesluierde vrouw te vinden eigenlijk. Maar dat was idd in de stad.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb gehoord dat ze meestal gesluierd rondlopen,
Van dat eeuwige flauwe gezanik over *nazi * word ik zó moe......quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:46 schreef Orwell het volgende:
[..]
misschien is dit nazi-gedrag van afgelopen 30 jaar hun wraak wel...
(alleen op de verkeerde mensen)
Spiraal heet zoiets, Palestijnen willen niet onderdrukt worden, kat in nood maakt rare sprongen, er worden dus wraakacties ondernomen. Ja, ook op onschuldige burgers. Israel is flauw van die wraakaties en gaat wraak nemen, Palestijnen nemen daar weer wraak op .........................................................................quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze zijn het gewoon zat om zich te laten uitmoorden en nemen op overdreven wijze wraak
Dit vraag ik me ook af. Waarom helpen ze Palestina niet op te bouwen, doen ze iets voor die kinderen daar, naar school laten gaan en studeren, infrastructuur opbouwen enz.quote:De olie heeft veel arabieren inmens rijk gemaakt , waarom word er van dit geld niks gebruikt om een einde aan de ellende van de palestijnen te maken ? Pappen en nat houden is daar de boodschap en * blijf maar lekker hier in ellende zitten dan kun je fijn de joden het leven zuur maken *.
bronquote:Israël duldt geen Hezbollah meer aan grens
AMSTERDAM - De Israëlische minister van Defensie Peretz duldt niet langer Hezbollah-strijders langs de grens in Zuid-Libanon. Hij eist dat het Libanese leger langs de grens wordt gestationeerd. Libanon heeft dit tot dusver geweigerd, omdat het de bewaking van de noordgrens van Israël niet tot zijn taak rekent.
Hezbollah zwaait al jaren de scepter in het zuiden van Libanon. Israëlische helikoters maken jacht op de strijders in het gebied. Peretz zei ook dat het Israëlische leger niet zal toestaan dat de Hezbollah strijders terugkeren naar de grens.
De Israëlische minister van landbouw Shalom Simchon zei dat het kabinet aan de Libanese regering wil duidelijk maken "dat zij verantwoordelijk is voor wat er in Libanon gebeurt".
De Libanese regering zei woensdag niet van de Hezbollah-operatie te hebben afgeweten, die niet goed te keuren en er geen verantwoordelijkheid voor te dragen.
Het Libanese kabinet, waarin twee ministers van de Hezbollah zitten, drong aan op tussenkomst van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties.
ik geloof dat ze het verder ook niet hebben over wat vroeger is gebeurd, maar dat speelt wel mee natuurlijk. En dat gevoel kun je niet uitschakelen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef DeBastaard het volgende:
Israel, de joden, moeten imho gewoon eens kappen met de slachtoffer rol te spelen, dat ze het altijd zo klote gehad hebben. Die tijd is allang verleden tijd, en je kan écht niet al je acties daarop verhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |