abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39787831
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:48 schreef schatje het volgende:

[..]

Terroristen hebben sowieso vrij spel in de bezette gebieden. De Palestijne Autoriteit weigert er namelijk tegen op te treden.
Tja met hun grote goedgetrainde en goed uitgerust leger kan de Palestijnse regering dat ook makkelijk he ?
quote:
Op die manier maakt zij zich ook indirect schuldig aan oorlogsmisdaden.
Dan zijn burgers in Afrika dus ook medeschuldig als rebellen de macht proberen te grijpen in hun land en daarbij burgers doden ? (want de regering doet zelf niets ?)
pi_39787838
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:50 schreef schatje het volgende:

[..]

Je schrikt anders wel als je met je baby in de achtertuin zit.
zonder baby ook wel hoor. of speel je nu de emotie troefkaart?
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_39787859
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waar is kaaan?
pi_39787860
quote:
Vanuit de geschiedenis van het joodse volk in de vorige eeuw is dat totaal niet vreemd.
Wat bedoel je hier nu mee??
pi_39787897
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:07 schreef Orwell het volgende:
nogmaals:

google "rothschild" en "NWO"
ik weet wat je bedoeld, maar dat is verspilde moeite hier in NWS.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_39787925
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De joden hebben door de eeuwen -en de jodenvervolgingen- heen altijd een zeer sterke band gehouden met Israël. Ze hebben altijd de hoop gekoesterd er ooit weer eens te kunnen wonen, als een volk met een eigen land.
Zeggen ze niet in een van hun gebeden * volgens jaar in Jerusalem * of zo iets dergelijks ? Het is voor hun * het beloofde land * en nu hébben ze het eindelijk na al die eeuwen van zwerven en door andere volkeren uitgekotst worden.
En ze verdommen 't nu op het ooit weer op te geven. Ik keur hun methoden niet altijd goed, maar hun hardnekkigheid kan ik wel begrijpen. De manier waarop de staat Israël in 1948 tot stand is gekomen was uiteraard een miskleun eerste klas. Dat had gewoon veel beter geregeld moeten worden. Men ging er wellicht gemakshalve vanuit dat de joden zich als vanouds weer zouden laten verdrijven/uitmoorden.

Daarom kan ik hun vechtlust begrijpen.

Maar denk dat er alleen maar verliezers zijn straks.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:20:04 #107
16715 Mylene
*schatje*
pi_39787936
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:17 schreef huupia34 het volgende:

[..]

zonder baby ook wel hoor. of speel je nu de emotie troefkaart?
Klopt.

Het gaat om angst inboezemen. Geestelijke terreur.
pi_39787937
quote:
[b]Op donderdag 13 juli 2006 13:43
Maar Israel wordt vroeg of laat van de kaart geveegd, er staan zo veel jonge terroristen op....
Terrorisme heeft nog nooit zo veel slachtoffers kunnen maken dat het bestaan van een staat in gevaar kan worden gebracht en als het zo ver toch kan komen is 1 druk op de rode knop voldoende om de balans helemaal om te gooien. Dan is Israel een eiland en het huidige Midden-Oosten een deel van de Indische oceaan geworden en slapen onder andere veel jonge terroristen met de vissen.
pi_39787955
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:16 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Tja met hun grote goedgetrainde en goed uitgerust leger kan de Palestijnse regering dat ook makkelijk he ?
[..]

Dan zijn burgers in Afrika dus ook medeschuldig als rebellen de macht proberen te grijpen in hun land en daarbij burgers doden ? (want de regering doet zelf niets ?)
Niets doen is wat anders dan ze stiekem de middelen en mogelijkheden geven, en dan net doen of je neus bloedt.
pi_39787973
quote:
Israël roept op tot evacuatie buitenwijk Beiroet

anp | Gepubliceerd op 13 juli 2006, 14:00

JERUZALEM - Het Israëlisch leger heeft Libanon gewaarschuwd alle inwoners van een buitenwijk in het zuiden van Beiroet te evacueren. Het gaat om de wijk waar Hezbollahleider Sayyed Hassan Nasrallah zou wonen, aldus de Israëlische media donderdag.

,,We heben Libanon gewaarschuwd om alle burgers te evacueren uit het zuidelijke deel van Beiroet dat een bolwerk is van Hezbollah en waar de wapenvoorraden liggen'', aldus de website van de krant Maariv.

Het Israëlische leger wilde niet zeggen of Nasrallah een doelwit is. Zijn voorganger sjeik Abbas al-Mousawi werd in 1992 door Israëli's doodgeschoten.

Hezbollah zei in een reactie de Israëlische havenstad Haifa en omgeving te zullen bestoken met raketten als Zuid-Beiroet doelwit wordt van Israëlische kanonnen.

schijnheilige aap die Bush.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39788040
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:12 schreef more het volgende:

[..]

Volgens mij woonden de Joden al in het jaar 50 (50 na Christus) in Kanaän. En eerder ook al.
Er wonen ook al > 1000 jaar Joden in Europa dus is het land van hun ?
pi_39788068
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:23 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Kom op , effe serieus nu.
pi_39788087
Heeft Israel Libanon de oorlog verklaard of verkeerden ze nog in staat van oorlog trouwens?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_39788137
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:20 schreef more het volgende:

[..]

Niets doen is wat anders dan ze stiekem de middelen en mogelijkheden geven, en dan net doen of je neus bloedt.
Als het stiekem gebeurt hoe weet je het dan of heb je 'inside' informatie ?
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:27:37 #115
16715 Mylene
*schatje*
pi_39788163
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:16 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Onder leiding van (ik meen) premier Ahmed Qurei was dat anders wel mogelijk. Die gaf Palestijnse veiligheidsgroepen de opdracht om de dagelijkse raketaanvallen te stoppen. Onder zijn leiding werd ook een tunnel met de grens van Egypte opgespoord. Ook Palestijnse auto's werden gecontroleerd op verboden wapentuig.
pi_39788263
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:27 schreef schatje het volgende:

[..]

Onder leiding van (ik meen) premier Ahmed Qurei was dat anders wel mogelijk. Die gaf Palestijnse veiligsheidsgroepen de opdracht om de dagelijkse raketaanvallen te stoppen. Onder zijn leiding werd ook een tunnel met de grens van Egypte opgespoord. Ook Palestijnse auto's werden gecontroleerd op verboden wapentuig.
Wanneer was dat?

En tja, met die Hamas-regering wordt het moeilijk, daarvan weten we aan welke kant ze staan.
Toch denk ik dat je de Palestijnen niet moet veroordelen op ze te hebben gestemd, de meesten leven in de rotzooi en gaan niet naar school, laat staan dat ze iets afweten van de politieke situatie en Israel, behalve leugens die ze worden wijsgemaakt.
pi_39788266
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kom op , effe serieus nu.
Was mijn reaktie hierop
quote:

[..]

Ik had ook kunnen zeggen ...dat vind ik geen reden maar dacht dat het zo ook wel duidelijk was
pi_39788271
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier nu mee??
Hoofdzakelijk de jodenvervolging en de genocide op de joden tijdens de 2e wereldoorlog. Dat je dan niet zo snel inbind lijkt mij niet meer dan logisch. Het is vechten voor het voortbestaan van je volk/religie.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:32:25 #119
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39788311
quote:

[..]

Dat * wonen * bestond uit ter nauwernood getolereerd wodren en min of meer rechteloos zijn. Ze werden over het algemeen niet als * burger * gezien.

Zeg ipv van wonen dus maar * rond zwerven * dat komt dichter bij de waarheid.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39788369
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:31 schreef sampoo het volgende:

[..]

Hoofdzakelijk de jodenvervolging en de genocide op de joden tijdens de 2e wereldoorlog. Dat je dan niet zo snel inbind lijkt mij niet meer dan logisch. Het is vechten voor het voortbestaan van je volk/religie.
Ja, dat geloof ik wel. De Israeliers dragen ook wat bagage mee. Hun voorouders overleefden die kampen enz en hebben de meest afschuwelijke dingen meegemaakt.
En niet alleen toen, al honderden jaren werden ze uitgekotst.
pi_39788382
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:24 schreef Jarno het volgende:
Heeft Israel Libanon de oorlog verklaard of verkeerden ze nog in staat van oorlog trouwens?
Nou zeggen dat je je buitenwijken moet ontruimen lijkt me niet de eerste stap naar een vredesplan
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39788423
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Nou zeggen dat je je buitenwijken moet ontruimen lijkt me niet de eerste stap naar een vredesplan
Nee, maar ik snap de gang van zaken niet zo. En het feit dat Libanon achteroverleunt terwijl ze bestookt worden met van alles en nog wat. Vandaar dat ik me afvroeg of Israel en Libanon officieel in staat van oorlog zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_39788424
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ook hiervan kan ik me voorstellen dat ze het zelf doen als Libanon niks doet.
Maar dat ze het in godsnaam een beetje beschaafd houden.
pi_39788428
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:27 schreef schatje het volgende:

[..]

Onder leiding van (ik meen) premier Ahmed Qurei was dat anders wel mogelijk. Die gaf Palestijnse veiligheidsgroepen de opdracht om de dagelijkse raketaanvallen te stoppen. Onder zijn leiding werd ook een tunnel met de grens van Egypte opgespoord. Ook Palestijnse auto's werden gecontroleerd op verboden wapentuig.
Tja maar helaas duurde zijn aanstelling maar 9 maanden dus misschien heeft dat degene die na hem kwamen afgeschikt ?
pi_39788481
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ook hiervan kan ik me voorstellen dat ze het zelf doen als Libanon niks doet.
Nouja, niet eigenlijk. Libanon is een autonoom land, je kunt er van vinden wat je wilt, maar een land is het, erkend en alles. Het is nog al wat als een land een ander land aanvalt, eigenlijk.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:38:28 #126
16715 Mylene
*schatje*
pi_39788522
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wanneer was dat?
Toen Arafat nog leefde. Die wilde niet dat Qurei de bevoegdheid kreeg over de Palestijnse veiligheidsdiensten.
pi_39788535
En al dit gezever omdat er 1 soldaatje is gegijzeld.. Gek he als je een volk onderdrukt dat er zo nu en dan een wraakactie wordt genomen.

Volgens mij is er maar 1 oplossing, laat Israel zijn staatje maar op de zuidpool stichten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39788555
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nouja, niet eigenlijk. Libanon is een autonoom land, je kunt er van vinden wat je wilt, maar een land is het, erkend en alles. Het is nog al wat als een land een ander land aanvalt, eigenlijk.
ik denk dat er meer aan de hand is. Ze willen die buitenwijken binnenstebuiten keren op zoek naar wapens en doorsluismogelijkheden van wapens naar Palestina.
Maar denk dat er meer is.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:40:59 #129
16715 Mylene
*schatje*
pi_39788588
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:39 schreef venomsnake het volgende:

Volgens mij is er maar 1 oplossing, laat Israel zijn staatje maar op de zuidpool stichten.
Ja, of de Palestijnen naar Egypte en Jordanië deporteren. Ook zo'n loze kreet.

Hebben die landen eigenlijk ooit aanspraak gemaakt op de bezette gebieden?
pi_39788601
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

ik denk dat er meer aan de hand is. Ze willen die buitenwijken binnenstebuiten keren op zoek naar wapens en doorsluismogelijkheden van wapens naar Palestina.
Maar denk dat er meer is.
Ja, maar voorlopig weten we helemaal niet wat de rol van Libanon is in het geheel. Is het dan niet vreemd om gelijk het offensief te kiezen jegens een *land*? Wat geeft Israel dat recht, eigenlijk?
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:42:17 #131
78780 deedeetee
pi_39788626
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:39 schreef venomsnake het volgende:
En al dit gezever omdat er 1 soldaatje is gegijzeld.. Gek he als je een volk onderdrukt dat er zo nu en dan een wraakactie wordt genomen.
De joden zijn vele eeuwen lang in europa onderdrukt en uitgemoord. Zoek ff op wanneer ze dáár wraak voor genomen hebben door aan 't moorden te slaan.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:43:32 #132
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39788660
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 14:39 schreef venomsnake het volgende:

de spijker op z'n kop!
Huig
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:45:26 #133
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_39788730
Ik ben denk ik fan van Israël, voorzover dat kan. Ze houden het echt lang uit tegenover al hun buurlanden, terwijl ze constant geterroriseerd worden. Prachtige mentaliteit hebben ze.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:46:09 #134
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_39788752
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De joden zijn vele eeuwen lang in europa onderdrukt en uitgemoord. Zoek ff op wanneer ze dáár wraak voor genomen hebben door aan 't moorden te slaan.
misschien is dit nazi-gedrag van afgelopen 30 jaar hun wraak wel...
(alleen op de verkeerde mensen)
Huig
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:46:51 #135
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39788781
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, maar voorlopig weten we helemaal niet wat de rol van Libanon is in het geheel. Is het dan niet vreemd om gelijk het offensief te kiezen jegens een *land*? Wat geeft Israel dat recht, eigenlijk?
Helbolla zit daar in de regering hoor..
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_39788785
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Geen idee. Weet alleen dat in de Sinai in Egypte ook veel vluchtelingen wonen.
Maar er zijn veel onderlinge verschillen tussen al die landen hoor, je voegt niet een bepaald volk bij een land toe. Voor ons buitenstaanders lijkt het allemaal hetzelfde, maar er zitten toch nog veel culturele verschillen tussen Palestijnen en Egyptenaren bv. Dat is in de Europese landen toch ook zo?
pi_39788852
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:46 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ja okay, en in China zijn de communisten aan de macht. Wat is je punt?
pi_39788900
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, maar ik snap de gang van zaken niet zo. En het feit dat Libanon achteroverleunt terwijl ze bestookt worden met van alles en nog wat. Vandaar dat ik me afvroeg of Israel en Libanon officieel in staat van oorlog zijn.
ohw, snappen doe ik het ook niet.
Ik weet ook niet of Libanon wel militaire macht/kracht genoeg heeft om een leger van Israel aan te kunnen vallen.
Fiets
pi_39788985
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou in jordanie heb ik met eigen ogen kunen constateren toen ik er 10 jaar geleden op vakantie was dat op veel plaatsen nog de oude kaart van de tijd voordat er een israel was gesticht naast hun en hun een gedeelte van hun land en inwoners kwijt raakten. Of kaarten met beide grenzen erin. Dat men er in historisch perspectief aansrpaak op zou willen maken lijkt me niet meer dan normaal.
pi_39788993
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:46 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En wat ik zo zag op tv is Libanon aan het moderniseren, heeft Beiroet een uitgaansleven en homoscene, verwesteren de jongeren...

Was toch een tijdje terug een politicus vermoord? Zag op tv tijdens demonstraties veel modern geklede jongeren, meisjes zonder hoofddoekjes met leuke kleding aan... Totaal anders dan het straatleven in Palestina.
pi_39789023
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En wat ik zo zag op tv is Libanon aan het moderniseren, heeft Beiroet een uitgaansleven en homoscene, verwesteren de jongeren...

Was toch een tijdje terug een politicus vermoord? Zag op tv tijdens demonstraties veel modern geklede jongeren, meisjes zonder hoofddoekjes met leuke kleding aan... Totaal anders dan het straatleven in Palestina.
Ik zag gisteren een stukje docu over Iran. Nou, als dat een extreem Islamitische samenleving is, ben ik voor! Heb je die vrouwen gezien?! En hoe ze d'r bijlopen?! .
pi_39789082
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik zag gisteren een stukje docu over Iran. Nou, als dat een extreem Islamitische samenleving is, ben ik voor! Heb je die vrouwen gezien?! En hoe ze d'r bijlopen?! .
Heb gehoord dat ze meestal gesluierd rondlopen, maar onder de sluiers ontzettend mooie vrouwen zijn. En ze laten allemaal hun neus verkleinen.

Maar denk dat de situatie in de steden anders is dan op het platteland.
pi_39789103
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Heb gehoord dat ze meestal gesluierd rondlopen,
Nou, ze moesten hun best doen een compleet gesluierde vrouw te vinden eigenlijk. Maar dat was idd in de stad.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:57:41 #144
78780 deedeetee
pi_39789176
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:46 schreef Orwell het volgende:

[..]

misschien is dit nazi-gedrag van afgelopen 30 jaar hun wraak wel...
(alleen op de verkeerde mensen)
Van dat eeuwige flauwe gezanik over *nazi * word ik zó moe......

Ze zijn het gewoon zat om zich te laten uitmoorden en nemen op overdreven wijze wraak. Als de palestijnen dat niet leuk vinden moeten ze de israëli 's met rust laten en zelf eens hun eigen boontjes gaan doppen.
Waarom vallen ze hun broeders in de naburige moslimlanden niet lastig ?
Omdat die hun in deze benarde positie gemanoevreerd hebben om hun jodenhaat te kunnen botvieren en er niet over peinzen om een eind aan deze impasse - die hun goed uitkomt - te maken.

Er word regelmatig gezegd dat de rijke joden in Amerika Israël steunen.
De olie heeft veel arabieren inmens rijk gemaakt , waarom word er van dit geld niks gebruikt om een einde aan de ellende van de palestijnen te maken ? Pappen en nat houden is daar de boodschap en * blijf maar lekker hier in ellende zitten dan kun je fijn de joden het leven zuur maken *.
pi_39789375
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze zijn het gewoon zat om zich te laten uitmoorden en nemen op overdreven wijze wraak
Spiraal heet zoiets, Palestijnen willen niet onderdrukt worden, kat in nood maakt rare sprongen, er worden dus wraakacties ondernomen. Ja, ook op onschuldige burgers. Israel is flauw van die wraakaties en gaat wraak nemen, Palestijnen nemen daar weer wraak op .........................................................................
pi_39789383
quote:
De olie heeft veel arabieren inmens rijk gemaakt , waarom word er van dit geld niks gebruikt om een einde aan de ellende van de palestijnen te maken ? Pappen en nat houden is daar de boodschap en * blijf maar lekker hier in ellende zitten dan kun je fijn de joden het leven zuur maken *.
Dit vraag ik me ook af. Waarom helpen ze Palestina niet op te bouwen, doen ze iets voor die kinderen daar, naar school laten gaan en studeren, infrastructuur opbouwen enz.
Weet dat de oliestaatjes wel veel geld schonken aan de Tsunamie-ramp, waarom hierbij niet?
En dus niet voor het terrorisme, maar de kinderen, de toekomst van het land.
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:03:38 #147
16715 Mylene
*schatje*
pi_39789391
quote:
Israël duldt geen Hezbollah meer aan grens
AMSTERDAM - De Israëlische minister van Defensie Peretz duldt niet langer Hezbollah-strijders langs de grens in Zuid-Libanon. Hij eist dat het Libanese leger langs de grens wordt gestationeerd. Libanon heeft dit tot dusver geweigerd, omdat het de bewaking van de noordgrens van Israël niet tot zijn taak rekent.

Hezbollah zwaait al jaren de scepter in het zuiden van Libanon. Israëlische helikoters maken jacht op de strijders in het gebied. Peretz zei ook dat het Israëlische leger niet zal toestaan dat de Hezbollah strijders terugkeren naar de grens.

De Israëlische minister van landbouw Shalom Simchon zei dat het kabinet aan de Libanese regering wil duidelijk maken "dat zij verantwoordelijk is voor wat er in Libanon gebeurt".

De Libanese regering zei woensdag niet van de Hezbollah-operatie te hebben afgeweten, die niet goed te keuren en er geen verantwoordelijkheid voor te dragen.

Het Libanese kabinet, waarin twee ministers van de Hezbollah zitten, drong aan op tussenkomst van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties.
bron
pi_39789470
Helikoters.
pi_39789488
Israel, de joden, moeten imho gewoon eens kappen met de slachtoffer rol te spelen, dat ze het altijd zo klote gehad hebben. Die tijd is allang verleden tijd, en je kan écht niet al je acties daarop verhalen.
pi_39789575
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef DeBastaard het volgende:
Israel, de joden, moeten imho gewoon eens kappen met de slachtoffer rol te spelen, dat ze het altijd zo klote gehad hebben. Die tijd is allang verleden tijd, en je kan écht niet al je acties daarop verhalen.
ik geloof dat ze het verder ook niet hebben over wat vroeger is gebeurd, maar dat speelt wel mee natuurlijk. En dat gevoel kun je niet uitschakelen.
Probleem is ook dat alle Israeliers wel iemand kennen die bij een aanslag om het leven is gekomen.
pi_39789610
quote:
Nouja, het gaat natuurlijk niet alleen om WO2. Joden zijn eigenlijk door de hele geschiedenis heen vervolgd geweest.
pi_39789615
quote:
Nou, dan zijn ze toch prima bezig op dit moment?

En tja, als een staat "het niet tot zijn verantwoordelijkheid rekent" om de grens van een ander gebied dat constant bestookt wordt vanuit haar eigen grondgebied te bewaken, dan moet er iets vanuit de andere kant komen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:12:35 #153
16715 Mylene
*schatje*
pi_39789696
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom helpen ze Palestina niet op te bouwen, doen ze iets voor die kinderen daar, naar school laten gaan en studeren, infrastructuur opbouwen enz.
Hamas doet dat. Zij investeert ook in scholen en ziekenhuizen. Dat is de voornaamste reden dat zij de steun geniet van het overgrote deel van de Palestijnse bevolking. Zij waren ook de corruptie van de Fatah partij zat.
pi_39789710
Maar niemand weet dus zeker of Libanon en Israel nu officieel in staat van oorlog zijn of niet?
pi_39789732
Libanon is nu van de buitenwereld afgesloten?
Hoe zit het nu met de toeristen daar?
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:15:34 #156
16715 Mylene
*schatje*
pi_39789821
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:12 schreef Jarno het volgende:
Maar niemand weet dus zeker of Libanon en Israel nu officieel in staat van oorlog zijn of niet?
Nee toch? De Libanese regering neemt afstand van de Hezbollah-operatie. Ze hebben ook de hulp ingeroepen van de VN.
pi_39789895
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:12 schreef schatje het volgende:

[..]

Hamas doet dat. Zij investeert ook in scholen en ziekenhuizen. Dat is de voornaamste reden dat zij de steun geniet van het overgrote deel van de Palestijnse bevolking. Zij waren ook de corruptie van de Fatah partij zat.
Ik wil niet weten wat voor onderwijs er wordt gegeven...

tijdje terug trouwens een mooie documentaire gezien op tv, van een Israelische arts die een harttransplantatie had gedaan bij een Palestijns jochie. Het hart was ook van een Jood.

De ouders van dat jochie dachten altijd dat Joden slecht enz zijn. Maar door wat die arts had gedaan zagen ze het toch wat genuanceerder in. Was mooi om te zien.
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:29:51 #158
78780 deedeetee
pi_39790254
quote:
Dat geld óók voor de palestijnen en die zijn nog niet eens eeuw lang *slachtoffer* geweest. En zij zijn meteen gestart met onverdraagzaamheden.
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:31:50 #159
78780 deedeetee
pi_39790307
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:12 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, maar om welke reden doen zij dat ? Om het volk op hun hand te krijgen en lekker het conflict aan de gang te houden, of om er voor te zorgen dat de palestijnen eindelijk weer tot rust komen en gaan werken aan hun eigen toekomst ?
pi_39790552
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja, maar om welke reden doen zij dat ? Om het volk op hun hand te krijgen en lekker het conflict aan de gang te houden, of om er voor te zorgen dat de palestijnen eindelijk weer tot rust komen en gaan werken aan hun eigen toekomst ?
Beter gaan ze iets doen aan geboortebeperking en de sloppenwijken. Dat kinderen naar een fatsoenlijke school gaan en een opleiding gaan doen. Dat vaders weer gaan werken.

En het werkt niet een van de zonen zich op te laten blazen en dat de rest van de familie een smak geld krijgt.
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:42:23 #161
16715 Mylene
*schatje*
pi_39790655
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Om zieltjes te winnen ja.
pi_39790918
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Beter gaan ze iets doen aan geboortebeperking en de sloppenwijken. Dat kinderen naar een fatsoenlijke school gaan
Waar?
quote:
en een opleiding gaan doen. Dat vaders weer gaan werken.
Waar?
Het is niet alsof die ouders die kinderen voor de lol niet naar school sturen en thuis gaan zitten hoor. De scholen zijn dicht/liggen plat en de economie is natuurlijk helemaal een lachertje, door toedoen van Israëlisch daarop gericht handelen
quote:
En het werkt niet een van de zonen zich op te laten blazen en dat de rest van de familie een smak geld krijgt.
Dat is dus het enige wat werkt, op het moment. De vrouwen in je familie zich laten sluieren levert ook geld op, bijvoorbeeld, zodat het straatbeeld vromer lijkt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:52:23 #163
78780 deedeetee
pi_39791051
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waar?
[..]

Waar?
Het is niet alsof die ouders die kinderen voor de lol niet naar school sturen en thuis gaan zitten hoor. De scholen zijn dicht/liggen plat en de economie is natuurlijk helemaal een lachertje, door toedoen van Israëlisch daarop gericht handelen
[..]

Dat is dus het enige wat werkt, op het moment. De vrouwen in je familie zich laten sluieren levert ook geld op, bijvoorbeeld, zodat het straatbeeld vromer lijkt.
Ach ja en dat is allemaal de schuld van de Israëli 's en de eigen geloofsgenoten hebben er niks mee te maken Geloof je 't zelf ?
Zoals ik 't zie word deze hopeloze situatie mede instand gehouden door de moslimlanden die om Israël heen en in de buurt liggen.
Israël heeft geen belang bij het wanhopig maken/houden van de palestijnen de andere betrokken partijen wél.

[ Bericht 2% gewijzigd door deedeetee op 13-07-2006 16:02:13 ]
pi_39791239
breaking news op CNN: Israel heeft libanese militaire luchthaven gebombardeerd.
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:11:59 #165
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_39791785
quote:
IsraelPalestijnen, de jodenArabieren in het algemeen, moeten imho gewoon eens kappen met de slachtoffer rol te spelen, dat ze het altijd zo klote gehad hebben.
Ze moeten stoppen met dat 'Calimero' gedoe
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:13:32 #166
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_39791833
Laat er maar een internationale troepenmacht komen die de gehele regio onder controle neemt, en demilitariseerd. Door alle Joodse en Islamitische extremisten die momenteel aan de macht zijn, zal het zonder ingrijpen toch alleen maar gaan escaleren.
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
pi_39792169
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:13 schreef TMoose het volgende:
Laat er maar een internationale troepenmacht komen die de gehele regio onder controle neemt, en demilitariseerd. Door alle Joodse en Islamitische extremisten die momenteel aan de macht zijn, zal het zonder ingrijpen toch alleen maar gaan escaleren.
Tja, wie gaat dat doen...
En zijn er eigenlijk landen die er nu echt belang bij hebben?
pi_39792281
zijn flink wat gevechten aan de gang in dat grensgebied.. Al-Jazeera heeft er de hele tijd live beelden van..
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:34:19 #169
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_39792462
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:25 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, wie gaat dat doen...
En zijn er eigenlijk landen die er nu echt belang bij hebben?
Tja, Dat is inderdaad een probleem. Toen Irak Koeweit binnenviel waren er de oliebelangen. Die hebben voor een snelle reactie en belangrijker nog een interventie van de internationale gemeenschap geleid. (Even in het midden laten of dat nu zo'n goede reden is) Nu zijn die er niet, en behalve wat afkeurende geluiden is er geen echte reactie van de internationale gemeenschap.
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:34:55 #170
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_39792481
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:03 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Spiraal heet zoiets, Palestijnen willen niet onderdrukt worden, kat in nood maakt rare sprongen, er worden dus wraakacties ondernomen. Ja, ook op onschuldige burgers. Israel is flauw van die wraakaties en gaat wraak nemen, Palestijnen nemen daar weer wraak op .........................................................................
En zo zal daar nooit vrede komen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:43:58 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39792757
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:34 schreef StarGazer het volgende:
En zo zal daar nooit vrede komen.
Ik denk het ook niet. En dat ligt volgens mij net zo hard aan Israel als aan de fanatiekelingen in het buitenland. Je lost niets op door elke bom of elke aanslag te vergelden met een tegenaanval. Je lost past zaken op als 1 van de twee kanten stopt met geweld.

Maar ja.... ik kan me ook wel voorstellen dat als je bussen continue worden opgeblazen door 14 jarige palestijnse jochies die op die leeftijd al 72 maagden word beloofd.... dat je ook niet stil wil zitten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:45:50 #172
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_39792819
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:34 schreef TMoose het volgende:

[..]

Tja, Dat is inderdaad een probleem. Toen Irak Koeweit binnenviel waren er de oliebelangen. Die hebben voor een snelle reactie en belangrijker nog een interventie van de internationale gemeenschap geleid. (Even in het midden laten of dat nu zo'n goede reden is) Nu zijn die er niet, en behalve wat afkeurende geluiden is er geen echte reactie van de internationale gemeenschap.
Had Libanon in de jaren '80 dan wel olie?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_39792936
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ach ja en dat is allemaal de schuld van de Israëli 's en de eigen geloofsgenoten hebben er niks mee te maken Geloof je 't zelf ?
Ik denk dat het een combinatie is van factoren die elkaar versterken: een reactie op de behandeling van Israëlische kant gecombineerd met een extremistische islamitische tendens/opmars van de laatste 25 jaar die overal in de islamitische wereld zichtbaar is.
quote:
Zoals ik 't zie word deze hopeloze situatie mede instand gehouden door de moslimlanden die om Israël heen en in de buurt liggen.
Plus idd staten zoals Syrië, Jordanië en Libanon die zoveel boter op hun hoofd hebben in dezen dat het bijna lachwekkend is ze te horen spreken over moslim/Arabisch broederschap.
quote:
Israël heeft geen belang bij het wanhopig maken/houden van de palestijnen de andere betrokken partijen wél.
Israël heeft wel degelijk belang bij een compleet gedestabiliseerde Palestijnse economie/samenleving. Het is niet voor niets dat ze elkaar de hersens in beginnen te slaan in de Palestijnse gebieden.

Mijn rode lijn: het is er een smerig gekkenhuis, van twee kanten.
pi_39793525
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:43 schreef PLAE@ het volgende:

Er wordt nu gedaan alsof het maar een stel simpele zielen zijn in Libanon. Maar alleen door wat militanten in het zuiden is nu de hele bevolking de lul (er zijn zat moderne mensen in Beiroet tegenwoordig).

En waarom de Hezbollah gesteunt wordt....tja dat is niet vreemd dat is een beetje zoals het Hamas verhaal.[b] Ze zorgen voor dingen waar anders niemand voor zorgt (gezondheidszorg, onderwijs etc). Waarom zien mensen dat niet in [/b]
omdat dat gewoon pure propoganda is en niet de waaheid. hamas en hezbollah steven maar 1 ding na en dat is Israel vernietigen.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:10:14 #175
78780 deedeetee
pi_39793612
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:50 schreef Mwanatabu het volgende:

Israël heeft wel degelijk belang bij een compleet gedestabiliseerde Palestijnse economie/samenleving. Het is niet voor niets dat ze elkaar de hersens in beginnen te slaan in de Palestijnse gebieden.
En dat belang is ?
pi_39794364
quote:
Libanon wil staakt-het-vuren met Israël

Uitgegeven: 13 juli 2006 16:28
Laatst gewijzigd: 13 juli 2006 16:29

BEIROET - Libanon heeft Israël gevraagd direct een staakt-het-vuren in acht te nemen. De Libanese minister van Informatie. Ghazi Aridi, liet donderdag weten dat Israël een eind moet maken aan de "openlijke agressie".

Aridi zei verder dat de Libanese premier Fuad Siniora een ontmoeting heeft gehad met de ambassadeurs van de landen die permanent lid zijn van de VN-Veiligheidsraad en met een aantal gezanten uit Arabische landen.

De Israëlische luchtmacht bestookte intussen een Libanese militaire basis in de Bekaa-vallei, vlak bij de grens met Syrië, en verscheidene andere doelen. Eerder op donderdag bombardeerde Israël al de luchthaven van Beiroet.

De Israëlische minister van Defensie Amir Peretz zei donderdag dat Israël het offensief tegen Libanon zal staken als het garanties krijgt dat Hezbollah niet meer aan de zuid-Libanese grens met Israël kan opereren. "Niet Hezbollah, maar het Libanese leger moet langs een internationale grens opereren", aldus Peretz.
nu.nl
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:36:19 #177
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39794440
We mogen blij zijn dat de verhouding Syrie/Libanon niet zo goed meer is ( en dat er geen syrische troepen meer zitten )
pi_39794559
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja okay, en in China zijn de communisten aan de macht. Wat is je punt?
sjeez is het zo moeilijk te begrijpen als er elementen in een regering soldaten van een ander land ontvoerd is dat een oorlogs daad Libanon heeft dus zelf de oorlog verklaart tegenover Israel door die actie te begaan.
pi_39794583
quote:
Israel hits hundreds of targets in Lebanon

Israel has hit hundreds of targets in Lebanon as part of its effort to free two soldiers captured by Hezbollah guerrillas, a top Israeli general said today. Israel also said it has information that the guerrillas who captured the soldiers are trying to transfer them to Iran, a Foreign Ministry spokesman said, according to The Associated Press. bron: cnn.com
pi_39794612
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:07 schreef stevan_A het volgende:

[..]

omdat dat gewoon pure propoganda is en niet de waaheid. hamas en hezbollah steven maar 1 ding na en dat is Israel vernietigen.
In feite bestaat die propaganda uit 90% liefdadigheid (redelijk betrouwbare schatting) en voor de rest terroristenpraktijken.
Noot: als iemand anders in dat gat was gesprongen van behoeften van het Palestijnse volk, dan had Hamas geen voet aan de grond kunnen krijgen.
pi_39794687
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En dat belang is ?
Verdeel en heers. Dat gedeeld lijden een band schept klopt ook. Maar als je die gebieden een bepaalde mate van zelfstandigheid gunt, maar de standaard van het leven en de uitzichtloosheid hetzelfde blijft, dan beginnen ze vanzelf aan elkaar.
Zag je ook in Zuid-Afrika, waar de inheemse Afrikaanse volkeren elkaar af begonnen te maken na de Apartheid.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:48:56 #182
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39794751
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:41 schreef stevan_A het volgende:

[..]

sjeez is het zo moeilijk te begrijpen als er elementen in een regering soldaten van een ander land ontvoerd is dat een oorlogs daad Libanon heeft dus zelf de oorlog verklaart tegenover Israel door die actie te begaan.
Als bij alles 1 en 1 = 2 zou zijn zou de wereld inderdaad simpel in elkaar zitten
pi_39794918
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In feite bestaat die propaganda uit 90% liefdadigheid (redelijk betrouwbare schatting) en voor de rest terroristenpraktijken.
Noot: als iemand anders in dat gat was gesprongen van behoeften van het Palestijnse volk, dan had Hamas geen voet aan de grond kunnen krijgen.
Hoeveel liefdadigheid is er eigenlijk voor de Palestijnen? En voor de vrouwen en kinderen?

De situatie is er vaak echt schrijnend: wel schoon en fris water voor de Israelische tuintjes maar niet voor Palestijnse kinderen bv.
pi_39794979
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:48 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Als bij alles 1 en 1 = 2 zou zijn zou de wereld inderdaad simpel in elkaar zitten
Israel was al in hevig gevecht met die Hamas groepering dus er word daarom extra hard terug geslagen hezbolla viel Israel in de rug aan. ze hadden beter moeten weten
  donderdag 13 juli 2006 @ 18:00:24 #185
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39795012
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

nu.nl
De Israëlische minister van Defensie Amir Peretz zei donderdag dat Israël het offensief tegen Libanon zal staken als het garanties krijgt dat Hezbollah niet meer aan de zuid-Libanese grens met Israël kan opereren. "Niet Hezbollah, maar het Libanese leger moet langs een internationale grens opereren", aldus Peretz.

Het is dus nu aan Libanon zelf om de Hezbollah niet meer in de buurt van Israel te brengen......
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_39795037
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:00 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het is dus nu aan Libanon zelf om de Hezbollah niet meer in de buurt van Israel te brengen......
Hoe zit het met het Libanese leger? is dat een beetje wat?
pi_39795095
Beetje laffe actie van Israel om de landingsbanen van het vliegveld in Beiroet plat te gooien. Nergens voor nodig imo.
pi_39795101
Nu op het nieuws, massale vlucht uit Libanon door de bevolking,
pi_39795170
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:05 schreef _The_General_ het volgende:
Nu op het nieuws, massale vlucht uit Libanon door de bevolking,
pi_39795241
Dan heb ik het tijdens het afwassen door wel heel slecht begrepen
pi_39795301
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoeveel liefdadigheid is er eigenlijk voor de Palestijnen? En voor de vrouwen en kinderen?
Tja, met name vrouwen en kinderen worden het eerste slachtoffer van slechte tijden. Komt in de Palestijnse gebieden ook nog eens bovenop dat het het gemakkelijkst scoren is over de hoofden van die twee groepen: de vrouwen zijn een gemakkelijke manier om normen uit te dragen ("kijk eens hoe vroom wij zijn") en de kinderen zijn lekker te vormen.
quote:
De situatie is er vaak echt schrijnend: wel schoon en fris water voor de Israelische tuintjes maar niet voor Palestijnse kinderen bv.
Dat is walgelijk idd. Tel daarbij op: wel geld voor wapens en indoctrinatieklasjes, niet voor medicijnen en scholing. En maar wijzen naar de overkant.
De lul: Fatima met de pet op en kleine Ali.
pi_39795405
Hoorde net op het nieuws, dat Bush het helemaal niet erg vind.

Goh, tell me something we don't know...

Zijn ze nu al in staat van oorlog ? Ben benieuwd of de omliggende landen zich er ook allemaal mee gaan bemoeien.
pi_39795534
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:20 schreef DeBastaard het volgende:

Zijn ze nu al in staat van oorlog ? Ben benieuwd of de omliggende landen zich er ook allemaal mee gaan bemoeien.
Israel zeg aanwijzingen te hebben dat die gegijzelde soldaten naar Irak worden gesmokkeld..
Als Iran en Isreal het dadelijk met elkaar aan de stok krijgen kan het nog ''leuk'' worden.

Het zal allemaal wel weer met een sisser aflopen (als je daar al van kan spreken met zoveel doden), maar het heeft wel de potentie om behoorlijk uit de klauwen te lopen imo..
pi_39795744
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:59 schreef stevan_A het volgende:

[..]

Israel was al in hevig gevecht met die Hamas groepering dus er word daarom extra hard terug geslagen hezbolla viel Israel in de rug aan. ze hadden beter moeten weten
Hele smerige actie van Hezbolla inderdaad, maar praat dit het bombarderen van wijken van Beiroet goed? Beiroet is een vrij moderne stad, waar veel mensen leven die niets te maken hebben met hezbolla.
Fiets
  † In Memoriam † donderdag 13 juli 2006 @ 18:40:30 #195
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39795816
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En nu wordt het nog erger.

Israeli forces destroy water tanks and mains in Gaza

pi_39795931
Gaat lekker allemaal...
pi_39796117
die Olmert en vooral defensie-minister Peretz zijn redelijk onervaren nog.
kunnen weleens flink gaan blunderen hier.

Hezbollah zegt dat ze Haifa kunnen beschieten met raketten.
en dat kan heel goed want paar maanden geleden werd gemeld dat er raketten met 75km bereik werden geleverd vanuit Iran. en zelfs raketten met 200km bereik misschien.

een Amerikaans marineschip is vertrokken uit de haven Haifa omdat het te onveilig werd.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_39796156
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:40 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En nu wordt het nog erger.

Israeli forces destroy water tanks and mains in Gaza

En waarom? Die burgers of dat water hebben geen fuck te maken met die ontvoerde militairen. Walgelijk dit...
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:01:47 #199
78780 deedeetee
pi_39796274
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Verdeel en heers. Dat gedeeld lijden een band schept klopt ook. Maar als je die gebieden een bepaalde mate van zelfstandigheid gunt, maar de standaard van het leven en de uitzichtloosheid hetzelfde blijft, dan beginnen ze vanzelf aan elkaar.
Israël heerst al,en ze hebben er niks aan als de palestijnen nóg zich beroerder voelen want palestijnen die zich beroerd voelen zijn geneigd tot geweldadigheden.
Het onderlinge gekibbel is dacht heel normaal onder moslims die nu eenmaal niet allemaal de zelfde opvatingen hebben over hun religie enzo. Dat zie je toch terug in alle landen waar veel moslims zijn ? Dat verdelen hoeft Israël dus niet te doen dat regelen ze zélf al.
quote:
Zag je ook in Zuid-Afrika, waar de inheemse Afrikaanse volkeren elkaar af begonnen te maken na de Apartheid.
Alsof stammen oorlogen daar niet een al eeuwen lange gewoonte is op dat continent. Maar de zicg daar indringende blanken hebben de problemen idd nog 'ns vergroot.
pi_39796308
Israel schendt nu gewoon alle mensenrechten hé .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')