Tja met hun grote goedgetrainde en goed uitgerust leger kan de Palestijnse regering dat ook makkelijk he ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:48 schreef schatje het volgende:
[..]
Terroristen hebben sowieso vrij spel in de bezette gebieden. De Palestijne Autoriteit weigert er namelijk tegen op te treden.
Dan zijn burgers in Afrika dus ook medeschuldig als rebellen de macht proberen te grijpen in hun land en daarbij burgers doden ? (want de regering doet zelf niets ?)quote:Op die manier maakt zij zich ook indirect schuldig aan oorlogsmisdaden.
zonder baby ook wel hoor. of speel je nu de emotie troefkaart?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:50 schreef schatje het volgende:
[..]
Je schrikt anders wel als je met je baby in de achtertuin zit.
Wat bedoel je hier nu mee??quote:Vanuit de geschiedenis van het joodse volk in de vorige eeuw is dat totaal niet vreemd.
ik weet wat je bedoeld, maar dat is verspilde moeite hier in NWS.quote:
quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De joden hebben door de eeuwen -en de jodenvervolgingen- heen altijd een zeer sterke band gehouden met Israël. Ze hebben altijd de hoop gekoesterd er ooit weer eens te kunnen wonen, als een volk met een eigen land.
Zeggen ze niet in een van hun gebeden * volgens jaar in Jerusalem * of zo iets dergelijks ? Het is voor hun * het beloofde land * en nu hébben ze het eindelijk na al die eeuwen van zwerven en door andere volkeren uitgekotst worden.![]()
En ze verdommen 't nu op het ooit weer op te geven. Ik keur hun methoden niet altijd goed, maar hun hardnekkigheid kan ik wel begrijpen. De manier waarop de staat Israël in 1948 tot stand is gekomen was uiteraard een miskleun eerste klas. Dat had gewoon veel beter geregeld moeten worden. Men ging er wellicht gemakshalve vanuit dat de joden zich als vanouds weer zouden laten verdrijven/uitmoorden.
Klopt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:17 schreef huupia34 het volgende:
[..]
zonder baby ook wel hoor. of speel je nu de emotie troefkaart?
Terrorisme heeft nog nooit zo veel slachtoffers kunnen maken dat het bestaan van een staat in gevaar kan worden gebracht en als het zo ver toch kan komen is 1 druk op de rode knop voldoende om de balans helemaal om te gooien. Dan is Israel een eiland en het huidige Midden-Oosten een deel van de Indische oceaan geworden en slapen onder andere veel jonge terroristen met de vissen.quote:[b]Op donderdag 13 juli 2006 13:43
Maar Israel wordt vroeg of laat van de kaart geveegd, er staan zo veel jonge terroristen op....
Niets doen is wat anders dan ze stiekem de middelen en mogelijkheden geven, en dan net doen of je neus bloedt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:16 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Tja met hun grote goedgetrainde en goed uitgerust leger kan de Palestijnse regering dat ook makkelijk he ?![]()
[..]
Dan zijn burgers in Afrika dus ook medeschuldig als rebellen de macht proberen te grijpen in hun land en daarbij burgers doden ? (want de regering doet zelf niets ?)
quote:Israël roept op tot evacuatie buitenwijk Beiroet
anp | Gepubliceerd op 13 juli 2006, 14:00
JERUZALEM - Het Israëlisch leger heeft Libanon gewaarschuwd alle inwoners van een buitenwijk in het zuiden van Beiroet te evacueren. Het gaat om de wijk waar Hezbollahleider Sayyed Hassan Nasrallah zou wonen, aldus de Israëlische media donderdag.
,,We heben Libanon gewaarschuwd om alle burgers te evacueren uit het zuidelijke deel van Beiroet dat een bolwerk is van Hezbollah en waar de wapenvoorraden liggen'', aldus de website van de krant Maariv.
Het Israëlische leger wilde niet zeggen of Nasrallah een doelwit is. Zijn voorganger sjeik Abbas al-Mousawi werd in 1992 door Israëli's doodgeschoten.
Hezbollah zei in een reactie de Israëlische havenstad Haifa en omgeving te zullen bestoken met raketten als Zuid-Beiroet doelwit wordt van Israëlische kanonnen.
Er wonen ook al > 1000 jaar Joden in Europa dus is het land van hun ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:12 schreef more het volgende:
[..]
Volgens mij woonden de Joden al in het jaar 50 (50 na Christus) in Kanaän. En eerder ook al.
Kom op , effe serieus nu.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Er wonen ook al > 1000 jaar Joden in Europa dus is het land van hun ?
Als het stiekem gebeurt hoe weet je het dan of heb je 'inside' informatie ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:20 schreef more het volgende:
[..]
Niets doen is wat anders dan ze stiekem de middelen en mogelijkheden geven, en dan net doen of je neus bloedt.
Onder leiding van (ik meen) premier Ahmed Qurei was dat anders wel mogelijk. Die gaf Palestijnse veiligheidsgroepen de opdracht om de dagelijkse raketaanvallen te stoppen. Onder zijn leiding werd ook een tunnel met de grens van Egypte opgespoord. Ook Palestijnse auto's werden gecontroleerd op verboden wapentuig.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:16 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Tja met hun grote goedgetrainde en goed uitgerust leger kan de Palestijnse regering dat ook makkelijk he ?![]()
Wanneer was dat?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:27 schreef schatje het volgende:
[..]
Onder leiding van (ik meen) premier Ahmed Qurei was dat anders wel mogelijk. Die gaf Palestijnse veiligsheidsgroepen de opdracht om de dagelijkse raketaanvallen te stoppen. Onder zijn leiding werd ook een tunnel met de grens van Egypte opgespoord. Ook Palestijnse auto's werden gecontroleerd op verboden wapentuig.
Was mijn reaktie hieropquote:
Ik had ook kunnen zeggen ...dat vind ik geen reden maar dacht dat het zo ook wel duidelijk wasquote:Op donderdag 13 juli 2006 14:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Hoofdzakelijk de jodenvervolging en de genocide op de joden tijdens de 2e wereldoorlog. Dat je dan niet zo snel inbind lijkt mij niet meer dan logisch. Het is vechten voor het voortbestaan van je volk/religie.quote:
Dat * wonen * bestond uit ter nauwernood getolereerd wodren en min of meer rechteloos zijn. Ze werden over het algemeen niet als * burger * gezien.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik wel. De Israeliers dragen ook wat bagage mee. Hun voorouders overleefden die kampen enz en hebben de meest afschuwelijke dingen meegemaakt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:31 schreef sampoo het volgende:
[..]
Hoofdzakelijk de jodenvervolging en de genocide op de joden tijdens de 2e wereldoorlog. Dat je dan niet zo snel inbind lijkt mij niet meer dan logisch. Het is vechten voor het voortbestaan van je volk/religie.
Nou zeggen dat je je buitenwijken moet ontruimen lijkt me niet de eerste stap naar een vredesplanquote:Op donderdag 13 juli 2006 14:24 schreef Jarno het volgende:
Heeft Israel Libanon de oorlog verklaard of verkeerden ze nog in staat van oorlog trouwens?
Nee, maar ik snap de gang van zaken niet zo. En het feit dat Libanon achteroverleunt terwijl ze bestookt worden met van alles en nog wat. Vandaar dat ik me afvroeg of Israel en Libanon officieel in staat van oorlog zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nou zeggen dat je je buitenwijken moet ontruimen lijkt me niet de eerste stap naar een vredesplan
Ook hiervan kan ik me voorstellen dat ze het zelf doen als Libanon niks doet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nou zeggen dat je je buitenwijken moet ontruimen lijkt me niet de eerste stap naar een vredesplan
Tja maar helaas duurde zijn aanstelling maar 9 maanden dus misschien heeft dat degene die na hem kwamen afgeschikt ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:27 schreef schatje het volgende:
[..]
Onder leiding van (ik meen) premier Ahmed Qurei was dat anders wel mogelijk. Die gaf Palestijnse veiligheidsgroepen de opdracht om de dagelijkse raketaanvallen te stoppen. Onder zijn leiding werd ook een tunnel met de grens van Egypte opgespoord. Ook Palestijnse auto's werden gecontroleerd op verboden wapentuig.
Nouja, niet eigenlijk. Libanon is een autonoom land, je kunt er van vinden wat je wilt, maar een land is het, erkend en alles. Het is nog al wat als een land een ander land aanvalt, eigenlijk.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ook hiervan kan ik me voorstellen dat ze het zelf doen als Libanon niks doet.
Toen Arafat nog leefde. Die wilde niet dat Qurei de bevoegdheid kreeg over de Palestijnse veiligheidsdiensten.quote:
ik denk dat er meer aan de hand is. Ze willen die buitenwijken binnenstebuiten keren op zoek naar wapens en doorsluismogelijkheden van wapens naar Palestina.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, niet eigenlijk. Libanon is een autonoom land, je kunt er van vinden wat je wilt, maar een land is het, erkend en alles. Het is nog al wat als een land een ander land aanvalt, eigenlijk.
Ja, of de Palestijnen naar Egypte en Jordanië deporteren. Ook zo'n loze kreet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:39 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij is er maar 1 oplossing, laat Israel zijn staatje maar op de zuidpool stichten.![]()
Ja, maar voorlopig weten we helemaal niet wat de rol van Libanon is in het geheel. Is het dan niet vreemd om gelijk het offensief te kiezen jegens een *land*? Wat geeft Israel dat recht, eigenlijk?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
ik denk dat er meer aan de hand is. Ze willen die buitenwijken binnenstebuiten keren op zoek naar wapens en doorsluismogelijkheden van wapens naar Palestina.
Maar denk dat er meer is.
De joden zijn vele eeuwen lang in europa onderdrukt en uitgemoord. Zoek ff op wanneer ze dáár wraak voor genomen hebben door aan 't moorden te slaan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:39 schreef venomsnake het volgende:
En al dit gezever omdat er 1 soldaatje is gegijzeld..Gek he als je een volk onderdrukt dat er zo nu en dan een wraakactie wordt genomen.
misschien is dit nazi-gedrag van afgelopen 30 jaar hun wraak wel...quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De joden zijn vele eeuwen lang in europa onderdrukt en uitgemoord. Zoek ff op wanneer ze dáár wraak voor genomen hebben door aan 't moorden te slaan.![]()
Helbolla zit daar in de regering hoor..quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, maar voorlopig weten we helemaal niet wat de rol van Libanon is in het geheel. Is het dan niet vreemd om gelijk het offensief te kiezen jegens een *land*? Wat geeft Israel dat recht, eigenlijk?
Geen idee. Weet alleen dat in de Sinai in Egypte ook veel vluchtelingen wonen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:40 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, of de Palestijnen naar Egypte en Jordanië deporteren. Ook zo'n loze kreet.
Hebben die landen eigenlijk ooit aanspraak gemaakt op de bezette gebieden?
Ja okay, en in China zijn de communisten aan de macht. Wat is je punt?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:46 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Helbolla zit daar in de regering hoor..
ohw, snappen doe ik het ook niet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, maar ik snap de gang van zaken niet zo. En het feit dat Libanon achteroverleunt terwijl ze bestookt worden met van alles en nog wat. Vandaar dat ik me afvroeg of Israel en Libanon officieel in staat van oorlog zijn.
Nou in jordanie heb ik met eigen ogen kunen constateren toen ik er 10 jaar geleden op vakantie was dat op veel plaatsen nog de oude kaart van de tijd voordat er een israel was gesticht naast hun en hun een gedeelte van hun land en inwoners kwijt raakten. Of kaarten met beide grenzen erin. Dat men er in historisch perspectief aansrpaak op zou willen maken lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:40 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, of de Palestijnen naar Egypte en Jordanië deporteren. Ook zo'n loze kreet.
Hebben die landen eigenlijk ooit aanspraak gemaakt op de bezette gebieden?
En wat ik zo zag op tv is Libanon aan het moderniseren, heeft Beiroet een uitgaansleven en homoscene, verwesteren de jongeren...quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:46 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Helbolla zit daar in de regering hoor..
Ik zag gisteren een stukje docu over Iran. Nou, als dat een extreem Islamitische samenleving is, ben ik voor! Heb je die vrouwen gezien?! En hoe ze d'r bijlopen?!quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En wat ik zo zag op tv is Libanon aan het moderniseren, heeft Beiroet een uitgaansleven en homoscene, verwesteren de jongeren...
Was toch een tijdje terug een politicus vermoord? Zag op tv tijdens demonstraties veel modern geklede jongeren, meisjes zonder hoofddoekjes met leuke kleding aan... Totaal anders dan het straatleven in Palestina.
Heb gehoord dat ze meestal gesluierd rondlopen, maar onder de sluiers ontzettend mooie vrouwen zijn. En ze laten allemaal hun neus verkleinen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een stukje docu over Iran. Nou, als dat een extreem Islamitische samenleving is, ben ik voor! Heb je die vrouwen gezien?! En hoe ze d'r bijlopen?!.
Nou, ze moesten hun best doen een compleet gesluierde vrouw te vinden eigenlijk. Maar dat was idd in de stad.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb gehoord dat ze meestal gesluierd rondlopen,
Van dat eeuwige flauwe gezanik over *nazi * word ik zó moe......quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:46 schreef Orwell het volgende:
[..]
misschien is dit nazi-gedrag van afgelopen 30 jaar hun wraak wel...
(alleen op de verkeerde mensen)
Spiraal heet zoiets, Palestijnen willen niet onderdrukt worden, kat in nood maakt rare sprongen, er worden dus wraakacties ondernomen. Ja, ook op onschuldige burgers. Israel is flauw van die wraakaties en gaat wraak nemen, Palestijnen nemen daar weer wraak op .........................................................................quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze zijn het gewoon zat om zich te laten uitmoorden en nemen op overdreven wijze wraak
Dit vraag ik me ook af. Waarom helpen ze Palestina niet op te bouwen, doen ze iets voor die kinderen daar, naar school laten gaan en studeren, infrastructuur opbouwen enz.quote:De olie heeft veel arabieren inmens rijk gemaakt , waarom word er van dit geld niks gebruikt om een einde aan de ellende van de palestijnen te maken ? Pappen en nat houden is daar de boodschap en * blijf maar lekker hier in ellende zitten dan kun je fijn de joden het leven zuur maken *.
bronquote:Israël duldt geen Hezbollah meer aan grens
AMSTERDAM - De Israëlische minister van Defensie Peretz duldt niet langer Hezbollah-strijders langs de grens in Zuid-Libanon. Hij eist dat het Libanese leger langs de grens wordt gestationeerd. Libanon heeft dit tot dusver geweigerd, omdat het de bewaking van de noordgrens van Israël niet tot zijn taak rekent.
Hezbollah zwaait al jaren de scepter in het zuiden van Libanon. Israëlische helikoters maken jacht op de strijders in het gebied. Peretz zei ook dat het Israëlische leger niet zal toestaan dat de Hezbollah strijders terugkeren naar de grens.
De Israëlische minister van landbouw Shalom Simchon zei dat het kabinet aan de Libanese regering wil duidelijk maken "dat zij verantwoordelijk is voor wat er in Libanon gebeurt".
De Libanese regering zei woensdag niet van de Hezbollah-operatie te hebben afgeweten, die niet goed te keuren en er geen verantwoordelijkheid voor te dragen.
Het Libanese kabinet, waarin twee ministers van de Hezbollah zitten, drong aan op tussenkomst van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties.
ik geloof dat ze het verder ook niet hebben over wat vroeger is gebeurd, maar dat speelt wel mee natuurlijk. En dat gevoel kun je niet uitschakelen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef DeBastaard het volgende:
Israel, de joden, moeten imho gewoon eens kappen met de slachtoffer rol te spelen, dat ze het altijd zo klote gehad hebben. Die tijd is allang verleden tijd, en je kan écht niet al je acties daarop verhalen.
Nouja, het gaat natuurlijk niet alleen om WO2. Joden zijn eigenlijk door de hele geschiedenis heen vervolgd geweest.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef DeBastaard het volgende:
Israel, de joden, moeten imho gewoon eens kappen met de slachtoffer rol te spelen, dat ze het altijd zo klote gehad hebben. Die tijd is allang verleden tijd, en je kan écht niet al je acties daarop verhalen.
Nou, dan zijn ze toch prima bezig op dit moment?quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef DeBastaard het volgende:
Hamas doet dat. Zij investeert ook in scholen en ziekenhuizen. Dat is de voornaamste reden dat zij de steun geniet van het overgrote deel van de Palestijnse bevolking. Zij waren ook de corruptie van de Fatah partij zat.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom helpen ze Palestina niet op te bouwen, doen ze iets voor die kinderen daar, naar school laten gaan en studeren, infrastructuur opbouwen enz.
Nee toch? De Libanese regering neemt afstand van de Hezbollah-operatie. Ze hebben ook de hulp ingeroepen van de VN.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:12 schreef Jarno het volgende:
Maar niemand weet dus zeker of Libanon en Israel nu officieel in staat van oorlog zijn of niet?
Ik wil niet weten wat voor onderwijs er wordt gegeven...quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:12 schreef schatje het volgende:
[..]
Hamas doet dat. Zij investeert ook in scholen en ziekenhuizen. Dat is de voornaamste reden dat zij de steun geniet van het overgrote deel van de Palestijnse bevolking. Zij waren ook de corruptie van de Fatah partij zat.
Dat geld óók voor de palestijnen en die zijn nog niet eens eeuw lang *slachtoffer* geweest. En zij zijn meteen gestart met onverdraagzaamheden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef DeBastaard het volgende:
Ja, maar om welke reden doen zij dat ? Om het volk op hun hand te krijgen en lekker het conflict aan de gang te houden, of om er voor te zorgen dat de palestijnen eindelijk weer tot rust komen en gaan werken aan hun eigen toekomst ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:12 schreef schatje het volgende:
[..]
Hamas doet dat. Zij investeert ook in scholen en ziekenhuizen. Dat is de voornaamste reden dat zij de steun geniet van het overgrote deel van de Palestijnse bevolking. Zij waren ook de corruptie van de Fatah partij zat.
Beter gaan ze iets doen aan geboortebeperking en de sloppenwijken. Dat kinderen naar een fatsoenlijke school gaan en een opleiding gaan doen. Dat vaders weer gaan werken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja, maar om welke reden doen zij dat ? Om het volk op hun hand te krijgen en lekker het conflict aan de gang te houden, of om er voor te zorgen dat de palestijnen eindelijk weer tot rust komen en gaan werken aan hun eigen toekomst ?
Om zieltjes te winnen ja.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja, maar om welke reden doen zij dat ? Om het volk op hun hand te krijgen en lekker het conflict aan de gang te houden, of om er voor te zorgen dat de palestijnen eindelijk weer tot rust komen en gaan werken aan hun eigen toekomst ?
Waar?quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Beter gaan ze iets doen aan geboortebeperking en de sloppenwijken. Dat kinderen naar een fatsoenlijke school gaan
Waar?quote:en een opleiding gaan doen. Dat vaders weer gaan werken.
Dat is dus het enige wat werkt, op het moment. De vrouwen in je familie zich laten sluieren levert ook geld op, bijvoorbeeld, zodat het straatbeeld vromer lijkt.quote:En het werkt niet een van de zonen zich op te laten blazen en dat de rest van de familie een smak geld krijgt.![]()
Ach ja en dat is allemaal de schuld van de Israëli 's en de eigen geloofsgenoten hebben er niks mee te makenquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waar?
[..]
Waar?
Het is niet alsof die ouders die kinderen voor de lol niet naar school sturen en thuis gaan zitten hoor. De scholen zijn dicht/liggen plat en de economie is natuurlijk helemaal een lachertje, door toedoen van Israëlisch daarop gericht handelen
[..]
Dat is dus het enige wat werkt, op het moment. De vrouwen in je familie zich laten sluieren levert ook geld op, bijvoorbeeld, zodat het straatbeeld vromer lijkt.
Ze moeten stoppen met dat 'Calimero' gedoequote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef DeBastaard het volgende:
IsraelPalestijnen, de jodenArabieren in het algemeen, moeten imho gewoon eens kappen met de slachtoffer rol te spelen, dat ze het altijd zo klote gehad hebben.
Tja, wie gaat dat doen...quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:13 schreef TMoose het volgende:
Laat er maar een internationale troepenmacht komen die de gehele regio onder controle neemt, en demilitariseerd. Door alle Joodse en Islamitische extremisten die momenteel aan de macht zijn, zal het zonder ingrijpen toch alleen maar gaan escaleren.
Tja, Dat is inderdaad een probleem. Toen Irak Koeweit binnenviel waren er de oliebelangen. Die hebben voor een snelle reactie en belangrijker nog een interventie van de internationale gemeenschap geleid. (Even in het midden laten of dat nu zo'n goede reden is) Nu zijn die er niet, en behalve wat afkeurende geluiden is er geen echte reactie van de internationale gemeenschap.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, wie gaat dat doen...
En zijn er eigenlijk landen die er nu echt belang bij hebben?
En zo zal daar nooit vrede komen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:03 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Spiraal heet zoiets, Palestijnen willen niet onderdrukt worden, kat in nood maakt rare sprongen, er worden dus wraakacties ondernomen. Ja, ook op onschuldige burgers. Israel is flauw van die wraakaties en gaat wraak nemen, Palestijnen nemen daar weer wraak op .........................................................................
Ik denk het ook niet. En dat ligt volgens mij net zo hard aan Israel als aan de fanatiekelingen in het buitenland. Je lost niets op door elke bom of elke aanslag te vergelden met een tegenaanval. Je lost past zaken op als 1 van de twee kanten stopt met geweld.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:34 schreef StarGazer het volgende:
En zo zal daar nooit vrede komen.
Had Libanon in de jaren '80 dan wel olie?quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:34 schreef TMoose het volgende:
[..]
Tja, Dat is inderdaad een probleem. Toen Irak Koeweit binnenviel waren er de oliebelangen. Die hebben voor een snelle reactie en belangrijker nog een interventie van de internationale gemeenschap geleid. (Even in het midden laten of dat nu zo'n goede reden is) Nu zijn die er niet, en behalve wat afkeurende geluiden is er geen echte reactie van de internationale gemeenschap.
Ik denk dat het een combinatie is van factoren die elkaar versterken: een reactie op de behandeling van Israëlische kant gecombineerd met een extremistische islamitische tendens/opmars van de laatste 25 jaar die overal in de islamitische wereld zichtbaar is.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ach ja en dat is allemaal de schuld van de Israëli 's en de eigen geloofsgenoten hebben er niks mee te makenGeloof je 't zelf ?
Plus idd staten zoals Syrië, Jordanië en Libanon die zoveel boter op hun hoofd hebben in dezen dat het bijna lachwekkend is ze te horen spreken over moslim/Arabisch broederschap.quote:Zoals ik 't zie word deze hopeloze situatie mede instand gehouden door de moslimlanden die om Israël heen en in de buurt liggen.
Israël heeft wel degelijk belang bij een compleet gedestabiliseerde Palestijnse economie/samenleving. Het is niet voor niets dat ze elkaar de hersens in beginnen te slaan in de Palestijnse gebieden.quote:Israël heeft geen belang bij het wanhopig maken/houden van de palestijnen de andere betrokken partijen wél.
omdat dat gewoon pure propoganda is en niet de waaheid. hamas en hezbollah steven maar 1 ding na en dat is Israel vernietigen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:43 schreef PLAE@ het volgende:
Er wordt nu gedaan alsof het maar een stel simpele zielen zijn in Libanon. Maar alleen door wat militanten in het zuiden is nu de hele bevolking de lul (er zijn zat moderne mensen in Beiroet tegenwoordig).
En waarom de Hezbollah gesteunt wordt....tja dat is niet vreemd dat is een beetje zoals het Hamas verhaal.[b] Ze zorgen voor dingen waar anders niemand voor zorgt (gezondheidszorg, onderwijs etc). Waarom zien mensen dat niet in[/b]
En dat belang is ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Israël heeft wel degelijk belang bij een compleet gedestabiliseerde Palestijnse economie/samenleving. Het is niet voor niets dat ze elkaar de hersens in beginnen te slaan in de Palestijnse gebieden.
nu.nlquote:Libanon wil staakt-het-vuren met Israël
Uitgegeven: 13 juli 2006 16:28
Laatst gewijzigd: 13 juli 2006 16:29
BEIROET - Libanon heeft Israël gevraagd direct een staakt-het-vuren in acht te nemen. De Libanese minister van Informatie. Ghazi Aridi, liet donderdag weten dat Israël een eind moet maken aan de "openlijke agressie".
Aridi zei verder dat de Libanese premier Fuad Siniora een ontmoeting heeft gehad met de ambassadeurs van de landen die permanent lid zijn van de VN-Veiligheidsraad en met een aantal gezanten uit Arabische landen.
De Israëlische luchtmacht bestookte intussen een Libanese militaire basis in de Bekaa-vallei, vlak bij de grens met Syrië, en verscheidene andere doelen. Eerder op donderdag bombardeerde Israël al de luchthaven van Beiroet.
De Israëlische minister van Defensie Amir Peretz zei donderdag dat Israël het offensief tegen Libanon zal staken als het garanties krijgt dat Hezbollah niet meer aan de zuid-Libanese grens met Israël kan opereren. "Niet Hezbollah, maar het Libanese leger moet langs een internationale grens opereren", aldus Peretz.
sjeez is het zo moeilijk te begrijpen als er elementen in een regering soldaten van een ander land ontvoerd is dat een oorlogs daad Libanon heeft dus zelf de oorlog verklaart tegenover Israel door die actie te begaan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja okay, en in China zijn de communisten aan de macht. Wat is je punt?
quote:Israel hits hundreds of targets in Lebanon
Israel has hit hundreds of targets in Lebanon as part of its effort to free two soldiers captured by Hezbollah guerrillas, a top Israeli general said today. Israel also said it has information that the guerrillas who captured the soldiers are trying to transfer them to Iran, a Foreign Ministry spokesman said, according to The Associated Press. bron: cnn.com
In feite bestaat die propaganda uit 90% liefdadigheid (redelijk betrouwbare schatting) en voor de rest terroristenpraktijken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:07 schreef stevan_A het volgende:
[..]
omdat dat gewoon pure propoganda is en niet de waaheid. hamas en hezbollah steven maar 1 ding na en dat is Israel vernietigen.
Verdeel en heers. Dat gedeeld lijden een band schept klopt ook. Maar als je die gebieden een bepaalde mate van zelfstandigheid gunt, maar de standaard van het leven en de uitzichtloosheid hetzelfde blijft, dan beginnen ze vanzelf aan elkaar.quote:
Als bij alles 1 en 1 = 2 zou zijn zou de wereld inderdaad simpel in elkaar zittenquote:Op donderdag 13 juli 2006 17:41 schreef stevan_A het volgende:
[..]
sjeez is het zo moeilijk te begrijpen als er elementen in een regering soldaten van een ander land ontvoerd is dat een oorlogs daad Libanon heeft dus zelf de oorlog verklaart tegenover Israel door die actie te begaan.
Hoeveel liefdadigheid is er eigenlijk voor de Palestijnen? En voor de vrouwen en kinderen?quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
In feite bestaat die propaganda uit 90% liefdadigheid (redelijk betrouwbare schatting) en voor de rest terroristenpraktijken.
Noot: als iemand anders in dat gat was gesprongen van behoeften van het Palestijnse volk, dan had Hamas geen voet aan de grond kunnen krijgen.
Israel was al in hevig gevecht met die Hamas groepering dus er word daarom extra hard terug geslagen hezbolla viel Israel in de rug aan. ze hadden beter moeten wetenquote:Op donderdag 13 juli 2006 17:48 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Als bij alles 1 en 1 = 2 zou zijn zou de wereld inderdaad simpel in elkaar zitten![]()
De Israëlische minister van Defensie Amir Peretz zei donderdag dat Israël het offensief tegen Libanon zal staken als het garanties krijgt dat Hezbollah niet meer aan de zuid-Libanese grens met Israël kan opereren. "Niet Hezbollah, maar het Libanese leger moet langs een internationale grens opereren", aldus Peretz.quote:
Hoe zit het met het Libanese leger? is dat een beetje wat?quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:00 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De Israëlische minister van Defensie Amir Peretz zei donderdag dat Israël het offensief tegen Libanon zal staken als het garanties krijgt dat Hezbollah niet meer aan de zuid-Libanese grens met Israël kan opereren. "Niet Hezbollah, maar het Libanese leger moet langs een internationale grens opereren", aldus Peretz.
Het is dus nu aan Libanon zelf om de Hezbollah niet meer in de buurt van Israel te brengen......
quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:05 schreef _The_General_ het volgende:
Nu op het nieuws, massale vlucht uit Libanon door de bevolking,
Tja, met name vrouwen en kinderen worden het eerste slachtoffer van slechte tijden. Komt in de Palestijnse gebieden ook nog eens bovenop dat het het gemakkelijkst scoren is over de hoofden van die twee groepen: de vrouwen zijn een gemakkelijke manier om normen uit te dragen ("kijk eens hoe vroom wij zijn") en de kinderen zijn lekker te vormen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoeveel liefdadigheid is er eigenlijk voor de Palestijnen? En voor de vrouwen en kinderen?
Dat is walgelijk idd. Tel daarbij op: wel geld voor wapens en indoctrinatieklasjes, niet voor medicijnen en scholing. En maar wijzen naar de overkant.quote:De situatie is er vaak echt schrijnend: wel schoon en fris water voor de Israelische tuintjes maar niet voor Palestijnse kinderen bv.
Israel zeg aanwijzingen te hebben dat die gegijzelde soldaten naar Irak worden gesmokkeld..quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:20 schreef DeBastaard het volgende:
Zijn ze nu al in staat van oorlog ? Ben benieuwd of de omliggende landen zich er ook allemaal mee gaan bemoeien.
Hele smerige actie van Hezbolla inderdaad, maar praat dit het bombarderen van wijken van Beiroet goed? Beiroet is een vrij moderne stad, waar veel mensen leven die niets te maken hebben met hezbolla.quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:59 schreef stevan_A het volgende:
[..]
Israel was al in hevig gevecht met die Hamas groepering dus er word daarom extra hard terug geslagen hezbolla viel Israel in de rug aan. ze hadden beter moeten weten
En nu wordt het nog erger.quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De situatie is er vaak echt schrijnend: wel schoon en fris water voor de Israelische tuintjes maar niet voor Palestijnse kinderen bv.
En waarom? Die burgers of dat water hebben geen fuck te maken met die ontvoerde militairen. Walgelijk dit...quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En nu wordt het nog erger.
Israeli forces destroy water tanks and mains in Gaza
Israël heerst al,en ze hebben er niks aan als de palestijnen nóg zich beroerder voelen want palestijnen die zich beroerd voelen zijn geneigd tot geweldadigheden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:46 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Verdeel en heers. Dat gedeeld lijden een band schept klopt ook. Maar als je die gebieden een bepaalde mate van zelfstandigheid gunt, maar de standaard van het leven en de uitzichtloosheid hetzelfde blijft, dan beginnen ze vanzelf aan elkaar.
Alsof stammen oorlogen daar niet een al eeuwen lange gewoonte is op dat continent. Maar de zicg daar indringende blanken hebben de problemen idd nog 'ns vergroot.quote:Zag je ook in Zuid-Afrika, waar de inheemse Afrikaanse volkeren elkaar af begonnen te maken na de Apartheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |