Wordt dit dan de ondergang van Rita of redt ze het tot 22 november?quote:'Rapport Schipholbrand is explosief'[/b]
Uitgegeven: 13 juli 2006 07:18
Laatst gewijzigd: 13 juli 2006 07:18
AMSTERDAM - Het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over de Schipholbrand, dat sinds eind vorige week in kleine kring op een aantal ministeries circuleert en in september naar buiten komt, is "explosief". Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) komt in de problemen als het rapport naar buiten komt. Volgens bronnen in Den Haag zal 'de jacht op de bewindsvrouw worden geopend', schrijft De Telegraaf donderdag. De top van het ministerie van Justitie zou erg zijn geschrokken van de conclusies.
De raad levert volgens het ochtendblad flinke kritiek op de gang van zaken rond de brand in het cellencomplex op Schiphol-Oost, waarbij eind oktober elf gedetineerde vreemdelingen omkwamen. Justitie zou grote steken hebben laten vallen bij de ramp in het detentiecentrum. Ook de Rijksgebouwendienst, de politie en de brandweer zouden worden bekritiseerd.
Verdonk
Verdonk zei direct na de ramp dat de hulpdiensten "heel adequaat" hebben gehandeld tijdens de brand in het detentiecentrum. "Bij alles wat we nu weten, hebben de medewerkers adequaat gehandeld", verklaarde de bewindsvrouw. Verdonk benadrukte dat niemand schuldig is aan de gevolgen van de brand, totdat het tegendeel is bewezen.
De Schipholbrand zou een nieuwe affaire kunnen worden zoals de paspoortzaak rond Ayaan Hirsi Ali, schrijft de krant. In die kwestie oordeelde Verdonk snel en moest daar later na politieke druk op terugkomen. Voorzitter van de Onderzoeksraad Pieter van Vollenhoven beklaagde zich eerder over het optreden van justitie tijdens zijn onderzoek.
Overlevenden van de brand zouden tegen de afspraak zijn uitgezet, namenlijsten van gedetineerden zouden onoverzichtelijk zijn en dossiers van getuigen zouden laat boven water zijn gekomen.
quote:Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) komt in de problemen als het rapport naar buiten komt.
Ze zal er wel weer mee weg komen.quote:
Dat Verdonk dit aangeeft lijkt me geen probleem. Dat er daarna alsnog fouten worden ontdekt, doet niks af aan haar uitspraken. Je kunt alleen oordelen naar de informatie die je op dat moment hebt.quote:Verdonk zei direct na de ramp dat de hulpdiensten "heel adequaat" hebben gehandeld tijdens de brand in het detentiecentrum. "Bij alles wat we nu weten, hebben de medewerkers adequaat gehandeld", verklaarde de bewindsvrouw. Verdonk benadrukte dat niemand schuldig is aan de gevolgen van de brand, totdat het tegendeel is bewezen.
We verAmerikaniseren.. dat is het .quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:31 schreef twentemeisje het volgende:
Ik word zo doodmoe van die 'manhunt' in de politiek momenteel...
Het motto is een beetje aan het worden: "zij zijn slecht, stem op mij"quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:35 schreef Atuniel het volgende:
[..]
We verAmerikaniseren.. dat is het .
Net als die lijsttrekker verkiezingen.. wat een bullshit zeg.. lijkt nog belangrijker dan de verkiezingen zelf!
Dat is zoiezo de taak van de oppositie .. tegen alles zijn en zeggen dat je het zelf beter kan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Het motto is een beetje aan het worden: "zij zijn slecht, stem op mij"
tuurlijk wel, Borst werd toch ook aangevallen toen er mensen te lang op de wachtlijsten stonden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:37 schreef Coelho het volgende:
Wat een onzin weer. Hoogervorst wordt toch ook niet aangesproken op zieke mensen?
Die zeggen nog dat ze het beter kunnen, bij de battle binnen de VVD en D66 werd alleen maar gezegd dat de andere slecht, onbetrouwbaar etc. etc. is.quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:40 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Dat is zoiezo de taak van de oppositie .. tegen alles zijn en zeggen dat je het zelf beter kan.
Moet ook zo lachen om de PVDA.. zeggen dat ze het beter kunnen.. ja dat hebben we meegekregen ja![]()
![]()
Is het zo moeilijk om deze passage in het artikel te begrijpen? Verdonk heeft gewoon haar medewerkers beschermd door te zeggen dat men eerst maar met bewijzen moest komen voordaat haar personeel van ontoelaatbaar handelen kon worden beschuldigd. Een logische stap lijkt me.quote:"Bij alles wat we nu weten, hebben de medewerkers adequaat gehandeld", verklaarde de bewindsvrouw. Verdonk benadrukte dat niemand schuldig is aan de gevolgen van de brand, totdat het tegendeel is bewezen.
Kun jij niet begrijpend lezen? Tja, dan wordt het lastig om het nieuwsbericht te begrijpen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:07 schreef Verbal het volgende:
Als ik het goed begrijp gaat dit over de zoveelste uitlating van Verdonk in de Kamer die overhaast is geweest. Volgens mij kennen wij dat inmiddels wel; Rita heeft een teflon-laagje waar alles van afglijdt. Verder heeft zij zo te zien inhoudelijk weinig verantwoordelijkheden in deze kwestie.
V.
Jawel, hoezo?quote:
Dan wel. Maar ik heb 'ja' geantwoord op je vraag.quote:Tja, dan wordt het lastig om het nieuwsbericht te begrijpen.
quote:![]()
quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Verdonk exit...![]()
Eindelijk... dat gaat de VVD veel stemmen kosten..
Benieuwd hoe de VVD hier op gaat reageren... of ze haar trouw blijven voor de stemmen.
Volgens het artikel van de Telegraaf viel deze verantwoordelijkheid in deze onder Justitie:quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:54 schreef Steijn het volgende:
Een tweede punt wat Verdonk specifiek kan worden aangerekend is het uitzetten van de asielzoekers tegen de afspraken in, aan de andere kant volgt ze daarin gewoon de wet. Ik vind de aanklacht jegens Verdonk dus erg zwak.
Maar volgens sommigen hier kun je dan slecht begrijpend lezenquote:Van Vollenhoven beklaagde zich al over het optreden van Justitie tijdens zijn eigen onderzoek. Overlevenden van de brand waren tegen de afspraak uitgezet, namenlijsten van gedetineerden onoverzichtelijk en de dossiers van de getuigen van de Dienst Justitiėle Inrichtingen kwamen laat boven water.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |