abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:16:44 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39779508
quote:
'Rapport Schipholbrand is explosief'[/b]

Uitgegeven: 13 juli 2006 07:18
Laatst gewijzigd: 13 juli 2006 07:18
AMSTERDAM - Het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over de Schipholbrand, dat sinds eind vorige week in kleine kring op een aantal ministeries circuleert en in september naar buiten komt, is "explosief". Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) komt in de problemen als het rapport naar buiten komt. Volgens bronnen in Den Haag zal 'de jacht op de bewindsvrouw worden geopend', schrijft De Telegraaf donderdag. De top van het ministerie van Justitie zou erg zijn geschrokken van de conclusies.

De raad levert volgens het ochtendblad flinke kritiek op de gang van zaken rond de brand in het cellencomplex op Schiphol-Oost, waarbij eind oktober elf gedetineerde vreemdelingen omkwamen. Justitie zou grote steken hebben laten vallen bij de ramp in het detentiecentrum. Ook de Rijksgebouwendienst, de politie en de brandweer zouden worden bekritiseerd.

Verdonk

Verdonk zei direct na de ramp dat de hulpdiensten "heel adequaat" hebben gehandeld tijdens de brand in het detentiecentrum. "Bij alles wat we nu weten, hebben de medewerkers adequaat gehandeld", verklaarde de bewindsvrouw. Verdonk benadrukte dat niemand schuldig is aan de gevolgen van de brand, totdat het tegendeel is bewezen.

De Schipholbrand zou een nieuwe affaire kunnen worden zoals de paspoortzaak rond Ayaan Hirsi Ali, schrijft de krant. In die kwestie oordeelde Verdonk snel en moest daar later na politieke druk op terugkomen. Voorzitter van de Onderzoeksraad Pieter van Vollenhoven beklaagde zich eerder over het optreden van justitie tijdens zijn onderzoek.

Overlevenden van de brand zouden tegen de afspraak zijn uitgezet, namenlijsten van gedetineerden zouden onoverzichtelijk zijn en dossiers van getuigen zouden laat boven water zijn gekomen.
Wordt dit dan de ondergang van Rita of redt ze het tot 22 november?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_39779533
quote:
Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) komt in de problemen als het rapport naar buiten komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2006 09:19:54 ]
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:18:51 #3
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_39779541
Een of andere mislukte gelukszoeker steekt zijn cel in de fik en jaagt wat mensen de dood in en Verdonk moet aftreden?

Logisch.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_39779544
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:18 schreef knowall het volgende:

[..]

Ze zal er wel weer mee weg komen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:21:34 #5
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39779576
Wat een hetse

Net als de brandweer altijd zegt "Er zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen" na een brand.
MY ASS.. natuurlijk wel, maar om nou paniek te gaan zaaien.

En dat is met dit rapport net zo.. word uitgebracht om paniek te zaaien..

Ik hoop dat Verdonk er tegenop gewassen is... ik wil namelijk nog gaan stemmen in November
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:31:08 #6
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_39779752
Ik word zo doodmoe van die 'manhunt' in de politiek momenteel...
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:33:09 #7
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_39779790
quote:
Verdonk zei direct na de ramp dat de hulpdiensten "heel adequaat" hebben gehandeld tijdens de brand in het detentiecentrum. "Bij alles wat we nu weten, hebben de medewerkers adequaat gehandeld", verklaarde de bewindsvrouw. Verdonk benadrukte dat niemand schuldig is aan de gevolgen van de brand, totdat het tegendeel is bewezen.
Dat Verdonk dit aangeeft lijkt me geen probleem. Dat er daarna alsnog fouten worden ontdekt, doet niks af aan haar uitspraken. Je kunt alleen oordelen naar de informatie die je op dat moment hebt.
Verdonk wordt alweer afgeschoten voordat er ook maar iets bekent is, als dat geen voorbeeld is van linkse propaganda dan weet ik het ook niet. Mensen vergeten soms hoe goed het werkt om aan beeldvorming te doen.
Of gaan we vanaf steeds koppen in de krant krijgen als "Rapport over de bouwwereld kan lijden tot ondergang balkende" en "Rapport over de lage waardering van de gulden zou kunnen lijden tot ontslag Zalm". Dat zijn allemaal van die stigmatiserende titels, waar een krant met een gezonde objectiviteit niet aan mee doet.
Maar goed, laat het ongefundeerde Verdonk bashen maar weer beginnen (of heeft iemand het rapport al gelezen?).
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:34:52 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39779825
Heeft ze uberhaupt in de ogen van de oppositie wel eens iets goeds gedaan?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:35:12 #9
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_39779831
mn rita,wat doen ze
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:35:56 #10
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39779848
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:31 schreef twentemeisje het volgende:
Ik word zo doodmoe van die 'manhunt' in de politiek momenteel...
We verAmerikaniseren.. dat is het .
Net als die lijsttrekker verkiezingen.. wat een bullshit zeg.. lijkt nog belangrijker dan de verkiezingen zelf!
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:37:10 #11
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39779867
Wat een onzin weer. Hoogervorst wordt toch ook niet aangesproken op zieke mensen?
pi_39779884
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:35 schreef Atuniel het volgende:

[..]

We verAmerikaniseren.. dat is het .
Net als die lijsttrekker verkiezingen.. wat een bullshit zeg.. lijkt nog belangrijker dan de verkiezingen zelf!
Het motto is een beetje aan het worden: "zij zijn slecht, stem op mij"
Fiets
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:40:40 #13
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39779943
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Het motto is een beetje aan het worden: "zij zijn slecht, stem op mij"
Dat is zoiezo de taak van de oppositie .. tegen alles zijn en zeggen dat je het zelf beter kan.
Moet ook zo lachen om de PVDA.. zeggen dat ze het beter kunnen.. ja dat hebben we meegekregen ja
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:41:12 #14
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_39779953
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:37 schreef Coelho het volgende:
Wat een onzin weer. Hoogervorst wordt toch ook niet aangesproken op zieke mensen?
tuurlijk wel, Borst werd toch ook aangevallen toen er mensen te lang op de wachtlijsten stonden.
Als je verantwoordelijk bent voor een beleid waarbij doden vallen, zou je op zijn minst die verantwoording moeten nemen, wie t ook is. En doden zijn doden, of het nu asielzoekers gehandicapten, advocaten of militairen zijn.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:44:48 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39780017
Ik hoop dat ze op haar bek gaat dit keer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_39780091
tja ook dit rapport zal wel weer onder de pet verdwijnen. Alles voor het behoud van Verdonk .

En ja een minister is de hoogste verantwoordelijke als er iets misgaat op een lager niveau. Zeker als dat een flink aantal doden tot gevolg heeft.
pi_39780397
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:40 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Dat is zoiezo de taak van de oppositie .. tegen alles zijn en zeggen dat je het zelf beter kan.
Moet ook zo lachen om de PVDA.. zeggen dat ze het beter kunnen.. ja dat hebben we meegekregen ja
Die zeggen nog dat ze het beter kunnen, bij de battle binnen de VVD en D66 werd alleen maar gezegd dat de andere slecht, onbetrouwbaar etc. etc. is.
Fiets
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:07:06 #18
136 V.
Like tears in rain...
pi_39780449
Als ik het goed begrijp gaat dit over de zoveelste uitlating van Verdonk in de Kamer die overhaast is geweest. Volgens mij kennen wij dat inmiddels wel; Rita heeft een teflon-laagje waar alles van afglijdt. Verder heeft zij zo te zien inhoudelijk weinig verantwoordelijkheden in deze kwestie.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_39780601
quote:
"Bij alles wat we nu weten, hebben de medewerkers adequaat gehandeld", verklaarde de bewindsvrouw. Verdonk benadrukte dat niemand schuldig is aan de gevolgen van de brand, totdat het tegendeel is bewezen.
Is het zo moeilijk om deze passage in het artikel te begrijpen? Verdonk heeft gewoon haar medewerkers beschermd door te zeggen dat men eerst maar met bewijzen moest komen voordaat haar personeel van ontoelaatbaar handelen kon worden beschuldigd. Een logische stap lijkt me.
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:58:28 #20
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_39781813
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:07 schreef Verbal het volgende:
Als ik het goed begrijp gaat dit over de zoveelste uitlating van Verdonk in de Kamer die overhaast is geweest. Volgens mij kennen wij dat inmiddels wel; Rita heeft een teflon-laagje waar alles van afglijdt. Verder heeft zij zo te zien inhoudelijk weinig verantwoordelijkheden in deze kwestie.

V.
Kun jij niet begrijpend lezen? Tja, dan wordt het lastig om het nieuwsbericht te begrijpen.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_39781870
Tja, en nu kan er wel enorm gespeculeerd gaan worden, maar ik denk dat het maar gewoon wachten is totdat dat rapport er is.

Bovendien, het is van de wakkerste krant van NL afkomstig he.
pi_39782287
Verdonk exit...

Eindelijk... dat gaat de VVD veel stemmen kosten..

Benieuwd hoe de VVD hier op gaat reageren... of ze haar trouw blijven voor de stemmen.
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:51:53 #23
136 V.
Like tears in rain...
pi_39783534
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:58 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Kun jij niet begrijpend lezen?
Jawel, hoezo?
quote:
Tja, dan wordt het lastig om het nieuwsbericht te begrijpen.
Dan wel. Maar ik heb 'ja' geantwoord op je vraag.
quote:

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_39783634
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Verdonk exit...

Eindelijk... dat gaat de VVD veel stemmen kosten..

Benieuwd hoe de VVD hier op gaat reageren... of ze haar trouw blijven voor de stemmen.
Ik volg je niet. Er zijn hier veel meer partijen bij betrokken dan alleen Verdonk haar ministerie. Politie/brandweer dat is Binnenlandse Zaken, het OM dat is Justitie, en dan nog de gemeenten en de provincie. Je kunt Verdonk dus niet de totale ramp in de schoenen schuiven.

Het enige wat Verdonk aan te rekenen is is dat ze misschien enigszins voorbarig is geweest in haar conclusie dat haar medewerkers geen blaam treft, aan de andere kant heeft ze gewoon gelijk in haar redenering als ze stelt dat geen van haar medewerkers schuldig is totdat het tegendeel is bewezen. Een tweede punt wat Verdonk specifiek kan worden aangerekend is het uitzetten van de asielzoekers tegen de afspraken in, aan de andere kant volgt ze daarin gewoon de wet. Ik vind de aanklacht jegens Verdonk dus erg zwak.
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:57:33 #25
136 V.
Like tears in rain...
pi_39783718
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:54 schreef Steijn het volgende:

Een tweede punt wat Verdonk specifiek kan worden aangerekend is het uitzetten van de asielzoekers tegen de afspraken in, aan de andere kant volgt ze daarin gewoon de wet. Ik vind de aanklacht jegens Verdonk dus erg zwak.
Volgens het artikel van de Telegraaf viel deze verantwoordelijkheid in deze onder Justitie:
quote:
Van Vollenhoven beklaagde zich al over het optreden van Justitie tijdens zijn eigen onderzoek. Overlevenden van de brand waren tegen de afspraak uitgezet, namenlijsten van gedetineerden onoverzichtelijk en de dossiers van de getuigen van de Dienst Justitiėle Inrichtingen kwamen laat boven water.
Maar volgens sommigen hier kun je dan slecht begrijpend lezen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')