Ik noem dit niet echt een belangrijke beslissing.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:42 schreef _The_General_ het volgende:
Ja so? Dat doet niets af aan het feit dat ze dus schijnbaar alleen belangrijke beslissingen door de kamer willen loodsen die in hun straatje passen.
Versobering wil niet zeggen dat het helemaal afgeschaft moet worden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Daar zegt mvr Kant dat ze al jaren voor versobering van het wachtgeld zijn.
Afbreuk risico is ook veel groter, en je kan niet naar een andere tweede kamer om daar te gaan werken. Verder is het niet veel luxer dan de wachtgeldregeling voor Ambtenarenquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:54 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Versobering wil niet zeggen dat het helemaal afgeschaft moet worden.
En het sociale vangnet voor kamerleden is extreem luxe vergeleken met het "normale" vanget.
Politici en ambtenaren kunnen toch ook gewoon normaal werk doen na hun politieke carierrequote:Op donderdag 13 juli 2006 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Afbreuk risico is ook veel groter, en je kan niet naar een andere tweede kamer om daar te gaan werken.
tss ze is van de LPF, een volger van Pim dus die zijn in de ogen van Tikorev per definitie oprecht.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:53 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat mevrouw oprecht is
Een parlementslid heeft geen dienstbetrekking, en ontvangt ook geen salaris. Een parlementslid heeft namelijk geen baas, of werkgeverquote:Op woensdag 12 juli 2006 17:39 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
Die is er.
Hij heet salaris.
Daarnaast is er de rechtsbescherming die iedere Nederlander geniet op het gebied van de sociale zekerheidswetgeving en het arbeidsrecht..
Zie hierboven. Geen dienstverband.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Goed punt. Wat maakt dat een Kamerlid minder is dan een arbeider? Ruik ik daar onvervalste ontkoelakking?
Precies mijn gedachte. SP-bashen is voor die user kennelijk belangrijker dan inhoudelijk op het punt reageren. Typisch voorbeeld van iemand die alleen maar in termen van links-rechts kan denken en die de polarisatie in Nederland in stand houdt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:43 schreef Mainport het volgende:
Zelfs voorstellen waar men het mee eens is, worden door tegenstanders van de SP afgeschilderd als populistisch en niet integer. Als de VVD hiermee was gekomen, zou het natuurlijk een ander verhaal zijn geweest, niet?
Ho hoquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:20 schreef dVTB het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte. SP-bashen is voor die user kennelijk belangrijker dan inhoudelijk op het punt reageren. Typisch voorbeeld van iemand die alleen maar in termen van links-rechts kan denken en die de polarisatie in Nederland in stand houdt.
... Je HAD ook gewoon kunnen toegeven dat de SP hier gewoon een prima punt heeft. De beloningen (wachtgeldregelen) zijn veel te riant en dat moet inderdaad snel worden aangepakt.
Dan lees je wat jij lezen wilt, volgens mij is de SP niet tegen sociale vangnetten, maar wel tegen de voorwaarden en hoogte van sommigen ervan. De wachtgeldregeling is één daarvan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ho ho
de meeste negatieve reacties hier zijn niet tegen het afschaffen van Wachtgeld op zich, maar dat de SP het populistitsch heeft over Riante wachtgeldregelingen met de ondertoon dat het allemaal zakkenvullers zijn.
Als het afschaffen van een social vangnet zo een goed idee is omdat het te riant is, waarom dan niet ook andere sociale vangnetten afschaffen? Staan Sociale vangnetten ter diskussie wat de SP betreft, of is het alleen maar zo op het moment daarmee kan scoren bij haar achterban waar men maar één wenkbrauw heeft?
Het voorstel is niet echt inhoudelijk, maar is slechts goedkoop populisme.
Ik denk dat jij mijn post niet begrijpt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan lees je wat jij lezen wilt, volgens mij is de SP niet tegen sociale vangnetten, maar wel tegen de voorwaarden en hoogte van sommigen ervan. De wachtgeldregeling is één daarvan.
Dat maak jij ervan. Ik zie het als het terecht opmerken dat sommige sociale vangnetten nu wel erg makkelijk worden toegepast en dat ze bovendien wel erg uit proportie staan tot andere sociale vangnetten. Ze willen (volgens mij) gewoon voorkomen dat mensen na 8 uur of 4 maanden "werk" vervolgens 4 jaar lang gratis geld krijgen zonder sollicitatieplicht.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat jij mijn post niet begrijpt.
Dit is namelijk precies het punt dat ik maak. De SP voert een populistische koers van het jammeren over sommigen die het zo goed hebben.
Punt van de post was niet de weergave van een bestaande situatie.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:01 schreef sigme het volgende:
[quote]Een parlementslid heeft geen dienstbetrekking, en ontvangt ook geen salaris. .
Ben ik niet met je eens. De SP is een van de weinige partijen die het principe "links lullen, rechts vullen" tenminste niet openlijk huldigt. Hun riante kamersalaris wordt afgestaan aan de partij in ruil voor een gematigd inkomen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ho ho
de meeste negatieve reacties hier zijn niet tegen het afschaffen van Wachtgeld op zich, maar dat de SP het populistitsch heeft over Riante wachtgeldregelingen met de ondertoon dat het allemaal zakkenvullers zijn.
Als het afschaffen van een social vangnet zo een goed idee is omdat het te riant is, waarom dan niet ook andere sociale vangnetten afschaffen? Staan Sociale vangnetten ter diskussie wat de SP betreft, of is het alleen maar zo op het moment daarmee kan scoren bij haar achterban waar men maar één wenkbrauw heeft?
jajaquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Ik zie het als het terecht opmerken dat sommige sociale vangnetten nu wel erg makkelijk worden toegepast en dat ze bovendien wel erg uit proportie staan tot andere sociale vangnetten. Ze willen (volgens mij) gewoon voorkomen dat mensen na 8 uur of 4 maanden "werk" vervolgens 4 jaar lang gratis geld krijgen zonder sollicitatieplicht.
Ze gebruiken dit geval om een al langer spelende kwestie van voorbeelden te voorzien.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
jaja
enorm ophef maken over 1 geval is geen populisme, dat zet echt zoden aan de dijk.
Alsof dat niet populistisch wij zijn geen zakkenvullers gedrag is.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. De SP is een van de weinige partijen die het principe "links lullen, rechts vullen" tenminste niet openlijk huldigt. Hun riante kamersalaris wordt afgestaan aan de partij in ruil voor een gematigd inkomen.
Populisme.quote:Wat had je er van gevonden wanneer een VVD'er hierop gewezen had?
Zoals je van 1 werkschuwe Naffer ook een olifant kan maken bedoel je?quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ze gebruiken dit geval om een al langer spelende kwestie van voorbeelden te voorzien.
Maar dan kun je alles wat niet tegen de haren van het volk instrijkt wel populisme gaan noemen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof dat niet populistisch wij zijn geen zakkenvullers gedrag is.
[..]
quote:Populisme.
Iets waar Verdonk ook niet vies van is.
Wat snap jij niet aan het feit dat het ene vangnet veel luxer en uitgebreider is dan het andere?quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze maken geen ophef over één geval. het is al jaren een punt waar de SP zich druk om maakt. In dit ene geval is het eens te meer duidelijk dat die regeling niet klopt. maar blijkbaar mag de SP daar dan niks over zeggen zonder dat ze van populisme worden beschuldigd.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
enorm ophef maken over 1 geval is geen populisme, dat zet echt zoden aan de dijk.
De SP maakt enorm lawaai over enkele individuele gevallen, dat is populisme.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan het feit dat het ene vangnet veel luxer en uitgebreider is dan het andere?
En waarom zou je dan alle vangnetten aan moeten pakken ipv alleen diegene waar het echt over de schreef gaat?
Overigens heeft de SP het helemaal niet over afschaffen, maar over versoberen van de regeling. Dat is je ook al diverse malen verteld.
Die specifieke gevallen vervullen wél een voorbeeldfunctie in de samenleving.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De SP maakt enorm lawaai over enkele individuele gevallen, dat is populisme.
Ja gelukkig is het niet zo dat elke politicus maar 4 maanden in de kamer zit en 2 jaar wachtgeld krijgt. Dus ze kunnen moeilijk ophef maken over meerdere individuen in dit gevalquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
De SP maakt enorm lawaai over enkele individuele gevallen, dat is populisme.
SP mag van mij alles zeggen wat ze willen, maar ik zal daar kanttekeningen bij zetten ja, en de SP is nu eenmaal een linkspopulistische partij, zoals Pimmetje rechtspopulistisch was.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:50 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ze maken geen ophef over één geval. het is al jaren een punt waar de SP zich druk om maakt. In dit ene geval is het eens te meer duidelijk dat die regeling niet klopt. maar blijkbaar mag de SP daar dan niks over zeggen zonder dat ze van populisme worden beschuldigd.
Jaquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die specifieke gevallen vervullen wél een voorbeeldfunctie in de samenleving.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |