abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:20:20 #151
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_39762910
@ Faithy

wat doe je dan op de weg?
zie ook wel van die wijven in hun autotje die hevig aan het stuur gaan slingeren. en niet weten waar ze heen willen/moeten als ik er met 'n 3,2m brede bouwmachine aan kom

Terwijl anderen op de zelfde weg gewoon door rijden..
jij valt ook onder het eerste voorbeeld of niet?
pi_39762928
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dus 180 op een lege snelweg vind jij niet veilig? Dan zou ik maar eens gaan twijfelen aan je eigen rijvaardigheid.

Ik blaas echt geen rijtje auto's voorbij met 180, veel te bang dat er zo'n imbeciel zonder verkeersinzicht en anticipeerallergie die bak ineens naar links paradeert.
Is er niemand op mijn pad, dan gooi ik heb gerust naar de top... Niemand waar ik tegen aan kan botsen of voor uit moet wijken.
Zolang je alleen jezelf tegen de vangrail aanjaagt is dat prima natuurlijk .
pi_39763103
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dus 180 op een lege snelweg vind jij niet veilig? Dan zou ik maar eens gaan twijfelen aan je eigen rijvaardigheid.

Ik blaas echt geen rijtje auto's voorbij met 180, veel te bang dat er zo'n imbeciel zonder verkeersinzicht en anticipeerallergie die bak ineens naar links paradeert.
Is er niemand op mijn pad, dan gooi ik heb gerust naar de top... Niemand waar ik tegen aan kan botsen of voor uit moet wijken.
lieverd, volg anders het topic even:

ik ben ook voor hogere maximumsnelheden op late tijdstippen (tussen bijvoorbeeld 11.00 en 05.00) en voor het afschaffen van de 80 km zones buiten spitsuren...

Ik geef ook liever gas dan dat ik met een sukkeldrafje 100 rijd als het veel harder KAN (en dan bedoel ik met oog op verkeerssituatie, niet naar mijn auto, want die trilt bij 140 al uit elkaar )

Maar mn geld is me liever; ik wil geen boetes.

En mensen die in de spits wel graag met 150-160 de mensen op de linkerbaan lopen op te duwen en op te jagen terwijl die met 120-130 een inhaalactie doen, DAT vind ik onverantwoord
Doei.
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 juli 2006 @ 19:28:05 #154
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_39763136
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:26 schreef Faithy het volgende:
En mensen die in de spits wel graag met 150-160 de mensen op de linkerbaan lopen op te duwen en op te jagen terwijl die met 120-130 een inhaalactie doen, DAT vind ik onverantwoord
Dat doe ik, omdat die mensen die met 110km per uur inhalen mij aan zagen komen en dachten 'hey, die mafketel rijdt harder dan 120 (:o) dus laat ik em er maar snel voor gooien, want anders moet ik misschien m'n gas loslaten

(verkapt ik heb bijna m'n motor en ben bang m'n rijbewijs kwijt te raken topic dit trouwens... )
pi_39763159
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:20 schreef Devilnl het volgende:
@ Faithy

wat doe je dan op de weg?
zie ook wel van die wijven in hun autotje die hevig aan het stuur gaan slingeren. en niet weten waar ze heen willen/moeten als ik er met 'n 3,2m brede bouwmachine aan kom

Terwijl anderen op de zelfde weg gewoon door rijden..
jij valt ook onder het eerste voorbeeld of niet?
Ik val zeker NIET onder het eerste voorbeeld!

Ik hou van doorrijden, op de motor moet ik me tijdens de lessen ook flink inhouden, omdat 't zo makkelijk gaat allemaal, dat optrekken en doorschakelen.

Maar zoals boven gezegd: het moet KUNNEN in verhouding tot de verkeerssituatie, je medeweggebruikers en ik heb geen zin in een grote boetepot!
Ik rij overal net 3 a 4 km boven de max snelheid, ik haat mensen die er 10km per uur onder gaan zitten, want ze houden op! Ze zijn irritant en ze halen te pas en te onpas in.
Maar met de max snelheid rijden, tot op de km na, is an sich niets mis mee..
Doei.
pi_39763186
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat doe ik, omdat die mensen die met 110km per uur inhalen mij aan zagen komen en dachten 'hey, die mafketel rijdt harder dan 120 (:o) dus laat ik em er maar snel voor gooien, want anders moet ik misschien m'n gas loslaten

(verkapt ik heb bijna m'n motor en ben bang m'n rijbewijs kwijt te raken topic dit trouwens... )
egoist jij!

Fazer600
Doei.
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:30:03 #157
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_39763190
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat doe ik, omdat die mensen die met 110km per uur inhalen mij aan zagen komen en dachten 'hey, die mafketel rijdt harder dan 120 (:o) dus laat ik em er maar snel voor gooien, want anders moet ik misschien m'n gas loslaten

(verkapt ik heb bijna m'n motor en ben bang m'n rijbewijs kwijt te raken topic dit trouwens... )
meer een afgezaagde actie om Zonnestraaltje af te zeiken omdat ze een boete kreeg voor te hard rijden.....
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 juli 2006 @ 19:30:30 #158
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_39763199
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:28 schreef Faithy het volgende:

Maar met de max snelheid rijden, tot op de km na, is an sich niets mis mee..
....wel. Verkeersinzicht gebruiken. Soms is het zelfs veiliger om boven de marge te gaan rijden.
pi_39763216
an sich
Doei.
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 juli 2006 @ 19:31:48 #160
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_39763243
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:29 schreef Faithy het volgende:

Fazer600
....doe me dan toch maar een Duc

pi_39763271
ach, die Fazer kan ik niet betalen

zal wel een GPZ-je worden ofzo
Doei.
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 juli 2006 @ 19:33:56 #162
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_39763312
Als je met mij trouwt, krijg je een Faser, mopjedopje. .

(verkapte kijk in mijn profiel, want daar staat mijn msn adres post)
pi_39763380
had ik jouw MSN adres ooit al niet eens?

vroeger? in 1832?
Doei.
pi_39763392
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:20 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Zolang je alleen jezelf tegen de vangrail aanjaagt is dat prima natuurlijk .
Discussieer eens inhoudelijk, in plaats van 'met je bek vol tanden' loze opmerkingen te plaatsen op posts waarin ik gelijk heb.
pi_39763419
zelfs ik discussieer inhoudelijk achterhetspoor



oh, en had jij niet al een wijf Krea?
Doei.
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 juli 2006 @ 19:40:05 #166
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_39763502
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:35 schreef Faithy het volgende:
had ik jouw MSN adres ooit al niet eens?
Ja, dat zou wel kunnen, maar sinds ICQ weg is en we MSN gebruiken heb ik nooit de eer meer gehad je te mogen spreken... . doe es toevoegen..
pi_39763533
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:32 schreef achterhetspoor het volgende:

. Het zou toch ook van de zotte zijn als elke inbreker tot aan de hoge raad zou procederen?
En wat denk je? Dat gebeurt hoor.

Maar wat nog kwalijker is, zijn die milieusektes die de aanleg van een snelweg 40 jaar (!!!) tegenhouden met allerlei procedures.
pi_39763691
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, dat zou wel kunnen, maar sinds ICQ weg is en we MSN gebruiken heb ik nooit de eer meer gehad je te mogen spreken... . doe es toevoegen..
doe jij 's ik krijg altijd foutmeldingen bij mail adressen die niet @hotmail of @msn zijn
Doei.
pi_39763768
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:09 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Nee die grafiek toont enkel aan dat een verhoging niet leidt tot extra overtredingen.
Nee hoor, want een statistisch verband hoeft geen causaal verband te zijn. Er kunnen ook andere oorzaken een rol spelen.
Bijvoorbeeld de meest 100 km wegen zijn (volgens mij) in de Randstad, waar het drukker is, meer auto's op de weg = meer kans op ongelukken.
Ook kan het bv. zijn dat op de 100 km wegen meer afritten zijn.
Op basis van dat ene grafiekje kun je niet de conclusie trekken dat harder rijden dus veiliger is.
pi_39763778
1. meisjes/vrouwen kunnen niet rijden
2. meisjes/vrouwen kunnen al helemaal niet hard rijden
3. meisjes/vrouwen die net hun rijbewijs hebben kunnen niet rijden
4. meisjes/vrouwen die net hun rijbewijs hebben kunnen al helemaal niet hard rijden.
pi_39763858
en gelukkig zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen
Doei.
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:50:48 #172
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_39763902
meisjes slagen wel meer in 1x, valt me vaker op
pi_39764855
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:59 schreef Devilnl het volgende:

[..]

wie zegt dat ik het over de randstad heb? je weet waar Zonnestraaltje woont of niet
Friesland!

En ik rijd inderdaad nooit in de randstad.

Moet alleen as. zaterdag wel naar Schiphol.. Ik even blij dat m'n vader net een tomtommie heeft gekocht en ik die mag lenen zaterdag!
pi_39764995
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]


Moet alleen as. zaterdag wel naar Schiphol.. Ik even blij dat m'n vader net een tomtommie heeft gekocht en ik die mag lenen zaterdag!
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:35:53 #175
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_39765498
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Friesland!

En ik rijd inderdaad nooit in de randstad.

Moet alleen as. zaterdag wel naar Schiphol.. Ik even blij dat m'n vader net een tomtommie heeft gekocht en ik die mag lenen zaterdag!
ik blijf uit de buurt
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:36:47 #176
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_39765535
Eng he Lipje.. mensen die durven rijden
pi_39765540
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:40 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

En wat denk je? Dat gebeurt hoor.
Zelden en dan moet je wel een advocaat vinden die zo gek is en die je kan betalen.
quote:
Maar wat nog kwalijker is, zijn die milieusektes die de aanleg van een snelweg 40 jaar (!!!) tegenhouden met allerlei procedures.
Geheel niet van belang in deze discussie. En als je een beetje verstand hebt van b.v. milieueffectrapportages of bouwvergunningen weet je ook dat dit gewoon feitelijk onmogelijk is. Een milieuorganisatie kan alleen echt wat doen in een officiele inspraakprocedure en deze zijn keurig beperkt in lengte en aantal.
pi_39765747
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:37 schreef achterhetspoor het volgende:


Geheel niet van belang in deze discussie. En als je een beetje verstand hebt van b.v. milieueffectrapportages of bouwvergunningen weet je ook dat dit gewoon feitelijk onmogelijk is. Een milieuorganisatie kan alleen echt wat doen in een officiele inspraakprocedure en deze zijn keurig beperkt in lengte en aantal.
De laatste 7 kilometer van de A4 wordt al 40 jaar tegengehouden. Hoe krijgen ze dat dan voor elkaar als jij zegt dat het niet kan? Ik denk het wel te weten, de leden van de milieusekte zijn dezelfde als in de gemeenteraad van Delfland (?) zitten.
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:47:24 #179
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_39765921
Ik ben op zich wel voor een verhoging naar 130 a 140. Ben absoluut tegen een flexibele maximum snelheid, aangezien een gedeelte van de weggebruikers daar gewoon niet mee overweg zou kunnen. Wanneer ze eenmaal 160 's avonds laat op verlaten wegen mogen rijden, zullen ze dat ook overdag wel overnemen, "omdat het 's avonds ook gewoon makkelijk kan". Een ophoging van een vaste snelheidslimiet die altijd geldt, lijkt me dus een beter idee.

Wel jammer dat er een user in de OP genoemd moest worden trouwens.
pi_39767348
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:42 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

De laatste 7 kilometer van de A4 wordt al 40 jaar tegengehouden. Hoe krijgen ze dat dan voor elkaar als jij zegt dat het niet kan? Ik denk het wel te weten, de leden van de milieusekte zijn dezelfde als in de gemeenteraad van Delfland (?) zitten.
Die is niet tegengehouden door de milieusekte (wat is dat eigenlijk) maar door een door de burgers gekozen gemeenteraad, dat is democratie, eng voor sommigen ik weet het. Als RWS een goed plan had ingedient dat door de mer procedure was gekomen had die weg er al kunnen liggen.
pi_39768333
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:32 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Die is niet tegengehouden door de milieusekte (wat is dat eigenlijk) maar door een door de burgers gekozen gemeenteraad, dat is democratie, eng voor sommigen ik weet het. Als RWS een goed plan had ingedient dat door de mer procedure was gekomen had die weg er al kunnen liggen.
Die mer-procedure bestaat geen 40 jaar
pi_39770112
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:57 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

Die mer-procedure bestaat geen 40 jaar
Nee maar al wel bijna 25 jaar en de milieubeweging, wat dat ook moge zijn bestaat in georganiseerde vorm ook nog geen 40 jaar.
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:16:07 #183
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_39771792
De blokhoeren in hun Panda/Agila/Alto moeten netjes op de baan blijven waar ze zich aan de maximum snelheid kunnen houden, rechts dus.

Als iemand goed anticipeert met de rest van het verkeer en zijn/haar snelheid daarop aanpast is er wmb. geen enkel probleem met harder rijden. Het probleem zit hem meer in de idioten die geleerd hebben hoe ze met hun voet het gaspedaal in moeten drukken en alleen op de wereld in hun koekblikje andere weggebruikers teisteren. Het gedrag van de mensen is het probleem, niet zozeer de snelheid.

Als je overigens bewust te hard rijdt en een bekeuring krijgt moet je imho niet zeuren. Je nam een risico en hebt verloren
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:27:00 #184
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_39772170
Snelheid omhoog? niet 123...

Waarom?

Simpel, er rijd nog zat oud blik rond zonder ABS, airbaigs etc... de nieuwe wagens tegenwoordig zijn dusdanig uitgerust dat 160 km/u inderdaad een verantwoorde cruisesnelheid zou zijn. kijk voor de gein maar eens naar het verschil in remweg tussen een oud barrel en een standaard Golf met ABS... het enige minpunt is dat het natuurlijk altijd afhankelijk blijft van de ervaring en reactiesnelheid van de bestuurder. Naar mijn mening zou het dus variabel mogen worden... rijd je een auto zonder ABS etc. (simpel voorbeeld) dan blijf je netjes 120 rijden... heb je echter een dikke bak, porsche 911 4S bijvoorbeeld, moet het kunnen lekker 160 te blazen. Genoeg techniek aan boord om het zaakje onder controle te houden.

Misschien een beetje te kort door de bocht, maar zoiets zou het moeten zijn naar mijn mening...

Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_39772531
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:52 schreef Devilnl het volgende:
daar gaat worldpimber toch ook niet elke keer een topic over maken met z'n gehuil over iemand ze snelheid?
He?
pi_39772595
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Friesland!

En ik rijd inderdaad nooit in de randstad.

Moet alleen as. zaterdag wel naar Schiphol.. Ik even blij dat m'n vader net een tomtommie heeft gekocht en ik die mag lenen zaterdag!
Euh waar precies heb je die snelheidsboete gekregen?
pi_39772656
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:27 schreef EsDe het volgende:
Snelheid omhoog? niet 123...

Waarom?

Simpel, er rijd nog zat oud blik rond zonder ABS, airbaigs etc... de nieuwe wagens tegenwoordig zijn dusdanig uitgerust dat 160 km/u inderdaad een verantwoorde cruisesnelheid zou zijn. kijk voor de gein maar eens naar het verschil in remweg tussen een oud barrel en een standaard Golf met ABS... het enige minpunt is dat het natuurlijk altijd afhankelijk blijft van de ervaring en reactiesnelheid van de bestuurder. Naar mijn mening zou het dus variabel mogen worden... rijd je een auto zonder ABS etc. (simpel voorbeeld) dan blijf je netjes 120 rijden... heb je echter een dikke bak, porsche 911 4S bijvoorbeeld, moet het kunnen lekker 160 te blazen. Genoeg techniek aan boord om het zaakje onder controle te houden.

Misschien een beetje te kort door de bocht, maar zoiets zou het moeten zijn naar mijn mening...

Klinkt leuk maar het probleem is dat je ook andere weggebruikers hebt. Als je 160 rijdt en vrachtwagens blijven 80 rijden dan ga je dus al dubbel zo snel. Dat moet haast wel gevaarlijke situaties gaan geven.
Daarnaast kan je als gewone weggebruiker veel moeilijker inschatten hoe snel de andere weggebruikers zullen zijn.
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:47:49 #188
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_39772847
ga voor de lol eens in de zomerperiode naar dld. Dan merk je wel dat hollanders zich rot schrikken als er iemand met 200 voorbij komt gereden.

ik kots echt op mensen die gaan inhalen als je er met 140 aankomt en dat normaal vinden 'omdat je toch niet harder mag'

hollanders kunnen niet rijden. tevens 1 van de oorzaken van het fileprobleem
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_39772966
quote:
de milieubeweging, wat dat ook moge zijn bestaat in georganiseerde vorm ook nog geen 40 jaar.
Correctie: De milieubeweging bestaat al meer dan 100 jaar. Natuurmonumenten bijvoorbeeld, dat is in de 19e eeuw opgericht om het Naardermeer te beschermen tegen de plannen van de gemeente Amsterdam voor een vuilsortplaats.
tot zover off topic

Het is een interessante discussie. Laat ik eens een paar dingen uitlichten:
* Hogere maximumsnelheid 's nachts.
Ik lees steeds: Op een lege snelweg is het veilig etc.
Natuurlijk niet. 's Nachts slaat de vermoeidheid toe en is het zicht bovendien veel minder goed dan overdag. Het is dan ook een slecht idee om de maximumsnelheid 's nachts hoger te laten zijn dan overdag. Bovendien is het percentage automobilisten dat daadwerkelijk voordeel ondervindt betrekkelijk gering. De meeste mensen slapen, of worden wakker door de geluidsoverlast van iemand die met 200 over de snelweg rijdt.

Verder een hogere snelheid dan 120 km/u kan op zich wel. Auto's zijn inderdaad veel veiliger geworden. Maar is de weggebruiker dat ook? Het antwoord daarop is nee. Immers bij een hogere snelheid moet je ook meer afstandhouden. Bij 140 km/u moet je bijvoorbeeld 3 seconden afstand houden (en geen 2), om veilig te rijden. Anderzijds, bij 80 km/u is 1,5 seconde afstand reeds veilig genoeg.
Let wel, deze factor is bepalend voor de 'veiligheid' en dus niet de verkeersdrukte!
Als het erg druk is, maar iedereen houdt voldoende afstand, is het dus veiliger dan wanneer het rustig is, maar mensen zijn aan het bumperkleven!

Kortom een hogere maximumsnelheid betekent meer afstandhouden. Overigens mag van mij deze op rustige wegen (afsluitdijk enzo) wel naar 130 km/u.
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:59:14 #190
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_39773273
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:47 schreef Catch22- het volgende:
ga voor de lol eens in de zomerperiode naar dld. Dan merk je wel dat hollanders zich rot schrikken als er iemand met 200 voorbij komt gereden.

ik kots echt op mensen die gaan inhalen als je er met 140 aankomt en dat normaal vinden 'omdat je toch niet harder mag'

hollanders kunnen niet rijden. tevens 1 van de oorzaken van het fileprobleem
Amen.
Het probleem is niet de snelheid, het probleem is het gedrag van de gemiddelde nederlander op de weg. Een verhoging van de topsnelheid in welke vorm dan ook zal daar niets aan veranderen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_39773869
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:50 schreef jaha het volgende:

[..]

Correctie: De milieubeweging bestaat al meer dan 100 jaar. Natuurmonumenten bijvoorbeeld, dat is in de 19e eeuw opgericht om het Naardermeer te beschermen tegen de plannen van de gemeente Amsterdam voor een vuilsortplaats.
tot zover off topic
Klopt maar dat er daadwerkelijk georganiseerd geprotesteerd wordt tegen b.v. de aanleg van wegen is van veel latere datum. De periode dat de milieubeweging meer invloed kreeg was toch echt de '70 (evt eind jaren '60). Dit gecombineerd met de oliecrisis en de regering Den Uyl. Dat was het moment dat er echt een pas op de plaats kwam in de wegenbouw. Toen bedachten ze bijvoorbeeld ook dat een stormvloedkering in de Oosterschelde wel handig was voor milieu en visserij ipv totale afsluiting.
quote:
Het is een interessante discussie. Laat ik eens een paar dingen uitlichten:
* Hogere maximumsnelheid 's nachts.
Ik lees steeds: Op een lege snelweg is het veilig etc.
Natuurlijk niet. 's Nachts slaat de vermoeidheid toe en is het zicht bovendien veel minder goed dan overdag. Het is dan ook een slecht idee om de maximumsnelheid 's nachts hoger te laten zijn dan overdag. Bovendien is het percentage automobilisten dat daadwerkelijk voordeel ondervindt betrekkelijk gering. De meeste mensen slapen, of worden wakker door de geluidsoverlast van iemand die met 200 over de snelweg rijdt.

Verder een hogere snelheid dan 120 km/u kan op zich wel. Auto's zijn inderdaad veel veiliger geworden. Maar is de weggebruiker dat ook? Het antwoord daarop is nee. Immers bij een hogere snelheid moet je ook meer afstandhouden. Bij 140 km/u moet je bijvoorbeeld 3 seconden afstand houden (en geen 2), om veilig te rijden. Anderzijds, bij 80 km/u is 1,5 seconde afstand reeds veilig genoeg.
Let wel, deze factor is bepalend voor de 'veiligheid' en dus niet de verkeersdrukte!
Als het erg druk is, maar iedereen houdt voldoende afstand, is het dus veiliger dan wanneer het rustig is, maar mensen zijn aan het bumperkleven!

Kortom een hogere maximumsnelheid betekent meer afstandhouden. Overigens mag van mij deze op rustige wegen (afsluitdijk enzo) wel naar 130 km/u.
Goede punten
pi_39773894
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:59 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Amen.
Het probleem is niet de snelheid, het probleem is het gedrag van de gemiddelde nederlander op de weg. Een verhoging van de topsnelheid in welke vorm dan ook zal daar niets aan veranderen.
Die verhoging zal de problemen naar verwachting alleen maar groter maken.

Overigens hebben we het hier dan natuurlijk altijd over de gemiddelde nederlander behalve ik .
pi_39774320
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:18 schreef achterhetspoor het volgende:
Overigens hebben we het hier dan natuurlijk altijd over de gemiddelde nederlander behalve ik .
Vooral dat ja Iedereen kan rijden, behalve de rest
pi_39774411
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:33 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Vooral dat ja Iedereen kan rijden, behalve de rest
Leuk is dat he ? Het zijn altijd de anderen die zich misdragen op de weg .
pi_39775603
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Friesland!

En ik rijd inderdaad nooit in de randstad.

Moet alleen as. zaterdag wel naar Schiphol.. Ik even blij dat m'n vader net een tomtommie heeft gekocht en ik die mag lenen zaterdag!
Ja, je zou toch eens zonder tomtom op zoek moeten naar schiphol

Schiphol, de moeilijkst te vinden plek in nederland
pi_39775790
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Moet alleen as. zaterdag wel naar Schiphol.. Ik even blij dat m'n vader net een tomtommie heeft gekocht en ik die mag lenen zaterdag!
TomTom voor de weg naar Schiphol


______

Het probleem in Nederland is meer het te kort aan asfalt, het aantal m2 asfalt per inwoner/auto zal in Nederland misschien wel het laagste zijn ter wereld. Net als vele landen in Europa zijn de meeste snelweg wegen 2 baans, alleen aangezien Nederland een krap landje is en dus de lengte van snelwegen vergeleken andere landen in het niet valt, is er daardoor ook te weinig capaciteit, om vergelijkbare capaciteit te halen met andere landen zou het merendeel en vooral in de randstad minimaal 3 baans moeten zijn.
3 baans gaat het links plakken tegen als er een paar vrachtwagens rechts rijden, altijd zo'n geval waar er 1 auto bij is die aan het inhalen is met 100/110 waardoor er een hele stoet auto's achter hangt, geirriteerd zitten ze te dicht op elkaar en 1x een rem en je hebt weer een kleine file die tot iets groters uit kan groeien.
Dan andere snelheidsregels waar het tenslotte om gaat, rechterbaan zo hard als je wilt (zoals het nu is) met de regel je voertuig moet minimaal de helft van de max kunnen halen, middenbaan minimaal 80, linkerbaan minimaal 110/120 vul maar in zijn. Max snelheid 130/140 bijv. Hiermee breng je slome oma's tot besef dat ze niet op de linkerbaan behoren, vrachtwagens kunnen inhalen zonder als een rubber stop in een wasbak te werken...

Maar goed, zolang een vrouw minister van verkeer en waterstaat is, zal je verbetering nooit kunnen verwachten. En naieve boomknuffelaars zullen file oplossingen altijd tegenwerken en daarmee indirect met files voor extra milieuvervuiling zorgen. We zijn niet voor niks het meest ozon laag vervuilende land ter wereld
pi_39776081
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:24 schreef Jimmeh het volgende:
We zijn niet voor niks het meest ozon laag vervuilende land ter wereld
Volgens mij zijn china en de vs dat?
pi_39776259
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:37 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Volgens mij zijn china en de vs dat?
relatief gezien he, als je NO2 uitstoot bekijkt zit zowat heel nl onder een dikke rode vlek. Dit vind je zij het wat kleiner ook terug in Noord Italie en idd in China en het noorden van de VS hangen grotere 'wolken' maar minder intens. Relatief zijn wij dus de meest uitstotende.

Maar goed dat soort uitstoot ontstaat vooral als auto motoren nog niet goed verbranden en dus onverbrande troep de lucht in stoten, oftewel als de motor nog koud is en laat NL nou zo'n klein landje zijn waar nogal wat van dit korte ritjes gebeuren.
pi_39776570
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:46 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

relatief gezien he, als je NO2 uitstoot bekijkt zit zowat heel nl onder een dikke rode vlek. Dit vind je zij het wat kleiner ook terug in Noord Italie en idd in China en het noorden van de VS hangen grotere 'wolken' maar minder intens. Relatief zijn wij dus de meest uitstotende.

Maar goed dat soort uitstoot ontstaat vooral als auto motoren nog niet goed verbranden en dus onverbrande troep de lucht in stoten, oftewel als de motor nog koud is en laat NL nou zo'n klein landje zijn waar nogal wat van dit korte ritjes gebeuren.
Ok
Dat nederland relatief het meeste uitstoot wist ik niet
pi_39777162
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 02:02 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ok
Dat nederland relatief het meeste uitstoot wist ik niet
In ieder geval de hoogste concentratie qua uitstoot of we relattief gezien voor ons landje op het meest zitten, is dan nog te bezien als ik Vlaanderen zo zie

Nog een artikeltje op rtl.nl

Maarja hoe schadelijk is NO2 dan? Ik heb geen flauw idee... Er vallen niet mensen bij bosjes neer ofzo door de luchtvervuiling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')