Zolang je alleen jezelf tegen de vangrail aanjaagt is dat prima natuurlijkquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dus 180 op een lege snelweg vind jij niet veilig? Dan zou ik maar eens gaan twijfelen aan je eigen rijvaardigheid.
Ik blaas echt geen rijtje auto's voorbij met 180, veel te bang dat er zo'n imbeciel zonder verkeersinzicht en anticipeerallergie die bak ineens naar links paradeert.
Is er niemand op mijn pad, dan gooi ik heb gerust naar de top... Niemand waar ik tegen aan kan botsen of voor uit moet wijken.
lieverd, volg anders het topic even:quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dus 180 op een lege snelweg vind jij niet veilig? Dan zou ik maar eens gaan twijfelen aan je eigen rijvaardigheid.
Ik blaas echt geen rijtje auto's voorbij met 180, veel te bang dat er zo'n imbeciel zonder verkeersinzicht en anticipeerallergie die bak ineens naar links paradeert.
Is er niemand op mijn pad, dan gooi ik heb gerust naar de top... Niemand waar ik tegen aan kan botsen of voor uit moet wijken.
Dat doe ik, omdat die mensen die met 110km per uur inhalen mij aan zagen komen en dachten 'hey, die mafketel rijdt harder dan 120 (:o) dus laat ik em er maar snel voor gooien, want anders moet ik misschien m'n gas loslatenquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:26 schreef Faithy het volgende:
En mensen die in de spits wel graag met 150-160 de mensen op de linkerbaan lopen op te duwen en op te jagen terwijl die met 120-130 een inhaalactie doen, DAT vind ik onverantwoord
Ik val zeker NIET onder het eerste voorbeeld!quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:20 schreef Devilnl het volgende:
@ Faithy
wat doe je dan op de weg?
zie ook wel van die wijven in hun autotje die hevig aan het stuur gaan slingeren. en niet weten waar ze heen willen/moeten als ik er met 'n 3,2m brede bouwmachine aan kom
Terwijl anderen op de zelfde weg gewoon door rijden..
jij valt ook onder het eerste voorbeeld of niet?
egoist jij!quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat doe ik, omdat die mensen die met 110km per uur inhalen mij aan zagen komen en dachten 'hey, die mafketel rijdt harder dan 120 (:o) dus laat ik em er maar snel voor gooien, want anders moet ik misschien m'n gas loslaten
(verkapt ik heb bijna m'n motor en ben bang m'n rijbewijs kwijt te raken topic dit trouwens...)
meer een afgezaagde actie om Zonnestraaltje af te zeiken omdat ze een boete kreeg voor te hard rijden.....quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat doe ik, omdat die mensen die met 110km per uur inhalen mij aan zagen komen en dachten 'hey, die mafketel rijdt harder dan 120 (:o) dus laat ik em er maar snel voor gooien, want anders moet ik misschien m'n gas loslaten
(verkapt ik heb bijna m'n motor en ben bang m'n rijbewijs kwijt te raken topic dit trouwens...)
....wel. Verkeersinzicht gebruiken. Soms is het zelfs veiliger om boven de marge te gaan rijden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:28 schreef Faithy het volgende:
Maar met de max snelheid rijden, tot op de km na, is an sich niets mis mee..
Discussieer eens inhoudelijk, in plaats van 'met je bek vol tanden' loze opmerkingen te plaatsen op posts waarin ik gelijk heb.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:20 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Zolang je alleen jezelf tegen de vangrail aanjaagt is dat prima natuurlijk.
Ja, dat zou wel kunnen, maar sinds ICQ weg is en we MSN gebruiken heb ik nooit de eer meer gehad je te mogen spreken...quote:
En wat denk je? Dat gebeurt hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:32 schreef achterhetspoor het volgende:
. Het zou toch ook van de zotte zijn als elke inbreker tot aan de hoge raad zou procederen?
doe jij 's ik krijg altijd foutmeldingen bij mail adressen die niet @hotmail of @msn zijnquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:40 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, dat zou wel kunnen, maar sinds ICQ weg is en we MSN gebruiken heb ik nooit de eer meer gehad je te mogen spreken.... doe es toevoegen..
Nee hoor, want een statistisch verband hoeft geen causaal verband te zijn. Er kunnen ook andere oorzaken een rol spelen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:09 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Nee die grafiek toont enkel aan dat een verhoging niet leidt tot extra overtredingen.
Friesland!quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:59 schreef Devilnl het volgende:
[..]
wie zegt dat ik het over de randstad heb? je weet waar Zonnestraaltje woont of niet![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Moet alleen as. zaterdag wel naar Schiphol.. Ik even blij dat m'n vader net een tomtommie heeft gekocht en ik die mag lenen zaterdag!![]()
ik blijf uit de buurtquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Friesland!
En ik rijd inderdaad nooit in de randstad.
Moet alleen as. zaterdag wel naar Schiphol.. Ik even blij dat m'n vader net een tomtommie heeft gekocht en ik die mag lenen zaterdag!![]()
Zelden en dan moet je wel een advocaat vinden die zo gek is en die je kan betalen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:40 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
En wat denk je? Dat gebeurt hoor.
Geheel niet van belang in deze discussie. En als je een beetje verstand hebt van b.v. milieueffectrapportages of bouwvergunningen weet je ook dat dit gewoon feitelijk onmogelijk is. Een milieuorganisatie kan alleen echt wat doen in een officiele inspraakprocedure en deze zijn keurig beperkt in lengte en aantal.quote:Maar wat nog kwalijker is, zijn die milieusektes die de aanleg van een snelweg 40 jaar (!!!) tegenhouden met allerlei procedures.
De laatste 7 kilometer van de A4 wordt al 40 jaar tegengehouden. Hoe krijgen ze dat dan voor elkaar als jij zegt dat het niet kan? Ik denk het wel te weten, de leden van de milieusekte zijn dezelfde als in de gemeenteraad van Delfland (?) zitten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:37 schreef achterhetspoor het volgende:
Geheel niet van belang in deze discussie. En als je een beetje verstand hebt van b.v. milieueffectrapportages of bouwvergunningen weet je ook dat dit gewoon feitelijk onmogelijk is. Een milieuorganisatie kan alleen echt wat doen in een officiele inspraakprocedure en deze zijn keurig beperkt in lengte en aantal.
Die is niet tegengehouden door de milieusekte (wat is dat eigenlijk) maar door een door de burgers gekozen gemeenteraad, dat is democratie, eng voor sommigen ik weet het. Als RWS een goed plan had ingedient dat door de mer procedure was gekomen had die weg er al kunnen liggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:42 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
De laatste 7 kilometer van de A4 wordt al 40 jaar tegengehouden. Hoe krijgen ze dat dan voor elkaar als jij zegt dat het niet kan? Ik denk het wel te weten, de leden van de milieusekte zijn dezelfde als in de gemeenteraad van Delfland (?) zitten.
Die mer-procedure bestaat geen 40 jaarquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:32 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Die is niet tegengehouden door de milieusekte (wat is dat eigenlijk) maar door een door de burgers gekozen gemeenteraad, dat is democratie, eng voor sommigen ik weet het. Als RWS een goed plan had ingedient dat door de mer procedure was gekomen had die weg er al kunnen liggen.
Nee maar al wel bijna 25 jaar en de milieubeweging, wat dat ook moge zijn bestaat in georganiseerde vorm ook nog geen 40 jaar.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:57 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Die mer-procedure bestaat geen 40 jaar
He?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:52 schreef Devilnl het volgende:
daar gaat worldpimber toch ook niet elke keer een topic over maken met z'n gehuil over iemand ze snelheid?
Euh waar precies heb je die snelheidsboete gekregen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Friesland!
En ik rijd inderdaad nooit in de randstad.
Moet alleen as. zaterdag wel naar Schiphol.. Ik even blij dat m'n vader net een tomtommie heeft gekocht en ik die mag lenen zaterdag!![]()
Klinkt leuk maar het probleem is dat je ook andere weggebruikers hebt. Als je 160 rijdt en vrachtwagens blijven 80 rijden dan ga je dus al dubbel zo snel. Dat moet haast wel gevaarlijke situaties gaan geven.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:27 schreef EsDe het volgende:
Snelheid omhoog? niet 123...
Waarom?
Simpel, er rijd nog zat oud blik rond zonder ABS, airbaigs etc... de nieuwe wagens tegenwoordig zijn dusdanig uitgerust dat 160 km/u inderdaad een verantwoorde cruisesnelheid zou zijn. kijk voor de gein maar eens naar het verschil in remweg tussen een oud barrel en een standaard Golf met ABS... het enige minpunt is dat het natuurlijk altijd afhankelijk blijft van de ervaring en reactiesnelheid van de bestuurder. Naar mijn mening zou het dus variabel mogen worden... rijd je een auto zonder ABS etc. (simpel voorbeeld) dan blijf je netjes 120 rijden... heb je echter een dikke bak, porsche 911 4S bijvoorbeeld, moet het kunnen lekker 160 te blazen. Genoeg techniek aan boord om het zaakje onder controle te houden.
Misschien een beetje te kort door de bocht, maar zoiets zou het moeten zijn naar mijn mening...
![]()
Correctie: De milieubeweging bestaat al meer dan 100 jaar. Natuurmonumenten bijvoorbeeld, dat is in de 19e eeuw opgericht om het Naardermeer te beschermen tegen de plannen van de gemeente Amsterdam voor een vuilsortplaats.quote:de milieubeweging, wat dat ook moge zijn bestaat in georganiseerde vorm ook nog geen 40 jaar.
Amen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:47 schreef Catch22- het volgende:
ga voor de lol eens in de zomerperiode naar dld. Dan merk je wel dat hollanders zich rot schrikken als er iemand met 200 voorbij komt gereden.
ik kots echt op mensen die gaan inhalen als je er met 140 aankomt en dat normaal vinden 'omdat je toch niet harder mag'
hollanders kunnen niet rijden. tevens 1 van de oorzaken van het fileprobleem
Klopt maar dat er daadwerkelijk georganiseerd geprotesteerd wordt tegen b.v. de aanleg van wegen is van veel latere datum. De periode dat de milieubeweging meer invloed kreeg was toch echt de '70 (evt eind jaren '60). Dit gecombineerd met de oliecrisis en de regering Den Uyl. Dat was het moment dat er echt een pas op de plaats kwam in de wegenbouw. Toen bedachten ze bijvoorbeeld ook dat een stormvloedkering in de Oosterschelde wel handig was voor milieu en visserij ipv totale afsluiting.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:50 schreef jaha het volgende:
[..]
Correctie: De milieubeweging bestaat al meer dan 100 jaar. Natuurmonumenten bijvoorbeeld, dat is in de 19e eeuw opgericht om het Naardermeer te beschermen tegen de plannen van de gemeente Amsterdam voor een vuilsortplaats.
tot zover off topic
Goede puntenquote:Het is een interessante discussie. Laat ik eens een paar dingen uitlichten:
* Hogere maximumsnelheid 's nachts.
Ik lees steeds: Op een lege snelweg is het veilig etc.
Natuurlijk niet. 's Nachts slaat de vermoeidheid toe en is het zicht bovendien veel minder goed dan overdag. Het is dan ook een slecht idee om de maximumsnelheid 's nachts hoger te laten zijn dan overdag. Bovendien is het percentage automobilisten dat daadwerkelijk voordeel ondervindt betrekkelijk gering. De meeste mensen slapen, of worden wakker door de geluidsoverlast van iemand die met 200 over de snelweg rijdt.
Verder een hogere snelheid dan 120 km/u kan op zich wel. Auto's zijn inderdaad veel veiliger geworden. Maar is de weggebruiker dat ook? Het antwoord daarop is nee. Immers bij een hogere snelheid moet je ook meer afstandhouden. Bij 140 km/u moet je bijvoorbeeld 3 seconden afstand houden (en geen 2), om veilig te rijden. Anderzijds, bij 80 km/u is 1,5 seconde afstand reeds veilig genoeg.
Let wel, deze factor is bepalend voor de 'veiligheid' en dus niet de verkeersdrukte!
Als het erg druk is, maar iedereen houdt voldoende afstand, is het dus veiliger dan wanneer het rustig is, maar mensen zijn aan het bumperkleven!
Kortom een hogere maximumsnelheid betekent meer afstandhouden. Overigens mag van mij deze op rustige wegen (afsluitdijk enzo) wel naar 130 km/u.
Die verhoging zal de problemen naar verwachting alleen maar groter maken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:59 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Amen.
Het probleem is niet de snelheid, het probleem is het gedrag van de gemiddelde nederlander op de weg. Een verhoging van de topsnelheid in welke vorm dan ook zal daar niets aan veranderen.
Vooral dat jaquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:18 schreef achterhetspoor het volgende:
Overigens hebben we het hier dan natuurlijk altijd over de gemiddelde nederlander behalve ik.
Leuk is dat hequote:Op donderdag 13 juli 2006 00:33 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Vooral dat jaIedereen kan rijden, behalve de rest
![]()
Ja, je zou toch eens zonder tomtom op zoek moeten naar schipholquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Friesland!
En ik rijd inderdaad nooit in de randstad.
Moet alleen as. zaterdag wel naar Schiphol.. Ik even blij dat m'n vader net een tomtommie heeft gekocht en ik die mag lenen zaterdag!![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Moet alleen as. zaterdag wel naar Schiphol.. Ik even blij dat m'n vader net een tomtommie heeft gekocht en ik die mag lenen zaterdag!![]()
Volgens mij zijn china en de vs dat?quote:Op donderdag 13 juli 2006 01:24 schreef Jimmeh het volgende:
We zijn niet voor niks het meest ozon laag vervuilende land ter wereld
relatief gezien he, als je NO2 uitstoot bekijkt zit zowat heel nl onder een dikke rode vlek. Dit vind je zij het wat kleiner ook terug in Noord Italie en idd in China en het noorden van de VS hangen grotere 'wolken' maar minder intens. Relatief zijn wij dus de meest uitstotende.quote:Op donderdag 13 juli 2006 01:37 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn china en de vs dat?
Okquote:Op donderdag 13 juli 2006 01:46 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
relatief gezien he, als je NO2 uitstoot bekijkt zit zowat heel nl onder een dikke rode vlek. Dit vind je zij het wat kleiner ook terug in Noord Italie en idd in China en het noorden van de VS hangen grotere 'wolken' maar minder intens. Relatief zijn wij dus de meest uitstotende.
Maar goed dat soort uitstoot ontstaat vooral als auto motoren nog niet goed verbranden en dus onverbrande troep de lucht in stoten, oftewel als de motor nog koud is en laat NL nou zo'n klein landje zijn waar nogal wat van dit korte ritjes gebeuren.
In ieder geval de hoogste concentratie qua uitstoot of we relattief gezien voor ons landje op het meest zitten, is dan nog te bezien als ik Vlaanderen zo ziequote:Op donderdag 13 juli 2006 02:02 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ok![]()
Dat nederland relatief het meeste uitstoot wist ik niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |