Nee, dat kan nietquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Uiteraard worden medische fouten gemaakt, net zoals bij fysieke aandoeningen. Achteraf gezien kun je dat altijd nagaan doordat ze in dat geval de criteria niet goed hebben gehanteerd en maken derhalve een foutieve diagnose. Dit is, net zoals bij fysieke aandoening, in de overgrote meerderheid van de diagnoses niet het geval.
Trouwens, een dooie die zo veel in de media is geweest en wellicht ook wat medisch materiaal heeft achtergelaten kun je soms best diagnostiseren. Je hanteert gewoon de criteria die de diagnose stelt en gaat kijken of meneer eraan voldoet.
Wel eentje die echt heel veel, hele grove fouten maakt. Zolang onderzoeksfouten aan de kaak stellen (zoals die van Draier in dat geciteerde stuk) leidt tot affaires zoals die rond Buikhuisen (geen zin spelling te controleren) is het wetenschappelijk gehalte bedroefd.quote:[..]
Yep, fouten worden gemaakt, ook in de psychiatrische tak van medische wetenschap.
Ik weet het, "vroegah" is een cliche maar vindt jij dat geen onrustbarend aantal dan? We hebben het over kinderen hier wiens hersenen nog niet eens volgroeid zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:10 schreef Autodidact het volgende:
Dus? Hoeveel procent van de ouderen in de VS zit onder fysiek-medische begeleiding?
Waar kan ik deze consensus daarover lezen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Niet volgens de consensus van de psychiaters. Daarmee wordt je oordeel dat die autisme-stoornis volgens de (consensus-)regels wetenschappelijk is bevonden onderuitgehaald.
Net zoals de fysieke tak.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef sigme het volgende:
Wel eentje die echt heel veel, hele grove fouten maakt.
Ik zie nu dat die Buikhuisen criminoloog was die wilde aantonen dat ook biologische factoren meespelen in crimineel gedrag en daarvoor flink werd aangevallen omdat men deja vu's kreeg van het sociaaldarwinisme en eugenetica, is het niet? Ik weet niet in hoeverre dit een politiek in plaats van wetenschappelijk debat is geworden, dus kan niet zeggen hoe het verlopen is. Wat ik wel kan zeggen, is dat het aanvaard is dat biologische zaken meespelen bij het gedrag van een mens. Natuurlijk!quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef sigme het volgende:
Zolang onderzoeksfouten aan de kaak stellen (zoals die van Draier in dat geciteerde stuk) leidt tot affaires zoals die rond Buikhuisen (geen zin spelling te controleren) is het wetenschappelijk gehalte bedroefd.
quote:En dan gaat het niet om de zuivere vrom van autisme of ADHD- maar de populaire vormen op de markt van vraag en aanbod.
Ja, er moet dus flink onderzoek gedaan worden over hoe dit kan:quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet het, "vroegah" is een cliche maar vindt jij dat geen onrustbarend aantal dan? We hebben het over kinderen hier wiens hersenen nog niet eens volgroeid zijn.
Gezien het feit dat wij de VS, met enige vertraging, meestal volgen als het om volksgezondheids issues gaat vindt ik dat toch wel een zorgwekkende statistiek.
Ik weet niet of dat te onderbouwen is maar het valt mij op dat er wel erg veel ADHD en aanverwanten (het lijken er met de dag meer te worden) rondwaart, ik krijg wel eens het gevoel dat er snel naar zo'n label gegrepen wordt door ouders als ze moeite hebben om kinderen op te voeden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:26 schreef Autodidact het volgende:
Maar ik weet nog steeds hoe je dit wil onderbouwen:
Dat kunnen ouders dan wel zeggen, maar als er geen medische diagnose is, liegen ze gewoon. Dat maakt nog niet dat mensen die wél gediagnostiseerd zijn voor ADHD geen ADHD hebben...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat te onderbouwen is maar het valt mij op dat er wel erg veel ADHD en aanverwanten (het lijken er met de dag meer te worden) rondwaart, ik krijg wel eens het gevoel dat er snel naar zo'n label gegrepen wordt door ouders als ze moeite hebben om kinderen op te voeden.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet het, "vroegah" is een cliche maar vindt jij dat geen onrustbarend aantal dan? We hebben het over kinderen hier wiens hersenen nog niet eens volgroeid zijn.
Gezien het feit dat wij de VS, met enige vertraging, meestal volgen als het om volksgezondheids issues gaat vindt ik dat toch wel een zorgwekkende statistiek.
bron.quote:Een andere behandelingsmogelijkheids is met behulp van medicijnen. Ongeveer 2% tot 6% van alle schoolgaande kinderen ontvangen medicatie voor hyperactiviteit. Ritalin is verreweg het meest gebruikte medicijn.
Dat is toch alleen maar goed? Ik ben blij dat deze jongeren en kinderen geholpen worden zodat ze in hun cruciale fase hun leven kunnen ontwikkelen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:36 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
bron.
En dan hebben we het nog niet over andere medicatie / diagnoses.
Je kent de term buikhuisen-affaire niet? Ik wou niet verwijzen naar dienst onderzoek, maar naar de volstrekt onwetenschappelijke omgang met diens resultaten. In die Draier-affaire zie je een criticus die wetenschappelijk gelijk heeft, worden afgebrand omdat zijn commentaar niet strookt met (politiek correcte) consensus binnen psychiatrie (en daarbuiten). Die afgebrande onderzoeker heeft een internationale naam als onderzoeker naar de wetenschappelijke houdbaarheid van psychiatrisch onderzoek / theoriën. Dus focus nou niet op Buikhuisenquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:26 schreef Autodidact het volgende:
Ik zie nu dat die Buikhuisen criminoloog was die wilde aantonen dat ook biologische factoren meespelen in crimineel gedrag en daarvoor flink werd aangevallen omdat men deja vu's kreeg van het sociaaldarwinisme en eugenetica, is het niet? Ik weet niet in hoeverre dit een politiek in plaats van wetenschappelijk debat is geworden, dus kan niet zeggen hoe het verlopen is. Wat ik wel kan zeggen, is dat het aanvaard is dat biologische zaken meespelen bij het gedrag van een mens. Natuurlijk!
quote:Fact of the day
Since the fall of 2002, every major European Union stock market has outperformed the United States — except Slovenia.
International Herald Tribune
quote:
Gingen ze vroeger dood? De vraag is niet zo flauw als ie lijkt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:39 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is toch alleen maar goed? Ik ben blij dat deze jongeren en kinderen geholpen worden zodat ze in hun cruciale fase hun leven kunnen ontwikkelen.
Ik zie je punt niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Gingen ze vroeger dood? De vraag is niet zo flauw als ie lijkt.
Je kan wel ADHD diagnostiseren, maar vroeger bestond er geen ADHD. Ik heb geen 2 tot 5% onhandelbaar drukke kinderen in mijn klassen gehad.. en ik heb in véél klassen gezeten.
En wat werd er van die ongediagnostiseerde, onbehandelde kinderen? Kwamen die ongelukkig terecht en komen ze dat nu stukken beter?
Of is het een stuk makkelijker te hanteren in onze onderwijsmethode? Makkelijker te combineren met tweeverdiende ouders?
Lekkerrrrrrrquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
En, wat vinden jullie van mijn "nieuwe" voertuig?![]()
[afbeelding]
2e handsjequote:
En dan wordt door de doc het label PDD-NOS gegeven om van het gezeur af te zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat kunnen ouders dan wel zeggen, maar als er geen medische diagnose is, liegen ze gewoon.
Turkenbak.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[afbeelding]
Verwijs je nou terug naar mij?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:50 schreef Autodidact het volgende:
Dus toch een politiek debat, en weinig wetenschappelijk debat (in ieder geval niet zo publiekelijk)...hetzelfde zie je nu bij psychiatrische leken die de diagnostisering van autisme en ADHD niet aanvaarden: pure politiek, weinig wetenschap.
Dan vergt het de psychiater juist nog meer werk...namelijk het behandelen van de ziekte.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:04 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En dan wordt door de doc het label PDD-NOS gegeven om van het gezeur af te zijn.
Zegt degene met een burgerlulmobielquote:
Tsja. Goed voor de schatkist.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[afbeelding]
Yep, daar kan een wel een Antilliaans gezin mee onderhouden worden voor het komende jaarquote:
Ok, nu ben ik nieuwsgierig..wat is sigme' soort auto dan wel?quote:Niet mijn soort auto, evenmin als die van X-Ray.
Jij claimt dat het goed is dat 2-6% medicatie tegen hyperactiviteit krijgt opdat ze zich kunnen ontwikkelen. Ik vraag me af of dat het geval is - dat beter ontwikkelen dankzij medicatie.quote:
Er is ook nog de spelemobiel natuurlijk, maar met koter is het nogal lastig alleen een 2-zitter te hebben:quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zegt degene met een burgerlulmobiel![]()
Kan niet anders zeggen dat Turken een goede smaak hebben dan, de CLS is een prachtige auto en man, het rijdt heerlijk![]()
Nou weet ik niet wat een Antilliaans gezin kost, tegenwoordig, maar die bak was 20.000?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep, daar kan een wel een Antilliaans gezin mee onderhouden worden voor het komende jaar![]()
Momenteel rij ik zoiets:quote:[..]
Ok, nu ben ik nieuwsgierig..wat is sigme' soort auto dan wel?
Heh, kinderen maken kan iedere idioot, Raymond, kijk maar om je heenquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:17 schreef -IksRee- het volgende:
Leer je misschien ooit nog eens als je groot wordt![]()
Je bedoelt dat enorm vooroordeelbevestigende praatje van die Antilianen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:22 schreef Apropos het volgende:
Moet ik nog vragen of iemand hier gisteren Netwerk gezien heeft
Nee, nee en nee.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:22 schreef Apropos het volgende:
Moet ik nog vragen of iemand hier gisteren Netwerk gezien heeft en of bekend mag worden verondersteld dat Feyenoord verloren heeft?
Het is een kutbak. Ik koop nooit meer een cabrio, je hebt er geen ruk aan. Alleen leuk langs de boulevard 2 weken per jaar en op de snelweg is het een ramp.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was het nou nog een SL geweest, ok, maar een SLK...valt me van je tegen, hoor![]()
Eh..nee...de btw erop was rond dat bedrag.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:21 schreef sigme het volgende:
Nou weet ik niet wat een Antilliaans gezin kost, tegenwoordig, maar die bak was 20.000?
Aha, een vrouw die van robuuste voitures houdt, als mijn vrouw haar zin had gehad dan reden we nu in een Landrover rond, uiteindelijk heb ik haar zover gekregen dat we een Discovery kochten. Is nog steeds een Landrover maar dan wel een waar je nieren op zijn plaats blijven onder het rijden.quote:Momenteel rij ik zoiets:
Ik neem aan dat je ADHD bedoelt? Ja.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij claimt dat het goed is dat 2-6% medicatie tegen hyperactiviteit krijgt opdat ze zich kunnen ontwikkelen. Ik vraag me af of dat het geval is - dat beter ontwikkelen dankzij medicatie.
Hebben ADSL kinderen een slechter leven dan niet ADSL kinderen?
quote:Niet minder dan 20-30% van de personen met ADHD lijdt aan een depressieve stoornis met slechte prognose, waaronder misbruik van middelen en suïcide.
quote:Naar schatting hebben 50% van de ADHD-kinderen aanzienlijke problemen in hun sociale relaties. Uit recent onderzoek is gebleken dat meer dan 30% van de kinderen met ADHD een jaar op school doubleert en dat 56% extra begeleiding nodig heeft. Ongeveer de helft van de ADHD-kinderen heeft ook een leerstoornis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADHD#Statistische_gegevensquote:# 25-50% van deze adolescenten heeft symptomen van een oppositionele of antisociale persoonlijkheidsstoornis ontwikkeld.
# Evenveel hebben een schoolachterstand opgelopen met een historie van meer dan gemiddeld doubleren, spijbelen, uitval zonder diploma, een lager schooltype en een lagere score op gestandaardiseerde tests.
Ja, in combinatie met therapie werkt het verbluffendquote:Hebben ADSL-kinderen met medicatie een beter leven dan ADSL-ers zonder medicatie?
Medicatie:quote:Door systematische controle op de uitlokkende factoren van het gedrag van het kind en beïnvloeding van de gevolgen van het gedrag via belonen, straffen, en uitdoven worden stap-voor-stap gewenste gedragingen versterkt en ongewenst gedrag afgezwakt. Deze interventies kunnen de kernsymptomen van ADHD duidelijk doen verminderen, zij het dat de veranderingen kleiner zijn dan bij stimulantia. Verder zijn van gedragstherapie verbeteringen te verwachten van opstandig en agressief gedrag en van sociale vaardigheden.
Intensievere vormen van gedragstherapie waarbij een getraind persoon in de klas een systematisch beloningsysteem hanteert, levert krachtiger veranderingen op dan via ouders of leerkracht toegepaste therapieën.
quote:Bij 70-80% van de patiënten is er een duidelijke verbetering constateerbaar. Men ziet men een evidente vermindering van hyperactiviteit, impulsiviteit en concentratiezwakte. Daarnaast een afname van fysieke en verbale agressie, en een verbeterde taakhouding die tot gevolg heeft dat het kind nauwkeuriger werkt en meer schoolwerk afmaakt. Contacten met leeftijdsgenoten en volwassenen gaan soepeler lopen. Wat niet of in veel mindere mate verbetert zijn de leerprestaties en de sociale vaardigheden.
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat je ziet dat bij allochtonen in Nederland weinig melding gemaakt wordt van ADHD onder kinderen, zodat ze geen behandeling krijgen. Deze kinderen blijven de symptonen houden en komen in de problemen.quote:Hebben ADSL-kinderen in ons land een slechter / beter leven dan in andere landen (onderwijsmethoden / werkende ouders / gezinsgrootte)
Jezus, patserrrrr.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[afbeelding]
"Ik niets zien met theedoek voor ogen."quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:09 schreef -IksRee- het volgende:
En de 1e klapper ook al weer gehad
[afbeelding]
Fucking theedoek ramt zo tegen m'n zijkant aan. Onverzekerd natuurlijk.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:17 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Er is ook nog de spelemobiel natuurlijk, maar met koter is het nogal lastig alleen een 2-zitter te hebben:
[afbeelding]
Leer je misschien ooit nog eens als je groot wordt![]()
Ah - ik vond het al zo'n raar bedrag. Dure Antillianen..quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh..nee...de btw erop was rond dat bedrag.
Ghe. Nieren moet je vastgorden. En gewoon niet zo hard rijden. Discovery's zijn lelijk.quote:[..]
Aha, een vrouw die van robuuste voitures houdt, als mijn vrouw haar zin had gehad dan reden we nu in een Landrover rond, uiteindelijk heb ik haar zover gekregen dat we een Discovery kochten. Is nog steeds een Landrover maar dan wel een waar je nieren op zijn plaats blijven onder het rijden.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh..nee...de btw erop was rond dat bedrag.
[..]
Aha, een vrouw die van robuuste voitures houdt, als mijn vrouw haar zin had gehad dan reden we nu in een Landrover rond, uiteindelijk heb ik haar zover gekregen dat we een Discovery kochten. Is nog steeds een Landrover maar dan wel een waar je nieren op zijn plaats blijven onder het rijden.
Juist, mijn vermoedes zijn dus correct.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:38 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, geloof me. Dat dacht ik vroeger ook.
Het regelt alleen meer hoeren.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ADHD bedoelt? Ja.
Bedankt voor al je uitzoekwerk. Maar nogmaals: mijn vertrouwen in psychiatrisch onderzoek is heel beperkt. Waarmee ik niet wil zeggen dat het allemaal onzin is, helemaal niet, maar er zit vervloekt veel onzin tussen.quote:[..]
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADHD#Statistische_gegevens
[..]
Ja, in combinatie met therapie werkt het verbluffend
[..]
Medicatie:
[..]
[..]
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat je ziet dat bij allochtonen in Nederland weinig melding gemaakt wordt van ADHD onder kinderen, zodat ze geen behandeling krijgen. Deze kinderen blijven de symptonen houden en komen in de problemen.
Ja ja, vastgordenquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:35 schreef sigme het volgende:
Ghe. Nieren moet je vastgorden. En gewoon niet zo hard rijden. Discovery's zijn lelijk.
Eh...2 volwassen, grote hond, veel bagage en regelmatig naar Wales waar het met name in de winter best handig is om 4WD te hebben. Vanaf heden is de Disco haar auto en de Merc van mij, nou ja, ok, vanaf zaterdag iig als we de Merc kunnen ophalen bij de dealer.quote:
Geen idee, ik zal het je laten weten als ik erachter benquote:Regelt dat nou meer vrouwen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |