Pardon, het was geheel niet driftig. Ik ben nooit driftig, Maeryckequote:Op woensdag 12 juli 2006 14:29 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Let even op de PI, schatNiet gelijk zo driftig worden...
![]()
Ik bedoelde mijn vraag ook licht cynischquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:33 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Je kunt beter vragen wanneer bij vrouwen onderlinge jaloezie géén rol speelt. Ik vind het soms werkelijk onvoorstelbaar hoe vrouwen op andere vrouwen kunnen reageren.
Ghe.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:30 schreef Apropos het volgende:
Goed zo, sigme. Penetreren!
Waarom? Er zijn vrouwen genoeg die het flamen niet kunnen laten.. Die er juist genoegen uithalen om een ander onderuit te kunnen halen.. Ik zie niet in waarom ik minder geflamed moet worden dan een manspersoon..quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:33 schreef Autodidact het volgende:
Ach, bij vrouwen ga je iets minder snel flamen...daar blijft het verschil wel bij.
Hmm, Ik denk dat het risico dat vrouwen ge/verkozen omdat ze vrouwen zijn nu groter is dan bij een grotere participatie van vrouwen, de keuze is nu kleiner en daardoor zal men om strategische redenen in de politiek soms besluiten een vrouw op een lijst te zetten puur omdat ze een vrouw is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:37 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Tuurlijk is het leuk en goed dat ook vrouwen zich bezighouden met de politiek. En gelukkig kom ik ze heel vaak tegen. Maar het gevaar is wel dat vrouwen dan gekozen worden omdat ze vrouw zijn en misschien wel minder geschikt voor een bepaalde functie. Ik moet er niet aan denken dat ik alleen maar gekozen word omdat ik toevallig vrouw ben. Ik wil gekozen worden omdat ik ook geschikt ben voor die functie!
Ik moest van de week nog aan Floripas denken, waar is die eigenlijk gebleven??quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:30 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat het floripas was die mijn de sc van POL inlokte. Loeder![]()
Klikquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ben benieuwd waneer het weer over ongesteldheid gaat...
Zodra jij een bitchy opmerking maakt zal ik vragen of je ongesteld bent, ok?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Vrouwen die bij elkaar in huis wonen, ovuleren na verloop van tijd gelijktijdig. Een van de raarste fenomenen van het dierenrijk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Oh maar mevrouwtje, we kiezen je heus omdat je ook best geschikt bent voor die functie..quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:37 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Tuurlijk is het leuk en goed dat ook vrouwen zich bezighouden met de politiek. En gelukkig kom ik ze heel vaak tegen. Maar het gevaar is wel dat vrouwen dan gekozen worden omdat ze vrouw zijn en misschien wel minder geschikt voor een bepaalde functie. Ik moet er niet aan denken dat ik alleen maar gekozen word omdat ik toevallig vrouw ben. Ik wil gekozen worden omdat ik ook geschikt ben voor die functie!
Ik vind dat toch wel zo'n onzin.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
Serieus, ik ben van mening dat vrouwen zich veel meer met politiek moeten bemoeien, actief en passief, politiek is m.i. nog steeds veel te zeer een mannenzaak en dat is nu niet echt een correcte afspiegeling van onze samenleving.
Ik dacht ook dat we de verzuiling en etnische vertegenwoordiging wel achter ons hebben gelaten....quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh maar mevrouwtje, we kiezen je heus omdat je ook best geschikt bent voor die functie..
[..]
Ik vind dat toch wel zo'n onzin.
Ik voel me niks meer gespiegeld door een vrouw dan door een man in de politiek. Politiek gaat over ideeën - ik wil mijn ideeën laten representeren door iemand die mijn ideeën deelt. Dat is mijn enige criterium voor politiek.
Ja, maar door wie komt dat? Komt dat door de vrouw zelf? Omdat er een onzekerheid in haar schuilt? Of komt dat echt omdat de mannen dat opleggen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm, Ik denk dat het risico dat vrouwen ge/verkozen omdat ze vrouwen zijn nu groter is dan bij een grotere participatie van vrouwen, de keuze is nu kleiner en daardoor zal men om strategische redenen in de politiek soms besluiten een vrouw op een lijst te zetten puur omdat ze een vrouw is.
In het bedrijfsleven zie je vaak overigens het omgekeerde, vrouwen moeten zich vaker bewijzen als mannen om dezelfde posities te verkrijgen.
en ik had nog wel het plannetje dat mannen maar helemaal uitgesloten moesten worden van de politiek, Afrika bijvoorbeeld zou daar volgens mij zeer mee geholpen zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:44 schreef sigme het volgende:
.....
Ik voel me niks meer gespiegeld door een vrouw dan door een man in de politiek. Politiek gaat over ideeën - ik wil mijn ideeën laten representeren door iemand die mijn ideeën deelt. Dat is mijn enige criterium voor politiek.
En ach, laten ze me maar lekker nemen door mijn mooie koppiequote:Op woensdag 12 juli 2006 14:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh maar mevrouwtje, we kiezen je heus omdat je ook best geschikt bent voor die functie..
[..]
Ok, daar zou ik dan wel weer voor zijn. Maar breek ze dan gelijk bij geboorte de knietjes, anders pikken ze de macht gewoon weer terug.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:50 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
en ik had nog wel het plannetje dat mannen maar helemaal uitgesloten moesten worden van de politiek, Afrika bijvoorbeeld zou daar volgens mij zeer mee geholpen zijn.
Waarom uitsluiten? Is het niet gewoon leuker om het samen te doen? Gewoon mannen en vrouwen naast elkaar?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:50 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
en ik had nog wel het plannetje dat mannen maar helemaal uitgesloten moesten worden van de politiek, Afrika bijvoorbeeld zou daar volgens mij zeer mee geholpen zijn.
Dan heb je elke dag Hirsi Ali-gates/bitchfights.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:50 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
Ik denk dat de oorzaken meervoudig zijn, er zijn nog altijd mannen (en vrouwen) die vinden dat er "mannenberoepen" zijn, er zijn ook nog zat die vinden dat vrouwen thuis moeten blijven en dat de man de pater familias moet zijn. Dat zijn in mijn idee vrij 'achterlijke' denkbeelden maar nog lang niet zo zeldzaam als ik zou willen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:48 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Ja, maar door wie komt dat? Komt dat door de vrouw zelf? Omdat er een onzekerheid in haar schuilt? Of komt dat echt omdat de mannen dat opleggen?
weer zo'n kutAmerikaan die het voor Nederland verpest. Ze zouden ze verplichte excursies naar het strafhof in Den Haag moeten gevenquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:52 schreef Autodidact het volgende:
McDonalds haalt omstreden urinoirs weg
Meneer Pijpers "Ik ga niet zeiken over een paar pisbakken."
Het lijkt wel een slechte Lebbis&Jansen-grap.
Je moet niet kijken naar een groep, je moet kijken wat je zelf wil en kan.. Ik kan niet metselen, dus metselaar zal ik niet snel worden. Maar verpleging zit volgens mij ook niet in mijn genen, dus dat beroep sluit ik ook uit. Eerst kijken wat je zelf kan en wat je zelf wilt! Als een vrouw liever thuis blijft om voor haar kinderen te zorgen, heb ik daar geen moeite mee. Wel als ze dit opgelegd krijgt door haar omgeving. Of juist dat ze aan het werk is gegaan en liever thuisblijft, omdat de omgeving dit wil...quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat de oorzaken meervoudig zijn, er zijn nog altijd mannen (en vrouwen) die vinden dat er "mannenberoepen" zijn, er zijn ook nog zat die vinden dat vrouwen thuis moeten blijven en dat de man de pater familias moet zijn. Dat zijn in mijn idee vrij 'achterlijke' denkbeelden maar nog lang niet zo zeldzaam als ik zou willen.
Als ouders met die gedachtengang een meisje opvoeden dan is er een zekere kans dat zij zich daardoor voor bepaalde zaken niet geschikt zal achten en onzeker zal zijn. Ik denk dat niet het per se alleen van mannen afkomt overigens, er zijn genoeg vrouwen die er ook zo over denken. Ik heb er een aantal in mijn familie zelfs![]()
Heb jij eigenlijk wel een goeie vertegenwoordiger?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat we de verzuiling en etnische vertegenwoordiging wel achter ons hebben gelaten....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |