Goodbye Syd.quote:Wish You Were Here
So, so you think you can tell Heaven from Hell,
blue skies from pain.
Can you tell a green field from a cold steel rail? A smile from a veil?
Do you think you can tell?
And did they get you trade your heroes for ghosts?
Hot ashes for trees? Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change? And did you exchange
a walk on part in the war for a lead role in a cage?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl,
year after year,
running over the same old ground. What have we found?
The same old fears,
wish you were here.
Zucht, diepe zucht. Iets met Klok en klepel. Heb je het wel gelezen????quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:18 schreef thajaxxer het volgende:
Rest in peace Roger... you did good.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:18 schreef thajaxxer het volgende:
Rest in peace Roger... you did good.
Uit het BBC-stuk:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:25 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Zucht, diepe zucht. Iets met Klok en klepel. Heb je het wel gelezen????
Syd Barrett is dood, een van de oprichters van de band uit de 60's/70's. Die er compleet wappie weer uitstapte (of werd gegooid). Roger Waters is alive and kicking hoor !
Shine on you Crazy Diamond !!
quote:He was born Roger Barrett in Cambridge and met future bandmates Roger Waters and David Gilmour at school.
Mijn allernederigste excuses. Wist niet dat hij eigenlijk ook Roger heette....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:25 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Syd Barrett is dood, een van de oprichters van de band uit de 60's/70's. Die er compleet wappie weer uitstapte (of werd gegooid). Roger Waters is alive and kicking hoor !
quote:Roger Barrett
Hij wilde na zijn periode als solo-artiest ook geen Syd meer genoemd worden, meen ik me te herinneren.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:28 schreef SevenWonders het volgende:
Mijn allernederigste excuses. Wist niet dat hij eigenlijk ook Roger heette....
Luister eens naar The Madcap Laughs.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:24 schreef Beathoven het volgende:
triest idd.. , 60 is nog vrij jong.. nou ja, middelbaar maar zeker niet oud. Ik moet bekennen dat ik naast z'n Pink Floyd werk geen solo werk van 'm ken.
* Beathoven zet 'the piper at the gates of dawn' nog maar eens op
bikequote:
Tja, dat was ook mijn gedachte. Sterker nog, ik was eigenlijk een soort opgelucht dat het door de suikerziekte kwam (al is dat ook naar) en niet door een touw.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:36 schreef Berkery het volgende:
Ik moest wel even slikken toen ik het las, maar echt verdrietig: nee. Ik denk niet dat hij een erg leuk leven heeft gehad.
Ik ga ook kijken of ik BBC2 hebt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:21 schreef Pudy het volgende:
yes ik heb het.. vanavond dus om half 12 voor de buis (wel beneden, hier boven heb ik geen bb2)
Inderdaad ja, Nederland zend het niet zo gauw uit ! Als het om een buitenlandse artiest gaatquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:14 schreef Harry_Sack het volgende:
het is weer typisch nederlands dat ze het eerst de bbc laten uitzenden om het vervolgens maanden daarna op tv te laten zien. Waarom kunnen ze nou nooit eens op tijd inspringen
kut nederlandquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:07 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Inderdaad ja, Nederland zend het niet zo gauw uit ! Als het om een buitenlandse artiest gaatIk vind het ook jammer..
Komt vanavond op BBC2 om 23.30 Nederlandse tijd.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:14 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
kut nederland
vooral de uitzending van Live8 was kut
die heb ik op de bbc gezien
die deden het veel beter
BBC![]()
Bron: Frontpage.quote:Zanger en gitarist Roger 'Syd' Barrett is op zestigjarige leeftijd overleden aan de gevolgen van diabetes, zo werd op dinsdag 11 juli bekend gemaakt. Hij werd midden jaren zestig beroemd als gitarist, zanger en songwriter van de legendarische band Pink Floyd. Het meeste werk op hun debuutalbum A Piper At The Gates of Dawn is van zijn hand.
Het ging echter al snel bergafwaarts met Barrett, die gebukt ging onder psychische problematiek. Nog voordat Pink Floyds tweede album A Saucerful of Secrets uitkwam had hij de band verlaten. Niet snel daarna ging hij solo verder om in 1970 twee albums uit te brengen; The Madcap Laughs en Barrett. Deze solo-carrière was echter maar van korte duur, waarna Barrett zich terugtrok uit de muziekindustrie.
Syd Barrett was een bron van inspiratie en invloed voor velen, zoals David Bowie en REM, maar ook voor zijn voormalige band Pink Floyd. Op het album Wish You Were Here brengen zij een ode aan hem in de vorm van het nummer Shine on You Crazy Diamond.
Oftewel een dooie mus.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:36 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik dacht dat het om 23.30: uur op tv zou komen ?
Bij ons is BBC2 op de kabel.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:45 schreef Harry_Sack het volgende:
ik kan het niet vinden, staat bbc2 nog wel op de kabelEn zo ja, is het inderdaad wel om 23.30?
Dat doe ik.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:50 schreef Harry_Sack het volgende:
geef je een seintje als het komt?
"Zo zou Syd het gewild hebben"quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:19 schreef PeZu het volgende:
tis was erg kort... sjonguh jonguh
als hier een alcaholistische volkszanger overlijdt dan zie je de hele avond niks anders
sterft er een grondlegger voor moderne rock muziek krijg je 5 min te zien
mwah ik overdreef het wat want in vergelijking met de josti's waarvoor soms hele zenders op zwart gaan was deze man toch wel bijzonderquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:33 schreef five2one het volgende:
[..]
"Zo zou Syd het gewild hebben".
Ik denk bovendien dat dit wel weer een hoop teweeg gaat brengen mbt PF. Nu vind ik Syd ook niet echt de grondlegger van moderne rockmuziek. Hij heeft wel veel invloed gehad op PF en een paar andere bands/artiesten zoals Bowie. Bovendien waren t maar een paar jaartjes waarin hij heeft kunnen "shinen". Desondanks een verlies waar best wel even wat aandacht naar uit mag gaan!
Soms is het fijn dat dit soort dingen niet altijd zo spectaculair worden gebracht.......quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:38 schreef PeZu het volgende:
[..]
mwah ik overdreef het wat want in vergelijking met de josti's waarvoor soms hele zenders op zwart gaan was deze man toch wel bijzonder
tussen niet zo spectaculair en nog net geen 5 minuten zit een wereld van verschilquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:40 schreef five2one het volgende:
[..]
Soms is het fijn dat dit soort dingen niet altijd zo spectaculair worden gebracht.......
T is ook nog maar net in het nieuws. Ik moet er bovendien niet aan denken wat voor een beeldvorming de hometapes van Syds LSD-trip teweeg brengt. Ik bedoel; de liefhebbers weten wel welke invloed Syd heeft gehad. Ik hoop in ieder geval op een mooie docu van PF ipv alleen Syd. En who knows wat nog meer.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:43 schreef PeZu het volgende:
[..]
tussen niet zo spectaculair en nog net geen 5 minuten zit een wereld van verschil
Zowaar worden we op ons wenken bediend.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:48 schreef PeZu het volgende:
ooh ze zullen de pink floyd & syd barret story vd bbc vast wel gaan uitzenden een dezer dagen....
Zegt me niks. Ik zal m eens opzoeken morgen. Linkje kan geen kwaad.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:50 schreef PeZu het volgende:
ik heb hem hier liggen, de dvd was iets van 6 euro bij de frs ofzo
Meeneemprijsje dus. De moeite waard?quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:56 schreef PeZu het volgende:
http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=597017&navid=113
6,99 zie ik
je zegt het zelf al... meeneem prijs, voor dat geldt zeker de moeite waardquote:Op woensdag 12 juli 2006 01:00 schreef five2one het volgende:
[..]
Meeneemprijsje dus. De moeite waard?
Dat zou ideaal zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:37 schreef ummagumma het volgende:
Misschien dat binnenkort de VPRO aandacht besteed aan Syd Barrett in het Uur van de Wolf ????
bedankt voor je seintje, maar ik lag al op één oor. Jammer dat het niet zo veel was. Misschien komt de vpro wel weer met een herhalingquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:21 schreef Haaibaaike het volgende:
Echt k*t zo kort maarSorry voor mij vloektaal
![]()
Ik had langer verwacht.![]()
Op zeker. Ik heb hem al een tijdje staan en vind het een mooie, integere docu. Ook de extra's (bijvoorbeeld vrienden van Syd, die zijn nummers zingen) zijn de moeite waard.quote:Op woensdag 12 juli 2006 01:00 schreef five2one het volgende:
[..]
Meeneemprijsje dus. De moeite waard?
Graag gedaan !!quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:00 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
bedankt voor je seintje, maar ik lag al op één oor. Jammer dat het niet zo veel was. Misschien komt de vpro wel weer met een herhaling
Roger "Syd" Barrett.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:25 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
waar wordt het live uitgezonden?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:59 schreef Gert het volgende:
Eens luisteren wat Waters vanavond doet. (wordt live uitgezonden).
Zou me niet verbazen als hij de setlist aanpast, door bijv. SOYCD naar voren te halen.
Speelt hij sowieso.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:59 schreef Gert het volgende:
Eens luisteren wat Waters vanavond doet. (wordt live uitgezonden).
Zou me niet verbazen als hij de setlist aanpast, door bijv. SOYCD naar voren te halen.
quote:Wish You Were Here
So, so you think you can tell Heaven from Hell,
blue skies from pain.
Can you tell a green field from a cold steel rail? A smile from a veil?
Do you think you can tell?
And did they get you trade your heroes for ghosts?
Hot ashes for trees? Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change? And did you exchange
a walk on part in the war for a lead role in a cage?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl,
year after year,
running over the same old ground. What have we found?
The same old fears,
wish you were here.
Zie hier.quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:06 schreef Vitalogy het volgende:
Ik ben een cultuur barbaar maar probeer dit beter te maken door om 21:00 de show van Roger Waters live te luisteren.
Hoe kan ik dit luisteren dan?quote:
Thanks.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:25 schreef PeZu het volgende:
je gaat naar http://www.radio.rai.it/radio1/ en lnks boven staat: ascolta live, daar klun je op klikken
vanaf ongeveer 21:00 uurquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:25 schreef PeZu het volgende:
je gaat naar http://www.radio.rai.it/radio1/ en lnks boven staat: ascolta live, daar klun je op klikken
quote:
quote:De man achter de Pink Floyd-sound
Pink Floyd werd beroemd, terwijl medeoprichter Syd Barrett 31 jaar in isolement leefde. Overvloedig gebruik van vooral lsd, had een abrupt einde gemaakt aan zijn stroom van vaak geniaal genoemde liedjes.
UitlegOp 5 juni 1975 werkt Pink Floyd in de Londense Abbey Road Studio’s aan wat later een van hun meest succesvolle platen zou worden Wish You Were Here. En ineens staat daar een wat kaal, vadsig heerschap naast de muzikanten. Toetsenist Rick Wright herkent de wat wezenloos voor zich uitkijkende dertiger niet, en vermoedt dat het een kennis van de technici of anders van een van de medebandleden Roger Waters, David Gilmour of Nick Mason betreft. Alleen intimi zouden immers worden doorgelaten. Zanger/bassist Roger Waters vraagt aan Wright of hij weet wie die man is met die tas van de buurtsuper, die daar staat te luisteren.
Syd Barrett, zo vertelt hij een verbijsterde Wright. Barrett, in 1965 medeoprichter van Pink Floyd (eerst The Pink Floyd Sound, later nog The Pink Floyd) had in 1968 de band verlaten. En hoewel hij met hulp van Floyd-bandleden in 1970 twee soloplaten had uitgebracht (The Madcap Laughs en Barrett), was hij al jaren uit beeld verdwenen.
De legende wil dat Barrett juist opdook terwijl de band bezig was met de opnamen van Shine On You Crazy Diamond, dat zou worden opgedragen aan Barrett, maar in zijn autobiografie Inside Out uit 2004, betwijfelt Wright dat. Wel weet hij zich nog goed het ongemak van de bandleden te herinneren. Allen voelden ze zich schuldig dat ze Barrett in de steek hadden gelaten. Goed, zijn vertrek uit de band was indertijd door zijn toenemende onberekenbaarheid onvermijdelijk geworden, maar dat Pink Floyd pas echt wereldberoemd werd nadat de grondlegger van hun psychedelische geluid er niet meer van mee kon profiteren, dat zat hen niet lekker.
Veel konden ze niet doen om Barretts zelfgekozen isolement te doorbreken. Naar verluidt zou iedere herinnering aan Pink Floyd hem terug doen vallen in een grote depressie. De 31 jaar die verstreken sinds het laatste weerzien van Barrett met de andere Pink Floyd-leden, heeft hij in grote afzondering doorgebracht bij familie in de buitenwijken van Cambridge, de stad waar hij op 6 januari 1946 werd geboren.
Roger Keith Barrett (de naam Syd zou hij pas op de middelbare school aannemen) is vierde van vijf kinderen in een gelukkig middleclass gezin waarin veel ruimte is voor muzikaal onderricht. De eerste geestelijke opdonder krijgt Syd op vijftienjarige leeftijd wanneer zijn vader overlijdt. Maar Barrett ontleent veel troost aan muziek. Op school raakt hij bevriend met David Gilmour en Roger Waters. Deze laatste nodigt Barrett, wanneer ze elkaar in het Londense studentenleven tegenkomen, uit om in zijn band te komen. Daarin zitten naast Waters, die bas zou gaan spelen, ook drummer Dave Mason en toetsenist Rick Wright. De muzikale voorliefde richt zich, midden 1965 op de Beatles en de Stones, maar Barrett houdt ook van obscure blues en jazzimprovisaties van John Coltrane.
Het is de combinatie van Barretts experimenteerdrift en Waters’ meer rigide songopvattingen die The Pink Floyd eind 1966 in Londen samen met The Soft Machine tot grote pioniers van de Britse psychedelische popmuziek zou maken.
Optredens in The Roundhouse en UFO, staan nog altijd als legendarisch te boek. Er volgden studiosessies waarin de band moeite had het minutenlange instrumentale Interstellar Overdrive tot gepaste lengte terug te voeren. De groep zou met Barretts Arnold Layne en See Emily Play twee hitsingles krijgen, en hun in 1967 verschenen debuutalbum The Piper At The Gates Of Dawn geldt nog altijd als een mijlpaal in de popgeschiedenis.
Acht van de elf composities zijn van Syd Barrett. Hij schreef deze nummers allemaal in de tweede helft van 1966, maar kon deze creatieve piek geen vervolg geven. Overvloedig gebruik van vooral lsd, maakte een abrupt einde aan de stroom van vaak geniaal genoemde liedjes.
Ook zijn rol als livemuzikant werd onberekenbaarder. Eind 1967, meldt Barretts vriend David Gilmour zich als ondersteunend gitarist, twee maanden later is hij officieel bandlid van Pink Floyd en in april 1968 kan Barrett vertrekken. Even wordt een constructie als die tussen Brian Wilson en de Beach Boys overwogen: Barrett zou net als Brian Wilson mogen blijven componeren, en Pink Floyd zou dit werk zonder hem uitvoeren.
Maar ook dat blijkt onhaalbaar. Barrett trekt zich terug in het huis van zijn moeder. Zijn twee soloplaten uit 1970 en het in 1988 verschenen Opel met ‘outtakes’ bevatten vooral liedjes uit dat vruchtbare 1966.
Financieel onafhankelijk door zijn Pink Floyd-inkomsten, blijft Barrett onder hoede van zijn familie van de buitenwereld verstoken. Hij lijdt aan suikerziekte en kan nauwelijks meer zien. Volgens broer Alan overleed hij in alle rust. Bron
het staat(stond) wel op teletekst.. t409quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:02 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Kom er nu pas achter, zelfs teletekst zegt er niets over. Ik vind dat Nederland 3 een documentaire moet uitzenden!
Daar heb je wel progjes voor, maar 32kbps lijkt me de moeite van het opnemen niet waard.quote:
ach joh...over een paar maandjes is er de DVDquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Daar heb je wel progjes voor, maar 32kbps lijkt me de moeite van het opnemen niet waard.
Precies.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:26 schreef Hankster het volgende:
[..]
ach joh...over een paar maandjes is er de DVD![]()
![]()
Erg irritant inderdaad...quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:13 schreef ummagumma het volgende:
wrom moeten die italianen altijd tussen de nummers heen lullen???![]()
ik schakel net in. Welk nummer was het?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:51 schreef ondeugend het volgende:
Nou dan is deze voor Syd.
Ultiem nummer trouwens..
ga eens heel snel Roger Water - In The Flesh luisteren/bekijken!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:24 schreef Raphaelo29 het volgende:
perfect sense, kon ik nog niet, maar toen ik het op arrow hoorde met al dat stadion geluid om je heen![]()
De titel van dit topic..quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik schakel net in. Welk nummer was het?
dankquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:28 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De titel van dit topic..
Ik koos 6 jaar geleden het zelfde nummer om afscheid van mijn broer te nemen... raar wel.....
heb ik al gedaan hoor, maar live tijdens arrow viel het kwartje pas echt, sommige nummers moeten nou eenmaal groeienquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:26 schreef Hankster het volgende:
[..]
ga eens heel snel Roger Water - In The Flesh luisteren/bekijken!
Is het altijd geweest... (hij deed me hersenspoelen met het nummer vroeger)... speciaal was het op het moment van afscheid... daarna ook altijd speciaal gebleven.. en ja net dus ook.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:30 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dank![]()
Moet een speciaal moment voor je zijn geweest.![]()
sowieso amused to death is een briljante plaatquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:31 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
heb ik al gedaan hoor, maar live tijdens arrow viel het kwartje pas echt, sommige nummers moeten nou eenmaal groeien![]()
dat is helemaal waar...vooral de Roger nummersquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:31 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
heb ik al gedaan hoor, maar live tijdens arrow viel het kwartje pas echt, sommige nummers moeten nou eenmaal groeien![]()
Ook als ze nummers van Waters spelen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:32 schreef Hankster het volgende:
dat is helemaal waar...vooral de Roger nummers
Dave's nummers happen wel een stuk sneller weg...
The Bravery of Being Out Of Rangequote:Op woensdag 12 juli 2006 22:32 schreef PeZu het volgende:
[..]
sowieso amused to death is een briljante plaat
doe ze wat mij betreft nou maar gewoon bij elkaar op 1 podiumquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Ook als ze nummers van Waters spelen.
Bij Waters zit er altijd een extra "laag" in, en ook al zingt ie wat minder zuiver dan Gilmour: dat heb ik dan toch liever.
ja..van Magny Cours...dat is komende vrijdag...dus ergens eind dit jaar kan je 'em kopenquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:35 schreef ummagumma het volgende:
Ik denk dat ik straks afhaak bij de darkside met al dat italiaans gelul
Maar heb ik het goed gelezen dat van deze tour ook een dvd uitkomt?
mee eensquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:36 schreef Hankster het volgende:
[..]
doe ze wat mij betreft nou maar gewoon bij elkaar op 1 podium![]()
Deal.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:36 schreef Hankster het volgende:
[..]
doe ze wat mij betreft nou maar gewoon bij elkaar op 1 podium![]()
en dat ga ik doenquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:37 schreef Hankster het volgende:
[..]
ja..van Magny Cours...dat is komende vrijdag...dus ergens eind dit jaar kan je 'em kopen
das nou echt tres bienquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:37 schreef Hankster het volgende:
[..]
ja..van Magny Cours...dat is komende vrijdag...dus ergens eind dit jaar kan je 'em kopen
Genoeg hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:42 schreef VonHinten het volgende:
Laten we er een cliché in knallen: zulke muziek maken ze niet meer![]()
Iemand die hetzelfde soort genoegdoening haalt uit recentere / hedendaagse muziek? Bandnamen?
Mooi zoquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:35 schreef ummagumma het volgende:
Ik denk dat ik straks afhaak bij de darkside met al dat italiaans gelul
Maar heb ik het goed gelezen dat van deze tour ook een dvd uitkomt?
waarom knap je op Porcupine Tree af? ik heb ze 7 keer gezien en 7 keer was het altijd geweldig.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:46 schreef Hankster het volgende:
Ik ben inderdaad al lang zoekende naar een nieuwe band die mij kan bekoren....tot dusver ben ik enkel fan van bands waar de helft al van dood is...met ruzie uit elkaar is....of enkel nog maar op treden met een andere zanger(Queen, PF, The Who)
qua show is er nu maar 1 kerel en dat is imo Robbie Williams
qua muziek...tsja...er wordt wel van sommige bands gezegd dat ze de niuwe PF zijn oid (zoals Porcupine Tree) maar ik knap daar toch altijd behoorlijk op af. Ook zijn Brian May en Roger Taylor helemaal weg van The Foo Fighters en Darkness. Ik met m'n stomme kop dacht nog wel een tijd geleden 'misschien omdat ze hetzelfde niveau hebben'.....ook toen werd ik weer onder een behoorlijk koude douchte gezet
hebben geen andere zanger. en heden ten dage zijn er maar weinig bands die me echt kunnen bekoren. System of a Down vind ik 1 van de weinige originele bands. ik luister toch liever naar ouwe meuk, zit meestal beter in elkaar!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:46 schreef Hankster het volgende:
Ik ben inderdaad al lang zoekende naar een nieuwe band die mij kan bekoren....tot dusver ben ik enkel fan van bands waar de helft al van dood is...met ruzie uit elkaar is....of enkel nog maar op treden met een andere zanger(Queen, PF, The Who)
qua muziek...tsja...er wordt wel van sommige bands gezegd dat ze de niuwe PF zijn oid (zoals Porcupine Tree) maar ik knap daar toch altijd behoorlijk op af. Ook zijn Brian May en Roger Taylor helemaal weg van The Foo Fighters en Darkness. Ik met m'n stomme kop dacht nog wel een tijd geleden 'misschien omdat ze hetzelfde niveau hebben'.....ook toen werd ik weer onder een behoorlijk koude douchte gezet
'of' .... dus daar bedoelde ik Queen meequote:Op woensdag 12 juli 2006 22:50 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
hebben geen andere zanger. en heden ten dage zijn er maar weinig bands die me echt kunnen bekoren. System of a Down vind ik 1 van de weinige originele bands. ik luister toch liever naar ouwe meuk, zit meestal beter in elkaar!
Ik wilde precies hetzelfde vragen als iemand voor mij: waarom afgeknapt op Porcupine Tree? Het laatste album van hun (Deadwing) vind ik sowieso steengoed en ook In Absentia is wat mij betreft een goed staaltje muziek. Heb ze 1x live gezien en dat was echt magistraal geweldig.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:46 schreef Hankster het volgende:
qua muziek...tsja...er wordt wel van sommige bands gezegd dat ze de niuwe PF zijn oid (zoals Porcupine Tree) maar ik knap daar toch altijd behoorlijk op af. Ook zijn Brian May en Roger Taylor helemaal weg van The Foo Fighters en Darkness. Ik met m'n stomme kop dacht nog wel een tijd geleden 'misschien omdat ze hetzelfde niveau hebben'.....ook toen werd ik weer onder een behoorlijk koude douche gezet
Tsja .. ik ben altijd een beetje schrikkerig om éérst een review te lezen en dan pas zelf de band te beluisteren. Dan zit je toch steeds een beetje naar een bevestiging van de review. Of in jouw geval: ze worden vergeleken met PF en dan luister je met een PF-oor (is dat een woord?) en dan valt het misschien tegen omdat je ze in een hokje zet..quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:50 schreef Hankster het volgende:
naja..ik heb ze geen kans gegeven omdat ze aan mij werden gepresenteerd als een soort van nieuwe PF...ik moet er gewoon opnieuw naar luisteren. Op Arrow Rock heb ik er helaas niet veel van meegekregen...
Nowadays too much talk en te weinig muziek imoquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:02 schreef ummagumma het volgende:
vandaar dat ik ook al jaren niet meer luister naar 3FM![]()
Aural Moon? Érg goeie als je het mij vraagt! Progrock isquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:14 schreef ummagumma het volgende:
ik luister vaak naar webradio en vooral naar progrock stations....opzich wel geinig maar hoe kleiner ze zijn hoe vaker je de zelfde nummers te horen krijgt. Voordeel is wel dat de kwaliteit erg goed is.
Ik zag het, ik ook dan bij dezen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:39 schreef Hankster het volgende:
[..]
hij heeft z'n excuses al aangeboden
Wat een ontnuchterend interview...maar eigenlijk had ik het ook zo gehoopt.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:05 schreef ummagumma het volgende:
Interview met de zus van Syd Barret in de Sunday Times
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2092-2271741,00.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |