Geweldig!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:40 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Im grossen und gansen lijken er vier archetypes binnen TRU voor te komen:
Truthus Majoris: Gelooft alles, zonder onderscheid. Hoe raarder, hoe ongeloofwaardiger, hoe beter. Naarmate stellingen onbewijsbaarder worden - en onfalsifieerbaarder - wordt het geloof erin dieper.
Truthus Minoris: Gelooft alles waar veel wetenschappelijk klinkende termen op losgelaten worden. Of die nou ergens op slaan of niet. Heeft helaas te weinig kennis om onderscheid te kunnen maken tussen echt wetenschappelijk onderzoek enerzijds, en neponderzoek anderzijds. Doet zich vaak voor als (bekeerd) skepticus, onderscheid zich echter daarvan door het belang van herhaalbaarheid en onafhankelijk onderzoek te verwaarlozen. Is bereid eeuwig te wachten op het bewijs, waarna zij zullen uitbarsten in spontaan engelengezang dat slechts overstemd zal worden door het tandengeknars van alle skeptici.
Truthus Conspirationis: Een aparte tak binnen de truth-familie. Ziet samenzweringen achter iedere boom en lantaarnpaal. Weet op de een of andere manier te ontkomen aan alle lage complotten waar de rest van de mensheid in wentelt. Doet iedere vorm van kritiek af met de klassieker "JIJ zit ook in het complot".
Truthus Skepticus: Te herkennen aan het lichtend witte gewaad dat ze dragen. Zij zijn de bakens van het licht der Kennis. Zij zijn ook de roependen in het ravijn. Hun edele trekken en smetteloze zieltjes worden continu aangevallen door de anderen, zonder echter dat die vat weten te krijgen op deze edele wezens.
....of was dat een beetje te veel over the top
En deelt een setje oogkleppen met Truthus Majoris, zodat deze twee groepen alleen oog hebben voor elkaarquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De Truthus Pseudo-Sketicus is er dus ook nog: afficheert zich als non-believer, maar is daarin net zo dogmatisch als de believer. Kun je ook herkennen aan het witte gewaad dat zij dragen. Soms dragen ze daarbij maar 1 sok..
Ik tel zoiezo door de offtopic brei Iteejer en littlewiccaquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:12 schreef Staal het volgende:
Gaat er eigenlijk nog iemand naar de meeting?
Of sta ik daar vanavond heel eenzaam mijn hondje uit te laten met een meisje van zes die heel erg in aliens gelooft..
Gaat Yvonne ookquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:12 schreef Staal het volgende:
Gaat er eigenlijk nog iemand naar de meeting?
Of sta ik daar vanavond heel eenzaam mijn hondje uit te laten met een meisje van zes die heel erg in aliens gelooft..
Ga sokken eten, jij!quote:
Graan cirkels bestaan toch echt hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:28 schreef IcePrincess het volgende:
Niet om lullig te doen ofzo... maar ik kan me serieus niet voorstellen dat er mensen zijn die hier echt in geloven...![]()
Heeft niets met geloven te maken, is gewoon leuk om even een keer te zien. Dat sommige janjurken iedereen belachelijk maken die daar gewoon ff heengaan betekent niet dat ook daadwerkelijk iedereen erin gelooft hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:28 schreef IcePrincess het volgende:
Niet om lullig te doen ofzo... maar ik kan me serieus niet voorstellen dat er mensen zijn die hier echt in geloven...![]()
dat zeg ik toch ook?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:46 schreef Stali het volgende:
Overigens lees ik in het artikel dat de boer boos is op degene die de graancirkels gemaakt heeft. Het is immers al de derde keer dat zijn gewas platgewalst is.
In het intervieuw (zondagavond op tv) kwam het eigenlijk meer over dat de boer een beetje boos was omdat hij andere jaren een bosje bloemen kreeg van een bepaald persoon voor de geleden schade en deze keer niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:46 schreef Stali het volgende:
Overigens lees ik in het artikel dat de boer boos is op degene die de graancirkels gemaakt heeft. Het is immers al de derde keer dat zijn gewas platgewalst is.
een bosje bloemen van de makerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:24 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
In het intervieuw (zondagavond op tv) kwam het eigenlijk meer over dat de boer een beetje boos was omdat hij andere jaren een bosje bloemen kreeg van een bepaald persoon voor de geleden schade en deze keer niet.
Hadden ze fopneuzen op?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:29 schreef Byte_Me het volgende:
ik heb een keer een TV programma gezien waarbij een groep mensen zelf aan graancirkel maakt, en vervolgens gaat kijken als de "experts" erbij komen. De experts waren er allemaal van overtuigd dat het een "authentieke" graancirkel was. OK, het was TV, geen idee hoe betrouwbaar, maar ik vond het erg grappig om te zien.
mij lijkt het iig sterk dat aliens lichtjaren reizen om hier graancirkels te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |