Ik heb geen pendel en weet daar ook niets van, nooit gedaan ook. Maar er zijn vast wel mensen die dat wel hebbenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:29 schreef Atuniel het volgende:
Ik kan niet mee.. maar wil degene die wel gaat.. een pendel meenemen en zijn waarnemingen terug melden hier?
Betekent deze categorisering dat of mensen er wel of niet in geloven al vast staat door de categorie waartoe ze zich rekenen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:34 schreef Rasing het volgende:
Sorry, ik kan niet... gaat er wel een andere scepticus mee?
WAT?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:38 schreef iteejer het volgende:
Betekent deze categorisering dat of mensen er wel of niet in geloven al vast staat door de categorie waartoe ze zich rekenen?
Dat het dus geen open interpretatie van de realiteit is, maar een al gedetermineerd gegeven?
Waarneming en ervaring gaat vooraf aan oordeelsvorming toch?
Oftewel, je weet toch pas nadat je dat ding gezien hebt of je wel of niet scpeticus bent?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:39 schreef Rasing het volgende:
WAT?
Ik neem mee:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:29 schreef Atuniel het volgende:
Ik kan niet mee.. maar wil degene die wel gaat.. een pendel meenemen en zijn waarnemingen terug melden hier?
Ben benieuwdquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:49 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik neem mee:
pendel
fotocamera
videocamera
Dan moeten we toch iets hebben![]()
Cool.. ik ben benieuwd wat de pendel kan oppikken.. of dat je er zelf misschien iets bij ervaart.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:49 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik neem mee:
pendel
fotocamera
videocamera
Dan moeten we toch iets hebben![]()
De cirkel zal inderdaad door meerdere mensen betreden zijn, maar dit is meestal vanaf een punt (pad vanaf de weg of zoiets)quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:51 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Cool.. ik ben benieuwd wat de pendel kan oppikken.. of dat je er zelf misschien iets bij ervaart.
Voetsporen checken heeft weinig zin meer denk ik.. aangezien jullie niet als eerste onsite zijn denk ik
Een pendel werkt hetzelfde als de wiggelroedequote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:53 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou je wiggelroede ook niet vergeten, en je geigerteller.
kijk je in je "tocht naar de waarheid" wel uit voor het gewas van de boer en zijn dubbelloops jachtgeweer?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:54 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
De cirkel zal inderdaad door meerdere mensen betreden zijn, maar dit is meestal vanaf een punt (pad vanaf de weg of zoiets)
We proberen gewoon of we via een heel andere kant bij de cirkel kunnen komen.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kijk je in je "tocht naar de waarheid" wel uit voor het gewas van de boer en zijn dubbelloops jachtgeweer?
Tuurlijk mag jij lachenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:00 schreef deedeetee het volgende:
Ik mag toch wel een beetje lachen om jullie enthousiasme hé ?![]()
Tevens tvp want ik stiekem toch wel benieuwd naar jullie bevindingen![]()
Ik zou zo'n, cirkel best wel eens willen zien voordat er andere mensen overheen gelopen hebben. Gewoon om te kijken of ik er iets zou kunnen oppikken.![]()
Met alle liefde en respect, ja inderdaad. Alle waarneming is gekleurd. Iedereen zal eerst kijken naar wat in diens/dier straatje past, en de andere gegevens over het hoofd zien, of als niet terzake doende afwimpelen. En ja, dat doe ik ook, al ben ik me ervan bewust en probeer zo objectief mogelijk te blijven. Vandaar dat er van beide groepen mensen mee moeten - anders hoor je maar één kant van het verhaal.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:38 schreef iteejer het volgende:
[..]
Betekent deze categorisering dat of mensen er wel of niet in geloven al vast staat door de categorie waartoe ze zich rekenen?
Dat het dus geen open interpretatie van de realiteit is, maar een al gedetermineerd gegeven?
Waarneming en ervaring gaat vooraf aan oordeelsvorming toch?
Oftewel, je weet toch pas nadat je dat ding gezien hebt of je wel of niet scpeticus bent?
Nee dit zijn echt aliens hoor.. Want alleen aliens kunnen zulke beroerde graancirkels maken...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:26 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoop dat ze die van de Broeken eindelijk eens arresteren voor oplichting en vernieling van andermans bezit!
Natuurlijkquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:33 schreef tettenman het volgende:
Iedereen die meegaat naar de meet, neemt ook best zijn voorzorgen. Het is immers bekend dat de straling in graancirkels veel hoger is dan daarbuiten.
Vergeet ook niet het stuk lood in je boxershort te stoppen, voor je het weet ben jij er de oorzaak van dat het buitenaardse ras zich op aarde kon voortplanten...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:33 schreef tettenman het volgende:
Iedereen die meegaat naar de meet, neemt ook best zijn voorzorgen. Het is immers bekend dat de straling in graancirkels veel hoger is dan daarbuiten.
Je lacht, maar besef dat alleen al de omtrek van de cirkel doet vermoeden dat dit het werk is van vreemde krachten. Een verwittigd graancirkeltoerist is er twee waard!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:40 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Natuurlijk
Draag allen een aluminium hoed!![]()
edit iteejer: regels verwijderd. anderen afzeiken is makkelijk, zeker als je weet dat je een stel lachers mee kan krijgen. maar het is ook laf. pls dont.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:41 schreef _The_General_ het volgende:
De FOK graancirkel meet is al bezig hoor...
[afbeelding]
quote:
Sorry, ben aan de dunne....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:34 schreef Rasing het volgende:
Sorry, ik kan niet... gaat er wel een andere scepticus mee?
Leuk, misschien komen wij ook wel.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:25 schreef iteejer het volgende:
http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=65407
Alhier dus!
Vanavond, tussen 20.00 en 21.00 ter plekke!
Wie komt ook?
Eindelijk de kans een graancirkel te zien
Nee, Nee, het "wetenschappelijk" onderzoek van de Truth Graancirkel meet bezoekers is natuurlijk veel belangrijker dan een beetje graan....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Overigens, de boer in kwestie heeft gezegd geen prijs te stellen op graancirkeltoeristen, misschien zou het van goede wil getuigen als jullie zijn graan dan ook niet betreden. Als je tenminste respect hebt voor andermans eigendommen..
Ah, de legerleidende zuurpruimquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:14 schreef _The_General_ het volgende:
Nee, Nee, het "wetenschappelijk" onderzoek van de Truth Graancirkel meet bezoekers is natuurlijk veel belangrijker dan een beetje graan....
Vermoedelijk meer dan jij voor andermans meningquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Overigens, de boer in kwestie heeft gezegd geen prijs te stellen op graancirkeltoeristen, misschien zou het van goede wil getuigen als jullie zijn graan dan ook niet betreden. Als je tenminste respect hebt voor andermans eigendommen..
Heb in '95 bij Zierikzee "de eerste" Nederlandse graancirkel gezien. Trok nogal eh... diverse personages aan. Allemaal ervan overtuigd dat aliens dat ding hadden gelegd.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:17 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb in Engeland wel eens een graancirkel gezien. Bijn Salisbury (die plaats moet bij jullie Truthbezoekers toch wel bekend zijn) vlak naast een hunebed.
Was wel een aparte gewaarwording.
Zeg je dat ook tegen al die mensen hier die mij aanvallen omdat mijn mening niet gelijk is aan die van hen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:18 schreef iteejer het volgende:
[..]
Vermoedelijk meer dan jij voor andermans mening
niemand valt hier jou aan om je mening, wel om je geziek en gezuig.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen al die mensen hier die mij aanvallen omdat mijn mening niet gelijk is aan die van hen?![]()
Maar ga je nou het eigendom van de boer respecteren of ga je gewoon door zijn graan heen baggeren?
Spuit 11. Daar gaat het dus helemaal niet om, had gedacht dat jij dat wel zou begrijpenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:33 schreef zoalshetis het volgende:
grrr heeft gewoon gelijk. ik erger me ook dood aan al die grapjassen die velden van hardwerkende boeren verneuken. nogmaals, kijk uit voor het hagelgeweer van de boer.
Ook hier nog maar es: ik merk dat veel mensen zich erg aan je storen, en vanwege je denigrerende en topic-verpestende manier van posten het gewoon maar opgeven, enm wat meer elders gaan kijken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zeg je dat ook tegen al die mensen hier die mij aanvallen omdat mijn mening niet gelijk is aan die van hen?![]()
Maar ga je nou het eigendom van de boer respecteren of ga je gewoon door zijn graan heen baggeren?
Invasie van de sceptici, bedeol je?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:28 schreef Dromenvanger het volgende:
De invasie is begonnen![]()
De invasie van de truth-bashers
Kun je ook onder een bepaald ras scharen.
Mensen die het forum zo boeiend vinden dat ze het niet kunnen laten om er te posten. Alsof het een neurose is.
Ja, dat is inderdaad ook wat ik me uit Engeland kan herinneren. De bezoekers van , laten we zeggen, diverse pluimage. Had ook wel z`n charme. Ik zal het iig nooit meer vergeten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb in '95 bij Zierikzee "de eerste" Nederlandse graancirkel gezien. Trok nogal eh... diverse personages aan. Allemaal ervan overtuigd dat aliens dat ding hadden gelegd.
het spijt me dat ik niet aan het beeld dat je van mij hebt kon voldoen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:34 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Spuit 11. Daar gaat het dus helemaal niet om, had gedacht dat jij dat wel zou begrijpen![]()
Yep. Om het bericht overzichtelijk te houden. Bij korte zinnen is dat soms nodig ook. Anders staan de zinnen te dicht op elkaar. Bij lange berichten zijn de alinea's vanzelf groter.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:30 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Net zoals de dwangneurose om bij minimale teksten een overvloed aan enters toe te passen?
leg dan maar eens precies uit wat "zuigen" is en wijs me er maar eens op waar ik dat allemaal doe. Dan zal ik kijken of ik mijn gedrag aan kan passen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:34 schreef iteejer het volgende:
En dat dan op die irritante zuigende manier: dat is geen discussieren meer, dat is zieken.
Ik zal het met de mods overleggen, maar wat mij betreft helpen we je een handje met hier weg te blijven.
Ah, Xebro ook weer, die zelfvoldane miet, die naarmate hij anderen meer echt kwetst, meer tevreden is. Die mensen die voor hem opkomen in de rug aanvalt en grandioos voor lul zet. Grote jongen, heel flink, een echte keyboard-held. Maar als je geband wordt bij Danny in R'dam komen uithuilen..? Flikker toch op man!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:31 schreef Xebrozius het volgende:
Nou, ik vind dat jij je anders nu al aardig aangevallen voelt omdat je meteen overgaat tot het impliceren van getroll en geziek.
Nee, je hebt me al veel te veel tijd gekost.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
leg dan maar eens precies uit wat "zuigen" is en wijs me er maar eens op waar ik dat allemaal doe. Dan zal ik kijken of ik mijn gedrag aan kan passen.![]()
Volgens mij ben jij nu degen die aan het zuigen is... Ik voel in ieder geval een vrij hevige negatieve vibratie. Misschien dat een graancirkel bezoeken zou helpen...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:37 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ah, Xebro ook weer, die zelfvoldane miet, die naarmate hij anderen meer echt kwetst, meer tevreden is. Die mensen die voor hem opkomen in de rug aanvalt en grandioos voor lul zet. Grote jongen, heel flink, een echte keyboard-held. Maar als je geband wordt bij Danny in R'dam komen uithuilen..? Flikker toch op man!
Het komt niet in je op he, dat je de lol voor anderen echt kunt verpesten?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:35 schreef Xebrozius het volgende:
Stel je voor dat er een mening in TRU komt die niet strookt met de rest. Ik zou Grrrrr ook meteen deporteren.
moet het nou weer allemaal zo op de man gespeeld worden?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:37 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ah, Xebro ook weer, die zelfvoldane miet, die naarmate hij anderen meer echt kwetst, meer tevreden is. Die mensen die voor hem opkomen in de rug aanvalt en grandioos voor lul zet. Grote jongen, heel flink, een echte keyboard-held. Maar als je geband wordt bij Danny in R'dam komen uithuilen..? Flikker toch op man!
tsss.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het spijt me dat ik niet aan het beeld dat je van mij hebt kon voldoen.![]()
maar vertel eens, wat denk jij dat graancircels zijn?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:40 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
tsss.
ik weet het niet wat het zijn, maar daar gaat het nu dus al niet meer over. Of wil je nu ook ff 'lollig'komen doen tegen mij?
Ik erger me gewoon aan het toontje dat hier door sommige zgn 'sceptic'i geprobeerd gezet te worden.
hypocriet!quote:
En dat zeg jij?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:39 schreef iteejer het volgende:
[..]
Het komt niet in je op he, dat je de lol voor anderen echt kunt verpesten?
Als jij maar je plezier hebt kennelijk.
Sommigen zijn dermate contactgestoord dat ze niet door hebben wanneer ze te ver gaan, wanneer ze anderen echt wegjagen.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:34 schreef iteejer het volgende:
Ik zal het met de mods overleggen, maar wat mij betreft helpen we je een handje met hier weg te blijven.
Nou ja, dan niet...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:37 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee, je hebt me al veel te veel tijd gekost.
doe normaal joh. ik vraag me af wat jij dan denkt dat graancircels zijn. als je verder alleen nog maar een beetje onaardig kan doen is het gesprek idd afgelopen hencequote:
Absoluut. Het zal es tijd worden dat dat de andere kant op ook gebeurt. Heel goed in het sarren van anderen, maar een stel jankerds als het je zelf overkomt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:40 schreef zoalshetis het volgende:
moet het nou weer allemaal zo op de man gespeeld worden?
graag ja.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
doe normaal joh. ik vraag me af wat jij dan denkt dat graancircels zijn. als je verder alleen nog maar een beetje onaardig kan doen is het gesprek idd afgelopen hence![]()
Met alle respect maar ik had het in die post niet eens tegen jou en opeens ga jij op de man spelen. Als je dat al niet kunt inzien adviseer ik je om eens te gaan wiegelroede-lopen op de bodem van een actieve vulkaanquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:42 schreef iteejer het volgende:
[..]
Absoluut. Het zal es tijd worden dat dat de andere kant op ook gebeurt. Heel goed in het sarren van anderen, maar een stel jankerds als het je zelf overkomt.
En guess what, ik ben geen mod meer, ik hoef me dus niet correct naar zeikerige usertjes te gedragen![]()
Ja, het is gewoon een meet-je voor de lol, ik wil zo'n ding wel es zien. En nee ik geloof er ook niet in dat er aliens geweest zijnquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Och er zijn wel graancirkels in zulke vormen gevonden dat daar een enorme hoeveelheid werk in zit.
Teveel voor een avondje. En waarbij diverse betrouwbare getuigen beweren dat het toch echt in 1 nacht ontstaan is.
Dat is op zich facinerend. Maar een graancirkeltje als dit is dan weer dusdanig onder de maat dat het nauwelijks serieus te nemen valt.
Opzich blijft het mij wel boeien
En als het zo is gegaan, dan moet je dat dus aantonen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:41 schreef Zyggie het volgende:
Het gaat er niet om dat wij skeptici zijn, jullie zijn de dissidente groep, de buitenstaanders, jullie zijn de mafkezen die erop af gaan nadat een paar jochies een paal in de grond staken en met een touw het graan lieten afbuigen.![]()
Met een groepje mensen kun je in een nachtje aardig wat voor elkaar krijgen hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Och er zijn wel graancirkels in zulke vormen gevonden dat daar een enorme hoeveelheid werk in zit.
Teveel voor een avondje.
De vasthoudendheid waarmee veel mensen een simpele, logische verklaring van de hand wijzen en zich blijven vastklampen aan paranormale of buitenaardse invloeden is boeiend. De cirkels zelf hooguit vanuit een artistiek oogpunt.quote:En waarbij diverse betrouwbare getuigen beweren dat het toch echt in 1 nacht ontstaan is.
Dat is op zich facinerend. Maar een graancirkeltje als dit is dan weer dusdanig onder de maat dat het nauwelijks serieus te nemen valt.
Opzich blijft het mij wel boeien
En wat draag jij precies bij op dit forum? Behalve het bevestigen van je eigen redenaties en superioriteit?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:46 schreef iteejer het volgende:
Maar dat ik en anderen die er naar gaan kijken DUS door een stel droplulletjes hier voor idioten uitgemaakt worden, omdat we, hoe durven we, naar een grancirkel gaan kijken, gaat me te ver.
Die zeikerdjes dragen al lang niets meer bij aan FOK!, integendeel.
De nuance is uiteraard: je kunt niets zeggen in dit forum of je krijgt bijv. BaajGardian op je nek. Zijn commentaar is vaak op de man spelend, gespeend van respect voor andersdenkende (i.e. sceptische) mede-users en extreem van iedere realiteitszin verstoken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:42 schreef iteejer het volgende:
[..]
Absoluut. Het zal es tijd worden dat dat de andere kant op ook gebeurt. Heel goed in het sarren van anderen, maar een stel jankerds als het je zelf overkomt.
En guess what, ik ben geen mod meer, ik hoef me dus niet correct naar zeikerige usertjes te gedragen![]()
Jij had het dan misschien niet tegen mij, maar ik wél tegen jou.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:44 schreef Xebrozius het volgende:
Met alle respect maar ik had het in die post niet eens tegen jou en opeens ga jij op de man spelen. Als je dat al niet kunt inzien adviseer ik je om eens te gaan wiegelroede-lopen op de bodem van een actieve vulkaan
Er komt een moment dat je dat bij dit soort dingen niet meer hoeft te doen. Anders krijg je weer grappenmakers die zware metalen gaan strooien rond het midden, enzovoorts.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En als het zo is gegaan, dan moet je dat dus aantonen.
Overigens las ik nu ergens dat deze cirkel ei-vormig is???
vraag dat maar aan je vriend!!!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
leg dan maar eens precies uit wat "zuigen" is en wijs me er maar eens op waar ik dat allemaal doe. Dan zal ik kijken of ik mijn gedrag aan kan passen.![]()
Na uitgebreide studie idd.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:49 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Er komt een moment dat je dat bij dit soort dingen niet meer hoeft te doen. Anders krijg je weer grappenmakers die zware metalen gaan strooien rond het midden, enzovoorts.
Baaj vliegt er dan ook met regelmaat af.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:49 schreef Ryan3 het volgende:
De nuance is uiteraard: je kunt niets zeggen in dit forum of je krijgt bijv. BaajGardian op je nek. Zijn commentaar is vaak op de man spelend, gespeend van respect voor andersdenkende (i.e. sceptische) mede-users en extreem van iedere realiteitszin verstoken.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:52 schreef iteejer het volgende:
[..]
Baaj vliegt er dan ook met regelmaat af.
Maar je snapt me vast wel: dat negatieve zeiksfeertje hier jaagt mensen weg, dat moet niet.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:37 schreef iteejer het volgende:
[..]
Er is mbt graancirkels wel veel tegenstrijdige berichtgeving. Waarbij ook meetbare en zichtbare resultaten voorkomen, die nog steeds niet rationeel verklaard zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Met een groepje mensen kun je in een nachtje aardig wat voor elkaar krijgen hoor.
[..]
De vasthoudendheid waarmee veel mensen een simpele, logische verklaring van de hand wijzen en zich blijven vastklampen aan paranormale of buitenaardse invloeden is boeiend. De cirkels zelf hooguit vanuit een artistiek oogpunt.
Voor mij dan natuurlijk. Wie op UFO's wil gaan zitten wachten moet zich vooral niet door mij laten tegenhouden.
Klopt, ik probeer al tijden af en toe aan te halen dat er ook zoiets als pseudo-scepsis bestaat. Alleen de agressie komt van beide kanten, van believers en pseudo-sceptici, laatst nog ondervonden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:52 schreef iteejer het volgende:
[..]
Maar je snapt me vast wel: dat negatieve zeiksfeertje hier jaagt mensen weg, dat moet niet.
Ik word ook niet vrolijk wat ik allemaal naar mijn kop geslingerd krijg, nou ben ik weer een droplulletje en een zeikerdje...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:52 schreef iteejer het volgende:
[..]
Hij is dus niet ei-vormig.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:00 schreef huupia34 het volgende:
stichting ptah heeft de cirkels onderzocht http://www.dcca.nl/2006/hoeven/hoeven-nl.htm
ziet er wel serieus uit dus, ok ivm de ley lijnen en boviswaarde
Nee, daar gaat het niet om. Je bent absoluut slim genoeg om te weten dat je ook neutraal kunt discussieren, niet met dat denigrerende ondertoontje. Dat is gewoon niet meer welkom hier.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik word ook niet vrolijk wat ik allemaal naar mijn kop geslingerd krijg, nou ben ik weer een droplulletje en een zeikerdje...
Het spijt me zeer dat ik het moet zeggen, maar het is hier gewoon altijd hetzelfde, als je hier aankomt met verklaringen die niet over aliens oid gaan eindigt het altijd in gescheld op de non-believer met opmerkingen dat hij "moet opflikkeren", "arrogant is", "niet open-minded is" etc etc.
Wat ik altijd opmerkelijk vind is dat een discussie die gaat tussen gelovigen en niet-gelovigen ook aardig heftig is. Waarbij beide partijen de anderen toch niet kunnen overtuigen. En dan vind exact hetzelfde plaats. In zo'n discussie kan ik me dat nog wel voorstellen omdat de groep die gelovig is het ervaart als een aantasting van hun geestelijke fundament, daar waar zij hun normen en waarden vandaan halen. En vergeet uiteraard de factor indoctrinatie niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik word ook niet vrolijk wat ik allemaal naar mijn kop geslingerd krijg, nou ben ik weer een droplulletje en een zeikerdje...
Het spijt me zeer dat ik het moet zeggen, maar het is hier gewoon altijd hetzelfde, als je hier aankomt met verklaringen die niet over aliens oid gaan eindigt het altijd in gescheld op de non-believer met opmerkingen dat hij "moet opflikkeren", "arrogant is", "niet open-minded is" etc etc.
Ja, en wie bepaalt wat denigrerend is... Jij? Alsof jij neutraal bent... Wat de een denigrerend kan vinden kan een ander nog steeds neutraal vinden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:04 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om. Je bent absoluut slim genoeg om te weten dat je ook neutraal kunt discussieren, niet met dat denigrerende ondertoontje. Dat is gewoon niet meer welkom hier.
bedankt voor de tip , DR PHILquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:07 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wat ik altijd opmerkelijk vind is dat een discussie die gaat tussen gelovigen en niet-gelovigen ook aardig heftig is. Waarbij beide partijen de anderen toch niet kunnen overtuigen. En dan vind exact hetzelfde plaats. In zo'n discussie kan ik me dat nog wel voorstellen omdat de groep die gelovig is het ervaart als een aantasting van hun geestelijke fundament, daar waar zij hun normen en waarden vandaan halen. En vergeet uiteraard de factor indoctrinatie niet.
Maar als je in discussie gaat met volwassen over een onderwerp als bijvoorbeeld graancirkels of aliens zijn er zoveel meer oorzaken en factoren op te noemen. En toch gedragen de believers zich als echte gelovigen, voelen ze zich op hun pik getrapt e.d. En dat terwijl ze geen normen en waarden uit het geheel halen, laat staan dat er sprake is van indoctrinatie op jonge leeftijd. Dat fascineert me eigenlijk wel... Ik ben van mening dat deze mensen bang zijn om dom over te komen en daarom met alles tot de tand aan toe verdedigen tegen beter weten in.
Echt mooi rond issie ook nietquote:
Ik vind je denigrerende ondertoontje hier niet echt thuishoren...quote:
9 bodemuitstralingen? Wat zijn bodemuitstralingen?quote:Verder telde de grote cirkel 9 bodemuitstralingen waarvan de hoogste ergens op 3 meter hoogte en de kleine cirkel telde 7 uitstralingen waarvan de 7de op ongeveer 2 meter. Kreeg er een draaierig gevoel in (zwevend).
quote:Misschien dat er nog meer leylijnen liggen maar op één of andere duistere manier ben ik ook in deze graancirkel mijn wichelroedes verloren (dit is al de tweede keer) dus wie ze vind mag een seintje geven (stichting PTAH - 06-15.234.284 / email).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |