abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39726272
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:52 schreef pberends het volgende:
Rare keuze van Jan. Niet z'n ministersposten, maar dat de SP zomaar in een kabinet van PvdA en CDA wil stappen. Ik neem aan dat de SP enkel en alleen instapt wanneer CDA en de PvdA een minderheid krijgen in het parlement. Of gaat ie ook wanneer CDA en PvdA een meerderheid hebben in zo'n kabinet stappen? Dat zou voor apen en bonen worden dan...
Ik citeer:

In het programma heb ik benadrukt dat wij open staan voor samenwerking met (bijna) alle partijen. Buiten de VVD en de LPF - waar we grote programmatsiche verschillen mee hebben - sluiten we op voorhand geen partijen uit. Dat hebben we nooit gedaan. Een linkse samenwerking heeft onze voorkeur (dat bepleit ik al lange tijd), maar een andere samenwerking is ook mogelijk.

Natuurlijk, dan zal er bij het CDA heel veel moeten veranderen. Maar wanneer in die partij de mensen die een sociaal-christelijke politiek voorstaan de overhand krijgen, zie ik mogelijkheden het gesprek te openen. Ik ben voor een zelfbewuste koers van de SP, gericht op het worden van een politieke kracht van betekenis in de Nederlandse politiek.

Dit komt toch wel op iets anders neer dan wat jij beweert.
pi_39726457
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 08:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja, dat is hetzelfde als dat Halsema de positie van Verdonk gaat overnemen; dan wordt elke asielzoeker klakkeloos beloond met een A-status omdat hij zo'n zielig verhaal heeft
. Betrokken zijn bij de materie lijkt me een pré, nee, een vereiste om minister te kunnen zijn. Kunnen die jobhoppers van nu misschien nog wat van leren.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:18:49 #53
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_39726473
Minister van Justitie lijkt me een slecht plan, dat moet gewoon iemand worden met een juridische achtergrond. Zou het volgende kabinet bestaan uit PvdA/ SP/ GL dan lijkt mij bijvoorbeeld Aleid Wolfsen (PvdA) een veel logischer kandidaat voor de ministerspost.

Sociale zaken is een logischer keuze. Eventueel minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap omdat Marijnissen al enkele jaren druk in de weer is om het historisch huis (de Nederlandse canon) een prominentere plaats te geven in de maatschappij.
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_39726624
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Pas toen Pim popi werd, werd het soepele asielbeleid onder paars gewijzigd. Daarvoor werd iedereen die over strengere asielwetgeving dacht vergeleken met Hitler en consorten.
Ja, hoe zit het nou? Voert Verdonk slechts Cohen-wetten uit of komt het toch van de farce die "nieuwe politiek" heet?
pi_39727752
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:24 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, hoe zit het nou? Voert Verdonk slechts Cohen-wetten uit of komt het toch van de farce die "nieuwe politiek" heet?
Hij doet niet zo aan feiten. Als die hem tegenstaan begint hij gewoon nog dommer te lullen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:08:02 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39727915
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:24 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat ligt eraan: Bij positieve gevolgen (of die goed in een populistisch praatje passen) is het beleid van Balk 1, Verdonk of Balk 2.

Bij negatieve gevolgen (of die goed in een populistisch praatje passen) is het beleid van Paars of van Cohen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_39729287
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat ligt eraan: Bij positieve gevolgen (of die goed in een populistisch praatje passen) is het beleid van Balk 1, Verdonk of Balk 2.

Bij negatieve gevolgen (of die goed in een populistisch praatje passen) is het beleid van Paars of van Cohen.
Ben je het nu nog niet zat met dit calimero gedrag?
pi_39730370
Waarom zouden CDA en PvdA de SP erbij willen hebben? Het CDA zal ze er niet bij willen hebben omdat de SP veels te links is, en de PvdA wil hun er niet bij, omdat de SP dan op de linkse punten gaat scoren en niet de PvdA. Ik zie het dus niet gebeuren.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:35:09 #59
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39730783
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 08:13 schreef MikeyMo het volgende:

Ik vraag me trouwens af hoe Justitie door hem geleid zal worden, ik vind het nou niet echt bij hem passen.
Deze communistenheuler heeft niet eens de middelbare school afgemaakt.
pi_39730831
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:35 schreef Ippon het volgende:

[..]

Anders gooi je er nog even een mooie uitgekauwde oneliner tegenaan!
pi_39731079
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:35 schreef Ippon het volgende:

[..]

Spreekt ook voor zich, anders zat hij niet bij de SP
pi_39731266
De SP had toch nooit zin in deelname aan een coalitie als ze niet veel te zeggen zouden krijgen? Iig, als het zo gekozen wordt zal het zo zijn, zal iig nooit om hem stemmen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:22:40 #63
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39732304
Ik vind het een verbazende stap van de SP. Zwaar tegen de het huidige kabinet met de CDA zijn maar wel in een keer samen willen regeren.

Nee, geef mij dan maar een kabinet van CDA, PvdA en VVD
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_39732573
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik vind het behoorlijk van Calimerogedrag getuigen als je je eigen verantwoordelijkheid niet wil nemen en het belang van je voorganger alleen benadrukt als het uitkomt en vol krediet wenst te ontvangen voor de punten waarop je bij het volk kunt scoren.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:52:30 #65
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39733188
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:18 schreef --Davidoff-- het volgende:
Minister van Justitie lijkt me een slecht plan, dat moet gewoon iemand worden met een juridische achtergrond.
Want?
Zit er een militair op defensie? Een arts op gezondheidszorg?
Een andere minister voorkomt wel weer tunnelvisie.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39733545
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

echt onderbouwen kun je je mening ook niet?
Je hebt ergens deze toffe oneliner gelezen en dacht die ga ik ook eens gebruiken?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39734953
Slechter dan Donner kan hij het niet doen, dat scheelt.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:59:18 #68
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39735108
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:53 schreef dVTB het volgende:
Slechter dan Donner kan hij het niet doen, dat scheelt.
Hij kan wél rappen?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_39735119
Laat Marijnissen maar weer lasser worden...
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:08:27 #70
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39735434
Worstendraaier toch?

Wat ik me nou afvraag, zijn er meer kamerleden die geen hoger onderwijs hebben genoten?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:16:04 #71
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39735686
Mickeymo, waarom moet je toch altijd zo'n mongolige discussie van alles maken? Je kan z'n cv op interenet vinden, net als van de rest. Kom eens met wat feiten in plaats van dat eeuwige gezeik van je.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_39735880
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

echt onderbouwen kun je je mening ook niet?
Je hebt ergens deze toffe oneliner gelezen en dacht die ga ik ook eens gebruiken?
Waarom zou ik in dit geval ook nog moeten onderbouwen? De reactie waar ik op reageer spreekt immers boekdelen
pi_39735894
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:11 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Ik citeer:

In het programma heb ik benadrukt dat wij open staan voor samenwerking met (bijna) alle partijen. Buiten de VVD en de LPF - waar we grote programmatsiche verschillen mee hebben - sluiten we op voorhand geen partijen uit. Dat hebben we nooit gedaan. Een linkse samenwerking heeft onze voorkeur (dat bepleit ik al lange tijd), maar een andere samenwerking is ook mogelijk.

Natuurlijk, dan zal er bij het CDA heel veel moeten veranderen. Maar wanneer in die partij de mensen die een sociaal-christelijke politiek voorstaan de overhand krijgen, zie ik mogelijkheden het gesprek te openen. Ik ben voor een zelfbewuste koers van de SP, gericht op het worden van een politieke kracht van betekenis in de Nederlandse politiek.

Dit komt toch wel op iets anders neer dan wat jij beweert.
Dit valt me eigenlijk wel wat tegen van meneer de tomaat.
Ze zouden dus in principe ook willen regeren met een rechtse ballenclub als de SGP!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:23:22 #74
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39735920
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom zou ik in dit geval ook nog moeten onderbouwen? De reactie waar ik op reageer spreekt immers boekdelen
Ja, en het was ook zo'n constructieve reactie, he? ga toch weg. Als je de discussies in POL zou volgen, zou je zien dat mijn stelling in die post in 8 van de 10 gevallen klopt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_39736044
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, en het was ook zo'n constructieve reactie, he? ga toch weg. Als je de discussies in POL zou volgen, zou je zien dat mijn stelling in die post in 8 van de 10 gevallen klopt.
Ja ook niet vreemd als je het zelf uitlokt, vandaar mijn opmerking. Als je normaal on-topic reageert (overigens maak ik me nu ook schuldig aan off-topic reageren) krijg je dit soort reacties een stuk minder en ook al zouden ze dan nog komen wordt het een stuk minder leuk voor diegene die ze maakt als er niet op gereageerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')