Ik citeer:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:52 schreef pberends het volgende:
Rare keuze van Jan. Niet z'n ministersposten, maar dat de SP zomaar in een kabinet van PvdA en CDA wil stappen. Ik neem aan dat de SP enkel en alleen instapt wanneer CDA en de PvdA een minderheid krijgen in het parlement. Of gaat ie ook wanneer CDA en PvdA een meerderheid hebben in zo'n kabinet stappen? Dat zou voor apen en bonen worden dan...
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, dat is hetzelfde als dat Halsema de positie van Verdonk gaat overnemen; dan wordt elke asielzoeker klakkeloos beloond met een A-status omdat hij zo'n zielig verhaal heeft
Ja, hoe zit het nou? Voert Verdonk slechts Cohen-wetten uit of komt het toch van de farce die "nieuwe politiek" heet?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Pas toen Pim popi werd, werd het soepele asielbeleid onder paars gewijzigd. Daarvoor werd iedereen die over strengere asielwetgeving dacht vergeleken met Hitler en consorten.
Hij doet niet zo aan feiten. Als die hem tegenstaan begint hij gewoon nog dommer te lullen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, hoe zit het nou? Voert Verdonk slechts Cohen-wetten uit of komt het toch van de farce die "nieuwe politiek" heet?
Dat ligt eraan: Bij positieve gevolgen (of die goed in een populistisch praatje passen) is het beleid van Balk 1, Verdonk of Balk 2.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, hoe zit het nou? Voert Verdonk slechts Cohen-wetten uit of komt het toch van de farce die "nieuwe politiek" heet?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat ligt eraan: Bij positieve gevolgen (of die goed in een populistisch praatje passen) is het beleid van Balk 1, Verdonk of Balk 2.
Bij negatieve gevolgen (of die goed in een populistisch praatje passen) is het beleid van Paars of van Cohen.
Deze communistenheuler heeft niet eens de middelbare school afgemaakt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:13 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe Justitie door hem geleid zal worden, ik vind het nou niet echt bij hem passen.
Anders gooi je er nog even een mooie uitgekauwde oneliner tegenaan!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:35 schreef Ippon het volgende:
[..]
Deze communistenheuler heeft niet eens de middelbare school afgemaakt.![]()
Spreekt ook voor zich, anders zat hij niet bij de SPquote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:35 schreef Ippon het volgende:
[..]
Deze communistenheuler heeft niet eens de middelbare school afgemaakt.![]()
Ik vind het behoorlijk van Calimerogedrag getuigen als je je eigen verantwoordelijkheid niet wil nemen en het belang van je voorganger alleen benadrukt als het uitkomt en vol krediet wenst te ontvangen voor de punten waarop je bij het volk kunt scoren.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben je het nu nog niet zat met dit calimero gedrag?
Want?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:18 schreef --Davidoff-- het volgende:
Minister van Justitie lijkt me een slecht plan, dat moet gewoon iemand worden met een juridische achtergrond.
echt onderbouwen kun je je mening ook niet?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben je het nu nog niet zat met dit calimero gedrag?
Hij kan wél rappen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:53 schreef dVTB het volgende:
Slechter dan Donner kan hij het niet doen, dat scheelt.
Waarom zou ik in dit geval ook nog moeten onderbouwen? De reactie waar ik op reageer spreekt immers boekdelenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
echt onderbouwen kun je je mening ook niet?
Je hebt ergens deze toffe oneliner gelezen en dacht die ga ik ook eens gebruiken?
Dit valt me eigenlijk wel wat tegen van meneer de tomaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:11 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Ik citeer:
In het programma heb ik benadrukt dat wij open staan voor samenwerking met (bijna) alle partijen. Buiten de VVD en de LPF - waar we grote programmatsiche verschillen mee hebben - sluiten we op voorhand geen partijen uit. Dat hebben we nooit gedaan. Een linkse samenwerking heeft onze voorkeur (dat bepleit ik al lange tijd), maar een andere samenwerking is ook mogelijk.
Natuurlijk, dan zal er bij het CDA heel veel moeten veranderen. Maar wanneer in die partij de mensen die een sociaal-christelijke politiek voorstaan de overhand krijgen, zie ik mogelijkheden het gesprek te openen. Ik ben voor een zelfbewuste koers van de SP, gericht op het worden van een politieke kracht van betekenis in de Nederlandse politiek.
Dit komt toch wel op iets anders neer dan wat jij beweert.
Ja, en het was ook zo'n constructieve reactie, he? ga toch weg. Als je de discussies in POL zou volgen, zou je zien dat mijn stelling in die post in 8 van de 10 gevallen klopt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom zou ik in dit geval ook nog moeten onderbouwen? De reactie waar ik op reageer spreekt immers boekdelen
Ja ook niet vreemd als je het zelf uitlokt, vandaar mijn opmerking. Als je normaal on-topic reageert (overigens maak ik me nu ook schuldig aan off-topic reageren) krijg je dit soort reacties een stuk minder en ook al zouden ze dan nog komen wordt het een stuk minder leuk voor diegene die ze maakt als er niet op gereageerd wordt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en het was ook zo'n constructieve reactie, he? ga toch weg. Als je de discussies in POL zou volgen, zou je zien dat mijn stelling in die post in 8 van de 10 gevallen klopt.
Wat was er niet on-topic aan dan? Iemand loopt duidelijk te raaskallen over de gevolgen van diverse kabinetten en het is duidelijk waar het raaskallen in valt. Als dat vervolgens aangewezen wordt, zie ik niet in wat daar off topic aan is.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja ook niet vreemd als je het zelf uitlokt, vandaar mijn opmerking. Als je normaal on-topic reageert
Ignoring the problem won't make the problem go away.quote:(overigens maak ik me nu ook schuldig aan off-topic reageren) krijg je dit soort reacties een stuk minder en ook al zouden ze dan nog komen wordt het een stuk minder leuk voor diegene die ze maakt als er niet op gereageerd wordt.
vergeet je niet te modereren: Marijnissen wil Minister v. Justitie of Sociale Zaken wordenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja ook niet vreemd als je het zelf uitlokt, vandaar mijn opmerking. Als je normaal on-topic reageert (overigens maak ik me nu ook schuldig aan off-topic reageren) krijg je dit soort reacties een stuk minder en ook al zouden ze dan nog komen wordt het een stuk minder leuk voor diegene die ze maakt als er niet op gereageerd wordt.
Misschien kan Lord_Vetinari dat wel doen, altijd al goed in modden van andere fora.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:28 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
vergeet je niet te modereren: Marijnissen wil Minister v. Justitie of Sociale Zaken worden
Hulde voor Marijnissen, met nog wat hulp wordt CDA gewoon weer de grootste en gaat fijn weer coalitie aan met VVD en nog een partij.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:16 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoop dat jullie doorhebben dat onze vrind Marijnissen deze uitlating heeft gedaan omdat ie strategisch stemmen van SP aanhangers op de PvdA helemaal zat is (en terecht)
Wil jij zeggen dat het huidige beleid het beleid van Cohen is?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kul. Cohen is zeker 2 jaar bezig geweest met het voorbereiden en opstellen van dit beleid. Lang voordat Pim zelfs maar een partij opgericht had.
Ik volg de topics hier wel en zie je steeds hetzelfde posten. Gaat iemand erop in met argumenten dan laat je niet meer van je horen..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, en het was ook zo'n constructieve reactie, he? ga toch weg. Als je de discussies in POL zou volgen, zou je zien dat mijn stelling in die post in 8 van de 10 gevallen klopt.
Goede analyse, zie echter een hobbeltje bij PvdA + VVD:quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:41 schreef Ixnay het volgende:
CDA + VVD kan alleen als CDA de grootste partij wordt.
PvdA + CDA + SP kan niet, want dan is SP overbodig. PvdA en CDA hebben samen al ruim genoeg zetels.
PvdA + CDA = nog steeds Balkenende + Bos, en dat gaat niet goed, net als eerst
PvdA + SP halen het aantal zetels niet, SP + CDA ook niet.
Heel misschien kan PvdA + SP en dan met D66 of GroenLinks aan de 75 komen
Beste optie als links kabinet niet mogelijk is: PvdA + VVD. Bos en Rutte moeten er wel uitkomen samen.
Bijna goed:quote:Op woensdag 12 juli 2006 01:03 schreef robertok2 het volgende:
Goede analyse, zie echter een hobbeltje bij PvdA + VVD:
Verdonk als minister = onacceptel voor PvdA
Verdonk als fractievoorzitter = onacceptabel voor PvdA + VVD
Verdonk als kamerlid = onacceptabel voor Verdonk
Verdonk uit politiek = optie
Cohen heeft er zelf wel eens iets over gezegd. Het huidige beleid is uitvoering van de wet die Cohen heeft ingevoerd (Vreemdelingenwet2000).quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat het huidige beleid het beleid van Cohen is?
Zou inderdaad best wel eens zo kunnen zijn. Eén van de verwijten die de SP immers altijd krijgt is dat de partij alleen overal tegen is en nooit regeringsverantwoordelijkheid heeft gedragen. Marijnissen wil kennelijk laten zien dat hij die verantwoordelijkheid wél wil dragen. En waarom ook eigenlijk niet? Als D66 met 6 zetels in de coalitie kan, dan kan de SP dat met (minimaal) 9 zetels ook.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:16 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoop dat jullie doorhebben dat onze vrind Marijnissen deze uitlating heeft gedaan omdat ie strategisch stemmen van SP aanhangers op de PvdA helemaal zat is (en terecht)
dan zal de SP wel concessies moeten doen aan de onderhandelingstafel. Het is makkelijker om overal tegen te zijn en enkel eengrote waffel te hoeven geven dan dat je in ene die grote mond moet sluiten en met een Balkie om de tafel moet gaan zitten en dan in ene concessies moet doen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:21 schreef dVTB het volgende:
[..]
Zou inderdaad best wel eens zo kunnen zijn. Eén van de verwijten die de SP immers altijd krijgt is dat de partij alleen overal tegen is en nooit regeringsverantwoordelijkheid heeft gedragen. Marijnissen wil kennelijk laten zien dat hij die verantwoordelijkheid wél wil dragen. En waarom ook eigenlijk niet? Als D66 met 6 zetels in de coalitie kan, dan kan de SP dat met (minimaal) 9 zetels ook.
De wetgeving is van Cohen (voorzover het betrekking heeft op asielzoekers uiteraard), het beleid is van Verdonk. Het beleid is echter het zwakke punt bij Verdonk, ze zwalkt continue, Kalou krijgt geen NL paspoort, 13 andere topsporters wel om maar eens een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:20 schreef Napalm het volgende:
Wil jij zeggen dat het huidige beleid het beleid van Cohen is?
Waar zeg ik dat ik de wet van 2000 zo goed vindt? Ik was toen en ben nog steeds van mening dat die wet te ver ging met name omdat het controlerende orgaan (de IND) een puinhoop was en is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:45 schreef Napalm het volgende:
Ah, het slechte is van Verdonk het goede is van Cohen? (om maar eens Venetariaans te reageren)
Lijkt me niet, ze blijkt compleet incompetent als minister misschien is een staatssecretariaat ofzo wat voor haar (al blijkt dit veredelde staatssecretariaat eigenlijk al te zwaarquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:22 schreef MikeyMo het volgende:
Verdonk als minister op een andere post als die van Vreemdelingenzaken is wel een optie voor de PvdA
Is Oss geen mooie gemeente voor hem?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:01 schreef gtotep het volgende:
Het kabinet moet maar een mooie burgemeesterspost aan hem aanbieden.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is Oss geen mooie gemeente voor hem?
Het is ook niet te verkopen als je eerst een motie van wantrouwen tegen een minister steunt en haar daarna in je ministersploeg opneemt. Indien de VVD en CDA gezamenlijk geen meerderheid halen, is Verdonk foetsie.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:10 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Lijkt me niet, ze blijkt compleet incompetent als minister misschien is een staatssecretariaat ofzo wat voor haar (al blijkt dit veredelde staatssecretariaat eigenlijk al te zwaar).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |