en met die laatste zin zeg je nou precies wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen.quote:Op maandag 25 september 2006 11:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, ik merk dat ik toch even iets recht moet zettenIk heb geen 'slechte' relatie met mijn moeder. Helemaal niet zelfs. Maar mijn moeder zit wel zo in elkaar dat werkelijk overal over kan zeiken als ze geen goede zin heeft. Een voorbeeld, ik had vorige week een nieuw toetsenbord gekocht van 15 euro. Komt ze boven, ziet ze dat toetsenbord, en dan begint ze daar over te zeuren. Ik had zo iets van "get real, tis 15 euro, maak je om iets anders druk".
Goed, zaterdagmiddag digitale tv 'aangelegd'. Nu wil ik dat pakketje van 9 euro p.m. erbij, en toen begon ze te zeiken van "belachelijk, er zijn nu al meer zenders dan waar je naar kunt kijken, je bent bijna 3 dagen in de week niet huis (hotel voor werk), de rest van de week ben je savonds 2 uur trainen en daarna zit je achter de pc, en je wil nu ineens 150 tv kanalen hebben?".
Nu heeft ze op zich een puntje natuurlijk, maar punt is meer dat we het hebben over 9 fucking euro, en dat ze daar niet constant over bezig hoeft te blijven. Het is toch zeker mijn geld zeg, en DAT zijn nou exact het soort dingen waar je met haar niet over kunt praten. Met mijn pa dus weer wel, mijn moeder stoort zich aan dat soort dingen enorm, en als ze zich ergens aan stoort gaat ze heel hard praten, doet ze haar zegje en daarna 'wil ze er niets meer over horen'. Dan loopt ze dus weg, maar komt dan wel nog een paar x voorbij en roept dan heel kwaad dat ik eoa iets moet doen, of iets moet opruimen of wat dan ook, gewoon om nog even te kunnen laten merken dat ze kwaad is.
Eigenlijk is dat gewoon een beetje sneu, maar goed, dat is mijn moeder. Nu lijkt het natuurlijk alsof ze een verschikkelijk mens is, maar het tegendeel is waar. Ze doet alles voor me, echt alles, maar wij zien dingen gewoon...anders.![]()
en daar is niets mis mee, zolang je het allebei maar weetquote:Op maandag 25 september 2006 11:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat gewoon een beetje sneu, maar goed, dat is mijn moeder. Nu lijkt het natuurlijk alsof ze een verschikkelijk mens is, maar het tegendeel is waar. Ze doet alles voor me, echt alles, maar wij zien dingen gewoon...anders.![]()
Met mij gaat het goed, met mijn pa ook. Hij moet morgen terug voor bloedonderzoek. Ik heb eerder aangegeven dat er in de weken voor de nieuwe behandeling (die eind deze maand zal zijn) het bloed onderzocht wordt. Daar wordt oa gecontroleerd hoe het met de bloedplaatjes staat.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:15 schreef twentemeisje het volgende:
Hoe gaat het nu met je pa CoolGuy? En niet onbelangrijk: hoe is het met jou?
quote:Op maandag 15 januari 2007 16:00 schreef KlappernootatWork het volgende:
Dikke duim voor de pa van Coolguy!
Volhouden!
nee, dat doen ze niet omdat de psychische factor ook moet worden meegenomen, al het slechte nieuws vertellen in 1x kan heel demotiverend werken en zelfs de kans op genezing tegenwerken, het klinkt heel stom, maar het is helaas wel zo!quote:Op zondag 13 mei 2007 19:24 schreef dyna18 het volgende:
Dit snap ik niet, als een patient daar om vraagt dat moet een doktor toch volledig openheid van zaken geven?
Jij ook sterkte (misschien een liesbreuk, je weet maar nooit!)quote:Op zondag 13 mei 2007 15:12 schreef Oksel het volgende:
Succes.
Mijn schoonpa krijgt dinsdag de uitslag van een onderzoek naar een knobbel in zijn lies.
Heb helaas ook in dezelfde situatie gezeten. Ik vond het frustrerend dat ik er niets aan kon doen en dat het mij (en mijn moeder) gewoon maar overkwam...quote:Op maandag 14 mei 2007 12:22 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, Firefox installeren helpt, want nu kan ik dit topic wel openen.Bedankt mensen.
12:20u nu...over 2 uur is de afspraak...
*nerveus begint te worden
nou dat is inderdaad ongeveer het beste nieuws wat je kan krijgen! pak maar flink wat biertjes en pak anders morgen vrij om je kater langzaam te laten verdwijnen!quote:Op maandag 14 mei 2007 16:29 schreef CoolGuy het volgende:
Update:
Ik heb mijn vader zojuist aan de telefoon gehad. De tumoren zitten op de alvleesklier en de lever. De tumor op de alvleesklier was 6 cm, en is door de behandeling geslonken naar 4,5 cm.
De lever was aangetast, dat wil zeggen dat er verschillende plekken op de lever te zien waren, wat dus tumoren zijn. Veel hiervan zijn verdwenen, en de tumoren die er nog zitten zijn kleiner geworden.
Met andere woorden, dit is het beste nieuws dat we hadden kunnen krijgen in het licht van de hele situatie natuurlijk. Dit betekent ook dat hij in aanmerking komt voor een 2e behandeling. De gemiddelde effectiviteit van de behandeling is 2,5 jaar, wat dus betekent dat het vroeg of laat weer gaat uitbreken. In dat geval kan hij nog een halve behandeling ondergaan (1 behandeling = 4x, halve behandeling = 2x).
Ik ben wel blij nu, maar aangezien ik op mijn werk ben kan ik niet te blij doen. Maar ik denk dat ik vanavond in mijn hotel maar eens een biertje bestel (ik drink nooit alcohol, letterlijk, nooit) om dit te 'vieren'.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier nog één, ben redelijk nieuw hier, had het nog niet gelezen.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:03 schreef spanishgirl het volgende:
Coolguy, heb je hele verhaal net in een keer gelezen..
Je beschrijft alles echt heel reeel en mooi..
Ik leef met je mee..
Ontzettend veel sterkte!!!
Je kan het middel niet te vaak gebruiken, dan is het erger dan de kwaal. De lever wordt er ook door aangetast.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:07 schreef thaduck het volgende:
Goed nieuws!!
Maar ik snap niet waarom het hierna niet nog een keer kan? Over bv een jaar ofzo? leg is uit, ben wel nieuwsgierig!
quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:25 schreef Hihat het volgende:
Heeee!
Super te gek, Coolguy! Precies het nieuws waarop je hoopte en wat slechts een klein percentage van de patiënten ook daadwerkelijk te horen krijgt! Ben zelfs een beetje jaloers op je, want dat nieuws had ik een jaar geleden ook graag gehoord over mijn pa. Dat mocht helaas niet zo zijn. Maar ik weet dus wel hoe welkom zo'n boodschap kan zijn!
Het is jullie van harte gegund. Meer dan dat zelfs!![]()
Weet je wat? Ik ga ook een biertje opentrekken! Op jullie goede nieuws!
![]()
![]()
![]()
Thx voor de uitleg.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:28 schreef Hihat het volgende:
[..]
Je kan het middel niet te vaak gebruiken, dan is het erger dan de kwaal. De lever wordt er ook door aangetast.
Tegen mij pa zeiden ze destijds: zonder een nieuwe kuur houden we de ziekte niet meer tegen, maar een nieuwe kuur overleef je niet.
Nou, dan heb je weinig meer te kiezen.
Dan hoeft er nog niets aan de hand te zijn... maar ik snap je wel.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:45 schreef KlappernootatWork het volgende:
Ik kreeg net van mijn pa te horen (die wat last van de borst had de laatste tijd ) dat hij woensdag naar het ziekenhuis moet voor een rontgenfoto..![]()
Daar zijn we voor.quote:Op maandag 18 juni 2007 13:14 schreef KlappernootatWork het volgende:
bedanktik wou het alleen even kwijt..
Niet teveel piekeren, hoeft helemaal niets te betekenenquote:Op maandag 18 juni 2007 12:45 schreef KlappernootatWork het volgende:
Ik kreeg net van mijn pa te horen (die wat last van de borst had de laatste tijd ) dat hij woensdag naar het ziekenhuis moet voor een rontgenfoto..![]()
Goed van je pa man!! Ben jaloers op je...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:17 schreef klappernoot2000 het volgende:
[update] Mijn vader moest voor een rontgenfoto naar het ziekenhuis en daar hebben ze geconstateerd dat er zo te zien niks bijzonders aan de hand is..![]()
Wel hebben ze een vermoeden dat hij wel eens last kon hebben van een nierbekkenontsteking.
Hij moet maandag een plasje inleveren en dan geven ze hem nog een vervolgonderzoek.
Tot zover ziet het er minder erg uit als ik gevreesd had..![]()
.. dat onzekere wachten zou als het nog langer had geduurd, mij zelf de das hebben omgedaan..
@coolguy: Hoe gaat het tegenwoordig met jouw pa so far?![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Goed van je pa man!! Ben jaloers op je...
Met mijn pa gaat het goed. Hij begint weer wat meer haar te krijgen. Niet dat hij kaal was, verre van zelfs, maar het was wel behoorlijk uitgedund door de chemo. Dat begint nu wat terug te komen.
Ze hebben beiden een nieuwe fiets gekocht. Voor vaderdag heb ik mn pa een fietscomputer gegeven, maar omdat dat niet eerlijk was voor mn moeder heb ik haar d'r ook een gegeven. Dus ze zijn momenteel heel blij met hun fietsen, vooral mijn pa. Ze gaan dus veel fietsen en weet ik veel wat al niet meer, en m'n pa voelt zich eigenlijk gewoon goed.
Toch gek, aanstaande september is het al 2 jaar geleden dat de ziekte geconstateerd werd. Terugkijkend zijn die 2 jaar echt ontzettend hard gegaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |