abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2006 @ 02:20:33 #26
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39711842
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:38 schreef Zzyzx het volgende:
Goed stuk, stonden toch nog een hoop zaken in die ik niet wist, al was ik wel bekend met de redenen voor Amerika's doodsstrijd, al stel ik het dan wat te dramatisch. In Amerika zijn echter de ultieme egoisten aan de macht. Hoe langer dit voortduurt, hoe harder de klap gaat worden. Amerika kan militair eigenlijk bar weinig, want de oorlog in Irak wordt ze al bijna teveel.

Het is belangrijk dat iedereen bekend raakt met de strekking van de tekst in de OP. Dan begrijpen ze waarom we economisch gezien Europees moeten gaan denken om de machtsbalans in de wereld recht te trekken. Tevens laat dit het belang zien van investeringen in duurzame energiebronnen en synthetische olie, wat veel zuiniger rijdt en natuurlijke olie en dus veel geld bespaart.
Precies, en wat iedereen dus mooi vergeet is dat er in Europa méér mensen wonen dan in de USA (ik geloof iets van 450 miljoen vs. 350 miljoen). Puur logisch gezien zou Europa op de meeste gebieden de gelijke moeten zijn van de USA, niet de "mindere".

Maar doordat de wereldpolitiek al sinds de Tweede Wereldoorlog min of meer vastgeroest zit in dezelfde patronen, blijft de USA er voordeel uit halen. (Lees: de USA willen vooral de VN kwijt, maar wij zouden eigenlijk de NATO-verdragen moeten opzeggen en een eigen leger moeten oprichten volgens mij...).
---verdwijnt---
  dinsdag 11 juli 2006 @ 02:50:54 #27
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_39712134
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 02:20 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Precies, en wat iedereen dus mooi vergeet is dat er in Europa méér mensen wonen dan in de USA (ik geloof iets van 450 miljoen vs. 350 miljoen). Puur logisch gezien zou Europa op de meeste gebieden de gelijke moeten zijn van de USA, niet de "mindere".

Maar doordat de wereldpolitiek al sinds de Tweede Wereldoorlog min of meer vastgeroest zit in dezelfde patronen, blijft de USA er voordeel uit halen. (Lees: de USA willen vooral de VN kwijt, maar wij zouden eigenlijk de NATO-verdragen moeten opzeggen en een eigen leger moeten oprichten volgens mij...).
Nauwe Europese samenwerking om een gezamenlijke grootmacht te worden juich ik toe. Daarom is het ook belangrijk dat mensen deze informatie tot zich krijgen om de noodzaak in te zien van Europese samenwerking en de groei van de EU. Turkije zie ik liever vandaag dan morgen erbij komen. Zal wonderen doen voor de integratie.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:03:56 #28
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_39715209
Dit was voor het grootste gedeelte nieuwe info voor mij. Heel erg interessant!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_39719266
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 02:20 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Groot verschil is natuurlijk dat de VS homogeen zijn en de Europese staten niet.
pi_39719523
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:32 schreef pberends het volgende:

Groot verschil is natuurlijk dat de VS homogeen zijn en de Europese staten niet.
Alleen naar buiten toe, pb, homogener ja maar homogeen zou ik de VS niet willen noemen. Een New Yorker heeft net zo veel binding met een Texaan als een Nederlander met een Spanjaard..tenzij ze allebei in het buitenland zijn.
pi_39719839
Klinkt allemaal erg conspiracy achtig, maar het is gewoon waar. De Dollar is onder andere door de olie het enige relevante exportproduct van de VS. Hebben ze erg handig gedaan, maar het is een pyramidespel dat ooit een keer omvalt, de US buitenlandse politiek is er volledig op gericht dit moment zo lang mogelijk uit te stellen.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_39719922
Och, dezelfde auteur denkt dat de vogelgriep ook een complot is van het Pentagon.

Is er nog iets wat geen complot is van de VS?

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2006 12:55:43 ]
pi_39720602
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
Och, dezelfde auteur denkt dat de vogelgriep ook een complot is van het Pentagon.

Hmm owke, dat voorspelt weinig goeds over zijn vermogen fantasie en werkelijkheid uit elkaar te houden.

Maar dat ie 1 idioot iets heeft beweerd wil niet zeggen dat al zn andere standpunten ook idioot zijn. Imho heeft ie hiermee in ieder geval een goed punt. Er is ook eigenlijk niemand die ontkent dat amerika al tientallen jaren boven zn stand leeft door de grote buitenlandse vraag naar dollars. Dat een enorm deel van deze dollars gekocht zijn door landen die olie moesten importeren en betalen in dollars is ook vrij triviaal, en dat deze vraag naar dollars opdroogt en zelf omslaat naar een enorm aanbod (met de bijbehorende vrij val voor de dollarkoers) als de olie toekomstig in Euros of in Yen verhandeld gaat worden is ook niet echt een longshot.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_39721157
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alleen naar buiten toe, pb, homogener ja maar homogeen zou ik de VS niet willen noemen. Een New Yorker heeft net zo veel binding met een Texaan als een Nederlander met een Spanjaard..tenzij ze allebei in het buitenland zijn.
Ze geloven allemaal in Amerika als 1 natie, das het verschil. Europeanen niet in Europa.
pi_39721202
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:55 schreef Tijger_m het volgende:

Je loopt wel de hele tijd te zieken over dat het document onzin is, maar ik heb je nog geen enkel inhoudelijk argument horen vertellen die de beweringen tegenspreken.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:25:15 #36
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_39722793
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Je loopt wel de hele tijd te zieken over dat het document onzin is, maar ik heb je nog geen enkel inhoudelijk argument horen vertellen die de beweringen tegenspreken.
Bovendien staat die tekst in een groter geheel en is er geen sprake van een paranoide geloof, maar worden er zaken besproken die verdacht zijn en die theorie steunen. Gezien het verklarende vermogen van de theorien zijn ze op zijn minst plausibel te noemen.
pi_39723438
te lang stuk om op m'n werk te lezen, ik zal vanavond thuis even tijd maken aangezien meerderen het hier toch als interessant beschouwen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:45:11 #38
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39723463
Wereldoorlog? Locale oorlog.
Zyggie.
pi_39723578
Aardig verhaal, maar een beetje eenzijdig. Het gaat me iets tever hier alles op terug te voeren.

Laat wel duidelijk zijn dat de opkomst van Japan na WOII ook heel erg gerelateerd is aan de yen die gekoppeld was aan de dollar waardoor Japan kon uitgroeien tot exportland bij uitstek. Dat dit soort zaken dus een belangrijke rol spelen is duidelijk.
pi_39723672
Er kan geen WOIII zijn zolang er niet in Belgie wordt gevochten

Maar voor de rest wil ik mij wel aansluiten bij deze man. We zitten in een zeer interessante tijd. Amerika die zijn dominantie kwijt raakt, China en India die opkomen, peak oil, rusland dat uit het gat begint te kruipen waar ze in zijn gedonderd na de val van de USSR en dan ook nog eens Europa dat steeds meer 1 wordt. Voldoende groot kruitvat n.m.m.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:52:05 #41
104871 remlof
Europees federalist
pi_39723759
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:45 schreef Zyggie het volgende:
Wereldoorlog? Locale oorlog.
Lokaal? De Amerikaanse dollar wordt nog voor 70% als de geldeenheid voor de wereldhandel gebruikt.
pi_39724525
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:39 schreef pberends het volgende:

Waarom zou ik de moeite nemen? Ten eerste zal ik niet in staat zijn om te bewijzen dat zijn verhaal niet waar is en ten tweede is dit een geloofskwestie. Je wilt ofwel geloven in allerlei wereldompspannende samenzweringen of niet.
Er is geen 'smoking gun' dus je wat er overblijft zijn interpretatie van feiten, meningen en van horen zeggen.

Op het Internet is voor iedere gebeurtenis ter wereld inmiddels wel een conspiracy theorie te vinden, de een wat beter onderbouwt als de ander. Het is net een religie.
pi_39724606
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom zou ik de moeite nemen? Ten eerste zal ik niet in staat zijn om te bewijzen dat zijn verhaal niet waar is en ten tweede is dit een geloofskwestie. Je wilt ofwel geloven in allerlei wereldompspannende samenzweringen of niet.
Er is geen 'smoking gun' dus je wat er overblijft zijn interpretatie van feiten, meningen en van horen zeggen.

Op het Internet is voor iedere gebeurtenis ter wereld inmiddels wel een conspiracy theorie te vinden, de een wat beter onderbouwt als de ander. Het is net een religie.
Zo kom je overal lekker makkelijk mee weg.
pi_39724723
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:26 schreef pberends het volgende:

Zo kom je overal lekker makkelijk mee weg.
Jij begrijpt mijn punt niet, ik heb geen zin om uren te besteden aan het vinden van tegenbewijzen die door aanhangers van de conspiracy toch niet geaccepteerd worden. Het is een zinloze exercitie, net als pogingen om mij te bekeren tot een religie zinloos zijn zal ik geen enkele gelovige kunnen overtuigen om niet meer te geloven.

Maar stel dat hij gelijk heeft, then what?

Ik ga er sowieso van uit dat de dollar wel degelijk gaat vallen, hoe hard en hoe snel is de vraag.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2006 15:32:14 ]
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:38:45 #46
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39724930
Hier was ooit een Tegenlicht docu van dacht ik.

-edit- Ja dus : http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/9068417/
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:41:05 #47
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39724992
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:38 schreef eL. het volgende:
Hier was ooit een Tegenlicht docu van dacht ik.
Daar is al een link naar gegeven in een van de vorige reacties. Maar die docu vind ik een nogal extreem scenario (het is ook expres zo geschreven, dat alles wat er kán foutlopen ook foutloopt. Een worst case scenario dus, niet noodzakelijk realistisch...)
---verdwijnt---
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:43:10 #48
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_39725068
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:41 schreef Clourhide het volgende:
Daar is al een link naar gegeven in een van de vorige reacties. Maar die docu vind ik een nogal extreem scenario (het is ook expres zo geschreven, dat alles wat er kán foutlopen ook foutloopt. Een worst case scenario dus, niet noodzakelijk realistisch...)
Verdomd, overheen gekeken. Ik ken de docu niet meer zo goed.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:48:25 #49
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39725239
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:43 schreef eL. het volgende:

[..]

Verdomd, overheen gekeken. Ik ken de docu niet meer zo goed.
Mwah, wat mij vooral onrealistisch leek is dat er op de tijdsspanne van zowat één dag een halve wereldoorlog uitbreekt. Met name omdat de USA Europa steun weigert, Europa vervolgens de dollarkoers bevriest, waarop de USA alle handel met het buitenland officieel stopzet. En dat allemaal in één dag. Op het einde zie je dan ook nog wat Amerikaanse straaljagers opstijgen in de Chinese Zee.
---verdwijnt---
pi_39725453
nog een tvp. interessant stuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')