Precies, en wat iedereen dus mooi vergeet is dat er in Europa méér mensen wonen dan in de USA (ik geloof iets van 450 miljoen vs. 350 miljoen). Puur logisch gezien zou Europa op de meeste gebieden de gelijke moeten zijn van de USA, niet de "mindere".quote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:38 schreef Zzyzx het volgende:
Goed stuk, stonden toch nog een hoop zaken in die ik niet wist, al was ik wel bekend met de redenen voor Amerika's doodsstrijd, al stel ik het dan wat te dramatisch. In Amerika zijn echter de ultieme egoisten aan de macht. Hoe langer dit voortduurt, hoe harder de klap gaat worden. Amerika kan militair eigenlijk bar weinig, want de oorlog in Irak wordt ze al bijna teveel.
Het is belangrijk dat iedereen bekend raakt met de strekking van de tekst in de OP. Dan begrijpen ze waarom we economisch gezien Europees moeten gaan denken om de machtsbalans in de wereld recht te trekken. Tevens laat dit het belang zien van investeringen in duurzame energiebronnen en synthetische olie, wat veel zuiniger rijdt en natuurlijke olie en dus veel geld bespaart.
Nauwe Europese samenwerking om een gezamenlijke grootmacht te worden juich ik toe. Daarom is het ook belangrijk dat mensen deze informatie tot zich krijgen om de noodzaak in te zien van Europese samenwerking en de groei van de EU. Turkije zie ik liever vandaag dan morgen erbij komen. Zal wonderen doen voor de integratie.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 02:20 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Precies, en wat iedereen dus mooi vergeet is dat er in Europa méér mensen wonen dan in de USA (ik geloof iets van 450 miljoen vs. 350 miljoen). Puur logisch gezien zou Europa op de meeste gebieden de gelijke moeten zijn van de USA, niet de "mindere".
Maar doordat de wereldpolitiek al sinds de Tweede Wereldoorlog min of meer vastgeroest zit in dezelfde patronen, blijft de USA er voordeel uit halen. (Lees: de USA willen vooral de VN kwijt, maar wij zouden eigenlijk de NATO-verdragen moeten opzeggen en een eigen leger moeten oprichten volgens mij...).
Groot verschil is natuurlijk dat de VS homogeen zijn en de Europese staten niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 02:20 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Precies, en wat iedereen dus mooi vergeet is dat er in Europa méér mensen wonen dan in de USA (ik geloof iets van 450 miljoen vs. 350 miljoen). Puur logisch gezien zou Europa op de meeste gebieden de gelijke moeten zijn van de USA, niet de "mindere".
Alleen naar buiten toe, pb, homogener ja maar homogeen zou ik de VS niet willen noemen. Een New Yorker heeft net zo veel binding met een Texaan als een Nederlander met een Spanjaard..tenzij ze allebei in het buitenland zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:32 schreef pberends het volgende:
Groot verschil is natuurlijk dat de VS homogeen zijn en de Europese staten niet.
Hmm owke, dat voorspelt weinig goeds over zijn vermogen fantasie en werkelijkheid uit elkaar te houden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
Och, dezelfde auteur denkt dat de vogelgriep ook een complot is van het Pentagon.
Is er nog iets wat geen complot is van de VS?
Ze geloven allemaal in Amerika als 1 natie, das het verschil. Europeanen niet in Europa.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen naar buiten toe, pb, homogener ja maar homogeen zou ik de VS niet willen noemen. Een New Yorker heeft net zo veel binding met een Texaan als een Nederlander met een Spanjaard..tenzij ze allebei in het buitenland zijn.
Je loopt wel de hele tijd te zieken over dat het document onzin is, maar ik heb je nog geen enkel inhoudelijk argument horen vertellen die de beweringen tegenspreken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
Och, dezelfde auteur denkt dat de vogelgriep ook een complot is van het Pentagon.
Is er nog iets wat geen complot is van de VS?
Bovendien staat die tekst in een groter geheel en is er geen sprake van een paranoide geloof, maar worden er zaken besproken die verdacht zijn en die theorie steunen. Gezien het verklarende vermogen van de theorien zijn ze op zijn minst plausibel te noemen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Je loopt wel de hele tijd te zieken over dat het document onzin is, maar ik heb je nog geen enkel inhoudelijk argument horen vertellen die de beweringen tegenspreken.
Lokaal? De Amerikaanse dollar wordt nog voor 70% als de geldeenheid voor de wereldhandel gebruikt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:45 schreef Zyggie het volgende:
Wereldoorlog? Locale oorlog.
Waarom zou ik de moeite nemen? Ten eerste zal ik niet in staat zijn om te bewijzen dat zijn verhaal niet waar is en ten tweede is dit een geloofskwestie. Je wilt ofwel geloven in allerlei wereldompspannende samenzweringen of niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:39 schreef pberends het volgende:
Je loopt wel de hele tijd te zieken over dat het document onzin is, maar ik heb je nog geen enkel inhoudelijk argument horen vertellen die de beweringen tegenspreken.
Zo kom je overal lekker makkelijk mee weg.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou ik de moeite nemen? Ten eerste zal ik niet in staat zijn om te bewijzen dat zijn verhaal niet waar is en ten tweede is dit een geloofskwestie. Je wilt ofwel geloven in allerlei wereldompspannende samenzweringen of niet.
Er is geen 'smoking gun' dus je wat er overblijft zijn interpretatie van feiten, meningen en van horen zeggen.
Op het Internet is voor iedere gebeurtenis ter wereld inmiddels wel een conspiracy theorie te vinden, de een wat beter onderbouwt als de ander. Het is net een religie.
Jij begrijpt mijn punt niet, ik heb geen zin om uren te besteden aan het vinden van tegenbewijzen die door aanhangers van de conspiracy toch niet geaccepteerd worden. Het is een zinloze exercitie, net als pogingen om mij te bekeren tot een religie zinloos zijn zal ik geen enkele gelovige kunnen overtuigen om niet meer te geloven.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:26 schreef pberends het volgende:
Zo kom je overal lekker makkelijk mee weg.
Daar is al een link naar gegeven in een van de vorige reacties. Maar die docu vind ik een nogal extreem scenario (het is ook expres zo geschreven, dat alles wat er kán foutlopen ook foutloopt. Een worst case scenario dus, niet noodzakelijk realistisch...)quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:38 schreef eL. het volgende:
Hier was ooit een Tegenlicht docu van dacht ik.
Verdomd, overheen gekeken. Ik ken de docu niet meer zo goed.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:41 schreef Clourhide het volgende:
Daar is al een link naar gegeven in een van de vorige reacties. Maar die docu vind ik een nogal extreem scenario (het is ook expres zo geschreven, dat alles wat er kán foutlopen ook foutloopt. Een worst case scenario dus, niet noodzakelijk realistisch...)
Mwah, wat mij vooral onrealistisch leek is dat er op de tijdsspanne van zowat één dag een halve wereldoorlog uitbreekt. Met name omdat de USA Europa steun weigert, Europa vervolgens de dollarkoers bevriest, waarop de USA alle handel met het buitenland officieel stopzet. En dat allemaal in één dag. Op het einde zie je dan ook nog wat Amerikaanse straaljagers opstijgen in de Chinese Zee.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:43 schreef eL. het volgende:
[..]
Verdomd, overheen gekeken. Ik ken de docu niet meer zo goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |