Skills zijn geen vereistequote:Op maandag 10 juli 2006 15:53 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb een briljant idee [al zeg ik het zelf] alleen geen fotografische skills... Maar ik ga toch kijken of ik dat idee misschien kan uitvoeren...
Van Pea vind ik de eerste het leukst.
Je hebt een ervaren fotograaf binnen handbereik, die kan je helpen met het gereedschap (het fototoestel), toch?quote:Op maandag 10 juli 2006 15:53 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb een briljant idee [al zeg ik het zelf] alleen geen fotografische skills... Maar ik ga toch kijken of ik dat idee misschien kan uitvoeren...
Ik doe een gokje.....je gaat een zelfportret makenquote:Op maandag 10 juli 2006 16:12 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb ook wel een ideetje, alleen een beetje gevaarlijk....
ja maar ik ben bang van mezelfquote:Op maandag 10 juli 2006 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik doe een gokje.....je gaat een zelfportret maken![]()
Kan ik me voorstellen met getatoeerde mascaraquote:
nouja er zullen brandbare vloeistoffen aan te pas komen, en ik wil mijn wimpers nog wel graag behouden jaquote:Op maandag 10 juli 2006 16:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen met getatoeerde mascara
Uhm...quote:Op maandag 10 juli 2006 16:32 schreef Puckzzz het volgende:
* Puckzzz kijkt even tussen Pea haar benen en ziet inderdaad iets wits
dank je, ik heb em net opgestuurd....maar ik kab het morgen nog eens proberen....als mijn buren me nog niet raar aankijkenquote:Op maandag 10 juli 2006 19:12 schreef k_man het volgende:
Hmm, de pose van 6 vind ik 't sterkst, maar scherper aan de onderkant had ik fraaier gevonden.
quote:Op maandag 10 juli 2006 19:19 schreef k_man het volgende:
Het moet heel bijzonder zijn jou als buurvrouw te hebben. Zit ze niet als een dolle op een bureaustoel te tollen, dan ligt ze wel half ontkleed met de benen in de lucht.
Nee, poging kan nooit kwaad natuurlijkquote:
Dat helpt wel jaquote:Op maandag 10 juli 2006 16:13 schreef Shark.Bait het volgende:
Leuk idee Pea
[..]
Je hebt een ervaren fotograaf binnen handbereik, die kan je helpen met het gereedschap (het fototoestel), toch?
Nerd-foto's kan ik ook makenquote:
WZZquote:
Ja ik heb hier nog een nerd in huis met ouwe floppy'squote:Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nerd-foto's kan ik ook makenSpeciaal voor naar pea gereden zaterdag
[afbeelding]
haha ik neem aan dat dit positief is bedoeld maar wat is WZZ?quote:
WZZ = Wat Zij Zegtquote:Op maandag 10 juli 2006 21:34 schreef Lienzz het volgende:
[..]
haha ik neem aan dat dit positief is bedoeld maar wat is WZZ?
en als je moet kiezen tussen 2 en 4...
want ik moet weten welke ik mee laat doen in de wedstrijd
nee da's wel duidelijk hoor. En het zijn mooie foto's, vooral 2 en 4quote:Op maandag 10 juli 2006 21:29 schreef Lienzz het volgende:
dankjewel! maar ik wist dus niet of het duidelijk was dat het om suiker ging... misschien denken sommige mensen zout en snappen ze dan de tegenstelling niet maar jij had het iig goed.
Leuk idee, 2 voor mijquote:Op maandag 10 juli 2006 21:25 schreef Lienzz het volgende:
hallo!!!!!
ik heb een idee uitgewerkt, heb nu 4 "eind" foto's waarvan ik 1 wil insturen maar ik weet nog niet welke ik de leukste uit de serie vind..
wat vinden jullie? en is het duidelijk wat de tegenstelling is?
groetjes Lienzzzz
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
Neequote:
klopt had ik ook aan gedacht maar vond suiker - peper toch ook wel een tegenstellingquote:Op maandag 10 juli 2006 21:49 schreef Shark.Bait het volgende:
tegenovergestelde van zoet is toch ehm.. zout?
Van heet is het ehm....eh.. geen idee.. sweet chili saus is zooo lekker
aha..okeee...quote:Op maandag 10 juli 2006 21:56 schreef Lienzz het volgende:
klopt had ik ook aan gedacht maar vond suiker - peper toch ook wel een tegenstelling
daarnaast is volgens mij het tegenovergestelde niet zout maar zuur... en ja de peper was over datum en was zuur geworden
Jij bent ook een nerd want je plaatst je foto's op FOKquote:
GMTAquote:Op maandag 10 juli 2006 22:07 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
[..]
Maar we zitten wel op fok..........![]()
![]()
Koud, peper in een ijsblokquote:Op maandag 10 juli 2006 21:49 schreef Shark.Bait het volgende:
tegenovergestelde van zoet is toch ehm.. zout?
Van heet is het ehm....eh.. geen idee.. sweet chili saus is zooo lekker
Of gesoept, of heel creatief een sillouette geknips en dat voor een lamp gehouden zodat je een schaduw krijgt, ofzo.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:55 schreef PdeHoog het volgende:
Fotowedstrijd Juli 2006 [Centraal Topic]
Iemand enig idee hoe deze foto is gemaakt
Ja, dat vroeg ik een par dagen geleden ook. Nog geen reactie op gekomen.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:55 schreef PdeHoog het volgende:
Is dat niet mogelijk dmv een spiegel?quote:Op maandag 10 juli 2006 22:55 schreef PdeHoog het volgende:
Moeilijk volgens mij. Ik zou niet weten hoe eigenlijk. En daarnaast, maar dan word ik heel achterdochtigquote:Op maandag 10 juli 2006 23:07 schreef prupke het volgende:
[..]
Is dat niet mogelijk dmv een spiegel?
en een lamp?
En wat zijn die v dingetjes bij het silhouet?quote:Op maandag 10 juli 2006 23:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Moeilijk volgens mij. Ik zou niet weten hoe eigenlijk. En daarnaast, maar dan word ik heel achterdochtig, er lopen twee draadjes onder zijn kin en die zie je niet bij het silhouet.
dankjewel, ik heb m al ingestuurdquote:Op maandag 10 juli 2006 22:45 schreef snakelady het volgende:
Lienz, ik vind 2 super.
Hallo prutser....kijk eens hier: fotowedstrijd discussie topic, juli En niemand die erop reageert hequote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:08 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik kijk in de EXIF van de foto, en goh... er staat niks in over sluitertijd, ISO, aantalmm en andere camera specifieke zaken, zoals merk.
Vervolgend kwam ik erachter dat PdeHoog een overloper is![]()
![]()
!!!
the horror!!!!![]()
Zijn foto is genomen met een NIKON D70s!!!!
En hij is toch zo anti nikon
quote:Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef PdeHoog het volgende:
edit: er zit overigens nog een extra tegenstelling inAangezien ik zelf niet voldoende lenswerk had meegenomen, heb ik pea's camera moeten gebruiken
![]()
Ik hap nietquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:50 schreef Puckzzz het volgende:
Ja dat telt dan niet he P? je moet 'm wel met je eigen camera hebben genomen
opkroppen is slecht hoorquote:
Nou .... ik moet zeggen.....die macrolens was wel erg fijnquote:
Ik wil die ookquote:
Ga jij eerst eens zeggen wat je van mijn foto vindquote:
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ga jij eerst eens zeggen wat je van mijn foto vind
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:50 schreef Elefes het volgende:
[..]
![]()
Nou, komtie dan:
Ik vind het wel een leuke foto, lekkere sfeer er in. Alleen zou ik 'm niet aan de muur hangen hier thuis (ik vind het onderwerp ook niet super interessant, al heb je het toch wel leuk op de foto gezet).
Zo dan
Sparen dan maarquote:En nu wil ik nog steeds die lens.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Het hoeft ook niet aan de muur thuis
Het moet voldoen aan het onderwerp voor de wedstrijd
Aan de muur hang ik wel andere foto's
[..]
Sparen dan maar![]()
Ok..... geen stemmen van jou dusquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:15 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik gebruik het vaak als selectiecriterium, als ik moeite heb met het kiezen van foto's voor het stemmenDan kijk ik wat ik het liefste aan de muur zou hangen, dat vind ik namelijk mooi
.
Verf je muur dan zodanig dat je die foto van P er zou hangenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:15 schreef Elefes het volgende:
Ik gebruik het vaak als selectiecriterium, als ik moeite heb met het kiezen van foto's voor het stemmenDan kijk ik wat ik het liefste aan de muur zou hangen, dat vind ik namelijk mooi
.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb met vrij beperkt budget een camera gekocht. Panasonic DMC-LZ2. En het is een wegwerpcameraatje vergeleken bij de bakbeesten die sommigen hier hebben, maar wel míjn eigen persoonlijke wegwerpcameraatje
.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb met vrij beperkt budget een camera gekocht. Panasonic DMC-LZ2. En het is een wegwerpcameraatje vergeleken bij de bakbeesten die sommigen hier hebben, maar wel míjn eigen persoonlijke wegwerpcameraatje
.
[afbeelding]
Ja, precies, en met een reis naar Rome (met school) en een reis naar China (in een orkest) wil ik toch wel een klein ding, waar redelijke foto's uit komenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:25 schreef pea4fun het volgende:
[..]
GefeliciteerdHet voordeel van een kleine camera is dat je hem makkelijk overal mee naartoe neemt en dus nooit meer een "shit had ik nu maar een camera bij me" moment meer hoeft te hebben
Dan had jij een Pea moeten aanschaffen. Die is nl. erg klein en neemt redelijke foto'squote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, precies, en met een reis naar Rome (met school) en een reis naar China (in een orkest) wil ik toch wel een klein ding, waar redelijke foto's uit komen.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:56 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dan had jij een Pea moeten aanschaffen. Die is nl. erg klein en neemt redelijke foto's
och 1 keiharde reset en ze doen het weerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Helaas zijn die momenteel niet leverbaar. Slechts replica's die wat onhandelbaarder zijn als het origineel.
Als je er een neppe accu in doet, onploft die dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Helaas zijn die momenteel niet leverbaar. Slechts replica's die wat onhandelbaarder zijn als het origineel.
leuke lens hèquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou .... ik moet zeggen.....die macrolens was wel erg fijnDie camera was ook wel tof
Maar toch niet zo fijn als mijn EOS300D met 100mm 2.8 Macro
Pea is trouwens tof
Da's een ander verhaalquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:40 schreef Re het volgende:
en oww om de discussie maar op gang te brengen die foto met sillouette kan ik zonder bewerken makkelijk met mijn camera doen zonder al te veel poespas (multiple exposures etc.), mag dat?
Ze zijn tevens wat groter dan het origineel en doen aan vechtsportquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:00 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
och 1 keiharde reset en ze doen het weer
Maar hoe werkt het dan? Is zoiets eenvoudig uit te leggen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:40 schreef Re het volgende:
[..]
leuke lens hè
en oww om de discussie maar op gang te brengen die foto met sillouette kan ik zonder bewerken makkelijk met mijn camera doen zonder al te veel poespas (multiple exposures etc.), mag dat?
ik kan eindeloos foto's over elkaar plaatsen waarbij voor de exposure wordt gecorrigeerd of ik kan 2 aparte fotos maken en die over elkaar zetten met verschillende opacity dat allemaal uit de camera komend als 1 bestandquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:49 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar hoe werkt het dan? Is zoiets eenvoudig uit te leggen?
Ik vind hem mooi maar [mierenneukmodus]het volle glas is niet vol en ik zie er een spiegeling in van iets rood/wits?[/mierenneukmodus]quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:18 schreef Vliegvrager het volgende:
Genoeg geluld. Tijd voor een pheauteau.
[afbeelding]
Ik vind de foto erg leuk, maar de tegenstelling niet echt duidelijk...kies 1 onderwerp ipv 2, dat scheelt al en heb je niet een dode/verwelkte zonnebloem en een mooie verse?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:15 schreef snakelady het volgende:
Ik had een idee maar het is niet zo geworden als dat ik had gehoopt/gewild.
De tegenstellingen zijn licht/donker en nep/echt, de zonnenbloem is echt en de andere is nep.
[afbeelding]
Nog niet maar daar kan voor gezorgd worden, ik laat gewoon een zonnenbloem uit het water.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:17 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind de foto erg leuk, maar de tegenstelling niet echt duidelijk...kies 1 onderwerp ipv 2, dat scheelt al en heb je niet een dode/verwelkte zonnebloem en een mooie verse?
Nou niet erbij gaan zitten wachten tot ie verwelkt is hoor...je kan ondertussen nog wat anders proberen misschienquote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nog niet maar daar kan voor gezorgd worden, ik laat gewoon een zonnenbloem uit het water.
Whahaha, niet joh, vond het al zo lang duren.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:32 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nou niet erbij gaan zitten wachten tot ie verwelkt is hoor...je kan ondertussen nog wat anders proberen misschien
Leuk idee, maar zou je niet juist het molentje erop zetten? Het doosje is minder duidelijk denk ik.quote:
Ja dat is eigenlijk wel beter iddquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:48 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Leuk idee, maar zou je niet juist het molentje erop zetten? Het doosje is minder duidelijk denk ik.
Dank jequote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Oeh, wat een lekker ouderwetsige plaat.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:53 schreef prupke het volgende:
[..]
Ja dat is eigenlijk wel beter iddEn ik weet niet zeker of ik het koffiefilter erbij moet laten.
maar de tegenstelling is wel duidelijk neem ik aan ?
Ik heb beidequote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:54 schreef pea4fun het volgende:
[..]oeh of met een ultramodern espressoapparaat....of draaf ik nu door?
Ik dacht aan de koffiemolen met een senseo-pad of zo... maar of de foto an sich daar mooier van wordtquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:54 schreef pea4fun het volgende:
[..]oeh of met een ultramodern espressoapparaat....of draaf ik nu door?
Mja, moet je het toch met plastic ijsblokjes proberen. En met nepvuur, want dat plastic stinkt nogal als het te warm wordt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn poging om een ijsblok in een pan op 't vuur te zetten is mislukt. Het ijs bleef niet in het midden en was na 5 minuten helemaal gesmolten.
En als je het ijsblokje dan eens op het pitje legt? dan kan hij hoogstens smelten maar niet weg glijdenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn poging om een ijsblok in een pan op 't vuur te zetten is mislukt. Het ijs bleef niet in het midden en was na 5 minuten helemaal gesmolten.
OK. En heel wat makkelijker dan de brandende ijsklontjes die ik in gedachten had.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:45 schreef prupke het volgende:
IIford ik vind het een duidelijke tegenstelling hoor
ijsblokje....alcohol...aansteken ...moet lukken toch?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:46 schreef Ilford het volgende:
[..]
OK. En heel wat makkelijker dan de brandende ijsklontjes die ik in gedachten had.![]()
of je pakt een glas en dat vul je met sambucca? en steek je dat aanquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:47 schreef prupke het volgende:
[..]
ijsblokje....alcohol...aansteken ...moet lukken toch?
De pit is bolvormigquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:43 schreef prupke het volgende:
[..]
En als je het ijsblokje dan eens op het pitje legt? dan kan hij hoogstens smelten maar niet weg glijden
wel snel zijn dan het met foto maken
Oeh, ja misschien nog een keer met was lampenolie gaan spelenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:50 schreef PKfotografie het volgende:
ehhh heb je een ijsklontje met een deuk er in (net als wat ze in de kroeg gebruiken)
giet die dan vol met alcohol , lampen olie , zippo benzine of wat dan ook.
dat kun je makkelijk aansteken. heb je eventueel ook een kleurtje in het ijs , dat is dan voor het oog wel weer grappig
O wat erg, nu lijkt het net of ik jouw idee heb gejat.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik laat eht wel zitten,quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
O wat erg, nu lijkt het net of ik jouw idee heb gejat.
Maar in het vorige topic had ik al geschreven dat ik iets met ijs en vuur wilde doen dus hopenlijk denk je dat niet?
Thnx, die laatste heeft ook mijn voorkeur.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:00 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik laat eht wel zitten,. Het lukte mij toch al niet. EN ik vind neit dat je mijn idee gejat hebt, hoor. Helemaal niet zelfs.
Ik vind trouwens de laatste het leukst, omdat daar het vuur zo lekker intens is.
Nee, zeker niet! Niet eens alleen blauwe vlammetjes, goed gedaan!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:32 schreef PKfotografie het volgende:
ook maar even met vuur gespeeld
[afbeelding]
niet slecht voor poging 1 lijkt me zo.
Maakt toch niet uit?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:52 schreef k_man het volgende:
Brandende ijsblokjes... hadden we die ook al niet bij 'water en vuur'?
UN WATTE?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:00 schreef k_man het volgende:
Ja dat is het, maar het kwam me bekend voor. Dus als je iets héél origineels wilt doen moet je wat anders bedenken. Niet dat héél origineel een condicio sine qua non is.
* prupke noteert het ff in mijn ABB boekjequote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Een voorwaarde waaraan absoluut voldaan moet worden.
ABB = Algemeen Beschaafd Brabantsquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:21 schreef prupke het volgende:
[..]
* prupke noteert het ff in mijn ABB boekje
afschuwelijk beroerd brabants.quote:
Mooi!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:32 schreef PKfotografie het volgende:
ook maar even met vuur gespeeld
[afbeelding]
niet slecht voor poging 1 lijkt me zo.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:28 schreef blackbully het volgende:
[..]
afschuwelijk beroerd brabants.
nep limbo's zijn het
ijsblokjes op een metalen plaat.quote:
Ik heb die import brabander al een flinke trap tegen zun schenken geschuptquote:
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:28 schreef blackbully het volgende:
[..]
afschuwelijk beroerd brabants.
nep limbo's zijn het
Arme BB zegquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:34 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik heb die import brabander al een flinke trap tegen zun schenken geschupt
vald mee. heb alleen wat pijnlijke benen.quote:
ehhh jammer van de " korrel" en het gele kleurtjequote:
Is mijn mening niet voldoende dan????quote:
Je mening wordt gewaardeerd, maar meer meningen mag altijd.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:57 schreef prupke het volgende:
[..]
Is mijn mening niet voldoende dan????
ben beter in beoordelen van fotos dan ze maken hoor
Hmm ja, ik ben ook niet 100% tevreden met de scan. Misschien nog eens overnieuw proberen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:57 schreef blackbully het volgende:
[..]
ehhh jammer van de " korrel" en het gele kleurtje
Nee, het is niet bepaald een plek waar ik dagelijks kom.quote:(is het een optie om daar te wachten dat er geen mensen op de achtergrond langs lopen?
of juist heel veel.
nu is het storend, als het er meer zijn is het weer een extra verschil lopen - kruipen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |