abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juli 2006 @ 16:40:23 #101
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39694117
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Wat voor wachtruimte was het eigenlijk? De laatste keer dat ik een uur in een wachtruimte zat was voor mijn dienstkeuring, met afstand de saaiste dag uit mijn leven.
Wachtruimte in de zorg.

Ik heb ook het liefst een rustige ruimte, maar soms wordt er gewoon hardop gepraat. En het blijven vreemden vaak, hoewel ik soms een dieper gesprek aanga. Eens per 2 weken zit ik in die ruimte, vaak ben ik meteen aan de beurt maar vandaag was het top-drukte.

Ruimte wacht je met verschillende mensen op een dosering van gedachten-stoppende medicatie. En dan kom je soms mensen tegen die echt heel erg snel gaan. Ik bedoel, het zijn vaak mensen die onbegrensd zijn ook.

Dan ben ik vaker hier uit de bocht gevlogen maar ik ben heilig soms

Maar zo erg was het helemaal niet, het stoort soms gewoon. Ik heb een bepaald ritme dat ik heb, en soms stoort een bepaald iets in mijn ritme.

Als bij mij de rechte lijn wordt doorbroken door mensen die gewoon dingen zeggen die niet kloppen. ( niet eens persoonlijk) dan merk ik dat gewoon.

Ben niet soft, maar het stoort. En als het stoort dan moet ik weer bijkomen

Jij hebt het hier over de mensen in truth die bepaalde dingen zeggen, je moest eens weten hoe het in het echt eraan toe kan gaan. Als mensen in het echt bepaalde instellingen hebben en bepaalde visies, dan komt dat eens zo hard aan als je als toehoorder het verhaal moet horen of de manier van leven.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 10 juli 2006 @ 16:40:42 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39694127
Jongens maak je nou maar niet druk, het is gewoon een beetje stil en saai op fok vanwege de vakantie en dan krijg je dit soort toeristen die langs komen.
Gewoon niet op reageren en vooral rustig doorgaan met ademhalen

Lekker fris met dit weer als je nekharen overeind gaan staan senesta
Hoe is 't bij jullie, niet zo warm meer of toch nog wat drukkend 's nachts ? Hier wil 't binnen niet echt meer afkoelen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 10 juli 2006 @ 16:42:32 #103
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39694183
Hier is het echt warm deedeetee

Maar ik heb een koel biertje gepakt en dat helpt wel een beetje.
  maandag 10 juli 2006 @ 16:43:26 #104
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39694210
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:40 schreef deedeetee het volgende:
Hier wil 't binnen niet echt meer afkoelen
Daar heb ik ook last van.. als de warmte eenmaal binnen is koelt het moeilijk af.
Schijnt in het beton te gaan zitten die het dan weer afgeeft ofzo.. kan welk zo zijn, de vloeren voelen warm aan boven.
Vind het zelf niet eens zo erg... maar met die hittegolf vorige week, de derde dag 30 graden trok Jasmijn het ook niet meer..
Vandaag vind ik ook benauwd trouwens.
  Moderator maandag 10 juli 2006 @ 16:44:28 #105
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39694239
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat is er mis met mensen aan het denken willen zetten over hun denkbeelden?
En ja, als je groepen mensen aan wilt duiden moet je idd "hokjes" gebruiken. Waarom doet iedereen toch altijd zo panisch als ze ingedeeld worden bij een bepaalde groep?
Misschien omdat mensen verschillend zijn en niet onder één noemer willen vallen.
Misschien omdat het mensen hun individualiteit afneemt?
Maar de grap is hier dat er op fok een gedeelte is gecreeerd waar mensen bepaalde ideeen over esoterische onderwerpen kwijt kunnen en kunnen delen met gelijkgestemden.
Uiteraard is een kritische noot welkom maar het ligt ook aan de toon en aan de mate waarin je mensen met jouw denkbeelden confronteert.
Mensen hebben niet de behoefte om genezen te worden, wel ben je welkom om op gelijkwaardige toon ideeen uit te wisselen, daar zit best een verschil in.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 10 juli 2006 @ 16:46:19 #106
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39694306
Voor kleine kinderen vind het echt sneu als ze 's nacht niet meer lekker kunnen slapen. Zelf weet je wat er aan de hand is en je probeert je gewoon rustig te houden maar zo'n kleintje begrijpt niet waarom 't zo benauwd is en gaat zich dan ook nog een beetje opwinden van narigheid en dat schiet dan helemaal niet op....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39694314
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat is er mis met mensen aan het denken willen zetten over hun denkbeelden?
En ja, als je groepen mensen aan wilt duiden moet je idd "hokjes" gebruiken. Waarom doet iedereen toch altijd zo panisch als ze ingedeeld worden bij een bepaalde groep?
Jouw denkbeelden over bepaalde zaken zetten mij echt niet aan het denken hoor.
Het is nl. "oude koek", aannames die er al jaren bestaan en daarom ook voor waar aangenomen worden, die je gewoon terug kunt vinden in allerlei literatuur.

Ik wil gewoon mijn horizon verbreden.
Daarom is het juist interessant om "nieuwe" denkbeelden en zienswijze te lezen.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  Moderator maandag 10 juli 2006 @ 16:48:20 #108
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39694372
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:40 schreef deedeetee het volgende:
Jongens maak je nou maar niet druk, het is gewoon een beetje stil en saai op fok vanwege de vakantie en dan krijg je dit soort toeristen die langs komen.
Gewoon niet op reageren en vooral rustig doorgaan met ademhalen

Lekker fris met dit weer als je nekharen overeind gaan staan senesta
Hoe is 't bij jullie, niet zo warm meer of toch nog wat drukkend 's nachts ? Hier wil 't binnen niet echt meer afkoelen
Hmm sorry was nog bezig met een reply
Het is hier lekker, warm maar met een verfrissend windje, niet teveel en niet te weinig.
Moet straks werken bij de bollenboer, we kunnen wel een extraatje gebruiken maar om nou te zeggen dat ik er zin in heb
Ik krijg steeds zo'n last van mijn rug van het staan aan de lopende band.
Maar goed, mp3 spelertje mee (mijn telefoon) en we gaan er weer een avondje aan staan.
pi_39694380
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:34 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Tis al goed, ik weet al precies wat voor vlees ik in de kuip heb namelijk.. .het type dat nooit tevreden is met een antwoord en alles ombuigt en je woorden uitspit.
Och arme...

Als ik zo iets zeg wordt ik uitgemaakt voor arrogant...
quote:
De vijandigheid die jij aankaart proef ik toch echt meer bij jou,
Luister eens, ik word hier getrakteerd op termen als dom, arrogant en krijg nog wat sarcastisch bedoelde smiley's mee, dat noem ik vijandig.
quote:
want jij bent tenslotte degene die hier aankomt schermend met "het is allemaal niet waar wat ze zeggen", terwijl ik wel de behulpzaamheid toon om in te gaan op jouw vragen.
Aha, daar wringt hem de schoen, als ik zeg dat ik de meeste onderwerpen onzin vind en er niet in geloof is dat vijandigheid. Blijkbaar mag iedereen denken wat hij wil, behalve non-believers, die zijn dan vijandig...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 10 juli 2006 @ 16:49:36 #110
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39694416
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:46 schreef deedeetee het volgende:
Voor kleine kinderen vind het echt sneu als ze 's nacht niet meer lekker kunnen slapen. Zelf weet je wat er aan de hand is en je probeert je gewoon rustig te houden maar zo'n kleintje begrijpt niet waarom 't zo benauwd is en gaat zich dan ook nog een beetje opwinden van narigheid en dat schiet dan helemaal niet op....
Ja inderdaad.. voelt zich ongemakkelijk.. begint te trappelen, te zwaaien met dr armpjes.. nog warmer.. huilen, word verhit en kwaad..

Als je dan binnenkomt zie je een kleintje wat helemaal rood is aangelopen en over dr toertjes is geraakt
  maandag 10 juli 2006 @ 16:51:34 #111
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39694501
Kinderen hebben inderdaad meer last van de warmte

Een volwassen persoon kan het makkelijk dragen nog.

Ook dieren en warmte is een apart verhaal. Mijn hond die het warm heeft na het lopen, de tong uit zijn bek alsof hij aan het sterven is.
pi_39694565
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:44 schreef senesta het volgende:

[..]

Misschien omdat mensen verschillend zijn en niet onder één noemer willen vallen.
Misschien omdat het mensen hun individualiteit afneemt?
De grap is dat we veel meer overeenkomsten dan verschillen hebben. Of je het nou leuk vindt of niet. Ook jij bent in te delen in groepen met bepaalde kenmerken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 10 juli 2006 @ 16:55:48 #113
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39694632
Grrrrrrrrrr, the truth is een apart forum waar ook veel zaken naar voren komen die niet waar te nemen vallen. Valt iets niet 100 procent waar te nemen voor alle mensen, dan is het al vaak iets persoonlijks. Als iets persoonlijk is, dan is het niet algemeen voor de massa.

In general chat op fok! gaat het al snel om beltegoed van je mobiel en nog meer. Dingen die mensen zien en kopen en doen.

Hier is het een heel ander verhaal te noemen.

Hier kun je niet zeggen dat je het in gebied A of B zet. Omdat hier juist de verhalen en ervaringen naar voren komen van individuele mensen. En dan kun je natuurlijk zeggen dat de geest van mensen de mensen in de maling doet nemen.

Maar toch is het ook zeker algemeen bekend dat er meer is tussen hemel en aarde.

En velen hebben nu eenmaal ervaringen gehad waarvan je niet kunt zeggen dat ze aards zijn.

Voor die mensen is dit forum een plek om te komen tot gedachtenwisseling. En nee, mensen zullen niet snel tevreden zijn met het antwoord " Het kan niet, het bestaat niet, je ziet spoken en je bent gek".

Omdat zo'n ervaring voor die mensen vaak overkomt als ware het echt.

Genoeg zaken die hier te maken hebben met achterdocht, ongezonde achterdocht. Je kunt niet alles serieus nemen hier nee. Net zoals andere sub-fora van fok niet 100 procent serieus te nemen valt.

Maar om nu te zeggen dat 90 procent van alle verhalen hier gebaseerd is op onzin?

Waar komen die verhalen dan vandaan???? Mocht het onzin zijn en mochten het "leugens" zijn, dan kun je sowieso al eens gaan kijken waar die "leugens" vandaan komen.

Wat in mensen hun hoofden afspeeld wanneer ze bepaalde zaken geloven.

Persoonlijk neem ik ieder bericht serieus, maar twijfel ik altijd in mijn beoordeling.

Meteen alles geloven is ook niet gezond. Want door dat te doen verlies je de realiteit uit het oog.

Een gezonde balans tussen geloven en denken.

Ik ben iemand die geloofd in veel. Kan zijn dat ik teveel films en boeken gelezen heb op het gebied van paranormale zaken, maar ik geloof in meer. En dat doe ik niet zomaar, ik probeer ook kritisch te blijven naar mezelf. Blijf ik niet kritisch dan heb ik alleen mezelf daarmee.

En met kritisch blijven kun je zeker geloven. Hoewel het echte geloven pas gebeurt zonder kritisch te zijn. Stel ik heb na maanden overwegen besloten om te geloven in een bepaald verschijnsel. Dan pas gooi ik de poorten open op dat gebied.

Je kunt niet geloven door kritisch te blijven. Ik bedoel, er valt zoveel te geloven. Maar wil je echt geloven zoals geloven bedoeld is, dan moet je ook eens durven om de kritiek bij jezelf weg te halen. Anders kom je nooit in contact met hetgeen waarin je gelooft.

Blindelings geloven, daar geloof ik dus ook in. Mits je weet waar je in doet geloven

[ Bericht 21% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 10-07-2006 17:01:32 ]
pi_39694633
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:40 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wachtruimte in de zorg.
Oi, daar zit ik ook liever niet... Neem de wachtkamer van mijn huisarts waar ik net vandaan kom, heerlijk klein en benauwd met dit weer, en klote stoeltjes.
  Moderator maandag 10 juli 2006 @ 17:04:15 #115
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39694900
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De grap is dat we veel meer overeenkomsten dan verschillen hebben. Of je het nou leuk vindt of niet. Ook jij bent in te delen in groepen met bepaalde kenmerken.
Goed, maar daarom hoef ik jouw manier van indelen en vervolgens het bekritiseren van de groep waarin je mij hebt ingedeeld niet prettig te vinden.
Als ik ingedeeld word met de mensen die hier posten vind ik dat niet erg hoor, ik vind de mensen die hier posten hele mooie mensen.
Maar je komt hier met een vraag om vervolgens hier de mensen te beschuldigen van domme praat en verwacht dan ook nog dat mensen je daarvoor bedanken o.i.d?
Misschien dat je nog eens aan je sociale vaardigheden moet gaan werken
  maandag 10 juli 2006 @ 17:18:01 #116
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39695323
Ik kwam iemand tegen in het echt die beweerde 15 zintuigen te hebben, vandaag kwam ik hem weer tegen dus. Niet iemand waar ik problemen mee heb, maar zulke mensen kom ik wel eens tegen dus. Mensen die ook bezig zijn met het bovennatuurlijke.

En dan geloof ik dat niet meteen, maar uit sociaal oogpunt neem ik zo iemand wel serieus. Zeker als zo iemand 100 procent overtuigd is van zijn eigen wijsheid. Dan ga je niet als 3e vertellen dat zo iemand gek is. Sowieso kan ik dat niet weten. In principe neem ik zijn woorden voor waar aan. Zeker omdat die persoon ook nog eens geloofwaardig overkomt en veel van het geloof afweet en nog meer. Gezond eten en drinken erbij genomen waar hij graag over praat.

Die persoon die beweert dat hij 15 zintuigen heeft is super okey, en ook sociaal gezien goed functionerend.

Alleen heeft die persoon zo'n blik uit zijn ogen, dat ik zelfs snel de andere kant opkijk. Alsof die dwars door je heenkijkt.

Zo'n doordringende blik heb ik zelden gezien.

15 zintuigen dus, en dan heeft zo iemand het over Jezus en nog meer.

Uit respect voor zulke mensen ga ik al niet zeggen dat ze ongelijk hebben. Wie ben ik om het geloof van zulke mensen af te kraken???

Ik zou het ook niet eens durven en willen. Ik zou er niet eens bij stil staan om dat te doen. Dan geef ik zo iemand eerder het voordeel van de twijfel. En sowieso, ik weet niet of hij ongelijk of gelijk heeft.

Vaak is het toch gissen en wegen, zoveel is mogelijk.

Als iemand zo uit de ogen kijkt alsof hij overal wat opvangt, dan zeg ik vanzelf dat hij misschien veel zintuigen heeft. Zo komt die blik in ieder geval over.

Maar goed, zulke mensen ben ik vaker tegen gekomen. Dus in principe kijk ik nergens meer vreemd vanop.

Paranormale mensen in het echt tegen komen, mensen die niet goed begrepen worden ook.

En dan ben ik nog heilig, hoewel ik niet eens heilig wil zijn. Ik zeg alleen dat ik de gulden middenweg neem voortaan
pi_39696065
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Goed, maar daarom hoef ik jouw manier van indelen en vervolgens het bekritiseren van de groep waarin je mij hebt ingedeeld niet prettig te vinden.
Je hebt dus moeite met het het hokje van "believer".... Tja, if it walks like a duck and talks like a duck....
quote:
Maar je komt hier met een vraag om vervolgens hier de mensen te beschuldigen van domme praat en verwacht dan ook nog dat mensen je daarvoor bedanken o.i.d?
Luister, als iemand beweert dat graancirkels gemaakt worden door interdimensionale aliens dmv gedachtekracht, dan mag ik daarvoor toch wel enig bewijs voor vragen, niet? Als dat bewijs dan totaal, maar dan ook totaal achterwege blijft, ja dan spreek ik idd van dom gepraat, sterker nog, van debiel psychotisch gewauwel.

Als je buitengewone beweringen doet, dan hoor je ook met buitengewone bewijzen te komen.
quote:
Misschien dat je nog eens aan je sociale vaardigheden moet gaan werken
Daar werk ik voortdurend aan, jij niet dan?
  maandag 10 juli 2006 @ 17:50:38 #118
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39696261

Kunnen we niet gewoon lekker een beetje OH'en hier ipv de bekende stomme discussies over believers en bewijzen?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 10 juli 2006 @ 17:54:14 #119
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39696353
NH. Nieuwe hoer

Even pizza maken. Pizza Salami van Dr Oetker en dan ga ik zo buiten liggen op het lucht-bed. Lekker

Bijtanken en dromen

Kijken of ik nog gesprekken kan voeren in de droom
  maandag 10 juli 2006 @ 17:55:50 #120
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39696400
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:54 schreef Dromenvanger het volgende:
NH. Nieuwe hoer

Even pizza maken. Pizza Salami van Dr Oetker en dan ga ik zo buiten liggen op het lucht-bed. Lekker

Bijtanken en dromen

Kijken of ik nog gesprekken kan voeren in de droom
owja, nieuwehoeren idd

Ik ben nog op mijn werk en voorlopig nog niet klaar ben ik bang.
  maandag 10 juli 2006 @ 17:56:28 #121
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39696414
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:55 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

owja, nieuwehoeren idd

Ik ben nog op mijn werk en voorlopig nog niet klaar ben ik bang.
Overwerken vandaag ???

Met dit weer

?
  maandag 10 juli 2006 @ 18:01:25 #122
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39696546
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:56 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Overwerken vandaag ???

Met dit weer

?
't is een beetje druk

Ik kwam er net achter dat ik voor morgenochtend nog 15 boeketten bloemen moest bestellen, was ik een beetje vergeten omdat ik al de hele dag met productiecijfers in de weer ben

Maar heb gelukkig een bloemist gevonden die dat op tijd bij ons kan bezorgen
pi_39697893
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Nieuwsgierigheid mijn beste! Dorst naar kennis! Wat mij bezig houdt is het vogende: hoe komt iemand tot de coclusie dat ik hier met kloons zou posten? Vandaar dat ik hier even binnen val.
Dan zal ik het je maar verklappen. Omdat jouw schrijfwijze een vingerafdruk is van postings van twee andere accounts, compleet met woorden en vergelijkingen die je verder niemand ziet schrijven en die steeds terugkomen. En die namen zijn jou al eens eerder genoemd.
Als ik me vergis, so be it!

Uitlatingen als 'de gemiddelde TRU ganger' zijn abstract en nietszeggend. Maak je punt naar de persoon waarmee je dan in discussie bent. Daar bereik je meer mee dan met van die generaliserende patstellingen waar niemand wat mee kan.

Wat mij overigens verbaast, en dat wil jij me misschien op jouw beurt weer uitleggen: in andere rubrieken, zoals in POL en NWS zie ik soms mensen reageren vanuit een hele sociale visie en zie je die mensen zichzelf hardop afvragen waarom er daar zo weinig begrip is voor afwijkende meningen. Hoe kan het dat daar op het moment dat de deur naar TRU gevonden is daar zo weinig meer van terug te lezen is bij diezelfde mensen?

Dat doet me denken dat het gewoon een kwestie van een goedkoop applaus scoren is voor mensen die elders in een waardige discussie het onderspit delven.

Maar ik heb het vast en zeker mis, en ik lees graag waarom
pi_39699835
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:55 schreef Beaudillard het volgende:

[..]

Dan zal ik het je maar verklappen. Omdat jouw schrijfwijze een vingerafdruk is van postings van twee andere accounts, compleet met woorden en vergelijkingen die je verder niemand ziet schrijven en die steeds terugkomen. En die namen zijn jou al eens eerder genoemd.
Als ik me vergis, so be it!
Je vergist je... Ik kan me overigens niet herinneren ooit namen gezien te hebben van accounts waar ik een kloon van zou zijn, kan je ze nog eens geven, ben wel benieuwd .
quote:
Wat mij overigens verbaast, en dat wil jij me misschien op jouw beurt weer uitleggen: in andere rubrieken, zoals in POL en NWS zie ik soms mensen reageren vanuit een hele sociale visie en zie je die mensen zichzelf hardop afvragen waarom er daar zo weinig begrip is voor afwijkende meningen. Hoe kan het dat daar op het moment dat de deur naar TRU gevonden is daar zo weinig meer van terug te lezen is bij diezelfde mensen?
Ik heb geen flauw idee idee jongen . Volgens mij hebben die mensen best begrip voor andere meningen, alleen niet voor totale onzin. Leg mij bijvoorbeeld eens uit wat het verschil is tussen het beweren dat graancirkels zijn gemaakt door interdimensionale aliens en beweren dat ze gemaakt zijn door een groot onzichtbaar konijn met graancirkelvormpjes onder z'n poten. Het laatste zal ook door de graancirkel believers als belachelijk worden bestempeld, terwijl het eerste net zo onwaarschijnlijk is en er evenveel bewijs voor is, namelijk geen...
pi_39703829
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je vergist je... Ik kan me overigens niet herinneren ooit namen gezien te hebben van accounts waar ik een kloon van zou zijn, kan je ze nog eens geven, ben wel benieuwd .
[..]
Kiteles en L.Denninger daar heb je verdraaid veel van weg. Als het echt niet waar is, is de gelijkenis frappant. Tot aan de geboortedatum nauwkeurig in het geval van de laatstgenoemde. Maar dat boeit ook niet, doet eigenlijk niet terzake voor de discussie en ik beken dat het flauw van me was om het te noemen.
quote:
Ik heb geen flauw idee idee jongen . Volgens mij hebben die mensen best begrip voor andere meningen, alleen niet voor totale onzin. Leg mij bijvoorbeeld eens uit wat het verschil is tussen het beweren dat graancirkels zijn gemaakt door interdimensionale aliens en beweren dat ze gemaakt zijn door een groot onzichtbaar konijn met graancirkelvormpjes onder z'n poten. Het laatste zal ook door de graancirkel believers als belachelijk worden bestempeld, terwijl het eerste net zo onwaarschijnlijk is en er evenveel bewijs voor is, namelijk geen...
Dat is wel met afstand het meest orginele verzinsel over hoe ze gemaakt zouden kunnen zijn

Het verschil is heel simpel: het eerste wordt door duizenden mensen beweerd en door miljoenen geloofd. Hoe je het wend of keert, bv de ontvoeringservaringen die zijn er. Of mensen echt ontvoerd zijn door aliens dat weet ik niet, maar dat er mensen zijn die dat geloven daar kunnen jij en ik niet omheen. Het tweede niet. Maar je hebt gelijk, als het nergens op gestoeld is zijn beide opties gelijkwaardig.

Maar beweren dat 90% van de mensen hier onzin geloven en dom zijn is een beetje flauw. Of je moet de mensen ook meetellen die alles willen weerleggen. Expliciet zeg je dat wel wanneer je van die extreme vergelijkingen maakt en een believer staat sowieso in discussie altijd minder sterk. Persoonlijk vind ik het generaliseren dan ook net zo dom als het zondermeer zomaar alles geloven. Iedereen heeft zijn redenen om iets wel of niet te geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')