Klinkt allemaal goed. Zal vast erg lekker geweest zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:58 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, die is het ja. Hij was idd helemaal niet pikant ja, vooral een umami smaak. Had eerst een theelepeltje op 440 gram varkensvlees, en toen nog wat erbij. Dat was dus net te zout. Had verder ketjap gebruikt als sojasaus.
En deze marinade voor het vlees:
[ link | afbeelding ]
Eens! Er zijn veel varianten nu, zonder gist, met gist, zonder bakpoeder, met bakpoeder, met olie, boter of reuzel (origineel!), maar suiker moet erin!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:06 schreef MaximusTG het volgende:
Dr hoort volgens mij wel suiker in het deeg te zitten.
Voor taarten gebruik vaak ook maizena half of driekwart met bloem,quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:29 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Klinkt allemaal goed. Zal vast erg lekker geweest zijn.
Volgende keer als je in een toko bent toch ook eens zo'n zak http://aziatische-ingredienten.nl/bapao-meel/]bapao-meel meenemen. Dan krijg je een nog fluffier resultaat. En die bloem komt ook wel op, want die kun je ook gebruiken wanneer een recept om patentbloem vraagt. Ik verbeeld me dat roux' enzo ook lekkerder worden, zijdezacht.
Tja, wat is klein he?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:34 schreef RobinOok het volgende:
Echt waar?! Oh, kleine toko dan? Want eigenlijk vind ik dat basis-assortiment.
Waar woon je ook alweer?
Ja, dat kan. Gewoon na het stomen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:26 schreef Sjalalie het volgende:
oeh, bapao broodjes, lekker, ga ik ook eens proberen binnenkort. Alleen: 20-25 broodjes, dat kan ik natuurlijk niet opkun je ze ook invriezen? en doe je dat dan voor of na het stomen?
beter na het stomen volgens mij hoorquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:21 schreef Sjalalie het volgende:
Voor en na het stomen invriezen kan dus beide? Top, dan ga ik het binnenkort een keer proberen. Dank!
Moet je eens stoombrood recepten opzoeken. Vind het zelf zonder vulling niets maar in Tsjechië en dergelijke landen eten ze het gewoon zonder vulling.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:23 schreef Isabeau het volgende:
Wat een leuk idee! Ik vind alleen dat deeg geweldig en de vulling nooit echt lekker, dus misschien is dit een oplossing: een eigen vulling die ik wčl lekker vind!
Ik doe altijd na het stomen, vaak ook als we iets over hebben. Hup in de diepvries. Zodra we ze weer eten dan even opwarmen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:21 schreef Sjalalie het volgende:
Voor en na het stomen invriezen kan dus beide? Top, dan ga ik het binnenkort een keer proberen. Dank!
Ik heb het 2 of 3 keer in de magnetron gedaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:14 schreef Sjalalie het volgende:
Ah, dat kan dus gewoon. In de magnetron leek me al niet zo'n goed ideega het van de week een keer proberen, ben benieuwd!
Uiteindelijk maar gewone goedkope patentbloem gebruikt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:56 schreef GuitarJJ het volgende:
Zijn er supermarkten die bapaobloem verkopen?
Het scheelt heel veel waar je de bapao vandaan haalt, die uit de supermarktdiepvries zijn nooit lekker. Die bij de plaatselijke indonesisch winkeltje wel maar is dan ook gelijk 3 keer duurder.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:23 schreef Isabeau het volgende:
Wat een leuk idee! Ik vind alleen dat deeg geweldig en de vulling nooit echt lekker, dus misschien is dit een oplossing: een eigen vulling die ik wčl lekker vind!
smaken verschillenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het scheelt heel veel waar je de bapao vandaan haalt, die uit de supermarktdiepvries zijn nooit lekker. Die bij de plaatselijke indonesisch winkeltje wel maar is dan ook gelijk 3 keer duurder.
Haha, toevallig! Ja, ik had er ineens weer zin in, en heb er alleen gewokte groenten naast gegeten, dus ik kon het ook nog eens tov mezelf verantwoordenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:16 schreef motorbloempje het volgende:
Wat leuk dat je deze omhoog schopt!Zat er laatst nog aan te denken om het eens te proberen, maar is na/door de verhuizing helemaal uit m'n kop verdwenen. Ziet er lekker uit!
![]()
Benieuwd of dat je verschil merkt/proeft/ziet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:32 schreef MaximusTG het volgende:
Was ik vanmiddag bij de toko, hadden ze nu wel bapaomeel! Met idd die rare paksoi erop.
[ link | afbeelding ]
Waar zit die toko in Enschede?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:32 schreef MaximusTG het volgende:
Was ik vanmiddag bij de toko, hadden ze nu wel bapaomeel! Met idd die rare paksoi erop.
[ link | afbeelding ]
https://plus.google.com/110022687772011055088/about?hl=nlquote:
Ik ook!quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Benieuwd of dat je verschil merkt/proeft/ziet.
Ook weer handig te bereikenquote:Op woensdag 13 maart 2013 18:18 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
https://plus.google.com/110022687772011055088/about?hl=nl
Daar dus
[..]
Ik ook!
Ik weet niet waarom je me zo aanvalt maar kun je gewoon on-topic blijven graag!?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 06:34 schreef RobinOok het volgende:
Goedkope bapao's uit de supermarkt vreten en een ander pauper noemen. Bijzonder...
Wat zijn de ingredienten? Bloem en bakmeel?quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:32 schreef kMaximusTG het volgende:
[ link | afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |