abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39642709
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 21:31 schreef Apropos het volgende:
Wat zijn ook al weer de bodemschatten van Vietnam?
Er ligt lood in de grond.
pi_39642713
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 21:25 schreef gelly het volgende:

[..]

De hele voorgeschiedenis tussen de VS en Osama is toch ook wel leuk om naar te kijken, Afghanistan ten tijde van de koude oorlog b.v. De VS had toen geen enkel probleem met deze terrorist en steunde hem ook financieel en met wapenleveranties. Dat het merendeel van de daders van 11/9 uit SA kwam, een bondgenoot van de VS, doet ook wel een wenkbrouw fronsen. Waarom zijn er tegen SA nooit sancties opgelegd ?
Door de VS of door bijvoorbeeld welk ander land ter wereld dan ook?
Ik begrijp dat VS-gestaar niet.
Saddam kreeg zijn Mirages van Frankrijk, zijn MIGS en T-tanks van de USSR en zijn Zyklon-afgeleiden van Duitsland. Het is een misverstand dat Irak door de VS gesteund en bewapend werd. Zelfs NL leverde wapens aan Saddam. En ja hij leek minder erg als de Mullahs van Iran. Laat 2 vijanden elkaar maar afmaken is nu niet zo'n slecht credo.

Wanneer heeft NL eigenlijk gevraagd om sancties tegen SA?
quote:
Bovengaande geldt trouwens ook voor Saddam, voormalig partner in de strijd tegen het communisme.
Nee, tegen de opvolger ervan: het Islamisme.
quote:
Wat zou de hoofdreden zijn dat de VS elke ander land laat creperen, maar wel het midden-oosten onder controle wil hebben ?
De VS laat elk ander land creperen?
En Europa niet?
Zoals gezegd: ik begrijp die VS obsessie niet. Ieder ander land doet namelijk net zo veel shit.
pi_39642740
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:01 schreef Apropos het volgende:
Knap?

Judge Halts Disciplinary Hearing Against Rude Doctor
Thursday, July 06, 2006

CONCORD, New Hampshire — A judge has ordered the state Board of Medicine to stop disciplinary proceedings against a doctor accused of telling a patient she was so obese she might only be attractive to black men and advising another to shoot herself following brain surgery.

Judge Edward Fitzgerald made clear in a ruling released Thursday that he did not condone remarks attributed to Dr. Terry Bennett and found them unnecessary, but ruled Bennett had a right to speak bluntly.

"It is nonetheless important ... to ensure that physicians and patients are free to discuss matters relating to health without fear of government reprisal, even if such discussions may sometimes be harsh, rude or offensive to the listener," he concluded in the ruling Wednesday.

The complaints against Bennett included charges that he told a white patient that she was so obese she might only be attractive to black men.

"Let's face it, if your husband were to die tomorrow, who would want you?" the board has said Bennett told the overweight patient in June 2004. "Well, men might want you, but not the types you want to want you. Might even be a black guy," it quoted him as saying, based on the woman's complaint.

Bennett, 68, has denied making the comment, but has said he has seen polls supporting that position.

"If you look at the polling, nobody likes fat women," he said last year. "Is it right? No. Is it sensible? No. Is it true? Yeah ... Black guys are the only group that don't mind that. Is that racist to say that?"
Dat is nog niets:
quote:
A Sanford mother says she will never be able to hold her newborn because an Orlando hospital performed a life-altering surgery and, she claims, the hospital refuses to explain why they left her as a multiple amputee.

The woman filed a complaint against Orlando Regional Healthcare Systems, she said, because they won't tell her exactly what happened. The hospital maintains the woman wants to know information that would violate other patients' rights.

Claudia Mejia gave birth eight and a half months ago at Orlando Regional South Seminole. She was transported to Orlando Regional Medical Center in Orlando where her arms and legs were amputated. She was told she had streptococcus, a flesh eating bacteria, and toxic shock syndrome, but no further explanation was given.

(...)

"Yeah, I want to pick him up. He wants me to pick him up. I can't. I want to, but I can't," she said. "Woke up from surgery and I had no arms and no legs. No one told me anything. My arms and legs were just gone."
[ bron ]

Oeps.
pi_39642745
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 21:31 schreef Apropos het volgende:
Wat zijn ook al weer de bodemschatten van Vietnam?
Ik denk dezelfde bodemschatten als Somalie en Afghanistan.
pi_39642837
Het was gewild bij Frankrijk en Japan. Had misschien met rubber te maken.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_39642907
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:09 schreef Apropos het volgende:
Het was gewild bij Frankrijk en Japan. Had misschien met rubber te maken.
Welnee. Frankrijk en Japan hadden helemaal niets te maken met de situatie in Vietnam.

Zo heeft Indo-China nooit bestaan, dat was slechts een leugen van de Zionisten/Amerikanen.
pi_39642917
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:03 schreef -IksRee- het volgende:

En Europa niet?
Europa valt jaren later niet onder valse voorwendselen een dergelijk land binnen nee.
pi_39642929
Denk dat je de Amerikaanse oorlog niet los kunt zien van de onafhankelijkheidsoorlog tegen de Fransen.
pi_39642942
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Europa valt jaren later niet onder valse voorwendselen een dergelijk land binnen nee.
pi_39642948
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Aha, dus er zijn geen Europese troepen in Afghanistan en Irak? Noch zijn die betrokken geweest bij de inval daarvan?
pi_39643003
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:14 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Aha, dus er zijn geen Europese troepen in Afghanistan en Irak? Noch zijn die betrokken geweest bij de inval daarvan?
Zeg ik dat ? Het initiatief kwam van de VS, en waarom ook alweer ? Wat was de reden dat Saddam weg moest ? Het was iets met 45 minuten en bepaalde wapens. Sja. Mooie presentatie van Powell was dat ook destijds. Moet je landen steunen die dergelijke ingrepen noodzakelijk vinden vanwege kennelijk beroerde intel ?
pi_39643015
De een heeft een Amerika-obsessie, de ander een klimaatobsessie en de derde een Islamobsessie. Maakt mij niet uit, zolang het maar wel redelijk blijft, dus niet gaat beweren dat het énige kwaad van die of die groep komt of dat land.
pi_39643023
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

[afbeelding]

Und so weiter
pi_39643041
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Zeg ik dat ? Het initiatief kwam van de VS, en waarom ook alweer ? Wat was de reden dat Saddam weg moest ? Het was iets met 45 minuten en bepaalde wapens. Sja. Mooie presentatie van Powell was dat ook destijds. Moet je landen steunen die dergelijke ingrepen noodzakelijk vinden vanwege kennelijk beroerde intel ?
Ja, dat zeg jij:

Dat deed Europa dus WEL.
pi_39643044
Nederland deed niet mee aan de invasie, hoewel het het wel politiek steunde ofzo, maar ze deden wel mee aan de stabilisatiemacht van de Verenigde Naties. Formeel gelul allemaal natuurlijk.
pi_39643048
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:16 schreef gelly het volgende:

[..] Het was iets met 45 minuten en bepaalde wapens.
Dat was toch echt Brits.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_39643059
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:18 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat was toch echt Brits.
Ja kom nou zeg, je wilt toch niet beweren dat de UK Europees is?
pi_39643065
Duitsland 2-0
pi_39643073
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is nog niets:
[..]

[ bron ]

Oeps.
Dan denk ik direct aan deze:

Fascinerende film.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39643084
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:18 schreef Monidique het volgende:
Nederland deed niet mee aan de invasie, hoewel het het wel politiek steunde ofzo, maar ze deden wel mee aan de stabilisatiemacht van de Verenigde Naties. Formeel gelul allemaal natuurlijk.
De UK, Polen, Italie en Spanje deden wel mee aan de invasie, en zelfs de Duitse inlichtingendienst heeft meegeholpen. Verder was de NLe luchtmacht wel degelijk betrokken erbij, vergeten we allemaal het 'schandaal' met die NLe luchtmachtknakker?
pi_39643088
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:17 schreef Monidique het volgende:
De een heeft een Amerika-obsessie, de ander een klimaatobsessie en de derde een Islamobsessie. Maakt mij niet uit, zolang het maar wel redelijk blijft, dus niet gaat beweren dat het énige kwaad van die of die groep komt of dat land.
Ik heb helemaal niks tegen de VS of haar inwoners, enkel tegen de debiel die op het moment aan de macht is. Mensen die de inval van Irak zelfs nu nog een goed idee of gerechtvaardigd vinden, sja ...
pi_39643114
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:18 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat was toch echt Brits.
Bush heeft het niet gehad over WoMD ? De UK baseerde zich op intel uit de VS..
pi_39643258
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks tegen de VS of haar inwoners, enkel tegen de debiel die op het moment aan de macht is. Mensen die de inval van Irak zelfs nu nog een goed idee of gerechtvaardigd vinden, sja ...
Het afzetten van een persoon als Saddam is moreel gezien gerechtvaardigd ja.

Dat het nu niet goed gaat lijkt me evident maar kom op, wat verwacht je? Dit zijn lange termijnprocessen. Dat kost veel tijd, geld, mensenlevens en moeite. Dat is inherent aan een dergelijke ingreep.

De tijd zal het leren of het goed uitpakt of niet.
pi_39643274
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Bush heeft het niet gehad over WoMD ? De UK baseerde zich op intel uit de VS..
Die 45 minuten uitspraak waar jij het over had was van Blair.
pi_39643377
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:28 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Landen die enkel bestaan omdat wij vroeger een paar lijnen door de woestijn trokken kunnen alleen bestaan als er een dictator aan de macht is.
pi_39643408
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:28 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Het afzetten van een persoon als Saddam is moreel gezien gerechtvaardigd ja.

Dat het nu niet goed gaat lijkt me evident maar kom op, wat verwacht je? Dit zijn lange termijnprocessen. Dat kost veel tijd, geld, mensenlevens en moeite. Dat is inherent aan een dergelijke ingreep.

Nee, dat is nu net de grap met tijd, er is niet zoiets mogelijk als bepalen of het goed is uitgepakt, want dat veronderstelt een ander mogelijk scenario. Maar omdat dat niet heeft plaatsgevonden is het niet toetsbaar.

Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen motiveringen die veel gebruikt worden in het Israëlisch - palestijns conflict. Wat voor nut heeft het de toestand van 1000, 100, 10 jaar geleden er bij te halen? De huidige situatie is het fait accompli. Laten we dat nou als uitgangspunt nemen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39643411
3-0
pi_39643451
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Landen die enkel bestaan omdat wij vroeger een paar lijnen door de woestijn trokken kunnen alleen bestaan als er een dictator aan de macht is.
"Wij" hebben helemaal geen lijnen door de woestijn getrokken.
Als er iemand verantwoordelijk is voor het bestaan van Irak dan is het Turkije en Groot-Brittannie.
pi_39643477
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:35 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

"Wij" hebben helemaal geen lijnen door de woestijn getrokken.
Als er iemand verantwoordelijk is voor het bestaan van Irak dan is het Turkije en Groot-Brittannie.
Wij als in voormalig heersers. Geldt voor veel landen, ook in Afrika.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2006 22:37:17 ]
pi_39643478
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, dat is nu net de grap met tijd, er is niet zoiets mogelijk als bepalen of het goed is uitgepakt, want dat veronderstelt een ander mogelijk scenario. Maar omdat dat niet heeft plaatsgevonden is het niet toetsbaar.
Dat is nihilisme en daar heb ik een broertje aan dood.
Je kan wel degelijk stellen of iets goed of slecht heeft uitgepakt.
quote:
Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen motiveringen die veel gebruikt worden in het Israëlisch - palestijns conflict. Wat voor nut heeft het de toestand van 1000, 100, 10 jaar geleden er bij te halen? De huidige situatie is het fait accompli. Laten we dat nou als uitgangspunt nemen.
Dat is dus NIET wat je hierboven beweert.
pi_39643482
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:34 schreef -IksRee- het volgende:
3-0
Ok, wie troost wie en wie wordt afgedroogd?
pi_39643494
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Wij als in voormalig heersers.
NL is nooit een heerser geweest in Irak.
Turkije heeft het eeuwen lang bezet.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:37:38 #133
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_39643497
omrekening van de dag:
quote:
"The bicycle is the most efficient machine ever created: Converting calories into gas, a bicycle gets the equivalent of three thousand miles per gallon." - Bill Strickland
pi_39643508
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Ok, wie troost wie en wie wordt afgedroogd?
Nicht Ronaldo krijgt een pak slaag von der Meisters.
pi_39643512
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:20 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

De UK, Polen, Italie en Spanje deden wel mee aan de invasie, en zelfs de Duitse inlichtingendienst heeft meegeholpen.
O, zeker.
quote:
Verder was de NLe luchtmacht wel degelijk betrokken erbij, vergeten we allemaal het 'schandaal' met die NLe luchtmachtknakker?
Dat dacht ik ook, maar sp3c heeft eens overtuigend uitgelegd dat het écht niets met de oorlog te maken had en dat hij er in het kader van de War on Terror was. Een foutje. Er zijn ook meer berichten geweest over Nederlandse F-16's die meehielpen, maar het is niet bevestigd. Nederland deed niet mee aan de invasie.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:38:42 #136
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_39643523
Meisters aus Deutschland [14.gif]
pi_39643530
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:34 schreef sigme het volgende:

[..]

In beide gevallen heb je gelijk.
pi_39643539
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:37 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

NL is nooit een heerser geweest in Irak.
Turkije heeft het eeuwen lang bezet.
Ik heb niet enkel over Irak. Het is niet zo vreemd dat democratie niet werkt in een land waar volkeren gedwongen worden samen te leven.
pi_39643559
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:38 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Hoe vaak is ie al gaan liggen, volg het niet zo..
pi_39643576
Frankrijk en Engeland hebben het gebied bezet slechts van na de Eerste Wereldoorlog tot net na de Tweede Wereldoorlog. Niet zo ontzettend lang. Maar ze zijn er uiteindelijk wel altijd gebleven. Om de olie, uiteraard.
pi_39643597
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb niet enkel over Irak. Het is niet zo vreemd dat democratie niet werkt in een land waar volkeren gedwongen worden samen te leven.
Aha, dus je bent tegen de multi-cul in NL?
pi_39643619
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:38 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Dank. Het is wat, leven zonder tv. Bij de laatste wedstrijd van oranje was ik de 1,5 km naar het dorpscafe nog wezen lopen, maar daarna heb ik alles gemist.
pi_39643630
Democratie had wel beter kunnen werken in Irak, maar er zijn zoveel fouten gemaakt en zoveel pogingen het te saboteren, dat het uiteindelijk niet werkt. En dat is inderdaad te wijten aan de bevolkingsgroepen die niet meer met elkaar samen kunnen leven, maar dat was absoluut niet de situatie vóór de invasie. Het had niet zo hoeven lopen. Dat is mijn mening.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:44:08 #144
93744 Finder_elf_towns
pi_39643666
FM Gul Blames EU Leaders for Plunge in Turkish Support for EU
quote:
By Cihan News Agency
Published: Friday, July 07, 2006
zaman.com

Foreign Minister Abdullah Gul blamed some European leaders for the plunge in Turkish public support for the European Union (EU).

Gul told a press conference on Friday after his US visit that the remarks of some EU leaders, who cater to their domestic politics without considering the impact of these remarks in Turkey, are responsible for the drop in support for the EU.

A Eurobarometer poll, carried in April over 1000 people in Turkey, found that only 43 percent of Turks have a positive image of the union. The recent figure shows a plunge in Turkish support for the EU over a six-month period, as the corresponding figure was 60 percent six months earlier.

FM Gul stated that the European side should act responsibly to prepare the Turkish public. Gul noted; however, that the exaggeration of certain issues in Turkey was partly responsible for the fall in Turkish support for EU membership. Foreign Minister Gul pledged that the ruling AKP would take measures to tackle the fall in Turkish support for the union.

Most of the Turkish people are unhappy with the EU stance on Cyprus, PKK terrorism, the so-called Armenian issue and the Greek Orthodox Patriarchy. Remarkable numbers of Turks believe that the EU the cynical intention to divide Turkey.

Unceasing EU demands on the Turkish government and increasing pressure over Cyprus are seen as the main reasons why Turkish people have begun to turn their back to the European Union. The more EU leaders criticize Turkey, the more nationalist sentiment gains ground in Turkey.

Turkey commenced actual accession talks with the European Union in mid-June, following its eight-month screening process.

Turkey's EU accession process is expected to be long, arduous and susceptible to crises, especially on Cyprus. Optimistic analysts predict that Turkey, with its large population, may enter the wealthy bloc by 2014 at the earliest.
http://www.zaman.com/?bl=hotnews&alt=&trh=20060708&hn=34613

Als dit bericht klopt:
pi_39643673
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:40 schreef Monidique het volgende:
Frankrijk en Engeland hebben het gebied bezet slechts van na de Eerste Wereldoorlog tot net na de Tweede Wereldoorlog. Niet zo ontzettend lang. Maar ze zijn er uiteindelijk wel altijd gebleven. Om de olie, uiteraard.
Klopt, het is amper 30 jaar geweest. Turkijes rol wordt om de 1 of andere reden altijd compleet vergeten en vreemd genoeg wordt de VS de zwarte piet toegespeeld. Terwijl toch echt Frankrijk en Duitsland hoofdelijk aansprakelijk waren voor WOII, wordt vergeten dat Oostenrijk-Hongarije WOI heeft gestart en niet Duitsland en vergeet men dat Groot-Brittannie verantwoordelijk is voor de creatie van Irak, Jordanie, Israel, Egypte and so on.
pi_39643744
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:42 schreef Monidique het volgende:
Democratie had wel beter kunnen werken in Irak, maar er zijn zoveel fouten gemaakt en zoveel pogingen het te saboteren, dat het uiteindelijk niet werkt. En dat is inderdaad te wijten aan de bevolkingsgroepen die niet meer met elkaar samen kunnen leven, maar dat was absoluut niet de situatie vóór de invasie. Het had niet zo hoeven lopen. Dat is mijn mening.
De bevolkingsgroepen konden elkaar voor de invasie ook al niet luchten of zien, maar dat werd met harde hard onderdrukt. Het enige wat de invasie heeft gedaan is die druk van bovenaf weg halen. Het is net zoals Yougoslavie na Tito.

Misschien is een dictator ook het enige wat daar werkt, niet omdat democratie niet ok is, maar omdat dat soort landen alleen kunnen bestaan met een harde hand.
pi_39643793
Ik erger mij al vaker aan de toon van Turkse ministers als het om de EU gaat. De Turken doen alsof het moet, de Europese bevolking wil het niet, zelfs de Europese leiders zijn niet al te blij met zo'n eventuele toetreding. Ik denk dat een EU-lidmaadschap voor Turkije best mag en mogelijk is en ook gunstig, maar als niemand het wil, waarom zijn we er dan nog zo mee bezig?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:48:27 #148
93744 Finder_elf_towns
pi_39643804
De spanningen tussen de bevolkingsgroepen waren ook geëscaleerd als Saddam zou overlijden of zijn macht op een andere manier kwijt zou raken. Maar goed, dat zullen we natuurlijk nooit weten.
pi_39643908
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:41 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Aha, dus je bent tegen de multi-cul in NL?
pi_39644009
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:46 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

De bevolkingsgroepen konden elkaar voor de invasie ook al niet luchten of zien, maar dat werd met harde hard onderdrukt. Het enige wat de invasie heeft gedaan is die druk van bovenaf weg halen. Het is net zoals Yougoslavie na Tito.
Er waren fricties, behoorlijke, maar het was niet zoals het nu is. Joegoslavië had ook niet in een burgeroorlog hoeven eindigen, maar Milosevic en het Servisch nationalisme in de jaren na Tito verergerden de situatie, met de onmiddelijke Westerse steun voor de onafhankelijke staten uiteraard als catalysator zodra de gewelddadigheden begonnen. Het werd een burgeroorlog, maar het had niet zo hoeven eindigen na de dood van Tito. Hetzelfde geldt voor Irak, waar de onderlinge haat voor de invasie natuurlijk wel een stuk groter was. Echter, zoals ik eens ergens las, voor de oorlog was vijf procent van de huwelijken gemengd, nu nul. Er waren gemengde wijken en de religieuze stroming maakte voor de gewone mensen niet veel uit. Na de oorlog had je echter de soennietische opstandelingen die vrij spel hadden, waardoor die Al-Kaida-types uiteindelijk ook meer macht kregen. Ook de debaathificering was in feite een campagne tegen soennieten. Dat zijn fouten geweest, gemaakt door de Amerikanen die geen flauw benul hadden van de werkelijke situatie in Irak, die ervoor hebben gezorgd dat er nu zoveel haat en nijd is. Die fouten hadden niet gemaakt hoeven worden, wat geleid zou hebben tot minder spanning. Die burgeroorlog stond niet van tevoren vast, hoewel men geen genie hoefde te zijn om te zien dat het ook geen absolute onmogelijkheid was, verre van.

quote:
Misschien is een dictator ook het enige wat daar werkt, niet omdat democratie niet ok is, maar omdat dat soort landen alleen kunnen bestaan met een harde hand.
Ik weet het niet. Ik geloof dat vrijwel ieder mens democratie wil en dat hebben de verkiezingen in Irak en Afghanistan bewezen. Alleen die gewapende gekken, hè...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')