Da's ook niet dat je zegt effe veel moeite voor ijsblokjes of zoquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:40 schreef Isegrim het volgende:
Gedestilleerd water misschien?
Gokje? of weetje?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:40 schreef Biancavia het volgende:
Heet water invriezen.
Ja, hey!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:41 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Da's ook niet dat je zegt effe veel moeite voor ijsblokjes of zo![]()
Water dat eerst gekookt heeft dus.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:41 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Gokje? of weetje?En afgekoeld kokend water of gewoon heet uit de kraan?
Door te koken dood je de meeste bacteriën en verdamp je het chloor wat er in zit. Komt dan enigszins in de buurt bij gedestilleerd water.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:41 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Gokje? of weetje?En afgekoeld kokend water of gewoon heet uit de kraan?
Je moet er wel wat voor over hebben.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:41 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Da's ook niet dat je zegt effe veel moeite voor ijsblokjes of zo![]()
WoW! dat iemand daar een twee-pagina groot boekwerk over heeft geschreven, respect!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:44 schreef Biancavia het volgende:
http://www.sensation.org.uk/clearice.pdf
Ik had gelijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:44 schreef Biancavia het volgende:
http://www.sensation.org.uk/clearice.pdf
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die tientallen ijsblokjes achter elkaar op zullen eten.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:47 schreef steenz het volgende:
Gedestilleerd water lijkt me niet zo verstandig; als je dan te veel ijsblokjes zonder drinken erbij opvreet krijg je wat last van je maag
En hoe doe je dat met cola?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Als je geen "smaakje" wilt aan Spa blauw, kan je natuurlijk gewoon Spa blauw invriezen tot ijsklontjes:) (zelf drink ik altijd kraanwater).
Waarom?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:47 schreef steenz het volgende:
Gedestilleerd water lijkt me niet zo verstandig; als je dan te veel ijsblokjes zonder drinken erbij opvreet krijg je wat last van je maag
Nou stel je bent in de woestijn en je hebt alleen ijsblokjes en geen drinken en je hebt echt ontzettende trek of zo? Ja, precies! Dan ga je ze dus etenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:50 schreef Isegrim het volgende:
En wie eet er nou ijsblokjes zonder drinken?
Als je erg veel van alleen gedestilleerd water zou drinken (goed gedestilleerd) dan krijg je volgens mij een probleem door het ontbreken van zout (evenwichten van ionkanalen die verstoord raken).quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waarom?
En wie eet er nou ijsblokjes zonder drinken?
Ehm, ijsblokjes in de woestijn hè.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:53 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Nou stel je bent in de woestijn en je hebt alleen ijsblokjes en geen drinken en je hebt echt ontzettende trek of zo? Ja, precies! Dan ga je ze dus eten
Dat lijkt mij eigenlijk ook niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:53 schreef steenz het volgende:
[..]
Als je erg veel van alleen gedestilleerd water zou drinken (goed gedestilleerd) dan krijg je volgens mij een probleem door het ontbreken van zout (evenwichten van ionkanalen die verstoord raken).
Niet dat dat bij ijsblokjes een waarschijnlijk probleem is hoor
Ja, ik hoor je denken "dat zie je niet vaak", maar dat is dus omdat mensen ze daar snel opetenquote:
Dat zal het zijn!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:55 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja, ik hoor je denken "dat zie je niet vaak", maar dat is dus omdat mensen ze daar snel opeten
Sterker nog: als je te veel "normaal" water drinkt, krijg je precies hetzelfde!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:53 schreef steenz het volgende:
[..]
Als je erg veel van alleen gedestilleerd water zou drinken (goed gedestilleerd) dan krijg je volgens mij een probleem door het ontbreken van zout (evenwichten van ionkanalen die verstoord raken).
Hehe, dat is ook waar, alleen dan moet je er nóg meer van drinkenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sterker nog: als je te veel "normaal" water drinkt, krijg je precies hetzelfde!
Vandaar dat prof. toxicologie boos is op de Spa-reclame, waarin ze zeggen dat het onbeperkt kan worden gedronken...
(zoals een ontgroening pas: bij 6 liter ga je in coma)
Kijk DAT risico loop je dus niet met ijsblokjes...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:57 schreef steenz het volgende:
En dan heb ik het nog niet eens over verdrinken
Ah, is dat het!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:55 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja, ik hoor je denken "dat zie je niet vaak", maar dat is dus omdat mensen ze daar snel opeten
Nee, maar ga jij maar eens in een bad met driehonderd liter ijsklontjes liggen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:58 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Kijk DAT risico loop je dus niet met ijsblokjes...
Toch gok ik dat je niet zult verdrinkenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:59 schreef Isegrim het volgende:
Nee, maar ga jij maar eens in een bad met driehonderd liter ijsklontjes liggen.
Alles voor niets.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:59 schreef MrSubtle het volgende:
Maar goed, het topic mag inmiddels bijna naar ONZ denk ik. Iig bedankt voor de antwoorden. Ik heb besloten dat het te veel werk is en dat troebele ijsblokjes eigenlijk ook best okay zijn
![]()
Nee, sterven aan onderkoeling.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:00 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Toch gok ik dat je niet zult verdrinken
Je gaat het niet eens uitproberen?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:59 schreef MrSubtle het volgende:
Maar goed, het topic mag inmiddels bijna naar ONZ denk ik. Iig bedankt voor de antwoorden. Ik heb besloten dat het te veel werk is en dat troebele ijsblokjes eigenlijk ook best okay zijn
![]()
Nee nee! Ik ben niet langer in eternal (was dus ook niet eternal blijkt nu) limbo over het grote ijsblokjes geheim. Dus het topic heeft een hoger doel gediendquote:
Okay, nu voel ik me schuldigquote:
Je moet ook eerst de cola 'oud' laten worden. Gewoon in een glas een paar uur laten staan. Dan is al het koolzuur eruit.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:49 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
En hoe doe je dat met cola?
(ik heb 't dus ooit geprobeerd, cola ijsblokjes, een afraderkon daarna m'n vriezer schoonmaken)
Heb je geen waterkoker?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:02 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Okay, nu voel ik me schuldig. Ik ga *nu* een pannetje water opzetten
Jawel, maar daar zitten verkalkte elementen in. Je doet het goed of je doet het niet hequote:
Dat zijn het ookquote:
Supertof.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:11 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Dat zijn het ook. Lego-store Los Angeles eerder dit jaar
Ja, daar heb je dan weer gelijk in.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:11 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Jawel, maar daar zitten verkalkte elementen in. Je doet het goed of je doet het niet he
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:11 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Dat zijn het ook. Lego-store Los Angeles eerder dit jaar
Je maakt het nu wel héél spannend!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:15 schreef MrSubtle het volgende:
Okay, live update *vanuit* het keteltje water
[afbeelding]
Klinkt alsof het net zoiets was als de beurskrach van '29. De Grote Crash.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:27 schreef golfer het volgende:
Dat topic is ooit bij 'de grote crash' verdwenen.
Zie boven. Stond net verkeerd fotootje tussenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:32 schreef robert-dirksen het volgende:
Foto van hoe het er in de vriezer staat, dat zal het wel afmaken he
Disneyland Anaheimquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:10 schreef MrSubtle het volgende:
Okay, even een tussenverslag van hoe het recept tot nu toe gaat. De volgende situatie heeft zich inmiddels voorgedaan in de keuken alhier:
Ja gewoon rustig blijven en je kalmte bewaren nu. Dat is het enige wat we nu nog kunnen doen... rustig blijven en hopen!quote:
Ik verwacht een foto met zelfontspanner timer *in* de vriezer, waarbij de deur gesloten is! Dit, om een zo natuurlijk mogelijk beeld te krijgen van de vorming van ijsklontjes.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:32 schreef robert-dirksen het volgende:
Foto van hoe het er in de vriezer staat, dat zal het wel afmaken he
Ja, ik weet dat het spannend is voor sommigen. Ik pleit derhalve ook voor een soort van fok-korrelatie nummer dat je kan bellen mochtten de ijsklontjes niet doorzichtig zijn of niet koud.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:53 schreef piepster het volgende:
Spannend zeg! Ik kan bijna niet wachten tot morgen.
Heb je al een blik geworpen? Uit nieuwsgierigheid?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:40 schreef MrSubtle het volgende:
Ja gewoon rustig blijven en je kalmte bewaren nu. Dat is het enige wat we nu nog kunnen doen... rustig blijven en hopen!
Nee!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:03 schreef Isabeau het volgende:
Heb je al een blik geworpen? Uit nieuwsgierigheid?
Pfftquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:05 schreef Vagere_Hein het volgende:
Wij willen foto's zien inderdaad!
Nee ik had helaas effe te weinig plaats in de vriezer voor twee bakjes. Ik vond 1 bakje met kokend water in de vriezer bovendien wel genoeg. Sorry dat het dus geen KLONTen zijn maar blokjesquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:06 schreef Furby het volgende:
je hebt toch wel meer gemaakt dan die lego he? ik zag al een meer normaal ijsblokplastic geval op je foto's
Als je je nou inleest en de instructie-PDF erbij pakt dan zou je weten dat de witte waas in ijsblokjes zich pas helemaal op het einde vormt, dus ik ga het er niet op wagen. De omstandigheden moeten perfect zijn. De ijsblokjes-in-making bevinden zich momenteel in een stofvrije omgeving en het openen van de vrieslade zou fataal kunnen zijnquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:06 schreef Isabeau het volgende:
Holang duurt het gemiddelde ijsblokvormingsproces eigenlijk?
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:08 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Nee ik had helaas effe te weinig plaats in de vriezer voor twee bakjes. Ik vond 1 bakje met kokend water in de vriezer bovendien wel genoeg. Sorry dat het dus geen KLONTen zijn maar blokjes
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik verwacht een foto met zelfontspanner timer *in* de vriezer, waarbij de deur gesloten is! Dit, om een zo natuurlijk mogelijk beeld te krijgen van de vorming van ijsklontjes.
da's toch juist cool!!!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:08 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Sorry dat het dus geen KLONTen zijn maar blokjes
Nee, gedistileerd water is vrij van mineralen en zouten, gekookt water niet. In Nederlands leidingwater zit geen chloor, en je kookt het water (ook gedistileerd water) om alle opgeloste gassen eruit te krijgen, die anders belletjes vormen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:42 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Door te koken dood je de meeste bacteriën en verdamp je het chloor wat er in zit. Komt dan enigszins in de buurt bij gedestilleerd water.
Klopt helemaal.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:11 schreef Furby het volgende:
Maar goed. Die blokskes van je foto uit de openingspost zijn gekochte kunstof dingen. Kan je zo kopen bij figuren die dingen maken voor fotograven/ etalateurs enzo.
Ben je nou helemaal besodemietert?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:20 schreef Mainport het volgende:
Lekker voor in de cola.
Elke flikker drinkt uiteraard Evianquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:31 schreef tonks het volgende:
Spa blauw is voor gays
Je kan ook je flesje Spa blauw in de vriezer leggen tot-ie net ijsvorming krijgt... dan is het water 0 graden, kouder zal je het niet krijgenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:21 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ben je nou helemaal besodemietert?
Ze gaan in de Spa blauw dus
Doe mij een glaasje monoisotopische vodka on the rocks .. ohja doe maar O18 ijsblokjes ...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:48 schreef Isabeau het volgende:
Dat zijn ijsklontjes voor multimiljonairs die niet weten wat ze met hun geld moeten doen, Bosbeetle
Da's ook niet echt ambachtelijkquote:Op zondag 9 juli 2006 09:13 schreef popolon het volgende:
Wat een gedoe om een paar ijsblokjes.
Een goede koelkast met ingebouwde ijsmaker misschien? Werkt perfect, mooie doorzichtige ijsblokjes.
Ze zijn doorzichtig, daar gaat 't toch om?quote:
Gekookt water gebruikt wat je geforceerd had afgekoelt?quote:Op zondag 9 juli 2006 10:15 schreef MrSubtle het volgende:
Een laatste update, dit keer helaas zonder foto's want mijn camera wil niet meer. De ijsblokjes zijn niet doorzichtig en zoals verwacht is de kern nog steeds troebel. We kunnen veilig concluderen dat het experiment niet is geslaagd
.
...en dat is nou net de reden dat men in de horeca kernloze ijsklontjes serveert...quote:Op zondag 9 juli 2006 10:15 schreef MrSubtle het volgende:
De ijsblokjes zijn niet doorzichtig en zoals verwacht is de kern nog steeds troebel. We kunnen veilig concluderen dat het experiment niet is geslaagd.
Yesquote:Op zondag 9 juli 2006 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gekookt water gebruikt wat je geforceerd had afgekoelt?
De desillusie.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:15 schreef MrSubtle het volgende:
Een laatste update, dit keer helaas zonder foto's want mijn camera wil niet meer. De ijsblokjes zijn niet doorzichtig en zoals verwacht is de kern nog steeds troebel. We kunnen veilig concluderen dat het experiment niet is geslaagd
.
Ja ga een beetje m'n vriezer zitten afzeikenquote:Op zondag 9 juli 2006 14:01 schreef The_S het volgende:
ik denk dat je vriezer niet snel genoeg koelt
Dat komt dus door die pin.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:43 schreef Ole het volgende:
Bij mijn weten zijn de ijsklontjes die in de kroeg uit de ijsmachine komen wel helder.. Maar die zijndan weer hol van binnen.
Mijn ijsklontjes uit zakjes zijn ook erg troebel..![]()
zien er eerlijk gezegd niet echt doorzichtig uit O.O, en het zijn geen cubes maar cilindersquote:Op zondag 9 juli 2006 16:40 schreef Zw0rld het volgende:
http://www.gadgets.co.uk/(...)/Ice-Cube-Maker.html
Viel me ook al op, niet echt helder.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:41 schreef thomzor het volgende:
[..]
zien er eerlijk gezegd niet echt doorzichtig uit O.O, en het zijn geen cubes maar cilinders
\quote:Op zondag 9 juli 2006 17:03 schreef SeaOfLove het volgende:
jammer voor TS.... wel leuk topic!!
Probeer `t uit zal ik zeggenquote:Op zondag 9 juli 2006 17:24 schreef Ole het volgende:
En als je nu laagje voor laagje invriest? Elke keer dus een heel klein laagje erop (met plantenspuit bijvoorbeeld? )
Dat is idd een goed idee!quote:Op zondag 9 juli 2006 17:24 schreef Ole het volgende:
En als je nu laagje voor laagje invriest? Elke keer dus een heel klein laagje erop (met plantenspuit bijvoorbeeld? )
dan kun je dus ook 1 ijsblokje met verschillende kleurlaagjes erin maken! wat een goed idee!!quote:Op zondag 9 juli 2006 17:24 schreef Ole het volgende:
dat kan natuurlijk altijd! Laagje jus d'orange, laagje water, etc..quote:Op zondag 9 juli 2006 18:17 schreef DreamAway het volgende:
[..]
dan kun je dus ook 1 ijsblokje met verschillende kleurlaagjes erin maken! wat een goed idee!!![]()
Been there, done that...quote:Op zondag 9 juli 2006 17:24 schreef Ole het volgende:
Ik daag je uit om mooie doorzichtige klontjes vast stikstof te maken! Gooi je die in je cola water.quote:Op zondag 9 juli 2006 20:15 schreef Bosbeetle het volgende:
heeft iemand het bakje al eens in vloebare stikstof gedaan .. dan gaat het wat sneller!
Dan kookt het water terwijl het bevriest.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:11 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik bedenk me nu: wat als het bakje water in een vacuüm omgeving wordt bevroren?![]()
En jij maakt altijd zo je ijsblokjes?quote:Op zondag 9 juli 2006 20:15 schreef Bosbeetle het volgende:
heeft iemand het bakje al eens in vloebare stikstof gedaan .. dan gaat het wat sneller!
Geeft een leuk effectquote:Op zondag 9 juli 2006 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik daag je uit om mooie doorzichtige klontjes vast stikstof te maken! Gooi je die in je cola water.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:53 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Nou stel je bent in de woestijn en je hebt alleen ijsblokjes en geen drinken en je hebt echt ontzettende trek of zo? Ja, precies! Dan ga je ze dus eten
Ik kan het wel eens proberenquote:Op zondag 9 juli 2006 21:17 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
En jij maakt altijd zo je ijsblokjes?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |