Da's ook niet echt ambachtelijkquote:Op zondag 9 juli 2006 09:13 schreef popolon het volgende:
Wat een gedoe om een paar ijsblokjes.
Een goede koelkast met ingebouwde ijsmaker misschien? Werkt perfect, mooie doorzichtige ijsblokjes.
Ze zijn doorzichtig, daar gaat 't toch om?quote:
Gekookt water gebruikt wat je geforceerd had afgekoelt?quote:Op zondag 9 juli 2006 10:15 schreef MrSubtle het volgende:
Een laatste update, dit keer helaas zonder foto's want mijn camera wil niet meer. De ijsblokjes zijn niet doorzichtig en zoals verwacht is de kern nog steeds troebel. We kunnen veilig concluderen dat het experiment niet is geslaagd
.
...en dat is nou net de reden dat men in de horeca kernloze ijsklontjes serveert...quote:Op zondag 9 juli 2006 10:15 schreef MrSubtle het volgende:
De ijsblokjes zijn niet doorzichtig en zoals verwacht is de kern nog steeds troebel. We kunnen veilig concluderen dat het experiment niet is geslaagd.
Yesquote:Op zondag 9 juli 2006 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gekookt water gebruikt wat je geforceerd had afgekoelt?
De desillusie.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:15 schreef MrSubtle het volgende:
Een laatste update, dit keer helaas zonder foto's want mijn camera wil niet meer. De ijsblokjes zijn niet doorzichtig en zoals verwacht is de kern nog steeds troebel. We kunnen veilig concluderen dat het experiment niet is geslaagd
.
Ja ga een beetje m'n vriezer zitten afzeikenquote:Op zondag 9 juli 2006 14:01 schreef The_S het volgende:
ik denk dat je vriezer niet snel genoeg koelt
Dat komt dus door die pin.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:43 schreef Ole het volgende:
Bij mijn weten zijn de ijsklontjes die in de kroeg uit de ijsmachine komen wel helder.. Maar die zijndan weer hol van binnen.
Mijn ijsklontjes uit zakjes zijn ook erg troebel..![]()
zien er eerlijk gezegd niet echt doorzichtig uit O.O, en het zijn geen cubes maar cilindersquote:Op zondag 9 juli 2006 16:40 schreef Zw0rld het volgende:
http://www.gadgets.co.uk/(...)/Ice-Cube-Maker.html
Viel me ook al op, niet echt helder.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:41 schreef thomzor het volgende:
[..]
zien er eerlijk gezegd niet echt doorzichtig uit O.O, en het zijn geen cubes maar cilinders
\quote:Op zondag 9 juli 2006 17:03 schreef SeaOfLove het volgende:
jammer voor TS.... wel leuk topic!!
Probeer `t uit zal ik zeggenquote:Op zondag 9 juli 2006 17:24 schreef Ole het volgende:
En als je nu laagje voor laagje invriest? Elke keer dus een heel klein laagje erop (met plantenspuit bijvoorbeeld? )
Dat is idd een goed idee!quote:Op zondag 9 juli 2006 17:24 schreef Ole het volgende:
En als je nu laagje voor laagje invriest? Elke keer dus een heel klein laagje erop (met plantenspuit bijvoorbeeld? )
dan kun je dus ook 1 ijsblokje met verschillende kleurlaagjes erin maken! wat een goed idee!!quote:Op zondag 9 juli 2006 17:24 schreef Ole het volgende:
dat kan natuurlijk altijd! Laagje jus d'orange, laagje water, etc..quote:Op zondag 9 juli 2006 18:17 schreef DreamAway het volgende:
[..]
dan kun je dus ook 1 ijsblokje met verschillende kleurlaagjes erin maken! wat een goed idee!!![]()
Been there, done that...quote:Op zondag 9 juli 2006 17:24 schreef Ole het volgende:
Ik daag je uit om mooie doorzichtige klontjes vast stikstof te maken! Gooi je die in je cola water.quote:Op zondag 9 juli 2006 20:15 schreef Bosbeetle het volgende:
heeft iemand het bakje al eens in vloebare stikstof gedaan .. dan gaat het wat sneller!
Dan kookt het water terwijl het bevriest.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:11 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik bedenk me nu: wat als het bakje water in een vacuüm omgeving wordt bevroren?![]()
En jij maakt altijd zo je ijsblokjes?quote:Op zondag 9 juli 2006 20:15 schreef Bosbeetle het volgende:
heeft iemand het bakje al eens in vloebare stikstof gedaan .. dan gaat het wat sneller!
Geeft een leuk effectquote:Op zondag 9 juli 2006 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik daag je uit om mooie doorzichtige klontjes vast stikstof te maken! Gooi je die in je cola water.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:53 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Nou stel je bent in de woestijn en je hebt alleen ijsblokjes en geen drinken en je hebt echt ontzettende trek of zo? Ja, precies! Dan ga je ze dus eten
Ik kan het wel eens proberenquote:Op zondag 9 juli 2006 21:17 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
En jij maakt altijd zo je ijsblokjes?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |