Inderdaad daar ben ik ook mee bezig.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef tonks het volgende:
Canada!
euh, hoe vaker ik reis, hoe meer ik me realiseer want een ontzettend heikneuterig, bekrompen kutland dit isquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Eerst eens een lange tijd op reis,dan merk je dat het in Nederland zo erg nog niet is, en dat ieder land voor en nadelen heeft.
Mijn baas heeft problemen als er mensen even snel naar toe moeten. Dus ik luister daar naar en zij tja ik ben Canadees dus waarom stuur je mij niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:10 schreef wegwezen het volgende:
haha megumi, daar heb je het al, mensen zeurpiet
canada lijkt me wel wat, maar ben er nooit geweest, kan het niet goed inschatten
Ik ben Nederland juist meer gaan waarderen op andere manieren. Ja, ik vertrek waarschijnlijk ook nog binnen een paar jaar, maar dat is niet omdat ik Nederland niks vind, ik denk gewoon dat iets nieuws interessanter zal zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef SHE het volgende:
[..]
euh, hoe vaker ik reis, hoe meer ik me realiseer want een ontzettend heikneuterig, bekrompen kutland dit is![]()
dat heb ik dus ook, heb een hbo diploma, en spreek vloeiend engels, en een beetje frans en duits, alleen vraag ik me dus af in welk land het buiten europa makkelijk is om snel een leven op te bouwen, heb redelijk wat spaargeld staan.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:14 schreef Hyperdude het volgende:
Je moet zorgen dat je jezelf kunt bedruipen en dan pas weggaan. Dus een opleiding/werk doen waar daaro behoefte aan is/erkenning voor is. Als je zo maar op de bonnefooi weggaat moet je bij 0 beginnen. Dat is weel avontuurlijk, maar gaat vaak niet goed. Er loopt ook een topic van een stel die weer terugkomen uit Nieuw-Zeeland. ga ik ff voor je zoeken.
Ik heb mijn middelnbareschool en universiteit in NL gedaan, ben daarna weer snel vertrokken omdat Nl mij nogal benauwde. De fysieke drukte en de persoonlijke leegte/oppervlakkigheid vind ik nog steeds een groot nadeel van NL.
Ik wardeer Nederland steeds minder. Als buitenlander val je bijvoorbeeld niet meer onder de vreemdelingenpolitie maar direct onder het ministerie van justitie. Ik vindt Nederland steeds minder tollerant en een kut land aan het worden. En Verdonk had bijvoorbeeld prima kunnen samen werken met Dr. Arthur Seyss-Inquart denk ik.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:15 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben Nederland juist meer gaan waarderen op andere manieren. Ja, ik vertrek waarschijnlijk ook nog binnen een paar jaar, maar dat is niet omdat ik Nederland niks vind, ik denk gewoon dat iets nieuws interessanter zal zijn.
de hele politiek hier is een speeltuin, al jaren, ze weten niet eens wat ze beslissen, maar goed laat ze maar schuiven, geeft ze een idee dat ze belangrijk zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik steeds minder. Als buitenlander val je bijvoorbeeld niet meer onder de vreemdelingenpolitie maar direct onder het ministerie van justitie. Ik vindt Nederland steeds minder tollerant en een kut land aan het worden. En Verdonk had bijvoorbeeld prima kunnen samen werken met Dr. Arthur Seyss-Inquart denk ik.
Tsja, maar Nederland is wereldwijd gezien echt niet extreem streng in haar beleid betreffende immigratie, integendeel. Misschien vergeleken hoe het vroeger was in ons eigen land is er veel verandert, maar als je het beter wil helpt reizen niet zoveel, tenzij je kunt tijdreizen natuurlijk ...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik wardeer Nederland steeds minder. Als buitenlander val je bijvoorbeeld niet meer onder de vreemdelingenpolitie maar direct onder het ministerie van justitie. Ik vindt Nederland steeds minder tollerant en een kut land aan het worden. En Verdonk had bijvoorbeeld prima kunnen samen werken met Dr. Arthur Seyss-Inquart denk ik.
Daar heb ik een tijd gewoond, en na mijn studie ga ik daar zeker weer voor een jaar of twee werken. Heel leuk voor een tijdje, maar mijn hele leven zeker niet.quote:
Waarom niet je hele leven?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Daar heb ik een tijd gewoond, en na mijn studie ga ik daar zeker weer voor een jaar of twee werken. Heel leuk voor een tijdje, maar mijn hele leven zeker niet.
Jij bent misschien wel de flauwste kutkloon die ik hier in al mijn jaren heb zien baggeren...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:41 schreef Simone_Blok het volgende:
Mocht je nog containers zoeken, om je spullen in te verschepen, dan kun je even contact met me opnemen.
gewoon stage,...waar je engels praat als europeaan...ZzzZzquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:42 schreef Chowi het volgende:
[..]
Waarom niet je hele leven?
Enneh, had je geen moeite met de taal? Dat lijkt me heel lastig om te leren.
In ieder geval niet Nieuw-Zeelandquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef wegwezen het volgende:
ik loop al 5 a 6 jaar rond met de gedachte om te emigreren. Nu ben ik Nederland meer dan zat, altijd maar menen die zeuren, je staat op en komt een Nederlander tegen bij de bushalte of pompstation, het eerste wat je hoort is gezanik. Zo na een weekje (korte stop vakantie) op het vliegveld het eerste wat je hoort, juist ja....
Alleen waarheen weet ik nog niet, ben wel vast besloten, mijn hart ligt niet in Nederland.
sugesties!?
Omdat China vol zit met hele aardige mensen en geweldige cultuur en historie, maar het blijft een communistisch land waar je echt moet opletten wat je zegt, zeker als buitenlander. Daarnaast is het enorm dichtbevolkt, een klein stadje heeft daar meer dan 1 miljoen inwoners en veel armoede, dat is niet reuze-aantrekkelijk voor mij.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:42 schreef Chowi het volgende:
[..]
Waarom niet je hele leven?
Enneh, had je geen moeite met de taal? Dat lijkt me heel lastig om te leren.
ben geen militair, beetje jammer dat ik wel een aantal gasten ken die daar heengaanquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Pakistan is erg leuk
Qingdao, aan de oostkust, ik werkte als Engels leraar, en daar wil ik weer heen. Dat sprak me erg aan qua klimaat en omgeving. In de hele Shandong provincie is sowieso best veel te zien en te doen. In principe raad ik iedereen aan om een tijdje in het buitenland te gaan wonen, ongeacht hoe of waar. Maar een paar jaar kan best lang zijn als bijvoorbeeld blijkt dat de totaal andere cultuur je niet aanspreekt, maarja je kunt altijd ergens anders heen natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:43 schreef wegwezen het volgende:
waar ga je werken in china jur, is het aan te raden om daar een paar jaar te gaan kijken=
en jij denkt dat ze alleen in Nederland zeuren?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef wegwezen het volgende:
ik loop al 5 a 6 jaar rond met de gedachte om te emigreren. Nu ben ik Nederland meer dan zat, altijd maar menen die zeuren, je staat op en komt een Nederlander tegen bij de bushalte of pompstation, het eerste wat je hoort is gezanik. Zo na een weekje (korte stop vakantie) op het vliegveld het eerste wat je hoort, juist ja....
ja donald, idd, heb er niets van gemerkt op mijn vakantiequote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:06 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en jij denkt dat ze alleen in Nederland zeuren?![]()
Heb je veel gereisd of ben je veel op vakantie geweest in het buitenland.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:08 schreef wegwezen het volgende:
ja donald, idd, heb er niets van gemerkt op mijn vakantie
Ik ken nog wel iemand met goedkope containersquote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:14 schreef wegwezen het volgende:
niet zo goedkoop train, het verschepen van alles is toch aardig aan de prijs
En de discussie mag uiteraard gewoon doorgaanquote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:26 schreef Zyggie het volgende:
Misschien leuk als je het nog even vertelt.![]()
Maar je hebt overduidelijk nog geen flauw idee welke cultuur.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:19 schreef wegwezen het volgende:
dutch, ik ken al die plaatsen, het is niet zo dat ik hierover niet nagedacht heb, ik voel me gewoon meer thuis in andere culturen dan in de nederlandse.
JIJ bent zelf dus het prototype zeurende Nederlander.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef wegwezen het volgende:
Alleen waarheen weet ik nog niet, ben wel vast besloten, mijn hart ligt niet in Nederland.
sugesties!?
Wat doe je precies voor de kost in Taiwan?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
JIJ bent zelf dus het prototype zeurende Nederlander.
Je loopt te zeiken dat Nederland kut is en dat je wilt emigreren maar je weet niet waarheen
Met een dergelijke instelling denk ik niet dat je het gaat redden in welk buitenland dan ook.
Zelf ben ik al 6 jaar weg uit NL en heb sinds die tijd in 4 buitenlanden gewoond. Mijn reden om weg te gaan was niet omdat NL kut is (elk land heeft namelijk goede en slechte kanten) maar vanuit een positieve drijfveer; namelijk het verbreden van mijn horizon, nieuwsgierig hoe het is om te wonen/ werken in verschillende landen, een nieuwe taal leren, etc. etc.
Uruguay leuk en weinig armoede in Montevideo?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:03 schreef wegwezen het volgende:
uruguay, klinkt leuk, zet het op mijn lijstje!
Dit vat het idd aardig samen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je loopt te zeiken dat Nederland kut is en dat je wilt emigreren maar je weet niet waarheen
Met een dergelijke instelling denk ik niet dat je het gaat redden in welk buitenland dan ook.
Zelf ben ik al 6 jaar weg uit NL en heb sinds die tijd in 4 buitenlanden gewoond. Mijn reden om weg te gaan was niet omdat NL kut is (elk land heeft namelijk goede en slechte kanten) maar vanuit een positieve drijfveer; namelijk het verbreden van mijn horizon, nieuwsgierig hoe het is om te wonen/ werken in verschillende landen, een nieuwe taal leren, etc. etc.
juist, horizon verbreden vind ik zeer belangrijk, in dit kikkerlandje is daar geen kans voor, ik zie in de afgelopen jaren de voordelen steeds meer wegvallen, er blijven er minder en minder over. heb net met een vriendin van me erover gehad en ze gaat graag mee!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:33 schreef Panzerknacker het volgende:
Canada moet je zeker niet heen gaan. Tering druk hier, duur enzo!Wat een kloteland zeg....
![]()
He niet zo negatief popolon, hij gaat volgende week gewoon alles regelenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:57 schreef popolon het volgende:
Ten tweede, emigreren is niet zo maar iets, maar daar kom je nog wel achter.
Ik wil ook emigreren, maar als je alleen emigreert omdat Nederlanders zo zeiken, heb ik slecht nieuws voor je. Zodra je de taal van je nieuwe verblijfplaats goed verstaat, hoor je waarschijnlijk net zoveel gezeik, tenzij je naar Noord Korea, Syrie, e.d. gaat.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef wegwezen het volgende:
sugesties!?
Jamaica oid.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:45 schreef Terreros85 het volgende:
Volgens mij is de politiek overal hetzelfde en elk land heeft zijn voor- en nadelen. Canada lijkt wel een relaxt land, maar je komt daar niet zomaar binnen en de winters zijn heel koud. Als je ergens wilt wonen waar mensen relaxt zijn, moet je ook genoegen nemen met een lagere levensstandaard.
Iets met chips bij een internationaal technologie bedrijf.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:17 schreef rieski het volgende:
[..]
Wat doe je precies voor de kost in Taiwan?
Je hebt nu in een paar uurtjes besloten dat je naar Canada gaat,ff met een vriendin over gehad en die gaat ook meequote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:39 schreef wegwezen het volgende:
besluit staat vast, eerst een jaar kijken wat huren en dan verder kijken! als het ons niets lijkt gaan we gewoon ergens anders heen! met een gemiddeld inkomen kunnen we dat jaren vol houden, deze week gaan we alles regelen!
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:13 schreef tonks het volgende:
Ik ga over een paar jaar in Duitsland wonen.
Ik roep al vijf jaar dat ik 'ooit' naar Brisbane ga emigreren.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:40 schreef LiNo het volgende:
Mijn droombestemming blijft nog altijd Brisbane, AUS...
Als ik dat zo zie... best leuk voor een weekje vakantie (als je het wint met een of andere wedstrijd) maar om te leven: neuj.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:44 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik roep al vijf jaar dat ik 'ooit' naar Brisbane ga emigreren.
[afbeelding]
Brisbane is niet alleen maar de Southbank natuurlijk.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:15 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als ik dat zo zie... best leuk voor een weekje vakantie (als je het wint met een of andere wedstrijd) maar om te leven: neuj.
Als je dat gehoord hebt, van die open cultuur, kan ik wel zeggen dat het niet echt zo is.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:40 schreef LiNo het volgende:
Nieuw Zeeland en Australië schijnen fijn zijn om in te wonen. Relaxte en open cultuur hebben ze daar. Alleen liggen ze een jaartje of 10 - 20 achter op ons, heb ik gehoord.
Ben ook naar een paar Amerikaanse staten geweest, voelde me alleen thuis in NY. LA en Las Vegas vielen vies tegen. Maar ja, wonen in NY is duur, je zult toch echt een vette baan moeten vinden.
Mijn droombestemming blijft nog altijd Brisbane, AUS... En indien dichterbij? Duitsland of Denemarken.
Als je het gehaast irritant vind is zuid-amerika of carribisch gebied zeker iets voor je. Noord-Amerika niet trouwens..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:07 schreef wegwezen het volgende:
even wat onduidelijkheden uit de weg ruimen, het is niet het weer, inderdaad de cultuur spreekt me niet aan in nederland, ik kan prima praten met relaxte mensen, veelal surinamers, hindoestaners etc. dat gehaast van nederlanders vind ik gewoon irritant. heb wel blauwe ogen en blond haar, haha.
tranquilo ??quote:Op maandag 10 juli 2006 15:48 schreef Apache4U het volgende:
[..]
Als je het gehaast irritant vind is zuid-amerika of carribisch gebied zeker iets voor je. Noord-Amerika niet trouwens..
Tranquilo, tranquilo..
ik begrijp niks van je postquote:Op maandag 10 juli 2006 16:40 schreef flipsen het volgende:
Hehehe, die Brasileno´s doen toch niets anders dan op het strand hangen? Tenzij ze in San Pablo (hehehe) wonen, daar mag je alleen wonen als je je een slag in de rondte werkt.
Dit alles van horen zeggen (van Porteño´s uiteraard)
De snackmachine bijvullen bij IBM ?quote:Op zondag 9 juli 2006 08:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Iets met chips bij een internationaal technologie bedrijf.
denk je dat mensen in andere landen niet zeuren? Misschien moet je naar India of Nepal gaan, die mensen versta je waarschijnlijk toch nietquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef wegwezen het volgende:
sugesties!?
Daar hoor ik behoorlijk tegenstrijdige verhalen over. Aangezien m'n vriendin haar zinnen gezet heeft op zuid amerika ben ik best nieuwsgierig hoe het daar in dit opzicht werkelijk zit. Vooralsnog heeft ze me nog niet echt warm ervoor kunnen maken.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:06 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
tranquilo ??
heb jij werk-ervaring in Zuid Amerika
of is je opmerking gebaseerd op 2 weken ervaring op het strand ?
je hebt een zeer interessant wereldbeeldquote:Op maandag 10 juli 2006 19:33 schreef donald_dick het volgende:
[..]
we zien je wel op het nieuws als je verkracht en ontvoerd bentnederland heeft toch niks aan losers die denken dat het gras ana de overkant groener is
Eet jij geld dan?quote:Op maandag 10 juli 2006 22:25 schreef Katinkat het volgende:
|Ben wel benieuwd wat je voor werk gaat doen in Canada; er zal toch geld op de plank moeten komen.
waar slaat dit nu weer op, nederland staat nog steeds hoog aangeschreven in de wereld met een aantal zaken hoorquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:21 schreef wegwezen het volgende:
ik vind nederland verschikkelijk, politiek is een grote show, werkgebied in nederland leer je niets, en aan de bevolking begin ik me ook meer en meer te ergeren.
Typisch Australiërs hè.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:05 schreef Fiep het volgende:
Sta ik vanochtend op de trein te wachten, word er toch een partij gezanikt over de kou....
Nee, dan Nederland - vriendelijk volkje, lekker relaxt - voldoende carriere perspectief. Ben er ook al een paar weken op vakantie geweest, dus ik weet genoeg. Ik ga vanavond even langs bij een vriend om te kijken of hij ook zin heeft om naar NL te emigreren.
![]()
Dat van de Australische cultuur heb ik bevestigd gekregen van 3 mensen. De eerste heeft er een jaar highschool gedaan (Canberra), de tweede een jaar gewerkt (Brisbane) en de derde heeft 9 maanden in z'n eentje gebackpackt. Lijkt me op zich best een betrouwbare bron. Maar het is ook maar hoe je zo'n cultuur persoonlijk opvat. Vergeleken met Nederland denk ik dat veel culturen opener zijn.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als je dat gehoord hebt, van die open cultuur, kan ik wel zeggen dat het niet echt zo is.
Het is oppervlakkig open, dat wel, maar dat komt misschien omdat ze zo onwijs veel toeristen hebben.
Je ziet een heel ander beeld, als je er gewoon een half jaartje gaat wonen, werken, de lokale goede kranten leest, een hoop mensen spreekt, etc.
Wat dat andere beeld is, is anders dan wat je ziet met vakantie. Maar dat is, denk ik, met elk land wel zo.
Australie, en bijvoorbeeld Brisbane, heeft wel eens last van een oorkaan.
En als je naar Nieuw-Zeeland verhuist, omdat je hier de regen zat ben (en dat is bijvoorbeeld niet aan de TS gericht), nou, good luck.
Het land is niet voor niets zo groen.
Over Amerika kan ik verder niet veel zeggen, alleen dat het zo divers is als Europa.
Ik ben er maar een paar weken geweest, echte vakantie dus, als toerist. Geen echte ervaring.
o jawel, "ow, het is hier niet mer leuk, boehoehoequote:Op maandag 10 juli 2006 20:41 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
je hebt een zeer interessant wereldbeeld
en verder zijn de mensen die daadwerkelijk gaan meestal alles behalve losers
Van dat soort mensen is er maar een heel klein deel dat daadwerkelijk gaat; de anderen blijven de rest van hun leven zeiken maar zetten nooit de stap.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:10 schreef donald_dick het volgende:
[..]
o jawel, "ow, het is hier niet mer leuk, boehoehoe, ik wil weg hier, mamma, haal me op" achtige types zijn het altijd. dat soort mensen hebben wij hier niet nodig en kan Nederland missen als kiespijn
Misschien is het niet zo, maar jij komt over als iemand die altijd weg heeft gewild, maar nu vast zit in zn huisje boompje beestje sleur.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:10 schreef donald_dick het volgende:
[..]
o jawel, "ow, het is hier niet mer leuk, boehoehoe, ik wil weg hier, mamma, haal me op" achtige types zijn het altijd. dat soort mensen hebben wij hier niet nodig en kan Nederland missen als kiespijn
nogal een statementquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:10 schreef donald_dick het volgende:
[..]
En die gaan juist niet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:10 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Of komen na een paar maanden met hangende pootjes en de staart tussen de benen terugkruipen.quote:
1. Ik ken niemand die met hangende pootjes is teruggekomenquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:01 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Of komen na een paar maanden met hangende pootjes en de staart tussen de benen terugkruipen.
Mja, als je al die lui moet geloven die zo hoog van de toren blazen zou een kwart van FOK gaan emigreren.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:01 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Of komen na een paar maanden met hangende pootjes en de staart tussen de benen terugkruipen.
zoveel dat ik te weinig vingers en tenen heb. en ze zijn allemaal op 1 na teruggekomen omdat het leven in een ander land ook niet over rozen gaat.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:24 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
nogal een statement
hoeveel emigranten ken jij eigenlijk persoonlijk ?
dat vind ik nou zo grote bullshit reden. dat is net zoiets als je vriendin dumpen omdat ze een kut. vervolgens een ander nemen om vervolgens weer terug te komen met hangende pootjes omdat je geen ander kan krijgen en haar nog steeds mist.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:07 schreef SeLang het volgende:
2. Zelfs als Iemand 'met hangende pootjes' terugkomt dan heeft hij/zij het in elk geval geprobeerd. Daar heb ik oneindig veel meer respect voor dan mensen die er alleen maar over zemelen en uiteindelijk niet durven.
Weet je zeker dat je niet in de war bent met vakantiegangers die een jaartje zijn gaan rondreizen ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
zoveel dat ik te weinig vingers en tenen heb. en ze zijn allemaal op 1 na teruggekomen omdat het leven in een ander land ook niet over rozen gaat.
Nog zo'n anderhalve maand en dan zitten we daar..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef tonks het volgende:
Canada!
quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:10 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat vind ik nou zo grote bullshit reden. dat is net zoiets als je vriendin dumpen omdat ze een kut. vervolgens een ander nemen om vervolgens weer terug te komen met hangende pootjes omdat je geen ander kan krijgen en haar nog steeds mist.
En in welke provincie gaan jullie wonen?quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:17 schreef Marialice het volgende:
[..]
Nog zo'n anderhalve maand en dan zitten we daar..
Ik kan ook niet wachtenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 07:54 schreef ennuik het volgende:
Eind deze maand ben ik in NL en ik verheug me nu al op de kletskousen in de trein, het gezeur op het perron, biertje drinken in een bruine kroeg, flesje wijn uit de supermarkt halen, broodje kroket....![]()
maar verder is het leven in Stockholm wel goed?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 07:54 schreef ennuik het volgende:
Ik woon dan in 1 van die wenslanden en vermaak me prima. Absoluut! Maar mensen beseffen niet dat als je hier werk wilt vinden, je toch echt naar een van de steden toe moet. Stockholm is groen maar er is echt geen mooi lief rood huisje te vinden in de stad. Werk vinden is vreselijk lastig want nu ben jij de buitenlander en als je werk vindt, betaal je meer belasting dan in NL. De prijs per vierkante meter voor een apartement in Stockholm is op het moment ¤4000 - ¤5000, we hebben hier al 20 jaar de socialisten aan de macht, tandarts word niet vergoed en met Pasen zat er een junk onder mijn trap te spuiten...
Totdat je tussen de mormonen terecht komt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:18 schreef SeLang het volgende:
Het valt me op dat veel mensen willen emigreren naar landen die op Nederland lijken, zoals VS, Canada, Nieuw Zeeland, Australie, Skandinavie etc. De cultuur is daar niet zo heel veel anders dan in NL.
Cool, toch nog een cultuurschok danquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:48 schreef popolon het volgende:
Hey A., je zat stiekum toch te denken aan Colorado he?Daar kom je dat soor 'sektes' ook tegen.
Trouwens, die mormonen mogen toch meerdere vrouwen hebben ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Totdat je tussen de mormonen terecht komt.
SeLang die het over trouwen heeft? Dat ik deze dag nog mee mag makenquote:
Ik heb in mijn hele leven 1 dag aan t strand doorgebracht in Z-Amerika.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:06 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
tranquilo ??
heb jij werk-ervaring in Zuid Amerika
of is je opmerking gebaseerd op 2 weken ervaring op het strand ?
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
2. Zelfs als Iemand 'met hangende pootjes' terugkomt dan heeft hij/zij het in elk geval geprobeerd. Daar heb ik oneindig veel meer respect voor dan mensen die er alleen maar over zemelen en uiteindelijk niet durven.
volgens mij ligt dat tempo hoger dan in West Europaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:17 schreef Apache4U het volgende:
[..]
Ik heb in mijn hele leven 1 dag aan t strand doorgebracht in Z-Amerika.
Dus ik heb het over werk-tempo ja.
Volgens mij wordt er daar meer uren wordt gewerkt dan in NLquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:25 schreef Paul_NL het volgende:
Hooguit het aantal uren werken. Of ga je zeggen dat de productiviteit er hoger ligt?
Vergis je niet, ook Australie heeft een winterquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:05 schreef Shining_x het volgende:
Ik zou naar een warm land gaan waar t iedere dag rond de 25 graden is. Zoiets als Australië ofzo.
Het vriest & sneeuwt daar nooit, zoals in Nederland.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:10 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Vergis je niet, ook Australie heeft een winter
Nee maar 't is er vaak zat veel warmer dan 25C.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:23 schreef Shining_x het volgende:
[..]
Het vriest & sneeuwt daar nooit, zoals in Nederland.
Dat was ook precies wat ik zeiquote:Op zaterdag 15 juli 2006 04:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er daar meer uren wordt gewerkt dan in NL
Maar goed, bijna overal ter wereld wordt er meer uren gewerkt dan in NL
Wat betreft niet te hard werken en veel vrije tijd is NL juist the place to be
Ik mis NL soms wel eens
Ik woon in Zwitserland, en dat bevalt prima. Toch ben ik altijd weer blij als ik weer iN NL ben.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:10 schreef Wakey het volgende:
...
Ik heb al in diverse landen gewoond waaronder 'droombestemmingen' zoals Australië en Brazilië, waar ik graag op vakantie ga maar niet meer wil wonen. Daarentegen heb ik 3 jaar in Zwitserland gewoond en sindsdien altijd terug gewild: mensen, natuur, kwaliteit van leven, klimaat - ik mis het allemaal evenveel en als ik daar ben word ik gewoon misselijk van het idee dat ik terug moet naar NL. Raar maar waar, en daarom is het tijd om te emigreren - ik kan niet wachten.
Een baan is de enige eis?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:21 schreef Wakey het volgende:
Door dus 'een' baan te vinden - en daarbij voorzie ik weinig problemen omdat ik goede papieren/ervaring heb en niet kieskeurig ben.
Dat ik weer onderaan zal moeten beginnen, daar ben ik me van bewust en maakt me niet uit been there, done that.
Ik heb altijd in Zwitserland gewoond, alleen uni heb ik oa. in NL gedaan. Toen een paar jaar in NL blijven hangen en daarna weer terug naar Zwitserland. Ik ben dus geen echte emigrant ofzo, maar wel ongeveer om door jou genoemde redenen weer terug gegaan.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:38 schreef Wakey het volgende:
...
Wat doe je in Zwitserland als ik vragen mag? En hoe ben je daar terechtgekomen?
quote:Kurzaufenthaltsbewilligung EG (L-EG) wird auf Vorlage eines Arbeitsvertrages von weniger als 1 Jahr erteilt
Geltungsdauer = Dauer Arbeitsvertrag
Verlängerung/Erneuerung der Bewilligung möglich, ohne Land verlassen zu müssen
geografische und (beschränkte) berufliche Mobilität
Anspruch auf Familiennachzug
kann in gewissen Fällen auch an nicht erwerbstätige Personen erteilt werden (Studenten, Stellensuchende, Dienstleistungsempfänger)
(Dauer-) Aufenthaltsbewilligung EG (B-EG)5 Jahre gültig, kann verlängert werden
in erster Linie ausgestellt für Arbeitnehmer mit Arbeitsvertrag, der > 1 Jahr gilt bzw. mit einem unbefristeten Arbeitsvertrag
auch Personen ohne Erwerbstätigkeit (z. B. Rentner, Studenten) können diese Bewilligung erhalten, sofern sie über ausreichende finanzielle Mittel und eine alle Risiken abdeckende Kranken- und Unfallversicherung verfügen (bei unsicheren finanziellen Verhältnissen kann die Erneuerung der Bewilligung nach 2 Jahren verlangt werden)
Anspruch auf Familiennachzug
geografische und berufliche Mobilität
Selbständigerwerbende erhalten während der Übergangsfrist (5 Jahre, ab 01.06.02) für die sg. Einrichtungsperiode eine auf 6 Monate befristete Aufenthaltsbewilligung (kann auf 8 Monate verlängert werden);
nach Ablauf dieser Einrichtungszeit haben sie Anspruch auf eine Aufenthaltsbewilligung von fünf Jahren, sofern der Nachweis einer effektiven selbständigen Tätigkeit erbracht wird
Niederlassungsbewilligung EG (C-EG)
(unveränderter Status auch nach Inkrafttreten der Bilateralen Verträge, wird vom Abkommen nicht erfasst)
gilt unbeschränkt (erhält man erst, wenn man >= 5 Jahre "B" bzw. "B-EG" hatte und wahrscheinlich auch, wenn man berühmt ist und/oder viel Kohle mitbringt)
muss alle fünf Jahre erneuert werden
EU-Staatsangehörige erhalten nach einem (regulären und ununterbrochenem) Aufenthalt von 5 Jahren in der Schweiz grundsätzlich eine Niederlassungsbewilligung
keinerlei Arbeitsmarktsbeschränkungen mehr (Inhaber kann sich auf die Handels- und Gewerbefreiheit berufen); bis auf Stimm-/Wahlrecht und Militärdienstpflicht faktisch den Schweizern gleichgestellt
Enigszins offtopic: m'n nicht werkt daar in de psychiatrie en volgens haar komen in zwitserland bovengemiddeld veel depressies voor. Ze wijten het ook voor een groot deel aan het feit dat je in een dal maar 2 kanten op kunt kijken ipv om je heen, dat schijnt een grote invloed op het menselijk brein te hebben.quote:Ook vind ik het weer het grootste deel van het jaar nogal deprimerend daaro.
En hoeveel depressies en geestelijke afwijkingen komen daar wel niet voor?quote:Op zondag 16 juli 2006 12:42 schreef Hyperdude het volgende:
@MouseOver.
Hoeveel kan je in Amsterdam Oud-West om je heen kijken?![]()
![]()
quote:Vijf Zwitsers in een Audi Quattro arriveren bij de Italiaanse grens.
Een Italiaanse douanier houdt hen tegen met de boodschap:
"Itsa illegala to putta five-a people in a Quattro!"
"Vot do you mean, it's illegal?" vraagt de Duitse bestuurder.
"Quattro means four!" antwoord de douanier.
"Quattro iz just ze name of ze fokken automobile" roept de
Zwitser uit... "Look at ze dam paperz : Ze car is dezigned to carry 5 people!"
"You canta pulla thata one on me!" antwoord de Italiaanse douanier
"Quattro meansa four. You havea five-a people ina your car and
you are therefore breaking the law!"
De Zwitserse bestuurder wordt kwaad en roept uit "You ideeiot! Call
ze zupervizor over! Schnell! I vant to spik to zumvun viz more intelligence!!!"
"Sorry" antwoord de Italiaan, "He canta comea ... He'sa buzy witha two guys in a
Fiat Uno."
Wat is eigenlijk een ECHTE Zwitser. Als ik naar de WK selectie kijk zie ik Zuberbulher, Degen, Degen en Vogel. De rest is volgens mij van niet zwitserse orginequote:Op zondag 16 juli 2006 12:42 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ben geboren in Ticino, en daar woon ik nog. Wij nemen de "echte" Zwitsers niet helemaal serieus, en zij ons helemaal niet.![]()
Als je om die reden emigreert, dan weet ik zeker dat het mislukt. Je moet emigreren vanwege iets positiefs zoals het land waar je heen gaat. Als je emigreert vanwege iets negatiefs, zoals jouw veronderstelling dat Nederland zo bekrompen is, dan mislukt het zeker.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef SHE het volgende:
euh, hoe vaker ik reis, hoe meer ik me realiseer want een ontzettend heikneuterig, bekrompen kutland dit is![]()
Niet echt een NL bedrijf en ik weet niet of mensen het leuk vinden om ergens in the middle of nowhere te zitten maar ik kwam toevallig dit tegen:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:44 schreef kevin85 het volgende:
TVP
Interessant topic om te volgen
Zijn er overigens Nederlanders die voor een aantal jaar in bijvoorbeeld Australie te werk worden gesteld vanuit een Nederlands bedrijf?
Aan welke bedrijven moet ik dan denken..?
Het lijkt mij namelijk geweldig om over een jaar of 10 die kant op te gaan voor bijvoorbeeld een groot Nederlands bedrijf.
Ik ben momenteel heel tevreden met m'n werk en opleiding maar wanneer ik de uni afgerond heb en de overstap naar het bedrijfsleven gemaakt heb lijkt me dit een reeële optie.
Het ergste lijkt me om op je 60e te denken: "Had ik toch maar die kant op gegaan.."
Gewoon die stap wagen en een heel leven daar te starten, wie weet
California dan. s'Winters nog steeds rond de 20 graden, zomers vaak boven de 30, of zoals nu boven de 35.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:05 schreef Shining_x het volgende:
Ik zou naar een warm land gaan waar t iedere dag rond de 25 graden is. Zoiets als Australië ofzo.
Helemaal mee eens. Ik ken wel iemand die weer terug is gegaan naar Nederland na een jaar of 2 in Arizona gewoond te hebben. Het lukte niet. Men kon niet wennen. En dus werd ervoor gekozen weer terug te gaan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:07 schreef SeLang het volgende:
1. Ik ken niemand die met hangende pootjes is teruggekomen
Precies. Het valt me trouwens op, dat hoe langer ik in het buitenland woon, hoe meer ik merk hoe goed we het eigenlijk hebben in Nederland. (Misschien dat Nederlanders een beetje verwend zijn ?).quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Emigreren doe je niet omdat je een hekel hebt aan Nederland, maar omdat je wat anders wil... omdat je ergens anders naar toe wilt. En emigreren doe je ook niet perse omdat je het beter wilt hebben. Er zijn genoeg mensen die met minder genoegen nemen (bijv. in Zuid Amerika) en toch een rijk leven hebben omdat ze dat zelf zo opgebouwd hebben.
Tja.... als ik dan in Klaagbaak van die topics zie dat hun studiefinanciering nog niet gestort is op vrijdagavond, want ze moeten dit weekend nog naar de kroeg enzo..... en dan denk ik bij mezelf dat zo'n iemand echt geen flauw idee heeft hoe goed men het heeft in Nederland. (en waar zo'n studiefinanciering nou eigenlijk voor bedoeld is....)quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Precies. Het valt me trouwens op, dat hoe langer ik in het buitenland woon, hoe meer ik merk hoe goed we het eigenlijk hebben in Nederland. (Misschien dat Nederlanders een beetje verwend zijn ?).
Helemaal mee eens. Hier in China is het een veel hardere samenleving, ondanks de communistische geschiedenis. In dat opzicht lijkt het wel op Amerika, iedereen moet voor zichzelf (en zijn familie) werken. Van de overheid hoef je niet veel te verwachten, in tegenstelling tot Nederland waar sociale voorzieningen veel beter zijn geregeld. En wat je zei over weggaan omdat je ergens anders heen wilt gaan, niet omdat je een hekel aan Nederland hebt... dat is precies wat ik ook zei een aantal uur eerderquote:Op woensdag 19 juli 2006 08:59 schreef maartena het volgende:
Tja.... als ik dan in Klaagbaak van die topics zie dat hun studiefinanciering nog niet gestort is op vrijdagavond, want ze moeten dit weekend nog naar de kroeg enzo..... en dan denk ik bij mezelf dat zo'n iemand echt geen flauw idee heeft hoe goed men het heeft in Nederland. (en waar zo'n studiefinanciering nou eigenlijk voor bedoeld is....)
Iedere dag hetzelfde kut weerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:05 schreef Shining_x het volgende:
Meer uren aanwezig zijn betekent nog niet dat je harder werktquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:02 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
volgens mij ligt dat tempo hoger dan in West Europa
Volgens mij is een 40-urige werkweek vrij standaard. Volgens mij hebben ze in Frankrijk nog steeds een 35 urige werkweek, en urenlange middagpauzesquote:Op zaterdag 15 juli 2006 04:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar goed, bijna overal ter wereld wordt er meer uren gewerkt dan in NL
Ik heb wel eens een onderzoekje gelezen, waaruit bleek dat na 8 uur op 1 dag, de productiviteit naar beneden kelderde.quote:Op donderdag 15 november 2007 03:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Meer uren aanwezig zijn betekent nog niet dat je harder werkt
Hmmm.... ik vind Irvine dan weer zo "suburbia". In Orange County woon ik dan liever in een wat oudere stad, zoals Orange, Fullerton, Huntington Beach, Costa Mesa, en inderdaad Laguna Beach.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:53 schreef KonnieKipke het volgende:
Hmm, ik was 1 maand geleden in Irvine, CA. Dat is toch ook wel een hele fijne stad om te wonen
Binnen 20 min in Laguna Beach, 2 uurtjes rijden naar Universal City en Hollywood.
Lekker weer, mooi, schoon en op en top Californië.
Zo zie je maar: als je eenmaal ergens definitief woont, kost het juist veel meer energie om ergens naartoe te karren!quote:Op donderdag 15 november 2007 23:24 schreef maartena het volgende:
Hmmm.... ik vind Irvine dan weer zo "suburbia". In Orange County woon ik dan liever in een wat oudere stad, zoals Orange, Fullerton, Huntington Beach, Costa Mesa, en inderdaad Laguna Beach.
De keren dat ik de moeite neem om naar Hollywood te gaan per jaar zijn ook op 1 hand te tellen. Hooguit 2 of 3 keer, ik heb maar weinig zin om weer in de file naar Los Angeles te moeten.....
Dan ga ik liever naar San Diego.
Lief is inderdaad Australisch, ze werkt sinds vorig jaar voor 2,5 jaar in Belfast, en daarna gaan we het eens in Australie proberen.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:19 schreef Bora-Bora het volgende:
Wel moeilijk als je vantevoren al niet zo'n zin hebt in die eerste etappe: dat jaar in Belfast. Is dat een 'opportunity' vanuit je huidige baan?
Lief = Australisch?
Ahaa, dat verklaart een hoop ja. Het zal gelukkig wel schelen -voor het moreel- dat jullie dan tenminste samen kunnen wonen, daar in Belfast.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:54 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Lief is inderdaad Australisch, ze werkt sinds vorig jaar voor 2,5 jaar in Belfast, en daarna gaan we het eens in Australie proberen.
We pendelen nu elke zoveel weken heen en weer tussen Belfast en Den Haag, dus wellicht kan ik de resterende tijd vullen door naar Belfast te gaan. 't Is vrij makkelijk om daar werk te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |