abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:38:45 #1
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44829671
Het eerste deel: Wie is er nog meer van plan om te emigreren?

Dit topic heeft mijn interesse. Weet niet op dit eigenlijk wel in TRV op z'n plek is, zo niet dan kan 'ie emigreren naar GC of iets dergelijks.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44829980
Niet concreet, wel intresse.
pi_44830034
Ik ga volgende week naar Spanje verhuizen. Vandaag toevallig uitgeschreven bij het gemeentehuis .
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:54:32 #4
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_44830174
Ik ken wel een paar mensen die ik op transport zou willen zetten. Telt dat ook?
Lang leve mij! *O*
pi_44830249
Misschien volgens jaar 1500 mijl verderop.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_44830326
Nou, eerst maar eens een studie afronden. Tegen die tijd zie ik wel verder. Maar de optie is wel interessant.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
  Moderator vrijdag 29 december 2006 @ 17:01:06 #7
45833 crew  Fogel
pi_44830391
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:57 schreef Vampier het volgende:
Misschien volgens jaar 1500 mijl verderop.
Volgend jaar als in over een paar dagen (want dan is het 2007), of echt volgend jaar als in over 10-12 maanden?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:04:10 #8
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_44830517
Nog niets concreet, maar sinds zo'n twee maanden ben ik bezig om een en ander rond te krijgen om voor een half jaar te gaan studeren en werken in Toscane, het liefst aan de universiteit van Florence of Siena.

Als het goed bevalt, wil ik er blijven wonen.
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:05:06 #9
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_44830551
ja naar afrika als ik mijns studie afheb.
pi_44831340
Already done
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_44831999
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:26 schreef travelwoman het volgende:
Already done
Hier ook, ik zit aan mijn vierde land.
pi_44838127
tvp, omdat ik nog niet weg ben, 30 januari vlieg ik
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:46:33 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44843839
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:26 schreef travelwoman het volgende:
Already done

Bijna 5 jaar in de USA intussen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_44848762
tvp
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44848784
Ik zou graag eens een jaar in Zwitserland doorbrengen. Ik ga binnenkort eens zoeken naar de mogelijkheden en het hoe en wat.
Viktor Cross
  zaterdag 30 december 2006 @ 03:41:08 #16
81237 releaze
best of both worlds
pi_44848831
Was van plan te emigreren naar australie, was na een jaartje toch maar weer terug. Wellicht dat ik in de toekomst NL wel weer wil verlaten, moet maar ff aankijken hoe het hier allemaal gaat..
  zaterdag 30 december 2006 @ 03:52:24 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44848956
* Meldt

Waarschijnlijk deze zomer. Heb alleen nog geen flauw idee waar naartoe.
Meest waarschijnlijke bestemmingen zijn momenteel China of de UK.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 30 december 2006 @ 03:53:37 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44848974
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 03:41 schreef releaze het volgende:
Was van plan te emigreren naar australie, was na een jaartje toch maar weer terug.
Waarom?
Mijn reisverslagen
  zaterdag 30 december 2006 @ 04:00:39 #19
81237 releaze
best of both worlds
pi_44849057
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 03:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waarom?
het ging niet. ik was jong, ik zat in een kut situatie, ik zat kut in mn hoofd, australie was veel te conservatief, de verblijfsvoorwaarden (trouwen) stonden me tegen en als klap op de vuurpijl werd ik in het australische klimaat ook nog eens behoorlijk astmatisch. tegen het eind van m'n verblijf moest ik onderhand aan het zuurstof. daarnaast heb ik geleerd dat ik heel moeilijk tegen warme temperaturen kan

maar ik mis het nogsteeds hoor, echt een prachtland. en als we serieuze plannen zouden hebben om te gaan emigreren zal ik ook zeker nogmaals overwegen het nog een keertje te proberen, ik ben ouder, wijzer, geschoold in een gewild beroep, die hitte trek ik nog wel en dat astmatische was wellicht psychisch, who knows

En anders wordt het waarschijnlijk zwitserland ofzo.. maar het liefste wil ik uit europa, weg uit de 'westerse wereld', naar ongerepte plekken die ik in al z'n volledigheid niet ken. Nieuwe culturen, nieuwe gewoontes, nieuwe alles.
  zaterdag 30 december 2006 @ 04:15:07 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44849190
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 04:00 schreef releaze het volgende:
ik was jong, ik zat in een kut situatie, ik zat kut in mn hoofd,
Dat geldt volgens mij voor de meesten hier op Fok die roepen dat NL kut is en dat ze willen emigreren.
Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou zat, maar de velen hier op Fok zeggen te willen emigreren vanuit een negatieve drijfveer (Nederland is kut, etc) in plaats van een positieve drijfveer (horizon verbreden, interessante baan, taal willen leren, etc).

Als je drijfveer negatief is dan is de kans om elders succes te hebben niet zo groot want je gaat ongetwijfeld veel tegenslagen krijgen. Wat houdt je dan op de been? Bij een positieve drijfveer sla je je daar makkelijk doorheen want je weet waar je het voor doet en bent bereid tegenslagen te incasseren.

Nogmaals, ik weet niet wat jouw beweegredenen waren dus misschien heb je gewoon pech gehad . Het was in ieder geval een goede en leerzame ervaring, en je hebt het tenminste geprobeerd! (de meesten kunnen dat niet zeggen). Je weet nu hoe het is om te emigreren en volgende keer lukt het misschien wel. Of je bent inmiddels de goede kanten van NL beter gaan inzien en nu hoef je niet zonodig meer weg
Mijn reisverslagen
  zaterdag 30 december 2006 @ 04:22:36 #21
81237 releaze
best of both worlds
pi_44849240
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 04:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat geldt volgens mij voor de meesten hier op Fok die roepen dat NL kut is en dat ze willen emigreren.
Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou zat, maar de velen hier op Fok zeggen te willen emigreren vanuit een negatieve drijfveer (Nederland is kut, etc) in plaats van een positieve drijfveer (horizon verbreden, interessante baan, taal willen leren, etc).

Als je drijfveer negatief is dan is de kans om elders succes te hebben niet zo groot want je gaat ongetwijfeld veel tegenslagen krijgen. Wat houdt je dan op de been? Bij een positieve drijfveer sla je je daar makkelijk doorheen want je weet waar je het voor doet en bent bereid tegenslagen te incasseren.

Nogmaals, ik weet niet wat jouw beweegredenen waren dus misschien heb je gewoon pech gehad . Het was in ieder geval een goede en leerzame ervaring, en je hebt het tenminste geprobeerd! (de meesten kunnen dat niet zeggen). Je weet nu hoe het is om te emigreren en volgende keer lukt het misschien wel. Of je bent inmiddels de goede kanten van NL beter gaan inzien en nu hoef je niet zonodig meer weg
mijn grootste drijfveren waren mijn ouders plus ik had daar een vriendje. Maar ik was ook NET 18. Het was allemaal niet het juiste moment. Ik heb zeker nederland niet verlaten omdat ik nederland zo kut vindt/vond, ik was zelfs nog veel te jong om daar een mening over te kunnen hebben. En nogsteeds vind ik Nederland niet kut en is het wel echt mn thuis, heb ik ervaren, maar ergens anders in de wereld zijn, lijkt me machtig mooi. En niet alleen reizen, maar het echte leven beleven. Daarom trekt de westerse wereld me niet, teveel van hetzelfde. Maar, een van de drijfveren is ook angst. We zijn de wereld compleet aan het verknallen en dat kan je gewoonweg nergens vermijden. Maar ik woon wel in een risicoland, de kans dat dit onderloopt waar ik woon is heel groot, en dan is er chaos alom, overal waar water is en veel mensen zijn. Grote kans dat ik wegvlucht.
  zondag 31 december 2006 @ 18:42:08 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44898642
Tja, 18 is dan ook wel erg jong om een onderneming als een emigratie uit te voeren. Mensen denken er nogal nonchalant over vaak, en roepen dat ze "over 3 jaar gaan emigreren" als ze 21 zijn en klaar zijn met hun studies enzo.... maar vaak loopt dat toch op niets uit.

Ik emigreerde op mijn 28e, maar dat was nadat ik al 4 jaar met mijn Amerikaanse vrouw in NL samenwoonde, en al 3 jaar met haar getrouwd was.... en als je al enigzins een basis hebt in de VS (familieleden in dit geval) dan is het allemaal een heel stuk eenvoudiger, maar nog steeds niet simpel.

Echte emigratie is een levenskeuze. En meestal moet je daarvoor kiezen VOORdat je kinderen krijg, want voor je het weet ben je zwanger, en dan gaat het niet.... en dan heb je een baby en dan gaat het niet.... en dan kost je gezin en kind(eren) ineens handen vol geld en dan gaat het niet.... en dan zitten ze opeens op school en ben je te laat. En DAN heb je zoiets van "had ik nou maar 3 jaar geleden de knoop doorgehakt", dan had je nu je kinderen in een ander klimaat en cultuur kunnen opvoeden. Voor sommigen is dat ook belangrijk.....

Ikzelf heb geen kinderen en daar ook geen plannen voor, dus wij kunnen ook elk moment weer ergens anders heen verhuizen als we dat echt zouden willen.

Voorlopig zit ik goed in de VS in ieder geval. Mijn zus heeft Oost Timor gekozen om er 3 jaar te werken voor de Verenigde Naties, dus ook die is ver van haar thuisland, alleen niet echt een permanente situatie. En die leeft ook wel iets anders..... ze heeft 3 bewakers om haar (kleine) huisje te beschermen tegen opstandelingen, en gebruikt af en toe de Portugese Special Forces van de VN om haar naar verschillende plekken te brengen. Nee, dan heb ik persoonlijk toch liever een westers land....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_44901702
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:47 schreef Dizzee het volgende:
Niet concreet, wel intresse.
pi_44909341
D'r was een maandje terug iemand in het buitenland topic die een green card gewonnen had, die ook pas 20 of zo en tweedejaars student is. Op mijn vraag hoe hij/zij een studie en (waarschijnlijk) gebrek aan geld wil combineren met binnen 6 maanden emigreren naar de VS, kwam helaas geen antwoord.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 1 januari 2007 @ 21:44:15 #25
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_44925688
quote:
Op maandag 1 januari 2007 04:58 schreef StefanP het volgende:
D'r was een maandje terug iemand in het buitenland topic die een green card gewonnen had, die ook pas 20 of zo en tweedejaars student is. Op mijn vraag hoe hij/zij een studie en (waarschijnlijk) gebrek aan geld wil combineren met binnen 6 maanden emigreren naar de VS, kwam helaas geen antwoord.
Er komen Hispanics en Indiërs die nog niet kunnen lezen dat land binnen, dus dat moet geen probleem zijn.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')