abonnement Unibet Coolblue
pi_39628241
ik loop al 5 a 6 jaar rond met de gedachte om te emigreren. Nu ben ik Nederland meer dan zat, altijd maar menen die zeuren, je staat op en komt een Nederlander tegen bij de bushalte of pompstation, het eerste wat je hoort is gezanik. Zo na een weekje (korte stop vakantie) op het vliegveld het eerste wat je hoort, juist ja....

Alleen waarheen weet ik nog niet, ben wel vast besloten, mijn hart ligt niet in Nederland.

sugesties!?
geen
pi_39628249
Canada!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:08:19 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39628256
En van welke planeet komen de menen dan??
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_39628262
Iran, daar durven mensen niet eens te zeuren
pi_39628267
Kazachstan
Ik post om het posten.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:09:11 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39628276
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef tonks het volgende:
Canada!
Inderdaad daar ben ik ook mee bezig. En me werkgever heeft er wel oren naar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:10:14 #7
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_39628298
Ik heb dat gevoel al van kinds af aan. Mijn broer is ook al verkast, niet zo ver helaas, want die ging naar onze oosterburen.
mijn neefje en oom naar finland en mijn nichtje van de andere kant is naar texas verkast.

Ikzelf voel mijn latijnse bloed nog altijd opspelen en zou mijn heil het liefst zoeken in landen als mexico of brazilie.
Ik vertrek voor mijn 35e.

Een ander vragen waar je naartoe moet vind ik alleen een beetje dubieus..je hebt toch zelf wel een idee als je zo graag weg wilt?
Maar goed, om dan toch ontopic te blijven; in scandinavie is een grote behoefte aan neerlandse werkkrachten en is de levensstandaard meer dan gemiddeld.

try it
pi_39628299
haha megumi, daar heb je het al, mensen zeurpiet

canada lijkt me wel wat, maar ben er nooit geweest, kan het niet goed inschatten
geen
pi_39628336
Eerst eens een lange tijd op reis,dan merk je dat het in Nederland zo erg nog niet is, en dat ieder land voor en nadelen heeft.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:12:59 #10
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_39628353
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Eerst eens een lange tijd op reis,dan merk je dat het in Nederland zo erg nog niet is, en dat ieder land voor en nadelen heeft.
euh, hoe vaker ik reis, hoe meer ik me realiseer want een ontzettend heikneuterig, bekrompen kutland dit is
pi_39628364
Ik ga over een paar jaar in Duitsland wonen .
pi_39628373
Ga naar Australie, Canada is ook mooi idd.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:14:42 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39628387
Je moet zorgen dat je jezelf kunt bedruipen en dan pas weggaan. Dus een opleiding/werk doen waar daaro behoefte aan is/erkenning voor is. Als je zo maar op de bonnefooi weggaat moet je bij 0 beginnen. Dat is weel avontuurlijk, maar gaat vaak niet goed. Er loopt ook een topic van een stel die weer terugkomen uit Nieuw-Zeeland. ga ik ff voor je zoeken.


Ik heb mijn middelnbareschool en universiteit in NL gedaan, ben daarna weer snel vertrokken omdat Nl mij nogal benauwde. De fysieke drukte en de persoonlijke leegte/oppervlakkigheid vind ik nog steeds een groot nadeel van NL.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:14:57 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39628391
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:10 schreef wegwezen het volgende:
haha megumi, daar heb je het al, mensen zeurpiet

canada lijkt me wel wat, maar ben er nooit geweest, kan het niet goed inschatten
Mijn baas heeft problemen als er mensen even snel naar toe moeten. Dus ik luister daar naar en zij tja ik ben Canadees dus waarom stuur je mij niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_39628393
allemaal mooi en aardig jur, maar het land staat me niet aan, en de cultuur zit me tot aan mijn linker hersenvoorkwab! en qua reizen heb ik aardig wat gezien
geen
pi_39628397
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef SHE het volgende:

[..]

euh, hoe vaker ik reis, hoe meer ik me realiseer want een ontzettend heikneuterig, bekrompen kutland dit is
Ik ben Nederland juist meer gaan waarderen op andere manieren. Ja, ik vertrek waarschijnlijk ook nog binnen een paar jaar, maar dat is niet omdat ik Nederland niks vind, ik denk gewoon dat iets nieuws interessanter zal zijn.
pi_39628527
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:14 schreef Hyperdude het volgende:
Je moet zorgen dat je jezelf kunt bedruipen en dan pas weggaan. Dus een opleiding/werk doen waar daaro behoefte aan is/erkenning voor is. Als je zo maar op de bonnefooi weggaat moet je bij 0 beginnen. Dat is weel avontuurlijk, maar gaat vaak niet goed. Er loopt ook een topic van een stel die weer terugkomen uit Nieuw-Zeeland. ga ik ff voor je zoeken.


Ik heb mijn middelnbareschool en universiteit in NL gedaan, ben daarna weer snel vertrokken omdat Nl mij nogal benauwde. De fysieke drukte en de persoonlijke leegte/oppervlakkigheid vind ik nog steeds een groot nadeel van NL.
dat heb ik dus ook, heb een hbo diploma, en spreek vloeiend engels, en een beetje frans en duits, alleen vraag ik me dus af in welk land het buiten europa makkelijk is om snel een leven op te bouwen, heb redelijk wat spaargeld staan.
geen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:25:12 #18
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_39628577
Ik vraag me af he? Hoe doen jullie dat met familie? Ik zou best willen emigreren, maar ik kan onmogelijk zonder familie! Hebben jullie dat niet, of gaat de hele familie mee? Of hebben jullie geen familie, dat kan ook natuurlijk?!
pi_39628624
in mijn geval geen probleem, mijn ouders vertrekken naar het buitenland over 2 jaar, beiden met pensioen, hebben daar al een huis, opa´s en oma´s zijn al overleden, dan blijft er weinig familie over.
geen
pi_39628627
belgie
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:29:13 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39628665
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:15 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ben Nederland juist meer gaan waarderen op andere manieren. Ja, ik vertrek waarschijnlijk ook nog binnen een paar jaar, maar dat is niet omdat ik Nederland niks vind, ik denk gewoon dat iets nieuws interessanter zal zijn.
Ik wardeer Nederland steeds minder. Als buitenlander val je bijvoorbeeld niet meer onder de vreemdelingenpolitie maar direct onder het ministerie van justitie. Ik vindt Nederland steeds minder tollerant en een kut land aan het worden. En Verdonk had bijvoorbeeld prima kunnen samen werken met Dr. Arthur Seyss-Inquart denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_39628671
belgie is nederland vier jaar terug
geen
pi_39628723
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik steeds minder. Als buitenlander val je bijvoorbeeld niet meer onder de vreemdelingenpolitie maar direct onder het ministerie van justitie. Ik vindt Nederland steeds minder tollerant en een kut land aan het worden. En Verdonk had bijvoorbeeld prima kunnen samen werken met Dr. Arthur Seyss-Inquart denk ik.
de hele politiek hier is een speeltuin, al jaren, ze weten niet eens wat ze beslissen, maar goed laat ze maar schuiven, geeft ze een idee dat ze belangrijk zijn.
geen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:32:43 #24
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_39628732
je wil gewoon zelf de marokaan uithangen
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_39628760
als marocco leuk is, haha, beste ijshockey speler ooit gretzky, lol.
geen
pi_39628856
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik wardeer Nederland steeds minder. Als buitenlander val je bijvoorbeeld niet meer onder de vreemdelingenpolitie maar direct onder het ministerie van justitie. Ik vindt Nederland steeds minder tollerant en een kut land aan het worden. En Verdonk had bijvoorbeeld prima kunnen samen werken met Dr. Arthur Seyss-Inquart denk ik.
Tsja, maar Nederland is wereldwijd gezien echt niet extreem streng in haar beleid betreffende immigratie, integendeel. Misschien vergeleken hoe het vroeger was in ons eigen land is er veel verandert, maar als je het beter wil helpt reizen niet zoveel, tenzij je kunt tijdreizen natuurlijk ...
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:38:36 #27
137079 Chowi
Lonerism.
pi_39628858
China.

China is mooi.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_39628893
was het niet david bowie die over china song, beautifull china girl geloof ik. ben er nooit geweest, zie wel veel reklame over japan hiroshima, dat het tegenwoordig zo mooi is.
geen
pi_39628894
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:38 schreef Chowi het volgende:
China.

China is mooi.
Daar heb ik een tijd gewoond, en na mijn studie ga ik daar zeker weer voor een jaar of twee werken. Heel leuk voor een tijdje, maar mijn hele leven zeker niet.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:42:52 #30
137079 Chowi
Lonerism.
pi_39628941
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Daar heb ik een tijd gewoond, en na mijn studie ga ik daar zeker weer voor een jaar of twee werken. Heel leuk voor een tijdje, maar mijn hele leven zeker niet.
Waarom niet je hele leven?
Enneh, had je geen moeite met de taal? Dat lijkt me heel lastig om te leren.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_39628951
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:41 schreef Simone_Blok het volgende:
Mocht je nog containers zoeken, om je spullen in te verschepen, dan kun je even contact met me opnemen.
Jij bent misschien wel de flauwste kutkloon die ik hier in al mijn jaren heb zien baggeren...
pi_39628960
waar ga je werken in china jur, is het aan te raden om daar een paar jaar te gaan kijken=
geen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:46:43 #33
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_39629041
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:42 schreef Chowi het volgende:

[..]

Waarom niet je hele leven?
Enneh, had je geen moeite met de taal? Dat lijkt me heel lastig om te leren.
gewoon stage,...waar je engels praat als europeaan...ZzzZz
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_39629063
Als ik zou emigreren zou ik naar Scandinavië gaan (Zweden of Denemarken)
Al is het maar om de vriendelijkheid van de mensen.
pi_39629102
Ik zou naar Florida gaan, the sunshine state!
Rot signature
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:50:18 #36
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39629105
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef wegwezen het volgende:
ik loop al 5 a 6 jaar rond met de gedachte om te emigreren. Nu ben ik Nederland meer dan zat, altijd maar menen die zeuren, je staat op en komt een Nederlander tegen bij de bushalte of pompstation, het eerste wat je hoort is gezanik. Zo na een weekje (korte stop vakantie) op het vliegveld het eerste wat je hoort, juist ja....

Alleen waarheen weet ik nog niet, ben wel vast besloten, mijn hart ligt niet in Nederland.

sugesties!?
In ieder geval niet Nieuw-Zeeland -> zie bovenste link in mijn sig.
Weggaan vanwege gezanik lijkt mij alleen geen goede instelling om te emigreren? Elk land heeft zijn eigen problemen waar je je aan gaat irriteren en Nederland is helemaal zo gek nog niet

Suggestie daarom: Belgie
pi_39629114
Ga naar Noorwegen, Denemarken of Finland. Stuk voor stuk goede landen. Zelf denk ik er ook over om later in 1 van die landen te gaan wonen.
pi_39629126
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:42 schreef Chowi het volgende:

[..]

Waarom niet je hele leven?
Enneh, had je geen moeite met de taal? Dat lijkt me heel lastig om te leren.
Omdat China vol zit met hele aardige mensen en geweldige cultuur en historie, maar het blijft een communistisch land waar je echt moet opletten wat je zegt, zeker als buitenlander. Daarnaast is het enorm dichtbevolkt, een klein stadje heeft daar meer dan 1 miljoen inwoners en veel armoede, dat is niet reuze-aantrekkelijk voor mij.

De taal is heel anders, maar niet ingewikkeld als je het objectief bekijkt. Het grootste probleem is de juiste intonatie gebruiken. Ik ben niet verder gekomen dan de standaard woordjes en kleine zinnetjes die je nodig hebt om te overleven. Maar ik zat er dan ook als Engels leraar, dus de meeste mensen waarmee ik veel contact had spraken wel redelijk Engels.
pi_39629130
america, tja, ga liever naar zuid-amerika, maar even snel de taal leren staat me een beetje tegen
geen
  Donald Duck held zaterdag 8 juli 2006 @ 11:52:26 #40
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_39629157
Pakistan is erg leuk
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_39629161
interresant jur, zoeken ze daar veel mensen die meertalig zijn
geen
pi_39629223
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Pakistan is erg leuk
ben geen militair, beetje jammer dat ik wel een aantal gasten ken die daar heengaan
geen
pi_39629242
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:43 schreef wegwezen het volgende:
waar ga je werken in china jur, is het aan te raden om daar een paar jaar te gaan kijken=
Qingdao, aan de oostkust, ik werkte als Engels leraar, en daar wil ik weer heen. Dat sprak me erg aan qua klimaat en omgeving. In de hele Shandong provincie is sowieso best veel te zien en te doen. In principe raad ik iedereen aan om een tijdje in het buitenland te gaan wonen, ongeacht hoe of waar. Maar een paar jaar kan best lang zijn als bijvoorbeeld blijkt dat de totaal andere cultuur je niet aanspreekt, maarja je kunt altijd ergens anders heen natuurlijk.
pi_39629260
Uruguay, veilig land met weinig criminaliteit, een erg prettig klimaat en nauwelijks armoede. Mijn vriend is er een paar keer geweest om college te geven in Montevideo. Groot voordeel is dat het nog erg onbekend is bij de Nederlanders dus die kom je er zelden tegen. Alleen twee Rotterdamse broers die daar 20 jaar geleden een broodjeszaak begonnen zijn. Je moet natuurlijk wel een beetje Spaans spreken.

Wat ik erg typerend vind voor Uruguay is het volgende. De laatste keer dat hij in Montevideo was, was mijn vriend met een student op weg naar een discotheek in Punta del Este. Onderweg pikten ze een lifter op die die eigenaar van een erg populaire discotheek bleek te zijn. Ze konden dus samen met de eigenaar, langs de lange rij wachtenden, naar binnen en kregen ook een grote stapel consumptiebonnen. Dat zie ik in Nederland toch niet zo snel (meer) gebeuren.
pi_39629336
heb je gelijk in jur, ik vind het geweldig dat je deze informatie met me deelt, ik zoek namelijk avontuur, wil alles zien in de wereld, culturen hebben me altijd aangesproken, ik vind het heerlijk om andere culturen te ontdekken.
of ik naar china ga weet ik nog niet, heb al een adresje in egypte
geen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:02:36 #46
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_39629346
Persoonlijk zou ik wat verder gaan dan "hee, wat een mooie foto's van dat land! Daar ga ik heen".
Kijk een beetje naar in wat voor samenleving je wel denkt thuis te voelen en wat voor mentaliteit dr in dat land / die regio heerst.
Zeikerds heb je overal, maar als je verbetering op bepaalde punten nastreeft, zou ik wat vooronderzoek doen. Desnoods het land bezoeken voor een paar maanden o.i.d.
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_39629372
Kan me voorstellen dat mensen naar het buitenland willen om veel verschillende reden,zelfs voor het weer maar omdat ze denken dat het ergens anders allemaal beter geregeld is enzo vindt ik echt onzin.
Ik zou wel een paar jaar in Amerika willen wonen (boston/new york) maar alleen als ik HEEL VEEL geld zou hebben!
01-08-2008
pi_39629374
uruguay, klinkt leuk, zet het op mijn lijstje!
geen
  Eindredactie Games zaterdag 8 juli 2006 @ 12:06:31 #49
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_39629438
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef wegwezen het volgende:
ik loop al 5 a 6 jaar rond met de gedachte om te emigreren. Nu ben ik Nederland meer dan zat, altijd maar menen die zeuren, je staat op en komt een Nederlander tegen bij de bushalte of pompstation, het eerste wat je hoort is gezanik. Zo na een weekje (korte stop vakantie) op het vliegveld het eerste wat je hoort, juist ja....
en jij denkt dat ze alleen in Nederland zeuren?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_39629454
even wat onduidelijkheden uit de weg ruimen, het is niet het weer, inderdaad de cultuur spreekt me niet aan in nederland, ik kan prima praten met relaxte mensen, veelal surinamers, hindoestaners etc. dat gehaast van nederlanders vind ik gewoon irritant. heb wel blauwe ogen en blond haar, haha.
geen
pi_39629475
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:06 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en jij denkt dat ze alleen in Nederland zeuren?
ja donald, idd, heb er niets van gemerkt op mijn vakantie
geen
pi_39629527
Opgeschoond en meegenomen naar TRV

We gaan ontopic verder
pi_39629599
niet zo goedkoop train, het verschepen van alles is toch aardig aan de prijs
geen
pi_39629603
Ik zou wel naar San Diego willen, Pacific Beach.





Huisje aan het strand.



pi_39629628
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:08 schreef wegwezen het volgende:
ja donald, idd, heb er niets van gemerkt op mijn vakantie
Heb je veel gereisd of ben je veel op vakantie geweest in het buitenland.

Als het dat laatste is, dan kan ik je aanraden om eens een paar weken de Nederlandse vakantie-oorden af te reizen (Zeeland, Scheveningen, Zandvoort, Terschelling, Veluwe), elke avond wat drinken op een terras en overdag naar het strand en alle dingen die je anders op vakantie in het buitenland doet gaan doen.

Kijken of je beeld van Nederland dan ook niet plotseling heel anders is.

Of omgekeerd: ga eens in Duitsland een paar maanden in Leipzig, Sheffield of Rouen of een buitenwijk van Parijs, Berlijn of London wonen en bezie dan eens of het leven zoveel beter is en de mensen er leuker zijn.
pi_39629644
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:14 schreef wegwezen het volgende:
niet zo goedkoop train, het verschepen van alles is toch aardig aan de prijs
Ik ken nog wel iemand met goedkope containers
pi_39629676
dutch, ik ken al die plaatsen, het is niet zo dat ik hierover niet nagedacht heb, ik voel me gewoon meer thuis in andere culturen dan in de nederlandse.
geen
pi_39629802
ik heb nog weinig opheldering over de landen gekregen, wat ik nu ga doen is langs bij een vriendin van me, en vertellen dat ik ga emigreren, waarheen beslis ik morgen, slotje.
geen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:26:48 #59
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39629828
Misschien leuk als je het nog even vertelt.
Zyggie.
pi_39629844
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:26 schreef Zyggie het volgende:
Misschien leuk als je het nog even vertelt.
En de discussie mag uiteraard gewoon doorgaan
pi_39630229
Zelf ben ik dit jaar naar de Provence verhuist... om het weer vooral. Gezeur zal je niet aan ontkomen mensen zeuren nu eenmaal ook buiten Nederland, is de aard van het beestje.
(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
pi_39630609
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:19 schreef wegwezen het volgende:
dutch, ik ken al die plaatsen, het is niet zo dat ik hierover niet nagedacht heb, ik voel me gewoon meer thuis in andere culturen dan in de nederlandse.
Maar je hebt overduidelijk nog geen flauw idee welke cultuur.

Als je echt denkt dat er in het buitenland minder gezeurd wordt dan kun je je wel eens vergissen. Als je op vakantie gaat dan ervaar je een land en haar bevolking heel anders. Jij bent dan de toerist met het geld, en je doet alleen leuke dingen. Je maakt de mensen niet mee als ze 's ochtends tussen de andere forensen in de trein zitten of de hele dag in een duf kantoor aan het werk zijn. Dan lopen ze ook gewoon te zaniken over de dagelijkse ergernissen alleen zijn dat misschien andere ergernissen dan in NL. Maar zeuren doen ze overal.

Als je wil emigreren dan moet je dat doen omdat je ergens heel erg graag wil gaan wonen en leven. Niet omdat je je huidige land/cultuur wil ontvluchten. De praktijk leert dat mensen die daarvoor emigreren vaak binnen korte tijd weer terugkomen naar hun toch wel lekkere kikkerlandje. Ik heb ook vaak de balen van de overregulering en de kneuterigheid van NL maar als ik dan een tijdje ergens ver weg ben dan ga ik dat toch wel weer waarderen.
Unox, the worst operating system.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 8 juli 2006 @ 13:13:04 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_39630763
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef wegwezen het volgende:
ik loop al 5 a 6 jaar rond met de gedachte om te emigreren. Nu ben ik Nederland meer dan zat, altijd maar menen die zeuren, je staat op en komt een Nederlander tegen bij de bushalte of pompstation, het eerste wat je hoort is gezanik. Zo na een weekje (korte stop vakantie) op het vliegveld het eerste wat je hoort, juist ja....

Alleen waarheen weet ik nog niet, ben wel vast besloten, mijn hart ligt niet in Nederland.

sugesties!?
JIJ bent zelf dus het prototype zeurende Nederlander.
Je loopt te zeiken dat Nederland kut is en dat je wilt emigreren maar je weet niet waarheen

Met een dergelijke instelling denk ik niet dat je het gaat redden in welk buitenland dan ook.

Zelf ben ik al 6 jaar weg uit NL en heb sinds die tijd in 4 buitenlanden gewoond. Mijn reden om weg te gaan was niet omdat NL kut is (elk land heeft namelijk goede en slechte kanten) maar vanuit een positieve drijfveer; namelijk het verbreden van mijn horizon, nieuwsgierig hoe het is om te wonen/ werken in verschillende landen, een nieuwe taal leren, etc. etc.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_39632011
Selang heeft wel gelijk, als je al niet relativerend en open kan zijn over het gedrag en cultuur in Nederland, zal cultuurschok je waarschijnlijk zwaar vallen.
pi_39634657
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

JIJ bent zelf dus het prototype zeurende Nederlander.
Je loopt te zeiken dat Nederland kut is en dat je wilt emigreren maar je weet niet waarheen

Met een dergelijke instelling denk ik niet dat je het gaat redden in welk buitenland dan ook.

Zelf ben ik al 6 jaar weg uit NL en heb sinds die tijd in 4 buitenlanden gewoond. Mijn reden om weg te gaan was niet omdat NL kut is (elk land heeft namelijk goede en slechte kanten) maar vanuit een positieve drijfveer; namelijk het verbreden van mijn horizon, nieuwsgierig hoe het is om te wonen/ werken in verschillende landen, een nieuwe taal leren, etc. etc.
Wat doe je precies voor de kost in Taiwan?
Rot signature
pi_39634837
Voordat je emigreert zou ik een vakantie van een maand naar dat land boeken Dan kan je alles al egelen en kan je ook zien of het écht wat voor je is. . En ik zou binnen de EU/Noorwegen/Zwitserland blijven, dat is veel makkelijker.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:33:10 #67
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_39635049
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:03 schreef wegwezen het volgende:
uruguay, klinkt leuk, zet het op mijn lijstje!
Uruguay leuk en weinig armoede in Montevideo? Ik heb maar 1 woord voor MV: Boooooooring!

Try Buenos Aires
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:35:50 #68
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39635131
Prima reden om te emigreren.

Vooral het idee dat je al weet waar je naar toe wilt.

Succes!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 16:44:23 #69
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39635348
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

JIJ bent zelf dus het prototype zeurende Nederlander.
Je loopt te zeiken dat Nederland kut is en dat je wilt emigreren maar je weet niet waarheen

Met een dergelijke instelling denk ik niet dat je het gaat redden in welk buitenland dan ook.

Zelf ben ik al 6 jaar weg uit NL en heb sinds die tijd in 4 buitenlanden gewoond. Mijn reden om weg te gaan was niet omdat NL kut is (elk land heeft namelijk goede en slechte kanten) maar vanuit een positieve drijfveer; namelijk het verbreden van mijn horizon, nieuwsgierig hoe het is om te wonen/ werken in verschillende landen, een nieuwe taal leren, etc. etc.
Dit vat het idd aardig samen.

Verder kan iedereen hier wel wat favoriete landen gaan opnoemen maar daar kom je ook niet zo heel ver mee. Ik overweeg italië en ga er iig een half jaar voor een stage heen, en daarna zie ik daar wel verder.

Ik heb zelf niet zo heel veel spullen om te vervoeren; ga je mee, dan delen we een container
Vampire Romance O+
pi_39636443
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 13:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

JIJ bent zelf dus het prototype zeurende Nederlander.
Je loopt te zeiken dat Nederland kut is en dat je wilt emigreren maar je weet niet waarheen

Met een dergelijke instelling denk ik niet dat je het gaat redden in welk buitenland dan ook.

Zelf ben ik al 6 jaar weg uit NL en heb sinds die tijd in 4 buitenlanden gewoond. Mijn reden om weg te gaan was niet omdat NL kut is (elk land heeft namelijk goede en slechte kanten) maar vanuit een positieve drijfveer; namelijk het verbreden van mijn horizon, nieuwsgierig hoe het is om te wonen/ werken in verschillende landen, een nieuwe taal leren, etc. etc.
juist, horizon verbreden vind ik zeer belangrijk, in dit kikkerlandje is daar geen kans voor, ik zie in de afgelopen jaren de voordelen steeds meer wegvallen, er blijven er minder en minder over. heb net met een vriendin van me erover gehad en ze gaat graag mee!

wordt eerst canada voor een jaar, en dan verder kijken, geen containers nodig verkopen alles en kopen nieuwe dingen! hebben samen aardig wat cash op de rekening!
geen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 17:31:02 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39636717
Neem maar een paar dikke jassen mee.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_39636773
Canada moet je zeker niet heen gaan. Tering druk hier, duur enzo! Wat een kloteland zeg....
pi_39636985
besluit staat vast, eerst een jaar kijken wat huren en dan verder kijken! als het ons niets lijkt gaan we gewoon ergens anders heen! met een gemiddeld inkomen kunnen we dat jaren vol houden, deze week gaan we alles regelen!
geen
pi_39637318
Heel veel succes en plezier, en laat ons weten hoe het allemaal verloopt!
pi_39637407
ik zal het hier posten, zal pas vanaf december of januari zijn ivm opzegtermijnen op werkvlak en de decembermaand. dank jur!
geen
pi_39637446
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:33 schreef Panzerknacker het volgende:
Canada moet je zeker niet heen gaan. Tering druk hier, duur enzo! Wat een kloteland zeg....
pi_39637512
ik zou na mijn studie wel naar amerika willen gaan. gewoon voor een jaartje om een beetje rond te kijken of het wat is.
pi_39637530
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:59 schreef CittaR het volgende:

[..]

beter dan nederland
geen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:09:34 #79
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39637671
Ik snap niet dat je Nederland zo erg vindt. Slechte omstandigheden en situaties vind je overal, in Nederland is het juist makkelijk veranderen als je dat wilt; anders stadje andere mensen leren kennen. Dat is geen optie?
Zyggie.
pi_39637931
ik vind nederland verschikkelijk, politiek is een grote show, werkgebied in nederland leer je niets, en aan de bevolking begin ik me ook meer en meer te ergeren.
geen
pi_39638305
Nu maar hopen dat je het land in komt:

http://www.visaspecialist.com/versie2/indexca.html

Ow, in Canada hebben ze geen aandacht voor politiek, werk zul je er als buitenlander niet krijgen en de bevolking is natuurlijk ook een slag apart met al die Fransen, Chinezen en Mexicanen
pi_39638509
Dear applicant
You meet the basic requirements for this visa class.
This means that you may be successful in applying for a visa.

For a personal assessment, we invite you to complete our extended questionnaire.

Please note that it is important to answer all questions in detail.
Based upon your answers, you may receive an invitation to discuss your chances by phone.
This first consultation is free of charge.

Press " next" to continue.
geen
pi_39638622
een visa is geen probleem, werk ook niet aangezien ik aardig wat internationale functies gehad heb.
geen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:57:41 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39638629
Gut we hebben er weer eentje bij hoor die Nederland helemaal niks vindt.

Als je met zo'n afkraakinstelling al begint zou ik je bijna geen succes toe willen wensen.

Ten tweede, emigreren is niet zo maar iets, maar daar kom je nog wel achter.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_39638765
Het is niet zo maar iets, ik denk hier al jaren over na, en nu weet ik het zeker, ik realiseer me ook dat het niet zomaar iets is, het afkraken van iets dat je verlaat is inderdaad makelijk. maar goed gedacht zie ik mezelf niet over 30 in dit land plezierig leven.
geen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:33:22 #86
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_39639382
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:57 schreef popolon het volgende:
Ten tweede, emigreren is niet zo maar iets, maar daar kom je nog wel achter.
He niet zo negatief popolon, hij gaat volgende week gewoon alles regelen

En wegwezen, je wil met ´een´ vriendin gaan? Dat is dus niet ´je´ vriendin? Lijkt me een niet al te gemakkelijke situatie, maar goed. Daar zou ik dus even heel goed over nadenken.

Aan de andere kant, doe het gewoon. Je wil later niet terugkijken op je leven vol had-ik-toen-maar´s... Terug kan je altijd nog.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_39640967
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:07 schreef wegwezen het volgende:
ik loop al 5 a 6 jaar rond met de gedachte om te emigreren. Nu ben ik Nederland meer dan zat, altijd maar menen die zeuren, je staat op en komt een Nederlander tegen bij de bushalte of pompstation, het eerste wat je hoort is gezanik. Zo na een weekje (korte stop vakantie) op het vliegveld het eerste wat je hoort, juist ja....

Alleen waarheen weet ik nog niet, ben wel vast besloten, mijn hart ligt niet in Nederland.

sugesties!?
Ik wil ook emigreren, maar als je alleen emigreert omdat Nederlanders zo zeiken, heb ik slecht nieuws voor je. Zodra je de taal van je nieuwe verblijfplaats goed verstaat, hoor je waarschijnlijk net zoveel gezeik, tenzij je naar Noord Korea, Syrie, e.d. gaat.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 20:45:54 #88
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_39641092
Volgens mij is de politiek overal hetzelfde en elk land heeft zijn voor- en nadelen. Canada lijkt wel een relaxt land, maar je komt daar niet zomaar binnen en de winters zijn heel koud. Als je ergens wilt wonen waar mensen relaxt zijn, moet je ook genoegen nemen met een lagere levensstandaard.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_39641821
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 20:45 schreef Terreros85 het volgende:
Volgens mij is de politiek overal hetzelfde en elk land heeft zijn voor- en nadelen. Canada lijkt wel een relaxt land, maar je komt daar niet zomaar binnen en de winters zijn heel koud. Als je ergens wilt wonen waar mensen relaxt zijn, moet je ook genoegen nemen met een lagere levensstandaard.
Jamaica oid.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 21:34:33 #90
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39642147
Wat je ook zou kunnen doen is bij je internationale bedrijf kunnen kijken of ze je willen overplaatsen; dan betalen ze meteen de verhuizing en tijdelijk onderdak.

Dat is de veiligste manier, maar elke buitenland ervaring is goed, of het nu goed gaat of niet. Gewoon doen!

Ben zelf ook in m'n tienerjaren naar Amerika verhuist en vrij snel weer teruggekomen omdat ik nauwelijks had voorbereid.. Nu woon ik alweer bijna 6 jaar in Engeland.

Hoe minder voorbereiding hoe groter het avontuur!
reset
pi_39652671
Groenland!
Amstelveen de beste
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 9 juli 2006 @ 08:38:31 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_39652774
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 16:17 schreef rieski het volgende:

[..]

Wat doe je precies voor de kost in Taiwan?
Iets met chips bij een internationaal technologie bedrijf.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_39654002
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:39 schreef wegwezen het volgende:
besluit staat vast, eerst een jaar kijken wat huren en dan verder kijken! als het ons niets lijkt gaan we gewoon ergens anders heen! met een gemiddeld inkomen kunnen we dat jaren vol houden, deze week gaan we alles regelen!
Je hebt nu in een paar uurtjes besloten dat je naar Canada gaat,ff met een vriendin over gehad en die gaat ook mee Heel apart....
01-08-2008
pi_39670780
Nieuw Zeeland en Australië schijnen fijn zijn om in te wonen. Relaxte en open cultuur hebben ze daar. Alleen liggen ze een jaartje of 10 - 20 achter op ons, heb ik gehoord.
Ben ook naar een paar Amerikaanse staten geweest, voelde me alleen thuis in NY. LA en Las Vegas vielen vies tegen. Maar ja, wonen in NY is duur, je zult toch echt een vette baan moeten vinden.
Mijn droombestemming blijft nog altijd Brisbane, AUS... En indien dichterbij? Duitsland of Denemarken.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:41:43 #95
146754 Hugsterr
Deutschland über alles
pi_39670809
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:13 schreef tonks het volgende:
Ik ga over een paar jaar in Duitsland wonen .
Einigkeit und Recht und Freiheit für das deutsche Vaterland!
Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand!
Einigkeit und Recht und Freiheit sind des Glückes Unterpfand
blüh' im Glanze dieses Glückes, blühe, deutsches Vaterland!!
pi_39670908
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:40 schreef LiNo het volgende:

Mijn droombestemming blijft nog altijd Brisbane, AUS...
Ik roep al vijf jaar dat ik 'ooit' naar Brisbane ga emigreren.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39671914
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:44 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik roep al vijf jaar dat ik 'ooit' naar Brisbane ga emigreren.

[afbeelding]
Als ik dat zo zie... best leuk voor een weekje vakantie (als je het wint met een of andere wedstrijd) maar om te leven: neuj.
Unox, the worst operating system.
pi_39672053
quote:
Op zondag 9 juli 2006 22:15 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Als ik dat zo zie... best leuk voor een weekje vakantie (als je het wint met een of andere wedstrijd) maar om te leven: neuj.
Brisbane is niet alleen maar de Southbank natuurlijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 9 juli 2006 @ 22:40:08 #99
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39673457
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:40 schreef LiNo het volgende:
Nieuw Zeeland en Australië schijnen fijn zijn om in te wonen. Relaxte en open cultuur hebben ze daar. Alleen liggen ze een jaartje of 10 - 20 achter op ons, heb ik gehoord.
Ben ook naar een paar Amerikaanse staten geweest, voelde me alleen thuis in NY. LA en Las Vegas vielen vies tegen. Maar ja, wonen in NY is duur, je zult toch echt een vette baan moeten vinden.
Mijn droombestemming blijft nog altijd Brisbane, AUS... En indien dichterbij? Duitsland of Denemarken.
Als je dat gehoord hebt, van die open cultuur, kan ik wel zeggen dat het niet echt zo is.
Het is oppervlakkig open, dat wel, maar dat komt misschien omdat ze zo onwijs veel toeristen hebben.
Je ziet een heel ander beeld, als je er gewoon een half jaartje gaat wonen, werken, de lokale goede kranten leest, een hoop mensen spreekt, etc.

Wat dat andere beeld is, is anders dan wat je ziet met vakantie. Maar dat is, denk ik, met elk land wel zo.

Australie, en bijvoorbeeld Brisbane, heeft wel eens last van een oorkaan.
En als je naar Nieuw-Zeeland verhuist, omdat je hier de regen zat ben (en dat is bijvoorbeeld niet aan de TS gericht), nou, good luck.
Het land is niet voor niets zo groen.

Over Amerika kan ik verder niet veel zeggen, alleen dat het zo divers is als Europa.
Ik ben er maar een paar weken geweest, echte vakantie dus, als toerist. Geen echte ervaring.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_39692549
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:07 schreef wegwezen het volgende:
even wat onduidelijkheden uit de weg ruimen, het is niet het weer, inderdaad de cultuur spreekt me niet aan in nederland, ik kan prima praten met relaxte mensen, veelal surinamers, hindoestaners etc. dat gehaast van nederlanders vind ik gewoon irritant. heb wel blauwe ogen en blond haar, haha.
Als je het gehaast irritant vind is zuid-amerika of carribisch gebied zeker iets voor je. Noord-Amerika niet trouwens..
Tranquilo, tranquilo..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')